Formule 1 2011
-
Re: Formule 1 2011
Lekker dan! Toch apart dat commerciele belangen voor de verandering niet zo sterk zijn 

- Dutch
O, reken maar dat die commerciële belangen hebben meegespeeld.
- waarom denk je dat Bahrein de zaak afgelast (ongetwijfeld met een beetje hulp) in plaats van de F1-teams zelf?
- waarom naar een land gaan in chaos, terwijl je auto's twee weken later in Australië moeten zijn?
Het eerste is om Bahrein voor de kosten te laten opdraaien (anders krijgt Bernie claims aan z'n broek voor een no-show), het tweede is gewoon gezond verstand, zeker als je weet dat de GP2-auto's daar nog staan en de GP2-teams geen idee hebben hoe ze die nog terugkrijgen naar Europa.
Jammer, want de F1-wereld had nu eens één keer een statement kunnen maken: naar een land dat zijn eigen bevolking doodrijdt, gaan we niet. Maar ja, Argentinië en Zuid-Afrika waren ook nooit een probleem...
- waarom denk je dat Bahrein de zaak afgelast (ongetwijfeld met een beetje hulp) in plaats van de F1-teams zelf?
- waarom naar een land gaan in chaos, terwijl je auto's twee weken later in Australië moeten zijn?
Het eerste is om Bahrein voor de kosten te laten opdraaien (anders krijgt Bernie claims aan z'n broek voor een no-show), het tweede is gewoon gezond verstand, zeker als je weet dat de GP2-auto's daar nog staan en de GP2-teams geen idee hebben hoe ze die nog terugkrijgen naar Europa.
Jammer, want de F1-wereld had nu eens één keer een statement kunnen maken: naar een land dat zijn eigen bevolking doodrijdt, gaan we niet. Maar ja, Argentinië en Zuid-Afrika waren ook nooit een probleem...
- Dutch
Waar las je dat? Dat is namelijk nog verre van zeker.
- Snipe
Toch een GP van Bahrein? http://jalopnik.com/#!5767011/the-bahra ... with-tanks" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dutch
Dan kunnen we ook voor Nederland juichen, want wij hebben tenslotte pantservoertuigen aan Bahrein geleverd.
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Iemand de race al gezien? Webber van de 18de naar 3de plek, erg indrukwekkend. Kers en vleugel zijn leuke toevoegingen om het inhalen makkelijker te maken.
- wjn
Of niet, want Webber had geen KERS.
Hij had wel veel betere grip op het eind, dus dan helpt KERS dus ook niet als je niets op de weg kunt krijgen.
Hamilton heeft iig gelijk gekregen met de opmerking dat ie banden gespaart heeft, om de race beter te kunnen doen.
Hij had wel veel betere grip op het eind, dus dan helpt KERS dus ook niet als je niets op de weg kunt krijgen.
Hamilton heeft iig gelijk gekregen met de opmerking dat ie banden gespaart heeft, om de race beter te kunnen doen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En dat van die banden had Webber natuurlijk ook. Banden gespaard in de kwalificatie want daar was 'ie 18e ofzo?
- wjn
Ja, dat bedoelde ik ook.
Button met KERS en hardere banden had geen kans tegen Webber zonder KERS, maar met zachtere banden.
Kun je wel 80pk meer hebben, moet je het ook nog op de weg zien te krijgen.
Button met KERS en hardere banden had geen kans tegen Webber zonder KERS, maar met zachtere banden.
Kun je wel 80pk meer hebben, moet je het ook nog op de weg zien te krijgen.
- Dutch
Yep, Webber had in het groot wat Hamilton in het klein had. Eigenlijk was dit het soort GP dat Pirelli ons had beloofd en waarvoor Jenson Button en Ross Brawn ons voorafgaand aan het seizoen 'waarschuwden'. Ofwel, spannend tot de laatste ronde.
Wel humor, ik hoor nu alweer mensen te mopperen dat er te veel wordt ingehaald en dat het niet is bij te houden.
Bijkomende conclusie met dit soort banden is wel dat de kwalificatie er (veel) minder toe doet. Of dat een voordeel of een nadeel is, weet ik niet. Ik weet wel dat het weleens veel rustiger zou kunnen worden in Q3...
Wel humor, ik hoor nu alweer mensen te mopperen dat er te veel wordt ingehaald en dat het niet is bij te houden.

