Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 23 feb 2011, 10:10

tut tut ho ho

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 feb 2011, 10:16

Sjoerd MP BMW schreef:Dus zo betalen ze de occasions van D-F'ers! :nah:

-klik-
Nu toevallig Turkse bakkers.

Maar laten ze snackbars (hoeveel bakjes friet haal je uit zo'n grote zak?) en kappers etc. (gewoon simpel knepen/scheren kost niks), waarvan bekend is dat sjoemelen ook niet zo moeilijk is in die regio er ook maar bij pakken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2011, 10:51

Of alleen Turken sjoemelen? *(waar komt dat woord vandaan :D )

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2011, 10:59

Sjoerd MP BMW schreef:Dus zo betalen ze de occasions van D-F'ers! :nah:

-klik-
En dan hebben we het nog niet over de groentewinkeltjes, horeca, uitzendbureautjes e.d. die ze runnen. Weet wel dat een belastinginspecteur er graag met een boog omheen loopt......... omdat bij elke vraag de woorden discriminatie, en ik niet begrijp.... veelvuldige gezegd worden....

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 23 feb 2011, 11:24

Michel P schreef: Witte vlucht zal dan richting landen als de VS, Australie, Canada kunnen gezien de ruimte, europa zal eurabia worden.......

Michel
Misschien zit er niks anders op Michel en moet je het als een positieve ontwikkeling zien!

PD power

Bericht door PD power » 23 feb 2011, 11:36

Ruben schreef:
Michel P schreef: Witte vlucht zal dan richting landen als de VS, Australie, Canada kunnen gezien de ruimte, europa zal eurabia worden.......

Michel
Misschien zit er niks anders op Michel en moet je het als een positieve ontwikkeling zien!
Kan d'r nog niks positiefs bij bedenken.....balkan meets Noord afrika...... :goodnight:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 feb 2011, 11:39

Ach als de prijs van Shoarma straks daalt......

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 23 feb 2011, 11:45

Shakes schreef:Ach als de prijs van Shoarma straks daalt......
Reken daar maar niet op; ze moeten nu OB en IB betalen. :bag: :goodnight:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 23 feb 2011, 11:49

Sjoerd MP BMW schreef:
Shakes schreef:Ach als de prijs van Shoarma straks daalt......
Reken daar maar niet op; ze moeten nu OB en IB betalen. :bag: :goodnight:
:lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 feb 2011, 12:26

duifjes.com schreef:Of alleen Turken sjoemelen? *(waar komt dat woord vandaan :D )
Niet alleen Turken.
Ik denk wel eens dat een heleboel mensen uit dat soort landen (noord Afrika etc etc) sjoemelen.
Dat zit na honderden jaren in hun genen.
Als je in die landen niet sjoemelt of de boel creatief oplicht dan kom je geen centimeter verder en zal je nooit een paar centen hebben.
Met hun "kennis" krijgen ze dan ineens te horen hoe het in bv Nederland aan toe gaat en die zien dan gelijk mogelijkheden om de boel hier te tillen.
Wij lopen volgens mij jaren achter met de sjoemel techniek op deze mensen.
Laatst op de radio een vrouw uit de antillen, was al meer dan 10 jaar hier en heeft nog nooit gewerkt.
Woont nu met heel de familie hier in een ééngezinswoning en je raad het al die hebben ook in al die tijd nog nooit een baan gehad.
Toen ze hoorde hoe het hier aan toe ging zag ze gelijk mogenlijkheden vertelde ze.
Tot nu toe was het helemaal gelopen zoals ze verwachtte en had ze het 100 keer beter als thuis op de antillen.

Zo zullen er nog wel 1000 voorbeelden zijn ben ik bang.........

