Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 18 feb 2011, 13:14

smiley schreef:Als dat zo door gaat, gaat de maatschappij een keer keihard terugslaan.
Dan moeten ze wel opgesloten blijven, tot het proces.

Helaas moet je daar in NL lang op wachten, maar een volksgericht om ze in Den Haag wakker te schudden zal e.e.a. wel versnellen. Meer akties zoals met die scooterklootzak die het tasje uit de auto van mevrouw jatte, en toen klem werd gereden tussen boom en auto met zijn scooter.

Met zou eens het lef moeten hebben de ouders van dit tuig ook keihard te raken! En dan wel eerst financieel, want opvoeden ho maar. Sterker de inspanning stopt bij het uitpoepen van zo'n kakkerlak!

Michel

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2011, 15:47

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... werk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou je eigenlijk iets anders verwachten :?:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2011, 15:48

Corrupte verzekeraar....

Tom

Bericht door Tom » 18 feb 2011, 22:00

http://www.nu.nl/binnenland/2450376/400 ... litie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Triest. Ik heb echt zo'n hekel aan de instelling van die politie hier. Waar halen ze zulke incompetente figuren vandaan?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2011, 22:01

Dat, en hoe heeft dat systeem ooit alle testen en beoordelingen doorstaan. Ik heb wel eens 3x aangifte moeten doen voordat mijn aangifte voor de 4e keer moest worden gedaan. :mrgreen: :bag:

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 feb 2011, 22:13

Heb je die laptop ooit nog terug gezien Ravin?

Stephan

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2011, 22:15

Ja op Marktplaats :mrgreen: :mrgreen: . Achteraf kan ik er om lachen, maar die koekenbakker durfde niet af te spreken, dus dat is niks geworden. En de politie heeft dus niks met de info gedaan. Waardeloos, maar gelukkig was de verzekeraar netjes met de afhandeling.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2011, 22:29

Ravin ///M schreef:Ja op Marktplaats :mrgreen: :mrgreen: . Achteraf kan ik er om lachen, maar die koekenbakker durfde niet af te spreken, dus dat is niks geworden. En de politie heeft dus niks met de info gedaan. Waardeloos, maar gelukkig was de verzekeraar netjes met de afhandeling.
Als je Femke H had geheten hadden angenten gelijk aktie onder nomen.

Triest dat de politie zaken die op een presenteerblaadje worden aangeleverd niet oppakt :twisted:

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2011, 22:33

Het meest trieste aan deze zaak vond ik dat op het moment dat ik een keer verontwaardigd deed over het feit dat de aangifte voor de zoveelste keer over moest én ondertussen de marktplaats-advertentie al ruim een week stond, ik een agressieve reactie van de agente tegenover me kreeg. De wereld op z'n kop.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2011, 22:40

Ravin ///M schreef:Het meest trieste aan deze zaak vond ik dat op het moment dat ik een keer verontwaardigd deed over het feit dat de aangifte voor de zoveelste keer over moest én ondertussen de marktplaats-advertentie al ruim een week stond, ik een agressieve reactie van de agente tegenover me kreeg. De wereld op z'n kop.
Schandalig!

Is de cultuur op zo'n bureau..... staande voet ontslag lijkt me beter op de plaats. Praat maar eens met wat oudere rechercheurs die ergeren zich mateloos aan de gemiddelde mentaliteit, ofwel lamzakken die liever excelsheetjes bij houden hoeveel bonnen ze hebben gescoord.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2011, 22:47

Nou je slaat de spijker op z'n kop, uiteindelijk is het door een hele correcte oudere rechercheur opgelost. Nou ja, niet opgelost maar in ieder geval wel netjes afgehandeld. Gelukkig is zijn inzet ook hetgeen me het meest is bijgebleven van dat hele drama en niet dat van die eerste hoogblonde tante die haar roeping bij het rode kruis probeerde te negeren.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2011, 23:35

Tom schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2450376/400 ... litie.html

