Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Knot
- Berichten: 40483
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zou net zo goed een 2002 kopen met de juiste opties in de juiste staat, was alleen iets met de oliepomp die vanaf 2004 pas het juiste type had.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
zo...damn het was niks persoonlijks, vanwaar zo'n opgefokte reactie?erg triest. als je het leest heeft mijn reactie betrekking op het afdingen van de prijs en helemaal nix te maken met wat "beter" is of niet.steve smith schreef:Waar heb je het over? Gaat heen met dat kippenleer....bm-dub schreef:inderdaad net zoals Mark aangeeft even kijken of Inspection 2 al is uitgevoerd, zo niet 2k van de prijs af of laten uitvoeren door de dealer. dan nog ff afdingen op het feit dat er op een M3 uiteraard wel volleder hoort te zitten en dat je je niet kunt vertonen op de standaard 18" velgen...
Dat jij kapperswielen mooi vindt en in een gecastreerde M3 rond gaat rijden waarvan de hele wegligging om zeep is omdat er zonodig een tent op moest ipv een structureel dak, betekent nog niet dat de rest van de wereld daar zo over denkt. Het stukje "ik vind" zie ik in je post niet terug.....
Dat ding bij de Beier is ongeveer precies hoe ik zo'n ding zou bestellen. Op 18", zonder schuifdak met stof. Alleen zou ik ook de Navi weglaten, ik vind dat al achterhaalde ouwe meuk als het de showroom uitkomt. Doe maar radio business met Bluetooth, navigeren kan een tomtom toch beter. Van de meerprijs van leer en navi kan er precies een setje Movit's uit.....
@Ruben: de E46 M3 heeft inderdaad een "face"lift gehad, echter dit in de vorm van LED achterlichten en een aangepaste kofferbak strip. ook grootbeeld navigatie werd vanaf eind 2002 mogelijk, deze aanpassingen, samen met de gemodificeerde blokken en oliepompen vanaf 05.2003.
en inderdaad, bij deze auto's maakt het bouwjaar nu eigenlijk niet zoveel meer uit. de technische staat, onderhoudsgeschiedenis zijn vele malen belangrijker dan de leeftijd van de auto.
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
bm-dub schreef:...dan nog ff afdingen op het feit dat er op een M3 uiteraard wel volleder hoort te zitten en dat je je niet kunt vertonen op de standaard 18" velgen...
Ik vind het dikgedrukte anders ook weinig aan duidelijkheid te wensen overlaten. Voor mij geldt ook dat ik never nooit op oversized schotels zou willen rijden. 18" is precies goed. Ik zou me op niks anders in een M3 willen vertonen.bm-dub schreef:zo...damn het was niks persoonlijks, vanwaar zo'n opgefokte reactie?erg triest. als je het leest heeft mijn reactie betrekking op het afdingen van de prijs en helemaal nix te maken met wat "beter" is of niet.
@Ruben: de E46 M3 heeft inderdaad een "face"lift gehad, echter dit in de vorm van LED achterlichten en een aangepaste kofferbak strip. ook grootbeeld navigatie werd vanaf eind 2002 mogelijk, deze aanpassingen, samen met de gemodificeerde blokken en oliepompen vanaf 05.2003.
en inderdaad, bij deze auto's maakt het bouwjaar nu eigenlijk niet zoveel meer uit. de technische staat, onderhoudsgeschiedenis zijn vele malen belangrijker dan de leeftijd van de auto.
A chacun son goût.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 feb 2009, 01:00
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Joost BMW schreef:die bordeau rode (excuse my french) heeft wel eens vaker tekoop gestaan, sommige mensen vinden het intessesant wat een auto nog mag opleveren en zetten um ff tekoop... aangezien meeste advertenties na een maand verlopen, verdwijnen ze weer ff, die dus ook denk ik
sja kentekens, der word weleens misbruik van gemaakt eh...
in zijn geval zeker! http://www.bmwportal.nl/showroom-f29/re ... 47-90.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje laat maar zie dit bericht nu pas.
Bedankt dat jij het begrijpt. Dat was dan ook de reden om mijn kenteken weg te laten.
Jammer dat mensen gelijk verkeerde over dergelijke dingen moeten denken