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2011, 12:30

Wouter81 schreef:Ha, blijven wonen waar ik nu woon. :) Precies zo'n lichtgrijs vlekje, in 2040. :)
Tja, kleurtje blijft gelijk....helaas is het onderliggende percentage wel aangepast.....
2010 ==> 1 - 10%
2040 ==> 8 - 10%

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2011, 12:31

Ruben schreef:

Michel
LSD tripje genomen Ruben?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 feb 2011, 12:35

Downforce Hans schreef:
duifjes.com schreef:Of alleen Turken sjoemelen? *(waar komt dat woord vandaan :D )
Niet alleen Turken.
Ik denk wel eens dat een heleboel mensen uit dat soort landen (noord Afrika etc etc) sjoemelen.
Als je in die landen niet sjoemelt of de boel creatief oplicht dan kom je geen centimeter verder en zal je nooit een paar centen hebben.
Met hun "kennis" krijgen ze dan ineens te horen hoe het in bv Nederland aan toe gaat en die zien dan gelijk mogelijkheden om de boel hier te tillen.
Laatst op de radio een vrouw uit de antillen, was al meer dan 10 jaar hier en heeft nog nooit gewerkt.
Woont nu met heel de familie hier in een ééngezinswoning en je raad het al die hebben ook in al die tijd nog nooit een baan gehad.
Toen ze hoorde hoe het hier aan toe ging zag ze gelijk mogenlijkheden vertelde ze.
Tot nu toe was het helemaal gelopen zoals ze verwachtte en had ze het 100 keer beter als thuis op de antillen.

Ik dacht meteen aan Ijsland :twisted:

Rupie

Bericht door Rupie » 23 feb 2011, 12:38

Elise schreef:
Ruben schreef:

Michel
LSD tripje genomen Ruben?
Nee, nog nooit geprobeerd. Aan te raden? :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 23 feb 2011, 12:45

Ik denk en heb ook geen LSD trip gehad, dat Ruben bedoelt om van de nood een deugd te maken.

Ik las gisteren ook over die 50 miljoen klimaatvluchtelingen uit Afrika de volgende decennia die naar EU komen....

Weet je hoe ik opeens dacht? Hee, Nederland als toevluchtsoord, nog voller blabla, maar OOK (ivm NL overheid die die gasten helpt) , meer 'koopkracht', meer handel/business, meer economie hier(want DAAR valt toch niet meer te leven, dus blijft 't geld hier, wishful thinkend...). Zoals NYC, LA, Tokio, Hong Kong, Mexico Stad ook bomvol zitten , maar daar zit wel het serieuze geld om te verdienen natuurlijk!.

Dus van de nood 'n deugd maken. Hierin ga ik(een keer anders) met Ruben mee. Serieus.

Soms moet'je'(ik dus ook) de positieve keerzijde van de ellende WILLEN zien. Ofzo. :bag: :D

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2011, 12:51

@Robin

Lees even dit verhaal en ben ik benieuwd of je er nog steeds zo over denkt.....
http://news.yahoo.com/s/afp/20110220/ts ... lationfood" onclick="window.open(this.href);return false;

( zie ook http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 88#p725688" onclick="window.open(this.href);return false; )

PD power

Bericht door PD power » 23 feb 2011, 12:53

Mensen die hier alleen als parasiet leven, voegen dus niks toe, maar alleen ten koste van...

Robin

Bericht door Robin » 23 feb 2011, 12:55

Elise schreef:@Robin

http://news.yahoo.com/s/afp/20110220/ts ... lationfood" onclick="window.open(this.href);return false;

( zie ook http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 88#p725688" onclick="window.open(this.href);return false; )

Gelezen vanmorgen. Ben 'n beetje huiverig voor Çould be'dit en dat en zus en zo. Zoals Al Gore ons bang maakte met de milieuproblematiek(waar 'wij'' op DF niet in(willen) trappen en hem niet geloven) ben ik van 't verhaal hierboven óók nog niet zo zeker eigenlijk....maar u knever know natuurlijk he.

Ik woon in Friesland dus dat is nog redelijk rustig. :D

Robin

Bericht door Robin » 23 feb 2011, 12:56

PD power schreef:Mensen die hier alleen als parasiet leven, voegen dus niks toe, maar alleen ten koste van...
Die mensen heb ik niet als klant en 't zal niks worden ben ik ook bang voor, ik heb klanten van low/midden/hogere klasse. Maar ben wel 'n groot voorstander van 'koopkracht'voor iedereen(m'n linkerkant van m'n denkwijzes)

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2011, 13:04

Downforce Hans schreef:
Niet alleen Turken.

