LED verlichting thuis...doen of niet?
-
LED verlichting thuis...doen of niet?
In navolging van het topic van Shakes even het volgende.
Wij hebbenvan die halogeen spots in t plafond welke (zoals iedereen wel weet) om de haverklap kapot gaan.
Nu weet ik dat er vervangings-leds hiervoor te koop zijn maar heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik bedoel,is die kleur gewoon normaal en zijn die dingen ook dimbaar?
Wij hebbenvan die halogeen spots in t plafond welke (zoals iedereen wel weet) om de haverklap kapot gaan.
Nu weet ik dat er vervangings-leds hiervoor te koop zijn maar heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik bedoel,is die kleur gewoon normaal en zijn die dingen ook dimbaar?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: LED verlichting thuis...doen of niet?
Niet zomaar:Marc RS4 schreef:en zijn die dingen ook dimbaar?
http://www.ledgloeilamp.nl/weblog/techn ... ng-dimbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ledgloeilamp.nl/weblog/techn ... voor-nodig" onclick="window.open(this.href);return false;
Qua investering moet je wel gaan rekenen met lampvervanging en dimmervervanging, versus stroombesparing.
-
T gaat mij niet zozeer om de eventuele kostenbesparing maar ik ben t zat om iedere keer die klotedingen te vervangen.
- GarreTT
Ik heb laatst zo'n Led "halogeen" spot van Philips gekocht. Die is gewoon dimbaar met een normale dimmer. Zelfs in combinatie met de normale halogeen lampjes. De kleur is wel witter. Philips schijnt overigens wel Led lampen te hebben die een normalere kleur hebben. Ook normaal dimbaar.
-
Da's goed nieuws!
- Riceaux
Heb hier ook een LED-lamp in de kamer staan, na ongeveer 4 maanden begon dat ding heel irritant te flikkeren. Ik weet niet om de hoeveel tijd je ze nu moet vervangen?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Volgens mij zit er wel heel lang garantie op die lampen, dus zou je gewoon om kunnen ruilen?
- Riceaux
Klopt, hij is ook al omgeruild. Alleen als ik om de 4 maanden weer dat ding om kan gaan ruilen vind ik dat behoorlijk vervelend.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja ok, dat snap ik
Was het een fatsoenlijk merk lamp?

Was het een fatsoenlijk merk lamp?
- cooldragon
Hoi Mark,
LED verlichting is nu ook in zachtere geligere tinten (maar ook rood,blauw etc wat jij wilt) verkrijgbaar.
Hou er rekening mee dat niet alle LED systemen dimbaar zijn en dus niet allemaal zonder meer op een standaard dimmer aan te sluiten zijn (de dimbare LED's zijn vaak een stuk duurder)
Wij hebben voor de eettafel een LED armatuur gezien, prachtig minimalistisch en geeft super licht!
kost wel een duit
LED verlichting is nu ook in zachtere geligere tinten (maar ook rood,blauw etc wat jij wilt) verkrijgbaar.
Hou er rekening mee dat niet alle LED systemen dimbaar zijn en dus niet allemaal zonder meer op een standaard dimmer aan te sluiten zijn (de dimbare LED's zijn vaak een stuk duurder)
Wij hebben voor de eettafel een LED armatuur gezien, prachtig minimalistisch en geeft super licht!
kost wel een duit

- daNpy
Ik vind het alleen wel enorm ongezellig licht. Net als spaarlampen 

- Michel P
Kleur is niet altijd super bij ledspots, ook de stalingshoek is bij veel sports erg beperkt waardoor er slecht een recht bundeltje licht naar beneden komt. Ook de zijn er veel spots niet dimbaar.
Ik heb zelf in mijn huis in de hal, overloop, onder de carport en in de badkamer inbouw spot die een warme kleur hebben en een stralingshoek van 90 graden. Ook geven ze een vergelijkbare hoeveelheid licht t.o.v. en halogeenspot. http://led24.de/led-einbauleuchte-240v/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hadden toen alleen deze spot die aan mijn wensen voldeed, thans meerdere.
Ik heb er eerst 1 besteld en die in de WC gehangen om het lichtbeeld en de kleur in werkelijkheid te zien, daarna dus de rest van de spots.
Michel
Ik heb zelf in mijn huis in de hal, overloop, onder de carport en in de badkamer inbouw spot die een warme kleur hebben en een stralingshoek van 90 graden. Ook geven ze een vergelijkbare hoeveelheid licht t.o.v. en halogeenspot. http://led24.de/led-einbauleuchte-240v/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hadden toen alleen deze spot die aan mijn wensen voldeed, thans meerdere.
Ik heb er eerst 1 besteld en die in de WC gehangen om het lichtbeeld en de kleur in werkelijkheid te zien, daarna dus de rest van de spots.
Michel
- cooldragon
ongezellig licht en ongunstige stralingshoek heeft deze geen last van:
http://www.baltensweiler.ch/2.0/index.p ... ge&m=13,42" onclick="window.open(this.href);return false;
ook nog eens dimbaar en verstelbaar armatuur...
http://www.baltensweiler.ch/2.0/index.p ... ge&m=13,42" onclick="window.open(this.href);return false;
ook nog eens dimbaar en verstelbaar armatuur...