Gran Turismo 5
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Re: Gran Turismo 5
Is de toegepaste tuning dan ook beschikbaar of worden de gedeelde auto's weer standaard?
-
OnlineWJ
Geen idee.. Dat zal je moeten testen, maar ik denk dat ze beschikbaar zijn zoals ik ze heb. De Ferrari 330, de F1 2007 en de X2010 (2e die ik kreeg met bspec) zijn standaard, de banden dus ook. De Mclaren F1 is ook standaard, de Bentley heeft wel andere banden als het goed is, en de Rx7 heeft van alles.
Hier nog een keer het online deel verhaal, zodat het niet gemist word.
Ik zet nu even 6 auto's online:
Ferrari F1 2007
Ferrari 330 P4
Red Bull X2010
Mclaren F1
Bentley Speed 8 Race Car
Mazda Rx7 (getuned) Die kan gebruikt worden voor de laatste seasonal event.
Als iemand nodig een auto ergens voor nodig heeft, laat het even weten dan verander ik snel nog wat. Ik vertrek over een uurtje en ben het hele weekend weg.
Om een auto te lenen:
Select a friend from the friends tab in the PROFILE section of GT mode. (de manual zegt hier community, maar je moet bij de persoon zijn profile kijken)
If that friend has shared any cars, they will appear at the bottom of the profile information displayed on the right hand side.
Select the car you wish to borrow, then select "borrow" from its details screen, and it will become the car you are currently using.
Cars can still be used normally by their owners even they are on loan to a friend.
A borrowed car can be used in A-spec & B-spec events, special events and photo mode travel(!). and you can also change its settings.
You wont be able to do the following:
Use GT auto
Use the tuning shop
Share it with friends
give it to friends
sell it
use it in online races
If you change to another car, the car you borrowed will go back to the owner. (settings you had, will be lost)[/quote]
Hier nog een keer het online deel verhaal, zodat het niet gemist word.
Ik zet nu even 6 auto's online:
Ferrari F1 2007
Ferrari 330 P4
Red Bull X2010
Mclaren F1
Bentley Speed 8 Race Car
Mazda Rx7 (getuned) Die kan gebruikt worden voor de laatste seasonal event.
Als iemand nodig een auto ergens voor nodig heeft, laat het even weten dan verander ik snel nog wat. Ik vertrek over een uurtje en ben het hele weekend weg.
Om een auto te lenen:
Select a friend from the friends tab in the PROFILE section of GT mode. (de manual zegt hier community, maar je moet bij de persoon zijn profile kijken)
If that friend has shared any cars, they will appear at the bottom of the profile information displayed on the right hand side.
Select the car you wish to borrow, then select "borrow" from its details screen, and it will become the car you are currently using.
Cars can still be used normally by their owners even they are on loan to a friend.
A borrowed car can be used in A-spec & B-spec events, special events and photo mode travel(!). and you can also change its settings.
You wont be able to do the following:
Use GT auto
Use the tuning shop
Share it with friends
give it to friends
sell it
use it in online races
If you change to another car, the car you borrowed will go back to the owner. (settings you had, will be lost)[/quote]
- Macboy
The pop up message when you first start up the game is gone
Paar zeer goede aanpassingen, maar ik mis toch echt het limiteren van gewicht/bouwjaar mogelijkheden met minimum en maximum.
- Laurens
Ideaal je kan nu ook zien welke auto's je al hebt bij de occasions dealer, met 270 auto's weet ik het ook niet altijd meer 
- Martin van der Zwaard
@WJ: heb je F1 2007 ff misbruikt. Systeem werkt super. Je leent de auto, en zodra je een andere auto kiest gaat ie meteen weer terug naar de eigenaar. Mooi systeem dus.
-
OnlineWJ
Gaaf! Ik kan je ook aanraden om de Ferrari 330 even te lenen en een rondje mee te doen of even in de photomode mee te spelen, ding is erg gaaf.
- Martin van der Zwaard
Zal ik dan vanmiddag even doen 
- Martin van der Zwaard
Gisteren ff aan het driften geweest op de Autumn Ring Mini.
Erg leuke baan om te driften. Je kan zo vanuit de ene bocht de andere in glijden en dus mooie lange drifts maken. Misschien leuk om binnenkort ff met een groepje te doen.
Erg leuke baan om te driften. Je kan zo vanuit de ene bocht de andere in glijden en dus mooie lange drifts maken. Misschien leuk om binnenkort ff met een groepje te doen.
- Mr. Blue Eyes
met welke auto deed je dat...
- Martin van der Zwaard
AE86 en M3 CSL.
- Mr. Blue Eyes
komt er nog een nieuwe seasonal event...??