Triest. Ik heb echt zo'n hekel aan de instelling van die politie hier. Waar halen ze zulke incompetente figuren vandaan?
erg triest...wat ik ook triest vind is dit (net als het bonnenquota systeem wat ook zoiets gaat)
De politie moet per jaar 250.000 verdachten aanleveren bij het OM. Als dat niet gebeurt, worden de korpsen financieel gekort. Makkelijke zaken gaan daarom automatisch voor en ingewikkelde zaken blijven op de plank liggen
@Ravin...je bent de zoveelste waar het zo mee is gelopen...dat soort dingen werden zelfs al op TV met verborgen camera gefilmd, dan denk je??? bestaat dit? je dient de darder aan op een dienblad en ze (sommige) doen niks...dan gaat je bloed koken, tuurlijk is het mooi dat de verzekering dekt, maar premies gaan omhoog voor ons allen en de verantwoordelijke dief en die niet meewerkende agenten/korpsen zijn daar de boosdoeners van...maja die kregen weer dat soort ideeën omdat ze quota's hadden...

je kan ze beter een extraatje geven als ze criminelen oppakken en hoe zwaardere jongens des te groter extraatje voor dat korps (mannen die dat mogelijk maakten), zoiets.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 feb 2011, 00:19

Eén ding. Alles om je heen wat je ziet is een afspiegeling van de maatschappij. De maatschappij waar jij deel van uit maakt. Stel jezelf de vraag, welke bijdrage heb jij in dit hele verhaal?

Ik word een beetje moe van de klaagtopics op DF. Je gaat me niet vertellen dat DF cq de klagers een uitzondering zijn op de maatschappij waar over geklaagd wordt. Dus vraag jezelf af, welke bijdrage lever ik aan dit proces. Het is zo makkelijk om te klagen.

Wat doe jij daadwerkelijk om Nederland te veranderen en is dat het meest wat jij kan doen? Als je daar ja op kan zeggen..
Laatst gewijzigd door Rupie op 19 feb 2011, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 19 feb 2011, 00:21

Ik rij zonder katalysator om het weer te verbeteren in Nederland.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 feb 2011, 00:22

Ja, dat krijg je als hovenier.

Joy

Bericht door Joy » 19 feb 2011, 00:22

Precies, moet een beetje aan mezelf denken met die kou :D

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 00:36

Ruben schreef:Eén ding. Alles om je heen wat je ziet is een afspiegeling van de maatschappij. De maatschappij waar jij deel van uit maakt. Stel jezelf de vraag, welke bijdrage heb jij in dit hele verhaal?

Ik word een beetje moe van de klaagtopics op DF. Je gaat me niet vertellen dat DF cq de klagers een uitzondering zijn op de maatschappij waar over geklaagd wordt. Dus vraag jezelf af, welke bijdrage lever ik aan dit proces. Het is zo makkelijk om te klagen.

Wat doe jij daadwerkelijk om Nederland te veranderen en is dat het meest wat jij kan doen? Als je daar ja op kan zeggen..
Dat is ook zo, dus als je aangifte doet, hoop je dat diegenen die er voor zitten er ook wat mee doen, immers daar doe je aangifte voor :mrgreen:
eneuh zo klagen doen we niet, we leggen zaken voor die anders zouden kunnen of zo van, kijk eens hier, dat wil niet zeggen dat alles fout is oid, het betrefd dan alleen dat of die waar het op dat moment over gaat.

Als je dat ziet als overal en over alles klagen ligt dat meer aan de lezer die zo denkt :nerd:
ik g het aanpakken, hasta lavista, zo naar bed :goodnight:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 feb 2011, 17:19

Ruben schreef:Eén ding. Alles om je heen wat je ziet is een afspiegeling van de maatschappij. De maatschappij waar jij deel van uit maakt. Stel jezelf de vraag, welke bijdrage heb jij in dit hele verhaal?
Constateren.

Het enige wat in dit topic gebeurd is een opsomming van zaken die in de huidige maatschappij flink rot zijn. En daar blijft het niet bij, want het wordt alleen maar erger. Dit zijn problemen die niet vorige week of vorige maand zijn begonnen, maar is het gevolg van een jarenlange "pappen en nathouden beleid".

Het verschil met voorgaande kabinetten en deze is dat de overheid bepaalde problematiek bespreekbaar maakt. Je merkt dat dit soort zaken onder de bevolking gewoon heel erg leven en nu eindelijk benoemd worden. Er werd voorheen altijd gesproken van incidenten, vervolgens werd er door Job Cohen een kopje thee gedronken en hoorde je er niks meer over. Wat natuurlijk niet betekent dat het probleem daarmee opgelost was, de problemen bleven namelijk en werden steeds erger.

