VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
ik heb vorig jaar de ride van Dennis van downforce team overgekocht
aangezien er iets gebeurd was met mijn ex e36 M3 3.0 van 94 ...
zoals de meeste weten is dit een facelift van 02/02/2001
opties:
- MK3 navigatie, radio ... ( spijtig genoeg geen MK4 met dvd lezer enzo)
- regensensor
- electrisch regelbare, inklapbare spiegels ( wat std is denk ik)
- xenon (std)
- geen M5 kofferlip ( wel aangeschaft maar moet nog geplaatst worden)
- de voorste stoelen hebben geheugens tot 3 personen ( je kan de stoelen in elke gewenste stand zetten, ook de kussens opblazen tot de gewenste vorm)
- stuur is electrisch verstelbaar in hoogte en diepte ( deze gaat omhoog en omlaag bij het in en uitstappen)
individual opties
- volleder dashboard en deurpanelen
- zwarte alcantara dakhemel
- donker grijze alcantara hoedeplank en kofferbekleding
- DSP Soundsysteem ( 2 woofers in de koffer en goede boxen in de wagen, nog altijd beter dan de huidige X5 vind ik)
- combileder zwart vs blauw
aanpassingen die gebeurd zijn ( onderhoud, herstellingen) :
- nieuwe ophangingsrubbers rondom
- al 1x onderhoud gehad
- flector van de cardan is ook al verandert, want deze had scheurtjes
- nieuwe computer van de motor ( want deze was min of meer aan het doorslagen na x maand)
aanpassingen naar wens
- toen ik de wagen net had : velgen, en originele uitlaatsierstukken eens serieus opblinken, want dat was wel nodig ( uitlaatsierstukken opblinken is zinloos bij elke M5 heb ik al gehoord, en zo bleek het een paar weken later)
- BBS CH velgen gekocht in 19inch 4x 8.5 19inch met 245 en 265 rubber eronder
- auto eens goed onder handen genomen met wat producten, om het vuil af te krijgen ( wat normaal is bij elke auto )
- de BBS CH velgen na een tijd weg gedaan voor Rial Daytona 10x19 en 11x19 ( de M5 reed super scherp op deze velgen, juist hard )
- remklauwen en flenzen in het zilver gestoken, omdat deze nogal vuil toonden in de open velgen
- de originele chrome nieren in het zwart gespoten
- de zwarte nieren na een tijd dan toch maar in het le mans blauw gestoken
- K&N filters gestoken
- 17inch wintervelgen gekocht met dunlop sp winter sport banden 235/45/17 rondom
- nieuwe mistlampen gestoken (sinds de aankoop was er 1 glas gescheurd, en met een serieuze regenbui is de lamp erin gesprongen, doordat ik veel uren doe en niet veel thuis ben heb ik zo een 2 maand rondgereden en dan pas nieuwe gestoken)
- dan de volledige uitlaatlijn van Dennis toch nog gaan halen en laten ondersteken ( normaal ging ik dat zelf doen met een kameraad, maar wegens omstandigheden ging het niet bij die persoon, en heb ik het laten doen door mijn garagist)
- de titanium lijsten overal vervangen door non M5 interieur lijsten , de hoogglans zwarte lijsten ( juist voor de schakelpook en handremgreep moet er een oplossing gevonden worden)
- de oem 18inch m5 velgen heb ik net in het zwart gespoten ( nieuwe zwarte logos erop, nieuwe ///M logos erop
- op de motorkap, koffer en stuur ook de zwarte logos erop
- ik ben momenteel bezig met een custom diffusor te maken ( die komt dan ook in het hoogglans zwart)
- zaterdag ga ik nog kijken voor remmenkoeling te voorzien
en nu tijd voor fotos 8)
aangezien er iets gebeurd was met mijn ex e36 M3 3.0 van 94 ...
zoals de meeste weten is dit een facelift van 02/02/2001
opties:
- MK3 navigatie, radio ... ( spijtig genoeg geen MK4 met dvd lezer enzo)
- regensensor
- electrisch regelbare, inklapbare spiegels ( wat std is denk ik)
- xenon (std)
- geen M5 kofferlip ( wel aangeschaft maar moet nog geplaatst worden)
- de voorste stoelen hebben geheugens tot 3 personen ( je kan de stoelen in elke gewenste stand zetten, ook de kussens opblazen tot de gewenste vorm)
- stuur is electrisch verstelbaar in hoogte en diepte ( deze gaat omhoog en omlaag bij het in en uitstappen)
individual opties
- volleder dashboard en deurpanelen
- zwarte alcantara dakhemel
- donker grijze alcantara hoedeplank en kofferbekleding
- DSP Soundsysteem ( 2 woofers in de koffer en goede boxen in de wagen, nog altijd beter dan de huidige X5 vind ik)
- combileder zwart vs blauw
aanpassingen die gebeurd zijn ( onderhoud, herstellingen) :
- nieuwe ophangingsrubbers rondom
- al 1x onderhoud gehad
- flector van de cardan is ook al verandert, want deze had scheurtjes
- nieuwe computer van de motor ( want deze was min of meer aan het doorslagen na x maand)
aanpassingen naar wens
- toen ik de wagen net had : velgen, en originele uitlaatsierstukken eens serieus opblinken, want dat was wel nodig ( uitlaatsierstukken opblinken is zinloos bij elke M5 heb ik al gehoord, en zo bleek het een paar weken later)
- BBS CH velgen gekocht in 19inch 4x 8.5 19inch met 245 en 265 rubber eronder
- auto eens goed onder handen genomen met wat producten, om het vuil af te krijgen ( wat normaal is bij elke auto )
- de BBS CH velgen na een tijd weg gedaan voor Rial Daytona 10x19 en 11x19 ( de M5 reed super scherp op deze velgen, juist hard )
- remklauwen en flenzen in het zilver gestoken, omdat deze nogal vuil toonden in de open velgen
- de originele chrome nieren in het zwart gespoten
- de zwarte nieren na een tijd dan toch maar in het le mans blauw gestoken
- K&N filters gestoken
- 17inch wintervelgen gekocht met dunlop sp winter sport banden 235/45/17 rondom
- nieuwe mistlampen gestoken (sinds de aankoop was er 1 glas gescheurd, en met een serieuze regenbui is de lamp erin gesprongen, doordat ik veel uren doe en niet veel thuis ben heb ik zo een 2 maand rondgereden en dan pas nieuwe gestoken)
- dan de volledige uitlaatlijn van Dennis toch nog gaan halen en laten ondersteken ( normaal ging ik dat zelf doen met een kameraad, maar wegens omstandigheden ging het niet bij die persoon, en heb ik het laten doen door mijn garagist)
- de titanium lijsten overal vervangen door non M5 interieur lijsten , de hoogglans zwarte lijsten ( juist voor de schakelpook en handremgreep moet er een oplossing gevonden worden)
- de oem 18inch m5 velgen heb ik net in het zwart gespoten ( nieuwe zwarte logos erop, nieuwe ///M logos erop
- op de motorkap, koffer en stuur ook de zwarte logos erop
- ik ben momenteel bezig met een custom diffusor te maken ( die komt dan ook in het hoogglans zwart)
- zaterdag ga ik nog kijken voor remmenkoeling te voorzien
en nu tijd voor fotos 8)
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
fotokes van het interieur ( nog van dennis toen)