- Macboy
Nieuwe De Aso (Asfalt) baan in seasonal is best fraai !
-
Hunter
Deze baan zat al in het Arcade gedeelte, maar inderdaad. Ze mogen er veel meer mee doen.Macboy schreef:Nieuwe De Aso (Asfalt) baan in seasonal is best fraai !
Net al het eifel circuit.
- Chris van S.
Update 1.07
"The day that GT5 died"

"The day that GT5 died"
In a surprise GT5 update (v1.06 was released just one week ago), Polyphony Digital has made a few more tweaks to the game, including a fairly major revision to the car gifting/trading system. Here’s the official list of what v1.07 (a 47 MB download) contains:
[Major Changes and New Features]
Friend Rankings: In Drift Trials and Time Trials, you can now display leaderboards that shows only your friends. While it was difficult before to locate your friends in the general leaderboards, this now makes it easier to compare your lap times and points with them.
[Fixed Issues]
- Performance points (PP), which is an index of a car’s overall performance, is now calculated regardless of your tire selection. You can now set performance point restrictions and tire restrictions separately when you race in a lounge.
- Fixed the issue where the performance of electric cars increased/decreased after a certain amount of driving.
- Downloaded replays from Seasonal Event Rankings can now be viewed properly.
[Other Changes]
- Cars worth over 1,000,000 Cr. (including gift car coupons) are now prohibited from being traded to prevent issues during the trading process. When lending and borrowing cars between friends, please use the car loan system.
GT5 Photomode image by Wallbreaker.
- Martin van der Zwaard
Waar slaat dat dat op??
Dus je kan ze dan alleen via online lenen van elkaar gebruiken. Of zou dat ook niet meer werken.
En je moet die update downloaden, anders kan je niet meer spelen.
Beetje rare beslissing imho.
Dus je kan ze dan alleen via online lenen van elkaar gebruiken. Of zou dat ook niet meer werken.
- Mr. Blue Eyes
slaat weer nergens op...
- Mari Oh Oh!
Dat ze het veranderen is één ding, je kan ze tenslotte ook online lenen. Alleen hadden ze het IMHO toch best even mogen aankondigen. Je zal maar net je X2010 uitgeleend hebben aan een vriend zonder hem gedupliceerd te hebben... Dan ben je goed zuur. Kortom: altijd vals spelen waar je kan.Martin van der Zwaard schreef:Waar slaat dat dat op??
[rant]
PD heeft er wel een beetje een handje van om rare beslissingen te nemen. Neem bijvoorbeeld ook eens de seasonal challenges. Eerst waren ze met redelijk wat moeite en tips van anderen haalbaar en dan zo makkelijk dat het net als veel andere races geen uitdaging meer zijn als je jezelf niet in de hand houdt.
Waarom de seasonal challenges niet gewoon met fixed cars die je ter beschikking krijgt en desnoods kan winnen als je hoger dan plek x komt(bovenop de geld prijs)? Zo maar een idee.....
Zo ook de balans in de hogere levels. Waarom krijg je bij zowel A als B spec tegen de tijd dat je bij de echt lange races zit opeens zo weinig punten dat je opeens races moet gaan herhalen? Waarom dan niet een levelsysteem dat simpelweg zegt dat je de vorige klasse(/race) uitgespeeld moet hebben(zoals Prologue een beetje had)? Is dat een soort legacy mode om het oude cashcow race gevoel uit de vorige versies terug te halen?
En dan nog het gebrek aan saven bij een 24h's race... Je kan pauzeren alleen is het niet alleen volgens Groenpies debiel dat je je console(die echt niet zuinig is) dan effectief een dag of 3 aan moet laten staan voor 1 dag spelen. Zelfde geldt eigenlijk voor een gebrek aan FFWD voor b-spec. Ja het is een makkelijke manier van xp/geld binnenharken, maar dat is het zonder energie verspilling ook. Haal het er dan gewoon uit. Had er inmiddels toch ook wel ingepatcht kunnen worden.
Natuurlijk is het hun IP, maar het moet altijd op een afwijkende manier waarop niet over nagedacht lijkt. En de echte fans(en dat zijn er best veel) slikken het als zoete koek en verklaren je voor geitenwollensok als je ergens over klaagt. En daarom heb ik altijd het gevoel dat GT een spelletje(/religie met de goden op mount Fuji) is ipv een racer los van de vraag of het een sim is of niet.