+1

De wetten en regels zijn gemaakt voor de grote allochtonen stroom naar west europa op gang kwam, dat die mensen zoals Hans schrijft vanuit hun eigen cultuur als slim worden gezien als ze de boel flessen en gratis geld scoren is dan ook een gegeven. Dat men de regels vervolgens niet aanpast is omdat er een hele industrie omheen is gekomen die profiteren van die zieligeheidsindustrie, of het nu advocaten, maatschappelijk werk enz. enz. enz. zijn, er gaat veel geld in om, er er zijn dus baantjes te vergeven. Kijk eens wat die inburgeringstrajecten kosten, menig bedrijfje wat daar fors aan verdient, want de overheid betaald......

Nu is dat laatste terecht terug gedraaid maar Job C. was maandag op BNR peptalk al weer aan het lobbyen om vooral hiervoor weer gratis geld ter beschikking te stellen..... want zielig dit en dat.....

Het moet afgelopen zijn met dat gratis geld. Wens je je niet aan te passen, simpel dag ga je terug en heb je nergens recht op. Ben je een autochtonen tokkie, prima dan korte tot 0 als je te beroerd bent om te werken. Wil jij met tattoo's in je gezicht lopen en 30 verschillende kleuren haar een piercings in je smoel, prima, maar dan niet je hand op houden als geen baas je in dienst wenst te nemen. Idem voor reli opsmuck, daardoor geen werk, prima, maar dan ook geen knaken......... taal niet spreken, geen geld, en gewoon de eerste 10 jaar als nieuwkomer geen recht op sociale voorzieningen, zie het als een soort van inverdienen in de maatschappij, wedden dat er meer gaan slagen dan met het huidige half zachte gedoog beleid, waarbij iedereen de stempel zielig krijgt.....

@ruben, wellicht zoeken ze bij de PVDA nog wat mensen die voor sinterklaas kunnen spelen ;-)

Michel

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2011, 13:22

Robin schreef:
Elise schreef:@Robin

Gelezen vanmorgen. Ben 'n beetje huiverig voor Çould be'dit en dat en zus en zo. Zoals Al Gore ons bang maakte met de milieuproblematiek(waar 'wij'' op DF niet in(willen) trappen en hem niet geloven) ben ik van 't verhaal hierboven óók nog niet zo zeker eigenlijk....maar u knever know natuurlijk he.

Ik woon in Friesland dus dat is nog redelijk rustig. :D
Dat verhaal is gewoon een feit.
Wereldbevolking neemt (al jaren) toe, Aarde is eindig......
Ergens gaat dat fout....kan 2050 zijn zoals in dit artikel of wat later.....maar ergens gaat het fout als we niets veranderen aan de manier waarop we bezig zijn.

Daarom ben ik ook van mening dat de "positieve" kijk op het geheel gewoon korte termijn denken is......en op de langere termijn het probleem alleen nog maar erger maakt.
Het huidige begrip "economische groei" zal op termijn voor de ondergang zorgen.........

Robin

Bericht door Robin » 23 feb 2011, 13:27

Dat ben ik met je eens Elise. Een algemeen 'fokverbod' zou kunnen helpen?

Maar er moet wát veranderen inderdaad, maar wát?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 feb 2011, 13:32

Die boeren zijn dadelijk de lachende derde met die toename van die wereld bevolking.......

Ik ga maar eens wat investeren in landbouwgrond en lambo`s (de tractoren bedoel ik dan natuurlijk) :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 feb 2011, 13:33

Probleem is te veel mensen op deze aardkloot.

Mag dat gezegd worden?

De rest is een uitvloeisel van bovenstaande

jaydee

Bericht door jaydee » 23 feb 2011, 13:40

Shakes schreef:Probleem is te veel mensen op deze aardkloot.

Mag dat gezegd worden?

De rest is een uitvloeisel van bovenstaande
Precies. En de mens is als soort zo hard bezig om Darwins principe van survival of the fittest te ondermijnen dat de natuur steeds harder z'n best moet doen om een correctie aan te brengen (pandemie, natuurrampen, klimaatsverandering) :bag:

Plaats reactie