fotos zijn NIET bewerkt









fotos zijn NIET bewerkt

-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
more









de rials met beetje werk aan






de rials met beetje werk aan
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Nice apparaat,
MK3 is eenvoudig te wisselen naar MK4. MK4 kost je ca 450€ waarna je de MK3 weer kunt verkopen voor 150€. Ik vond het de Euro's wel waard in ieder geval.... geen geklooi meer met wisselen van cd's, stukken sneller, vogelvluchtbeeld en dimbaar navi-scherm...
MK3 is eenvoudig te wisselen naar MK4. MK4 kost je ca 450€ waarna je de MK3 weer kunt verkopen voor 150€. Ik vond het de Euro's wel waard in ieder geval.... geen geklooi meer met wisselen van cd's, stukken sneller, vogelvluchtbeeld en dimbaar navi-scherm...
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
ivm bangelijk geluidje :tongue3.gif:
het werd ontworpen door een ex ingenieur van Akrapovic volgens dennis
die werkt met hun samen voor de race uitlaten voor het raceteam.
alles is zo berekend om er zoveel mogenlijk uit te halen.
het is in pokkeveel onderdelen, maar het is echt zeer proper.
wel 100x +++ gelast en nergens lekt dat ding. wave
de collector pijpen zijn alle 8 exact evenlang, equal headers dus. zo bekom je al veel gemakkelijke pks door je buizen evenlang te hebben
groot verschil tegen de oem collectors