De PVV legt de focus op het immigratiebeleid. Iets wat je overigens nu ook ziet gebeuren in Duitsland, Frankrijk en Engeland. Niet een probleem waar alleen Wilders mee zit dus, maar waar blijkbaar honderden miljoenen autochtone inwoners in Europa mee zitten. De VVD neemt Justitie onder de loep. Het afschaffen van de bonnenquota en daar druk op zetten, het verplaatsen van de aandacht van de dader naar het slachtoffer enz.

Het enige wat WIJ kunnen doen is constateren en klagen. Vervolgens is het hopen dat politici die klachten meenemen en er werk van maken.

Overigens denk ik dat als iemand hier steen en been klaagt over scooterjeugd, hij of zij er voor zorgt dat zijn eigen kroost dat niet flikt. En als dat wel zo is en de politie komt eens langs, dat je niet de agent uitscheld maar eens een stevig gesprek met je kind aangaat.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 feb 2011, 19:05

Und so ist es.^^^^

Ik ga nu lekker naar de Mexicaan want de boerekool en slavinkje met aardappelen hangen me wél de keel uit. :D

En vannacht weer 'n vent worden in de shoarmatent.

Ik desintegreer prima in Nederland! :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 19:39

:mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 feb 2011, 17:02

Ideeen hierover?
http://www.nu.nl/binnenland/2450916/kon ... reerd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zal inderdaad mensenlievend, vreedzaam en bezord zijn. En dat lijkt me meer dan logisch als vorstin anno 2011, maar naar mijn idee moet ze zich nog minder met de normale maatschappij bemoeien. Hoe kan ik 't koningshuis serieus nemwen als ik zie wat dat allemaal kost etc?

PD power

Bericht door PD power » 20 feb 2011, 17:09

Allemaal weer gezuig in de marge, laten ze zich eens druk maken met echte problemen.

En geef die Dibi een Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2011, 17:10

In een constitutionele monarchie heeft Bea ook niets te vertellen………….

Geld kosten doet het, maar het levert ook op……………….ik weet niet hoe het onder de streep er uit ziet…….laat onverlet dat ze vermogen zat hebben om het zelf te dokken en eigen hoed/broek/rok op te houden, de Nederlandse maatschappij c.q. beastingbetaler hoeft IMHO daar geen cent aan bij te dragen………..

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 feb 2011, 17:17

Robin schreef:Ideeen hierover?
http://www.nu.nl/binnenland/2450916/kon ... reerd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zal inderdaad mensenlievend, vreedzaam en bezord zijn. En dat lijkt me meer dan logisch als vorstin anno 2011, maar naar mijn idee moet ze zich nog minder met de normale maatschappij bemoeien. Hoe kan ik 't koningshuis serieus nemwen als ik zie wat dat allemaal kost etc?
Hier een quote van een spitsnieuws reactie, waar ik me wel in kon vinden:

Mijn mond viel zowaar open toen ik gisteren Huub Oosterhuis hoorde zeggen dat onze Koningin tijdens de haar uitgesproken kerstrede niet mocht zeggen wat zij wilde en dat ze daar moeite mee heeft.
Volgens mij is het al jaren zo dat de minister-president de laatste hand heeft in alles wat de Koningin doet, zo ook met de door haar uitgesproken troonrede en kerstboodschap. Niets nieuws dus.

Mijn gedachten gingen wel even terug naar het Tarhirplein in Cairo waar miljoenen onlangs nog streden om te mogen zeggen wat ze wilden, staan wij straks op de Dam omdat we niets meer mogen zeggen?
Maar al snel was ik terug in de realiteit. Klopt het wel wat Beatrix ons via haar spreekbuis wil doen geloven en is op zich het moment niet wat vreemd?
Dit heeft een al even vreemde voorgeschiedenis.

Tijdens de informatie van het inmiddels drie maanden oude kabinet laat Beatrix zich via Ruud Lubbers ontvallen dat zij Rutte als premier een 'risicovolle' vindt. Ik kan die onbestraft gebleven uitglijder van Lubbers niet los zien van wat Oosterhuis nu doet.
Hier is opzet van Beatrix in het spel.