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
^^^ what he said!Brava schreef:bm-dub schreef:...dan nog ff afdingen op het feit dat er op een M3 uiteraard wel volleder hoort te zitten en dat je je niet kunt vertonen op de standaard 18" velgen...Ik vind het dikgedrukte anders ook weinig aan duidelijkheid te wensen overlaten. Voor mij geldt ook dat ik never nooit op oversized schotels zou willen rijden. 18" is precies goed. Ik zou me op niks anders in een M3 willen vertonen.bm-dub schreef:zo...damn het was niks persoonlijks, vanwaar zo'n opgefokte reactie?erg triest. als je het leest heeft mijn reactie betrekking op het afdingen van de prijs en helemaal nix te maken met wat "beter" is of niet.
@Ruben: de E46 M3 heeft inderdaad een "face"lift gehad, echter dit in de vorm van LED achterlichten en een aangepaste kofferbak strip. ook grootbeeld navigatie werd vanaf eind 2002 mogelijk, deze aanpassingen, samen met de gemodificeerde blokken en oliepompen vanaf 05.2003.
en inderdaad, bij deze auto's maakt het bouwjaar nu eigenlijk niet zoveel meer uit. de technische staat, onderhoudsgeschiedenis zijn vele malen belangrijker dan de leeftijd van de auto.
A chacun son goût.

- Arthur
- Berichten: 43463
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat is zo, Fabian. Maar ergens heb ik gelezen dat jij Z4's ook nog te duur vindt. Maar ook die worden toch weer verkocht
En zo zal het altijd blijven. De 1M is ook uitverkocht in NL meen ik
Denk dat de discussie meer op gang kwam omdat een BMW dealer geen garantie op dit (eigen merk) product wil geven maar wel een marktconforme (??) prijs vraagt. Ik zou me zelf eerder zorgen maken om de BPM afdracht met het daarbij horende verhaal. Daar wringt het toch wel een beetje. En dan zou je dus de prijs ter discussie kunnen stellen, toch?


Denk dat de discussie meer op gang kwam omdat een BMW dealer geen garantie op dit (eigen merk) product wil geven maar wel een marktconforme (??) prijs vraagt. Ik zou me zelf eerder zorgen maken om de BPM afdracht met het daarbij horende verhaal. Daar wringt het toch wel een beetje. En dan zou je dus de prijs ter discussie kunnen stellen, toch?
Fabian schreef:En toch vind die M3 weer snel een koper, wedden?
Leuk altijd die prijsdiscussies, heb ze dagelijks met mijn klanten, maar ik verkoop ze vervolgens ook dagelijks weer aan andere klanten
- Fabian
- Berichten: 7264
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Helemaal mee eens TuurArthur schreef:Dat is zo, Fabian. Maar ergens heb ik gelezen dat jij Z4's ook nog te duur vindt. Maar ook die worden toch weer verkochtEn zo zal het altijd blijven. De 1M is ook uitverkocht in NL meen ik
![]()
Denk dat de discussie meer op gang kwam omdat een BMW dealer geen garantie op dit (eigen merk) product wil geven maar wel een marktconforme (??) prijs vraagt. Ik zou me zelf eerder zorgen maken om de BPM afdracht met het daarbij horende verhaal. Daar wringt het toch wel een beetje. En dan zou je dus de prijs ter discussie kunnen stellen, toch?Fabian schreef:En toch vind die M3 weer snel een koper, wedden?
Leuk altijd die prijsdiscussies, heb ze dagelijks met mijn klanten, maar ik verkoop ze vervolgens ook dagelijks weer aan andere klanten

Maar we vergeten vaak wel dat we "hier" op de forums allemaal specialisten zijn etc etc. Echter 90% van de autokopers, ook vaak die van een M3, die zijn daar helemaal niet zo mee bezig zoals wij dat zijn.
Dat ze geen garantie geven is gewoon puur om scherp op internet naar voren te komen, zo gaat dat tegenwoordig helaas bij heel erg veel bedrijven. Zelfs de gerenomeerde bedrijven. En het werkt, De Beijer zie je overal op internet bij de goedkoopste advertenties naar voren komen, en ze verkopen forse aantallen volgens mij. Dat was vroeger al zo toen ik daar de ex-demo's van BMW NL naartoe bracht die ze ingekocht hadden, en ze verkopen nu nog grotere aantallen volgens mij.
Het feit dat hij bij een BMW-dealer wordt aangeboden biedt 90% van de kopers al voldoende zekerheid. Raar maar waar.
De BPM is zeker iets waar ik vragen over zou stellen ja, of de auto even heel goed bekijken.....
- BamiesGTA
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik ben er ook zo één die het bij de dealer standaard wel vertrouwt
Maar zo'n Inspectie II. Wanneer moet die gedaan worden?
Deze auto heeft enkel inspectie I gehad bij ong. 84000km.
Onderhoudsboekje compleet. Ze kunnen (Debeier) echter niet achterhalen wie de auto heeft geïmporteerd..