100% handwerk en custom
zo klinkt die
het geluid is misschien niet naar ierders zin. maar ik kan nog altijd andere eindpotten steken
http://www.youtube.com/watch?v=8L24Xk8m ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=9v0eivam ... playnext=1
ik zal fotos tonen hoe dat ding eruit ziet
in het midden zitten de xpipe ( voor extra koppel) en resonantie dempers, tegen het geluid en trillingen binnenin
en achteraan 4 speciale dempers








het werd ontworpen door een ex ingenieur van Akrapovic volgens dennis
die werkt met hun samen voor de race uitlaten voor het raceteam.
alles is zo berekend om er zoveel mogenlijk uit te halen.
het is in pokkeveel onderdelen, maar het is echt zeer proper.
wel 100x +++ gelast en nergens lekt dat ding. wave
de collector pijpen zijn alle 8 exact evenlang, equal headers dus. zo bekom je al veel gemakkelijke pks door je buizen evenlang te hebben
groot verschil tegen de oem collectors
100% handwerk en custom
zo klinkt die
het geluid is misschien niet naar ierders zin. maar ik kan nog altijd andere eindpotten steken
http://www.youtube.com/watch?v=8L24Xk8m ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=9v0eivam ... playnext=1
ik zal fotos tonen hoe dat ding eruit ziet
in het midden zitten de xpipe ( voor extra koppel) en resonantie dempers, tegen het geluid en trillingen binnenin
en achteraan 4 speciale dempers
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
hoogglans zwarte lijsten




-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Paskal schreef:Nice apparaat,
MK3 is eenvoudig te wisselen naar MK4. MK4 kost je ca 450€ waarna je de MK3 weer kunt verkopen voor 150€. Ik vond het de Euro's wel waard in ieder geval.... geen geklooi meer met wisselen van cd's, stukken sneller, vogelvluchtbeeld en dimbaar navi-scherm...
thx
ja ik had het gehoord, maar wat moet je allemaal doen dan
want MK4 is toch andere unit zogezegd en DVD lezer achteraan? ik heb wel een 6 cd wisselaar in de koffer (wat er wrs ook bij hoord bij MK3n of was dat ook een optie?)
nouja het is geen prioriteit vind ik, de kar rijd super en ik amuseeer me goed met dat kot

heb je een voorbeeld van voor en na?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
indien gewenst wil ik wel een topic aanmaken van mijn ex e36 m3, waar redelijk veel aan verandert geweest was 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Fantastische M5! Wat een geluid!
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Graag!Ver$uZ Motorsport schreef:indien gewenst wil ik wel een topic aanmaken van mijn ex e36 m3, waar redelijk veel aan verandert geweest was

- Knot
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Die Mk4 kan je zo wisselen hoor, zeker als er al Mk3 in heeft gezeten dan heb j ook al de breedbeeld tv module etc.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Vandaag de K&N filters gaan halen bij Guy.
Ik heb terwijl op aanraden van Guy ( voor meer of mss schoner geluid ) , de aanzuigmonden in de filterboxen eruit genomen.
Het geluid is nu zwaarder en niet zo scherp. Want het was soms scherp op hoge toeren, nu nog maar het komt van dieper
Ook zijn alle stickers verwijdert. Behalve die van nordsleife en polizei
Ik heb terwijl op aanraden van Guy ( voor meer of mss schoner geluid ) , de aanzuigmonden in de filterboxen eruit genomen.
Het geluid is nu zwaarder en niet zo scherp. Want het was soms scherp op hoge toeren, nu nog maar het komt van dieper
Ook zijn alle stickers verwijdert. Behalve die van nordsleife en polizei
- Knot
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Ben je niet bang voor meer vervuiling van o.a. de luchtmassameters?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Nee totaal niet, ik heb er al gehad en geen problemen gehadKnot schreef:Ben je niet bang voor meer vervuiling van o.a. de luchtmassameters?
En als die vuil zijn eens afkuisen met remmenreiniger he 8)
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
De custom diffusor is nog niet helemaal af maar we zijn er bijna


- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
Die rials zien er erg gaaf uit, lijken een beetje op BBS LM, wat heb je met die originele 18" M5 wielen gedaan?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
thx, veel beter dan BBS LM vind ikHans schreef:Die rials zien er erg gaaf uit, lijken een beetje op BBS LM, wat heb je met die originele 18" M5 wielen gedaan?
veel bruuter met die brede rand, en het ziet er toch anders uit
Rial Daytona is ook duur , nieuwsetje zonder banden in 8.5 en 9.5 breedt in 19inch kost 2400eur
deze zijn verbreedt naar 10 en 11, en je weet wat zo 1 rand kost of kan kosten +- 300eur
dit is er gebeurd met de oem velgen
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: VerSuZ_M's BMW E39 ///M5 2001 Le Mans Blauw Individual
+ foto vanop bmw meeting

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMWDennis, EricT, Williams en 5 gasten