Verstand/emotie, wat is de juiste keuze ?

Dit is ons algemene autoforum.
Wouter

Bericht door Wouter » 02 mar 2006, 23:02

nee nu ben ik er over uit het kan nog simpeler

www.lenen.nl

ik kan wel gaan sparen voor een m3 maar dan mag ik de eerst komende 10jaar van mijn leven niet meer leven dus.

Tom

Bericht door Tom » 02 mar 2006, 23:25

Ik vind het altijd zo grappig als mensen vragen hoe ik op m'n 23e zulke auto's kan rijden. Ze denken echt alsof het geld bij mij wel op m'n rug groeit. Dan zeggen ze dat het een droomauto voor ze is of iets dergelijks.

En dan is het grappig om te vragen wat ze dan doen om die droom waar te maken... vervolgens blijft het verdacht stil. Ik snap dat echt niet. Dromen bestaan er om waargemaakt te worden, anders kun je beter kappen met al je dromen, want dan is het toch een nutteloze tijdsbesteding. Dromen waarmaken doe je niet door lui met je vrienden te zappen voor de tv (even zwart/wit bekeken ;)).

Ik werk al vanaf m'n 15e freelance voor diverse bedrijven (destijds naast m'n school en tegenwoordig wat in de avonduren), vanaf m'n 17e werk ik fulltime en heb een bijbaantje in het weekend. En ik geef weinig onzinnig geld uit.. heb niet eens een tv op m'n kamer, terwijl elke kleuter dat tegenwoordig heeft ;) niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het niet belangrijk... evenals elk weekend m'n geld in de kroeg opzuipen...

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2006, 23:30

Mark geld is niet het grootste probleem, in mijn geval. De 130i is tenminste niet gekocht omdat er geen geld voor een M3 zou zijn. Andere zaken zoals praktische bruikbaarheid, negatief status effect op klanten ed speelt een grote rol. Eigenlijk moet ik durven om daar schijt aan te hebben. En nogmaals de 130i is geen miskoop hij mist alleen dat M gevoel.

Knot

Bericht door Knot » 02 mar 2006, 23:33

Maar om dat geld waar je zo hard voor gewerkt hebt allemaal in een auto te stoppen.. daar zit ik nu nog mee in mn maag....

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 mar 2006, 23:54

Rico v Velzen schreef:En nogmaals de 130i is geen miskoop hij mist alleen dat M gevoel.
Voor jezelf of qua rijden, Rico?
Als het voor jezelf is, is er maar één oplossing: M3 kopen.

Als het het M-rijgevoel is dat je mist, is het makkelijker, je kunt zo voor sigarettengeld t.o.v. de afschrijving die je nu pakt als je in gaat ruilen van een 130i een beter rijdende auto maken dan welke M3 uit de fabriek ooit gaat zijn.
Even aan Dick het telefoonnummer van mijnheer Rusch vragen en die het onderstel aan laten pakken, chipje/uitlaat/airbox voor de motor, sper van Drexler en als we toch bezig zijn Dick zo'n goed setje stoppers rondom laten schroeven, ben je een jaar afschrijving op een nieuwe 130i verder, maar heb je wel een superhok, waarschijnlijk qua snelheid vergelijkbaar met een CSL.
Maar niet dat kwijl-uit-de-mond gevoel dat je bij een M3 misschien wel zou hebben.

Dus moet je eerst even voor je zelf uit maken wat je gevoel wil, de best rijdende auto of dat jongensdroom-gevoel van een M3.

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2006, 00:07

Peter puur voor mezelf. Qau rijden heb ik de 130i hoog genoeg en een M3 zie ik dit niet in super latieven overtreffen. Ik wil de discussie over welke auto beter rijd ook een beetje vermijden want elke auto kun je voor een paar duizend euro veel beter maken.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 mar 2006, 00:10

Klopt.

Maar jij houdt toch ook van de nieuwste techniek etc.?
Dan is het eigenlijk nog simpeler: gewoon even op je handen zitten en wachten op de E90.
Komt ook weer een vierdeurs M3 en in 2008 kun je al een Jahreswagen met de kop eraf uit D halen, ideale opvolger van de Touring. :)

Of vind je dat weer minder qua hebbuh-gevoel dan een coupé M3?