[/rant]
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik snap dat hele B-Spec ook niet Ik doe het voor de auto's die je kunt winnen en soms is het makkelijk cashen. Ik zou het veel logischer vinden als je de Endurance races samen met je B-Spec coureurs kunt rijden, zoals dat ook in GT4 kon.En dan nog het gebrek aan saven bij een 24h's race... Je kan pauzeren alleen is het niet alleen volgens Groenpies debiel dat je je console(die echt niet zuinig is) dan effectief een dag of 3 aan moet laten staan voor 1 dag spelen. Zelfde geldt eigenlijk voor een gebrek aan FFWD voor b-spec. Ja het is een makkelijke manier van xp/geld binnenharken, maar dat is het zonder energie verspilling ook. Haal het er dan gewoon uit. Had er inmiddels toch ook wel ingepatcht kunnen worden.
- Mari Oh Oh!
Exact en dan zou ik het wel weer mooi/ realistisch vinden als je niet kon FFWD'en. Maar het is nu 2x een halve oplossing. En volgens mij is er niemand die b-spec nu leuk vindt, behalve om het feit dat er geld en (vooral) auto's(die je in A-spec goed kan gebruiken) te halen zijn.Richardt. schreef: Ik snap dat hele B-Spec ook niet Ik doe het voor de auto's die je kunt winnen en soms is het makkelijk cashen. Ik zou het veel logischer vinden als je de Endurance races samen met je B-Spec coureurs kunt rijden, zoals dat ook in GT4 kon.
-
Andre
Ik mis 1 ding in GT5 en niet alleen in GT5 andere sims hadden daar ook last van.
Als een auto in een drift gaat dan stuurt de ffb het stuur al in de goeie richting. Dat doet een echte auto als je in een drift gaat ook Echter als je weer uit de drift wil moet je met kracht tegen de ffb in het stuur weer proberen recht te krijgen wat meestal resulteert dat je te laat bent. Waarom stuurt de ffb niet op het zelfde tempo terug als de drift angle weer naar neutraal gaat. Dat doet namelijk een echte auto ook. Zeer vreemd dat ze dat nog niet goed onder controle hebben.
Als een auto in een drift gaat dan stuurt de ffb het stuur al in de goeie richting. Dat doet een echte auto als je in een drift gaat ook Echter als je weer uit de drift wil moet je met kracht tegen de ffb in het stuur weer proberen recht te krijgen wat meestal resulteert dat je te laat bent. Waarom stuurt de ffb niet op het zelfde tempo terug als de drift angle weer naar neutraal gaat. Dat doet namelijk een echte auto ook. Zeer vreemd dat ze dat nog niet goed onder controle hebben.
- Macboy
Maar in het echt kan een rijder ook niet op pauze drukken. Lijkt mij vrij logisch dat je niet kan saven. De bedoeling is om de werkelijkheid een beetje te benaderen. Dus een 24 uur's race moet je ook achter elkaar doen, anders is het geen 24-uurs race. Wees blij met je pauze knop, want die hadden ze ook moeten limiteren tot maximaal 15 minuten vind ik.
Jammer.
En zijn er niet meer mensen die zoals ik klagen over het feit dat je geen minimum/'maximum kunt kiezen bij gewicht en bouwjaar ? WJ en Mario, jullie zijn een beetje de kenners. Wordt hierom op de officiële fora niet gevraagd en zo ja waarom wordt dit niet toegepast ? Het is zo fucking simpel in te bouwen...
@ Andre: het verschilt ook per auto, probeer maar eens uit
Is niemand dit opgevallen ? Fixed issue ? Dat was juist een briljant concept !!! Het feit dat de PP nu niet meer gerelateerd is aan banden neemt het hele principe van PP points volledig weg vind ik. De gelijkwaardigheid is compleet verdwenen. Onbegrijpelijk dus, tenzij het een optie is die je aan en uit kunt doen ! Nu kon je ervoor kiezen om een 300pk auto met met comfort zacht banden of je kiest een 100 pk auto met race zacht. Het is de vrije keuze, mits je het PP niveau haalt. Door dit weg te halen ontneem je de vreugde die ik bijvoorbeeld had met de SambaBus (zie foto topic).[Fixed Issues]
- Performance points (PP), which is an index of a car’s overall performance, is now calculated regardless of your tire selection. You can now set performance point restrictions and tire restrictions separately when you race in a lounge.
Jammer.
En zijn er niet meer mensen die zoals ik klagen over het feit dat je geen minimum/'maximum kunt kiezen bij gewicht en bouwjaar ? WJ en Mario, jullie zijn een beetje de kenners. Wordt hierom op de officiële fora niet gevraagd en zo ja waarom wordt dit niet toegepast ? Het is zo fucking simpel in te bouwen...
@ Andre: het verschilt ook per auto, probeer maar eens uit
Laatst gewijzigd door Macboy op 25 feb 2011, 12:51, 3 keer totaal gewijzigd.
