Nieuwe Co2 Tarieven!!!!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Nieuwe Co2 Tarieven!!!!

Bericht door Andre » 17 feb 2011, 16:24

Ik zat even te kijken op http://www.nieuweautoprijzen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en tot mijn verbazing zag ik grote prijs steigingen terwijl eerst zuinigere auto een stuk aantrekkelijker werden.

De staat is zo lief geweest de Co2 tarieven omhoog aan te passen.

Dus eerst doen auto fabrikanten hun best co2 naar beneden te krijgen, zodat de consument aantrekkelijker een nieuwe auto kan kopen. Wat doet de staat gewoon de co2 tarieven omhoog.

Waar je denk bijv een 330i te kopen omdat ie zo laag in de co2 uitstoot zat is je voordeel anno 2011 verdwenen als sneeuw voor de zon.

Inmiddels is een gele kentekenplaat op een sportieve auto zo duur geworden dat je voor het zelfde geld een zomer huis incl sportauto voor hetzelfde geld hebt in het buitenland dan hier alleen een auto op een gele plaat.

Hier de nieuwe tarieven.

eerste schijf in 2013 was 95 euro is nu 148 euro
tweede schijf in 2013 was 286 euro is 444 euro
derde schijf in 2013 was 667 euro is nu 1036 euro.

hier nog meer info

http://extranet.bovag.nl/smartsite.shtm ... a&id=80988" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Re: Nieuwe Co2 Tarieven!!!!

Bericht door Andre » 17 feb 2011, 16:56

Even ter voorbeeld als je iemand ziet rijden in 2013 in ferrari 599 GTB op gele platen.

279.780 euro Co2 tax voor gele kenteken plaat. Nee das niet de prijs van de auto das de prijs voor een gele kenteken plaat.

Dus dit

Afbeelding

of dit

Afbeelding

en een extra huisje in duitsland

Afbeelding

Voor precies dezelfde prijs als 1x 599 op gele kenteken platen in dit roversland.

LOL ze zijn echt gek geworden in dit land. Vinden ze het gek dat er zoveel rijken dit land verlaten.
Laatst gewijzigd door Andre op 17 feb 2011, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 feb 2011, 17:03

:shocking: :shocking: :shocking: :shocking: Genoeg is toch genoeg of niet?! Schandalig dit!

Knot

Bericht door Knot » 17 feb 2011, 17:05

Tsja... ik denk er soms ook wel over hoor... dikke huizen in Emsland... met dubbele garage voor 2 dikke auto's.

Maar toch hebben we het hier ook zo slecht niet + alle bekenden/familie in de buurt.

Joy

Bericht door Joy » 17 feb 2011, 17:11

Oftewel werk met de regels mee en koop een gebruikte auto die geen afschrijving meer kent. Eventueel een klassieker met pit zodat je ook nog eens voordeel hebt op het gebied van wegenbelasting en verzekeringspremie.

Ipv een 599 kun je beter dit kopen, nog leuker ook :D

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ferrari/f40/6678640" onclick="window.open(this.href);return false;

Marius

Bericht door Marius » 17 feb 2011, 17:30

LOL tuurlijk zijn de tarieven verhoogd; dat is de enige oplossing die die rovers kennen. Het is crisis, hop tarieven omhoog. Geen crisis? Dan wordt er wel weer wat anders verzonnen.
Efficienter of een afslankend ambtenaren apparaat zal NOOIT gebeuren, totdat de koek echt een keer op is.

Rupie

Bericht door Rupie » 17 feb 2011, 17:34

Joy schreef:Oftewel werk met de regels mee en koop een gebruikte auto die geen afschrijving meer kent. Eventueel een klassieker met pit zodat je ook nog eens voordeel hebt op het gebied van wegenbelasting en verzekeringspremie.

Ipv een 599 kun je beter dit kopen, nog leuker ook :D

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ferrari/f40/6678640" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie wel wat in die trend :)

Maar als je er serieus over nadenkt, zal het tweedehands snel in waarde stijgen als er geen nieuwe auto's meer verkocht worden..

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 feb 2011, 17:35

Voor mensen die zoveel geld voor een auto neer kunnen tellen is het een fluitje van een cent om die op een buitenlands kenteken rond te laten rijden.

Ik zou dan gewoon met een grote middelvinger op de motorkap door Den Haag gaan rijden 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2011, 18:04

Zelfs mijn GTI wordt al 2000 euro duurder....een Golf R zelfs 6000 euro. Geen misselijke stijgingen. :|

Een mega-vervuilende Veyron wordt dan weer 5000 euri goedkoper.