Maar zo'n Inspectie II. Wanneer moet die gedaan worden?
Deze auto heeft enkel inspectie I gehad bij ong. 84000km.
Onderhoudsboekje compleet. Ze kunnen (Debeier) echter niet achterhalen wie de auto heeft geïmporteerd..
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
dit is afhankelijk van hoe er met de auto is gereden. de ene M3 heeft hem bij 60k, de ander bij 80k en weer een ander over de 100k. als deze bij 84.000 inspection 1 heeft gehad heeft hij volgens de boordcomputer pas over 25.000 weer een olieservice nodig. en daarna pas een inspection 2. het lijkt me wel de moeite waard om de klepspeling te controleren [weet niet 100% zeker of dit ook bij inspection 1 wordt gedaan, maar bij inspection 2 zeker wel].BamiesGTA schreef:Ik ben er ook zo één die het bij de dealer standaard wel vertrouwt![]()
Maar zo'n Inspectie II. Wanneer moet die gedaan worden?
Deze auto heeft enkel inspectie I gehad bij ong. 84000km.
Onderhoudsboekje compleet. Ze kunnen (Debeier) echter niet achterhalen wie de auto heeft geïmporteerd..
- Knot
- Berichten: 40483
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Volgens mij alleen bij Insp. II... bij I is het alleen olie en met de verrekijker naar elk rubbertje en ophangingsdeel turen.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Bij inspectie 2 of om de 60tkm. Overigens vinden de meeste dealers dit 'niet nodig, want we hadden hier laatst een e46 m3 en toen hebben we het gecontroleerd en toen was het ook goed.' en hebben ze vaak de juiste tools er niet eens voor.
- Joy
- Berichten: 10881
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Het is ook vaak niet nodig inderdaad, hoogstens een uitlaatklep of wat die iets bijgesteld moet worden. Maar goed dat weet je pas als je ze nameet, dus dat moeten ze wel doen naar mijn mening.
- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Errug mooi ding zegwim breman schreef:De mijne staat te koop met 10.000 km meer op de tellert maar wel met volleder en originele CLS 19" en het is een BTW auto van 2005.
Geen import en volledig dealer onderhouden met onderhoudhistorie voor dezelfde prijs.

http://www.bmwportal.nl/bmw-voertuigen- ... 17050.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou mijn keuze van het moment zijn indien ik in de markt was voor zo'n ding

- Arthur
- Berichten: 43463
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mij ook. ff 20k bieden 

- markk
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Kleppen controleren, en indien nodig stellen, is IEDERE inspection. Dus bij I en II. Dus om de 20k km.Knot schreef:Volgens mij alleen bij Insp. II... bij I is het alleen olie en met de verrekijker naar elk rubbertje en ophangingsdeel turen.
FWIW: Ik heb mijn m3 met 89k km gekocht bij de dealert. Had net een beurt gehad, dus als het goed is inclusief kleppenstellen. Enkele weken geleden bij 114k km full inspection-II gedaan dus inclusief kleppen. ALLE uitlaatkleppen moesten gesteld worden (waren te krap). Inlaatkleppen waren goed.
Merk ik het aan de auto. Ja en nee. Niet qua lopen, niet qua power. Alleen als het koud is en ie een week niet heeft gedraaid. Voor het stellen was ie echt vreselijk rauw bij het starten. Nu ook nog steeds maar iets minder