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2006, 00:11

En het gaat ook niet alleen over de vraag wel of geen M3, maar of je als liefhebber bereid bent om echt voor de emotie te gaan en een auto met het hart durft te kopen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 mar 2006, 00:19

Neenee, het gaat over de M3 die bij jou op de oprit moet komen. :lol:

En tsja, wat is met het hart kopen.
Ik vind auto's te duur om iets te kopen, waar ik niet 100% achter sta, maar verstand en hart is niet te onderscheiden bij mij.
Koop een EVO 100% met mijn hart en het verstand zit op de achtergrond, ziet de achterbank, vier deuren en grote kofferbak en knikt instemmend.
Maar om een auto te kopen waarbij het op de achtergrond blijft knagen van 'eigenlijk had die ook gekund, maar net wat minder praktisch of handig', da's zonde. Je leeft maar één keer, als het je droomauto is en het kan financieel en zonder al te grote problemen qua ruimte, gewoon doen.
Heeft nog nooit iemand op zijn sterfbed spijt gehad van genieten van mooie dingen. :wink:

Andre

Bericht door Andre » 03 mar 2006, 00:56

De media en de forums zijn de boosdoeners hier.

Met een 130i zul je nooit het gevoel krijgen dat je wat speciaals hebt ook met alle tuning onderdelen erop en hoe goed die ook rijdt.

Het bezit van de auto moet je ook een gevoel geven dat hoeft niet alleen het rijden te zijn. Een 130i zal je dat gevoel nooit geven en daarom is de 130i voor mij de auto van de vrouw de alleskunner en zo nu en dan even driften met ding. Maar heb er totaal niks mee vindt hem niet echt mooi maar hij rijdt wel super zeker met sper.

Rico bedoeld een auto waar je na omkijkt als je wegloopt. En dat is een m3 wel en een 130i niet.

Frank_D

Bericht door Frank_D » 03 mar 2006, 07:46

Rico,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ik ben er ook nog niet uit.
En ik zit er al meer dan 2 jaar over na te denken wat ik nou moet gaan rijden.

Z4 coupe 3.0si is echt gaaf, althans zo ziet hij er op de foto's uit,
Ik denk ook dat je er een leuk potje mee kan hoeken, maar voor de rest kan je er geen reet mee.

E46 M3 Titansilber, yes please, alleen ik ben bang voor het blok en rutger-syndroom bodemplaat\ophanging.
Heel gek maar hoe meer ik de e90 zie, hoe meer gedateerd de e46 eruit ziet.

E46 CSL? Ik wil nog ook kunnen eten van mn maandsalaris.

RS4, immer geil, heb natuurlijk de mini rs4 gehad, dus hij zou zo voor de deur kunnen, maar what the fuck moet ik met een station als plezier wagen?

996 911, graag, alleen ik kan daar echt niet mee naar de klant, dat kan gewoon niet in nederland. Helaas heb ik dit al meegemaakt met de 330ci.

E90 330i, super mooie auto, alleen voor de afschrijving ben ik een beetje huiverig.

E39 m5? Te groot, ben geen scheepskaptein.

Japanese rocket a la dre's evo? Nee wil toch wat comfort

Ik spreek mezelf continue tegen, bij een tweezitter kan je er geen ene reet mee en bij een stationwagon vraag ik me af wat ik wil met zo'n hok als plezierauto.
Ik ga op de fiets naar het werk en zal dat blijven doen ook als een auto voor de deur staat. Nu weet ik wel dat de auto vaker gepakt gaat worden als het kutweer is, dus dan moet het ook wel een "bescheiden" auto zijn waarmee ik naar de klant ga.

Ik denk dat jij een beetje de jacht mist.
Je gaf al aan bij de 130i dat een auto ook een beetje het verlangen is. De voorpret is soms leuker dan het bezitten.
Ik heb vaak genoeg in de M3 van Rut gereden en meegereden met Dre.
De M3 is een brute auto's, maar die zal op een moment ook gewoontjes gaan aanvoelen.
Alles went, helaas.

markk

Bericht door markk » 03 mar 2006, 08:34

Rico,

130i is zakelijk en je geeft zelf al aan dat die qua bijtelling aan de grens zit van wat je wilt betalen. Verder wissel je m.i. erg vaak van (nieuwe) auto. Kost allemaal een godsvermogen.