Tja.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2011, 18:17

in 2013 veranderd het wel weer...
denk dat ze daar naar toe werken, tis niet te geloven wat een bedragen.

gelukkig betalen als ik het goed heb? de andere auto's dan ook weer wat aan wegenbelasting of iets in die strekking...heb al mails verstuurd naar verkeer en waterstaat en nog 1 (vergeten welke :bag: ) met uitleg en hoe het fair te kunnen doen :forum:
met voorbeelden e.d. er bij.

gaat om wegenbelasting en een houderschaps belasting..de slurpers betalen in dat geval weer wat minder dan nu immers betalen al extra aan verbruik = belasting op de brandstoffen.
en de kleintjes en groenen en hybriden komen er weer bij die meebetalen.

maja nu nog ff een zooitje.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 feb 2011, 18:19

heb al mails verstuurd naar verkeer en waterstaat en nog 1 (vergeten welke ) met uitleg en hoe het fair te kunnen doen
Mag hopen dat die mailtjes duidelijker zijn dan een deel van je posts hier. :bag: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 feb 2011, 18:22

*heeft al 'n aspirientje tegen de koppijn genomen en dat lag niet aan teveel bier dit keer*

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2011, 18:23

idd redelijk extreem!

M3 van 110K naar 140K :shock:

aan de andere kan voor de min of meer normale auto's bijv bij de 3-serie t/m de 330i blijven de prijzen gelijk of dalen iets ...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2011, 18:33

Wie koopt er straks nou een BMW 3 serie van 140.000 euro, ook al staat er M3 op....

C63 AMG nog extremer, die gaat van 121.000 naar 163.000 euro. Oftewel.....de prijs van een volledig aangeklede Golf GTI erbij. :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2011, 18:36

Riceaux schreef:
heb al mails verstuurd naar verkeer en waterstaat en nog 1 (vergeten welke ) met uitleg en hoe het fair te kunnen doen
Mag hopen dat die mailtjes duidelijker zijn dan een deel van je posts hier. :bag: :mrgreen:
whaha :mrgreen:
ja is wel een stuk beter, doe ik dan ook wel wat langer over (wel vermoeiender magoed :turtle: )
achja, als ze het maar redelijk begrijpen wat ik bedoel :forum:

een professor in de letterkunde kan ik wel vergeten na al men kop ellende :mrgreen:

daarom is dit bv ook een goed wapen voor mij, +1 :lol:

magoed, het wordt dus een auto van voor 2008 kopen en dan lekker zelf mooi opbouwen zo jij hem hebben wil :df: nog mooier (meer eigen) ook dan standaard uit de fabriek 8)

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2011, 18:44

Wouter81 schreef:Wie koopt er straks nou een BMW 3 serie van 140.000 euro, ook al staat er M3 op....

C63 AMG nog extremer, die gaat van 121.000 naar 163.000 euro. Oftewel.....de prijs van een volledig aangeklede Golf GTI erbij. :bag:

Nou die auto's koopt niemand meer. Sterker nog voor die tijd zijn dat soort auto's/modellen gewoon van de markt verdwenen.

En iedereen die roept, ach wat boeit het ik zing me tijd wel uit, koop toch alleen gebruikt. Straks is er ook geen aanbod meer in die hoek. Nu koop je nog een knappe BMW M3 uit 2005 voor pak em beet 25K die nieuw 90K heeft gekost. Straks niet meer want die nieuwe BMW M3's worden gewoon niet meer verkocht.
En ik zie het er ook nog van komen dat gebruikte auto's (op papier Co2 vervuilers) straks een Co2 toeslag/boete moeten gaan betalen.

Gelukkig hebben we de hybride nog :bag:

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 feb 2011, 18:47

RVV schreef: En ik zie het er ook nog van komen dat gebruikte auto's (op papier Co2 vervuilers) straks een Co2 toeslag/boete moeten gaan betalen.
Yep!!!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2011, 18:48

Koop straks wel zo'n 320d touring 20% ding en chip die wel, vuck maar met dit soort stijgingen.

:nah:

Rupie

Bericht door Rupie » 17 feb 2011, 19:00

Wouter81 schreef:Koop straks wel zo'n 320d touring 20% ding en chip die wel, vuck maar met dit soort stijgingen.

:nah:
Jah en voor je het weet moet je 30% bijtelling betalen :)

Andre

Bericht door Andre » 17 feb 2011, 19:29

Ja ik zie dit ook allemaal heel triest in.

Ik vondt eerst de gedachte van bpm eraf en co2 tax inplaats wel een redelijk goeie gedachte. Auto motoren worden zuiniger dus komt dat de autohandel en de consument ten goede was mijn eerste gedachte.

Waar moet de dealer zijn geld straks aan verdienen op een 116i een 118d waar nauwelijks 1500 euro marge op zit en als je het fout doet met de inruil gaat er geld achteraan. Wie koop straks nog een corvette of ferrari, lambo of porsche in dit land. Waar halen die dealers straks de klanten weg. Zegt men wel van mensen met geld kopen toch wel. Ik denk dat in de toekomst dat wel eens anders gaat. Als er meer en meer op forums over gesproken word dat dit buiten alle proporties is. Zouden de autoverkopen van een beetje knappe auto s wel eens flink kunnen dalen.