Mark.
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik volg de markt al een tijdje en moet zeggen dat ik steeds meer neig naar een exemplaar met meer kilometers te kopen.
Als ik de onderstaande advertentie bekijk scheelt het gewoon 10.000euro. Als je deze 10.000euro apart legt voor onderhoud en reparaties kan je volgens mij best een paar jaar voorruit. Over enkele jaren zitten ze toch allemaal rond een restwaarde van 10k gezien de E36's daar ook al jaren in de buurt schommelen en nu pas er ruim onder duiken.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7647324" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het allemaal maar moeilijk. Ik vind een fris exemplaar best wel wat waard maar ik vind de verschillen nu wel erg groot worden.
Als ik de onderstaande advertentie bekijk scheelt het gewoon 10.000euro. Als je deze 10.000euro apart legt voor onderhoud en reparaties kan je volgens mij best een paar jaar voorruit. Over enkele jaren zitten ze toch allemaal rond een restwaarde van 10k gezien de E36's daar ook al jaren in de buurt schommelen en nu pas er ruim onder duiken.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7647324" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het allemaal maar moeilijk. Ik vind een fris exemplaar best wel wat waard maar ik vind de verschillen nu wel erg groot worden.

- Niels
- Berichten: 22520
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zo langzamerhand beginnen ze op kilometers af te schrijven heb ik het idee. Bouwjaar is niet zo vreselijk interessant meer maar een mooie met weinig kilometers kost geld. Of eentje met kilometers een betere keuze is hangt van vele zaken af denk ik. Een mooie met weinig kilometers blijft ook wel weer wat waard. Onder de streep denk ik dat het niet zo verschrikkelijk uitmaakt als je de totale kosten neemt van afschrijving en onderhoud.
Die 2001 met 223kkm is relatief leuk geprijst maar rij daar eens twee jaar en 40.000km me dan brengt ie nog 10K op. Koop een 2005 met 90Kkm voor 28K, die zie ik na twee jaar met 130kkm ook wel 20K opbrengen. Schrijft misschien iets meer af maar ik denk dat je wel 2K extra kwijt bent aan onderhoudskosten om een M3 van 225kkm naar 265kkm te rijden. En dat zeg ik als iemand die een E46 320D van 240kkm naar 320kkm heeft gereden (draagarmen, remmerij rondom, cardan as, etc.)
Die 2001 met 223kkm is relatief leuk geprijst maar rij daar eens twee jaar en 40.000km me dan brengt ie nog 10K op. Koop een 2005 met 90Kkm voor 28K, die zie ik na twee jaar met 130kkm ook wel 20K opbrengen. Schrijft misschien iets meer af maar ik denk dat je wel 2K extra kwijt bent aan onderhoudskosten om een M3 van 225kkm naar 265kkm te rijden. En dat zeg ik als iemand die een E46 320D van 240kkm naar 320kkm heeft gereden (draagarmen, remmerij rondom, cardan as, etc.)

-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die m3 met 223k km heeft bijna net zoveel pk als een nieuwe 330i 

- Fabian
- Berichten: 7264
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Andre schreef:Die m3 met 223k km heeft bijna net zoveel pk als een nieuwe 330i

- Knot
- Berichten: 40483
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
LOL...Andre schreef:Die m3 met 223k km heeft bijna net zoveel pk als een nieuwe 330i

En toch wil ik het wel eens zien... laat zo iemand met 2 ton+ zijn/haar E46M3 maar eens op de bank zetten, kijken wat er nog aan de wielen zit... wat deed een nieuwe/doet een frisse aan de wielen?
- Joy
- Berichten: 10881
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Om eerlijk te zijn denk ik dat zo een motor gewoon het vermogen haalt wat ie altijd al deed. Bij de S50 motoren met 2 ton plus op de teller lees je ook vaak vermogens van boven de 290 pk. Ik geloof ook niet dat er daadwerkelijk slijtage optreed in de cilinders. Als de oliefilm zijn ding doet kan dat ook niet.
- Knot
- Berichten: 40483
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Tsja, mijn M5 stond ook gewoon op 399 pk met bijna 2 ton gelopen dus ik geloof er ook niet echt in... anderen blijkbaar wel.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
- Will F.
- Berichten: 2353
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
lol dit is een 320i op kenteken.FreudeamFahren schreef:*klik* e46 M3 Touring
Ardi vd H. is ook geen onbekende in de racerij, kan een aardig potje sturen.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mooi hoor, zo met de standaard spiegels. Pijpjes zien er ook goed uit en met facelift voorkant 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 14 gasten