Ik ben een man van deze tijd, geniet van het heden en kijk reikhalzend uit naar de toekomst maar wil ook graag weten wat onze basis is. De geschiedenis van ons land laat mij niet koud. Dat het koningshuis gebouwd is op roof en onderdrukking en de nieuwe koning straks door vererving geld en macht heeft is mij, democraat in hart en nieren, een doorn in het oog. Maar een mens gedoogd wel eens wat, geleerd van de politiek.

De meeste mensen weten het, zeker degenen die bij de Koningin op de thee gaan. Je brengt niets naar buiten van wat de Koningin tegen je gezegd heeft. Immers, zij valt onder de ministeriële verantwoordelijkheid van de premier (Rutte) en kan zichzelf niet verdedigen in het publieke debat.
De minister-president op zijn beurt kan niet voor iedere opmerking van de Koningin naar de kamer komen en dat zou zeker gebeuren als de Koningin regelmatig haar mening zou geven over maatschappelijke kwesties.

Dan is daar ineens Arend-Jan Boekestijn. Die laat wat flodders los over een gesprek met de Koningin, we hebben het over 2010, voor Lubbers, voor Oosterhuis. Boekestijn wordt zijn redelijk onschuldige uitglijder flink aangewreven en verdwijnt van het politieke toneel. Je zou zeggen, als je het al niet wist, dat weet je het nu, over je 'tete a tete' met de dame in het paleis doe je geen mededelingen.

Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat zwaargewichten als Lubbers en Oosterhuis, die tot de vriendenkring van Koningin Beatrix gerekend worden, zich uitlaten over niet zomaar iets maar over zwaar beladen kwesties?
Lubbers over de eventuele geschiktheid van een beoogd premier en Oosterhuis over de leider van de tweede partij van Nederland, Wilders?

Deze mannen weten dondersgoed wat ze doen. Zij zijn de spreekbuis van Beatrix die zelf haar mond moet houden omdat ze anders met diezelfde Rutte en Wilders te maken krijgt. Door twee muppets te gebruiken waarvan zij met haar hand de mond laat bewegen ontloopt zij de hoon van de Tweede Kamer maar maakt zij het volk onomwonden duidelijk wat zij vindt.
Met hoop op meer.

Dat een aantal politieke partijen, onder aanvoering van GroenLinks, dit aangrijpen om kamervragen te stellen geeft blijk van weinig politiek besef. Maar wat wil je ook. De NOS brengt dit als wereldnieuws terwijl er van 'hoor en wederhoor' geen sprake is geweest. Beatrix kan niets gevraagd worden en Wilders en Rutte kregen van de nationale omroep de kans niet.

Rutte en Wilders worden in één pennenstreek neergezet als censureerders. Oftewel een soort Mubarak en Kadaffi. Daar zijn we mooi klaar mee, landgenoten.

De oplossing ligt voor de hand. Wat mij betreft mag het gehele koningshuis opgedoekt worden maar een voor iedereen meer acceptabele oplossing ligt voor de hand. Maak de verantwoordelijkheid van de Koningin geen staatskwestie maar een persoonlijke. Zij mag dan zeggen wat zij wil en kan er ook rechtstreeks op worden aangesproken als iemand het niet zint.
Rutte is er van af en mannen van kaliber hoeven niet meer 'misbruikt' te worden want of Beatrix roept direct Oosterhuis op het matje of ze doet afstand van de troon.
Zo niet dan is een vooropgezet plan om Rutte en Wilders te beschadigen bewezen en zijn Oosterhuis en Lubbers voorgoed gedwiskwalificeerd.

Tenslotte kun je je nog afvragen waarom juist nu en niet net na kerst deze koninklijke frustratie naar buiten komt. Niet omdat Oosterhuis en Beatrix elkaar vorige week nog hebben gezien. Dat was al eerder en om na twee maanden nog eens door te kauwen op een drol van vorig jaar, dat zie ik de Koningin nu ook weer niet doen.
Het heeft er alle schijn van dat Beatrix zo vlak voor de verkiezingen een duit in het zakje wilde doen als lijstduwer. Geen enkele andere logica gaat namelijk op.

En ik maar denken dat alleen de politiek stinkt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2011, 17:21

Prachtig verwoord idd……………….

Bea is bekend en berucht om haar bemoeizucht………altijd in control……...

Plaats reactie