Ons land word straks op een optocht van kleine auto s met bromfietsmotoren. Trouwens als ik nu al om me heen kijk op de weg zie ik al bijna geen auto s meer die enige vorm van emotie opwekken.

Kijk eens op autogespot bij ferrari 599 ik kan nauwelijks een vinden op nederlandse platen. Dit zal nog veel erger worden. Dit treft niet alleen ferrari s. Waar liefhebbers vroeger een seat leon cupra een focus RS konden betalen. Die kunnen straks voor het zelfde geld een 10 in dozijn auto halen en in de stoet mee waggelen. Die fun/emotie auto s worden onbetaalbaar en uiteindelijk zoals rico zegt zullen ze verdwijnen. De vraag is er wel maar men kan gewoonweg de co2 tax van die auto s niet meer ophoesten.

Wat een aso beleid. Kan niet anders zeggen. Dit allemaal omdat ze in Den Haag gaten in de handen hebben als kraters. Ons land wordt door immigranten leeggeroofd. Wij mogen alleen maar werken en geen plezier meer maken. Emigratie komt bij veel vaker boven drijven dan voorheen en dat zou niet moeten mogen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 feb 2011, 19:34

Tja, fabrikanten zullen zich er ook wel deels aan aanpassen. Bijv. tzt. een GTI met betere prestaties dan de huidige maar wel een lagere uitstoot.

Maar het blijft in en in triest :stom:

Als ik met een jaar of twee jaar in de run ben voor een eigen woning dan is Duitsland (km of 15/20 van hier) misschien nog helemaal niet zo'n gek idee :bag:

Andre

Bericht door Andre » 17 feb 2011, 19:38

richard als je de keuze hebt zou ik dat zeker overwegen.

Fabrikanten passen zich deels aan. Maar de nederlandse markt is niet intressant genoeg. Waar denk je dat de meeste sportauto dikke suv naar landen gaan als china etc.

Daar hebben ze niet zo n idioot beleid als hier. Dit land is qua auto een land vol zakkenrollers niet zo n beetje ook.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2011, 19:41

Andre schreef:Ja ik zie dit ook allemaal heel triest in.

Ik vondt eerst de gedachte van bpm eraf en co2 tax inplaats wel een redelijk goeie gedachte. Auto motoren worden zuiniger dus komt dat de autohandel en de consument ten goede was mijn eerste gedachte.

Waar moet de dealer zijn geld straks aan verdienen op een 116i een 118d waar nauwelijks 1500 euro marge op zit en als je het fout doet met de inruil gaat er geld achteraan. Wie koop straks nog een corvette of ferrari, lambo of porsche in dit land. Waar halen die dealers straks de klanten weg. Zegt men wel van mensen met geld kopen toch wel. Ik denk dat in de toekomst dat wel eens anders gaat. Als er meer en meer op forums over gesproken word dat dit buiten alle proporties is. Zouden de autoverkopen van een beetje knappe auto s wel eens flink kunnen dalen.

Ons land word straks op een optocht van kleine auto s met bromfietsmotoren. Trouwens als ik nu al om me heen kijk op de weg zie ik al bijna geen auto s meer die enige vorm van emotie opwekken.

Kijk eens op autogespot bij ferrari 599 ik kan nauwelijks een vinden op nederlandse platen. Dit zal nog veel erger worden. Dit treft niet alleen ferrari s. Waar liefhebbers vroeger een seat leon cupra een focus RS konden betalen. Die kunnen straks voor het zelfde geld een 10 in dozijn auto halen en in de stoet mee waggelen. Die fun/emotie auto s worden onbetaalbaar en uiteindelijk zoals rico zegt zullen ze verdwijnen. De vraag is er wel maar men kan gewoonweg de co2 tax van die auto s niet meer ophoesten.

Wat een aso beleid. Kan niet anders zeggen. Dit allemaal omdat ze in Den Haag gaten in de handen hebben als kraters. Ons land wordt door immigranten leeggeroofd. Wij mogen alleen maar werken en geen plezier meer maken. Emigratie komt bij veel vaker boven drijven dan voorheen en dat zou niet moeten mogen.
+1 ik vind overigens nu al een schrikbarende verandering op de weg de afgelopen 3 jaar...

3 jaar geleden zag je nog veel dikke SUV's en andere dikke auto's, nu bijna niet meer en in de spits wordt je omringt door priussen, honda civic hybrides of 107's/c1's en aygo's

zoveel leaserijders die voor een paar tientjes per maand vanwege de bijtelling in zo'n hondenhok gaan zitten :bag: :'(

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2011, 19:41

Om het M3 verhaal in perspectief te plaatsen. in 2010 is slechts één (1) BMW M3 nieuw verkocht in NL.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2011, 19:43

RVV schreef:Om het M3 verhaal in perspectief te plaatsen. in 2010 is slechts één (1) BMW M3 nieuw verkocht in NL.
:shocking: ongelooflijk... net zo shokking als dat in januari 1/3 van de nieuw afgeleverde auto's een BPM vrije c.q. 14% bijtelling auto is :?

Plaats reactie