- Mari Oh Oh!
Gaat dat met de t500 niet veel beter? Het probleem is namelijk de maximale rotatiesnelheid van het stuur. Het spel wil het wel doen, maar het stuur kan niet sneller dan zoveel graden per seconde dus moet je tegen de tandwielen in terugsturen(is onderdeel van het probleem dat ik eerder duidelijk probeerde te maken). Technisch komt dat door een relatief koppelarme maar wel zeer snelle elektromotor die m.b.v. een versnellingsbak(of eigenlijk ook hier:vertragingsbak) rotatiesnelheid inlevert voor koppel aan het stuur. Dat was bij de G25 al minder erg(niet in de laatste plaats omdat die 2 motoren heeft) dan bij de DFP en ik hoopte dat het met de t500 nog veel minder zou zijn. Ik zou graag (veel)FFB kracht inleveren voor een (veel)hogere rotatiesnelheid.Andre schreef:Ik mis 1 ding in GT5 en niet alleen in GT5 andere sims hadden daar ook last van.
In de ISI simulatoren(rFactor, GTR2, GT Legends) kan je met CTRL+G in een slow-mo mode gaan(niet online natuurlijk). Dan kan je dus duidelijk de FFB analyseren en als je de juiste controller instellingen hebt voel je volgens mij de wielen(en dus het stuur) altijd trekken naar de richting waar de body van de auto heen gaat/wil(i.p.v. waar de neus heen wijst) als ik het goed heb. Dan zijn de maximale snelheid van het stuur en de snelheidsvraag van de sim namelijk redelijk goed op elkaar afgestemd.
- Mari Oh Oh!
Op zich eens hoor, maar die pauze knop bestaat zoals je het zegt. Dan maakt saven ook niet meer uit. En ik ben voor realisme hoor, maar ik zie toch wel een verschil tussen echt 24uurs racen als hobby/werk(wat overigens bijna niemand in zijn eentje doet, dus een online driver change is stuk realistischer dan niet kunnen pauzeren) en je echte leven 24 uur op pauze zetten(en daarmee ook je eten, drinken, sociale leven en persoonlijke hygiëne) voor een spelletje wat je een uitdaging biedt die in het echte leven eigenlijk niet eens bestaat(1 persoon die 24 uur racet) of op zijn minst de uitzondering op de regel is.Macboy schreef:Maar in het echt kan een rijder ook niet op pauze drukken. Lijkt mij vrij logisch dat je niet kan saven. De bedoeling is om de werkelijkheid een beetje te benaderen. Dus een 24 uur's race moet je ook achter elkaar doen, anders is het geen 24-uurs race. Wees blij met je pauze knop, want die hadden ze ook moeten limiteren tot maximaal 15 minuten vind ik.
Ik zou best een 24uurs race met een (of meerdere) vriend willen doen, maar dan is ie nog maar voor één account gedaan... Zou mooi zijn als je met 3 rijders en dus 3 PSN accounts zou kunnen racen op één PS3 zodat de race voor alle 3 afgevinkt werd.
Qua (officiële) GT fora lees ik ook niet zoveel hoor. Maar het staat je vrij zelf te zoeken.
- Macboy
Sorry ik kan je hierin echt niet volgen (hoewel ik je wel begrijp hoor). Als je het niet 24 uur kunt volhouden hoef je het toch ook niet te doen ? Wat is dan de meerwaarde van een 24 uurs race doen als je het in 12 stappen van 2 uur doet ? Dan doe je toch een 2 uurs race op de Ring en dan 12x ?
Wat wel leuk is gewoon met vrienden afzonderen op een zaterdag en dan die 24 uurs race doen. Slaapzak erbij af en toe slapen, eten, ouwehoeren. Zo is het gewoon bedoeld. Voor de die hard gamer. Niet voor de die hard saver.
Wat wel leuk is gewoon met vrienden afzonderen op een zaterdag en dan die 24 uurs race doen. Slaapzak erbij af en toe slapen, eten, ouwehoeren. Zo is het gewoon bedoeld. Voor de die hard gamer. Niet voor de die hard saver.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@ Macboy,
Zullen er uberhaupt veel zijn die 24H races rijden? Met vrienden kan ik me best voorstellen dat er die-hard games zijn die dat gaan doen, maar alleen?
Mijn god, ben blij dat ik die tijd veel beter weet te besteden dan aan een spelletje.....
Zullen er uberhaupt veel zijn die 24H races rijden? Met vrienden kan ik me best voorstellen dat er die-hard games zijn die dat gaan doen, maar alleen?
Mijn god, ben blij dat ik die tijd veel beter weet te besteden dan aan een spelletje.....