Scam of officieel (Apple)?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Scam of officieel (Apple)?

Bericht door RVV » 19 feb 2011, 11:52

Ik krijg een mailtje van Apple, tenminste het lijkt op een mail van apple.
Verifieer uw e-mailadres.
Verifieer alstublieft uw e-mailadres dat gekoppeld is aan uw Apple-ID.
Het ziet er allemaal erg authentiek uit, maar voor hetzelfde geld probeert iemand mijn creditcard leeg te trekken met mijn Apple ID, misschien wat ver gezocht maar ik vertrouw het voor geen cent. Meningen?

Mail komt van het volgende adres: appleid@apple.com

En de link waar ik op moet klikken is:

https://id.apple.com/cgi-bin/WebObjects ... NL-NL&key=................................................." onclick="window.open(this.href);return false;.
Bijlagen
mail apple.jpg
mail apple.jpg (74.4 KiB) 1029 keer bekeken
mail apple2.jpg
mail apple2.jpg (96.72 KiB) 1029 keer bekeken

Tom

Re: Scam of officieel (Apple)?

Bericht door Tom » 19 feb 2011, 12:11

De link gaat daadwerkelijk naar apple.com. Ondanks dat ze soms wat lopen te spelen met url's waardoor het lijkt alsof iets naar een bepaalde site gaat. Is hier geen sprake van, echt dus :)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 12:15

is wel in goed NL geschreven en lijkt inderdaad echt.

maar wel goed dat je het je afvraagt, ik krijg ook regelmatig mails waar je 3x moet kijken en de inhoud/details van de afkomst enzo gaat bekijken dan soms nog ff google to be sure...pff wel jammer dat het zo moet, maja.

veel van de mails zijn phishing e-mails, dus beter twijfel dan zo maar droppen. :forum:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 feb 2011, 12:20

Zoals hierboven, dit is echt. Heb 'm ook eens gehad...

Wel goed dat je 't ff vraagt/naar voren brengt natuurlijk. U never know.

daNpy

Bericht door daNpy » 19 feb 2011, 12:48

Zo te zien heb je een emailadres toegevoegd of gewijzigd. Is dit niet het geval, zou ik het lekker zo laten.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 feb 2011, 14:09

Ah, het is gelukt! Mooi, nu even op Rico's kosten alle Tom Tom apps binnenhalen... 8)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 19 feb 2011, 14:19

:mrgreen:

Ik overweeg trouwens ook naar Apple over te stappen...
Na de zomer wil ik een nieuwe PC aanschaffen. Ben me nu al aan het oriënteren en Apple is sterk in overweging. Alleen duur en weinig keus in hardware! :shock:

Ben me nu aan het verdiepen in een Hackintosh. Officieel Apple OS X op een nader te bepalen systeem!

Wat denken jullie?

Roy

Bericht door Roy » 19 feb 2011, 23:11

Aanschaf is duur, maar gaat eeuwen mee zonder problemen :) Das ook wat waard...

Tom

Bericht door Tom » 20 feb 2011, 01:27

De interne hardware bij Apple, zoals harde schijven, geheugen, videokaart etc. is niks speciaals. Gewoon standaard spul dat ook kapot kan gaan. Geheugen (dat kun je gewoon vervangen, staat in de handleiding hoe) kun je beter los kopen. Al leggen ze de lat voor sommige onderdelen wel hoog (de gebruikte LCD-panels zijn hoogwaardig qua kleurechtheid en inkijkhoek, zelfs op een iPad). Verder hebben ze 'touch' ontzettend goed voor elkaar, ben nog niks tegengekomen dat even goed reageert.

Qua performance kun je een snellere pc kopen voor hetzelfde geld. Waarom dan meer uitgeven? Voor mij is het gemak en omdat het allemaal vlot en zonder gezeik werkt. En dan heb je gelijk het antwoord waarom ik niet aan Hackintosh zou beginnen... gezeik met drivers en updates kun je niet zonder meer uitvoeren. Misschien leuk voor de hobbyist, dat stadium heb ik wel gezien.
Wel is Apple waardevaster.
Nadeel is dat bepaalde software niet draait (al zijn er vrijwel overal wel alternatieven voor, maar daar moet je ook maar net aanwillen) en je dus virtueel Windows moet starten. En als gamer heb je bij Apple weinig te zoeken :)

Plaats reactie