Bijkomende conclusie met dit soort banden is wel dat de kwalificatie er (veel) minder toe doet. Of dat een voordeel of een nadeel is, weet ik niet. Ik weet wel dat het weleens veel rustiger zou kunnen worden in Q3...
- Luco
Alonso tot eind 2016 bij Ferrari MARANELLO - Fernando Alonso zal tot het einde van 2016 in een bolide van Ferrari rondrijden. De Italiaanse renstal maakte de contractverlenging van de Spaanse coureur donderdag bekend. De tweevoudig wereldkampioen in de Formule 1 is bezig aan zijn tweede seizoen in dienst van Ferrari.
Fernando Alonso blijft dit seizoen, ondanks zijn grote achterstand op koploper Vettel, strijden om de punten. Foto: REUTERS „Fernando heeft alle kwaliteiten om een leidende rol te spelen in de historie van Ferrari”, aldus topman Luca di Montezemolo. De 29-jarige Alonso pakte in 2005 en 2006 de wereldtitel in een Renault. Hij reed ook nog voor McLaren en begon zijn loopbaan ooit bij het bescheiden Minardi.
Hart Alonso bij Ferrari
Zijn hart ligt echter bij Ferrari. „Het voelt als een tweede familie. Ik heb groot vertrouwen in de mensen die werken voor het team. Ik weet dan ook zeker dat ik ooit mijn carrière bij Ferrari ga afsluiten.”
Fernando Alonso blijft dit seizoen, ondanks zijn grote achterstand op koploper Vettel, strijden om de punten. Foto: REUTERS „Fernando heeft alle kwaliteiten om een leidende rol te spelen in de historie van Ferrari”, aldus topman Luca di Montezemolo. De 29-jarige Alonso pakte in 2005 en 2006 de wereldtitel in een Renault. Hij reed ook nog voor McLaren en begon zijn loopbaan ooit bij het bescheiden Minardi.
Hart Alonso bij Ferrari
Zijn hart ligt echter bij Ferrari. „Het voelt als een tweede familie. Ik heb groot vertrouwen in de mensen die werken voor het team. Ik weet dan ook zeker dat ik ooit mijn carrière bij Ferrari ga afsluiten.”
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik gok dat dit ook betekend dat Vettel voor 2016 niet naar Ferrari gaat.
Ferrari is niet gemaakt voor twee wereldkampioenen, eentje speelt daar altijd de tweede viool.
Ferrari is niet gemaakt voor twee wereldkampioenen, eentje speelt daar altijd de tweede viool.
- Mathieu
Inhalen in Monaco.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qAz8XDbI ... re=related[/youtube]
Ziet er zo makkelijk uit 8)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qAz8XDbI ... re=related[/youtube]
Ziet er zo makkelijk uit 8)
- Luco
Toch heeft die Verstappen mooie dingen laten zien 

- PD power
Pennucciracing Luco schreef:Toch heeft die Verstappen mooie dingen laten zien
Idd, was echt een smaak maker, beetje alles of niets, maar iig de beste F1 coureur, die we in Nederland hebben gehad.
-
Nu hebben we kobayashi. Niet uit NL maar hij laat soms wel erg mooie inhaal acties zien 

- RJay
Dus als ik het goed begrijp krijgt Vettel nu een overwinning/pitstop kado?
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Fantastische wedstrijd weer. Het seizoen F1 is dit jaar elke keer feest.
Jammer dat banden wisselen onder code rood toegestaan is, anders was het einde van de race ook nog spannend geweest.
Jammer dat banden wisselen onder code rood toegestaan is, anders was het einde van de race ook nog spannend geweest.
- Arthur
Dat is idd zeer apart dat dat allemaal mag tijdens code rood. Jammer.
- Luco
Vettel had ook op de oude banden het gatb wel dicht kunnen houden.
Verder had iedereen natuurlijk mogen wisselen.
Verder had iedereen natuurlijk mogen wisselen.
- Arthur
Het ging er juist om dat hij de langzaamste was op de slechtste banden en zich geen stop kon veroorloven. Dan kun je dit als kadootje beschouwen. En ik ben er niet zeker van of hij het gat dicht gehouden had. En ja, dat iedereen kan wisselen klopt, maar daar gaat het nu net niet om. Dan waren ze sowieso in deze slagorder geeindigd. Eigenlijk hadden ze het beste af kunnen vlaggen. Nu leek het net alsof men wilde dat ze nog gingen racen maar de winnaar was al bekend. Er van uit gaande dat Vettel er niet afvliegt 

- Luco
Mijn mening is anders, zo langzaam was die niet.
En in Monaco is het al helemaal, ernaartoe is een, er voorbij is twee.
Enige wat had kunnen gebeuren is dat die evt een band kapot had gereden, maar zijn banden zagen er niet slechter uit dan die van Alonso.
En in Monaco is het al helemaal, ernaartoe is een, er voorbij is twee.
Enige wat had kunnen gebeuren is dat die evt een band kapot had gereden, maar zijn banden zagen er niet slechter uit dan die van Alonso.
- wjn
Alonso en Button hadden al voordeel van de eerste safety car fase. De voorsprong van Vettel was daarom grotendeels weg.
Maar ik had ook liever nog 6 rondes spanning gezien ipv. dit einde.
Maar ik had ook liever nog 6 rondes spanning gezien ipv. dit einde.
- Arthur
Goed, Vettel was de minst snelste op dat moment.
-
Klopt, maar nog altijd 2 sec. sneller dan de nummer vier. Dus het tempo zat er aardig in.Arthur schreef:Goed, Vettel was de minst snelste op dat moment.
Ik denk dat ie die laatste rondjes ook wel gered had. Maar vind het ook wel jammer dat er een code rood kwam.
Feit is wel dat Vettel op dit moment gewoon de allerbeste en snelste is. Elke race is er iemand die aardig kan aanhaken, maar elke race is het wel iemand anders die dat doet. Vettel loopt dus gestaag uit in het klassement \