Waarom niet gewoon een middenklas bak/diesel als vervoermiddel/gezinsauto (zakelijk of prive, moet je maar ff uitrekenen) en koop je zelf prive je droomauto. Al vanaf ik je ken heb je het over "open" auto's. Tik een leuke S2000, BoxsterS, M3 cabrio, Z3, Z4. TVR, etc. op de kop en doe 'em nooit meer weeg. Wel diegene uitzoeken die je ECHT leuk vind, met het goede onderstel, blok, etc.

Mark.

Bruno

Bericht door Bruno » 03 mar 2006, 09:45

Ik kan me wel vinden in de ratio versus emotie discussie. Heb mijn leasewagen gekozen op ratio en gebruiksgemak - omdat je emotioneel met dat budget & de restricties niet ver komt. Privé kan ik dan nog altijd een "leuke" wagen kopen. 328Touring is betaald en ik krijg er weinig voor terug als ik hem zou inruilen. Mijn vrouw rijdt er graag mee, dus ik hou het ding gewoon - en wacht tot ik een echt leuke auto waar ik nu minder compromissen mee moet sluiten - omdat ik al een familiewagen heb (een B3 alpina zou ik graag wel eens willen hebben, een mooie tweedehands 330i zou fijn zijn, eventueel een range sport als de vrouw het in haar hoofd krijgt, een TVR als ik tegen dan al gescheiden ben LOL, etc).

Ja, ik maak Rico zijn rekeningen niet, maar als je ziet dat je 6 maanden ver bent in de 130i en je alweer aan het twijfelen bent om in te wisselen, ben ik van mening dat je ergens teveel doorslaat naar "impuls" aankopen. 130i is misschien - met opgeleuklte onderdelen en setup - een beter auto dan een tweedehands M3, maar daar gaat het je niet om: jongensdroom/poetsen/enz wel dan. Wat gaat het gevoel zijn op het moment de E90/91 M3 uitkomt - misschien moet je op iets langere termijn denken, iets beter je eisen en behoeftes uitvogelen, iets kritischer staan tegenover impuls gevoelens, geen idee - is aan jou. Wat ikzelf doe: als ik zo'n hebben gevoel krijg - laat ik het nog een week staan, als het gevoel dan nog zo sterk is, dan ga ik het halen. Maar het vermijdt van die impulsaankopen waarmee je thuiskomt, en niet 100% tevreden bent/erachter komt dat het niet is wat je denkt.

Heb mezelf zo toch al een PSP (hallo, cool iemand?) bespaart en een paar digital camera's/MP3-spelers, etc ... Laatste miskoop was drie jaar geleden een MD-speler omdat ik niet in MP3 geloofde :-), ja we maken allemaal fouten.

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2006, 11:11

Bruno, Mark en Frank goeie input.

Om even met het laatste te beginnen, het weer willen inruilen van de 130i op een M3. Eigenlijk is dat nog niet eens echt aan de orde. De 130i is een auto die me als allrounder heel veel plezier bied. En de 130i wegdoen daar heb ik ook de meeste moeite mee. Ik heb heel lang uitgekeken naar deze auto. En voor mij is hij elke cent waard. Ik heb er ook meer mee dan Andre. Elke rit pak ik de 130i, ook de familyritjes, de touring staat er alleen maar voor mijn vrouw. Dar rij ik nagenoeg nooit meer in. Omdat de 130i juist zo fantastisch rijd. Beetje zelfde pakket als jouw Bruno.

Alleen de kans bestaat straks dat met 2 kindjes de 130i helemaal niet meer zo praktisch is. En ik de familyritjes "noodgedwongen" moet maken in de 325i touring. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in, maar als het moet dan moet het maar.

Opzich ben ik helemaal niet zo inpulsief als het lijkt hoor. Mijn aankopen tot heden waren wel overwogen en zeker niet "'te snel" Maar dat je gezinssituatie veranderd is min of meer onvoorzien.

In 2000 kocht ik de S3 en daar heb ik toch 3 jaar van genoten. Die werd ingeruild op een 4 deurs sedan die plat ging en een praktische touring kwam er voor in de plaats, die rij ik al weer 2 jaar en hoeft zeker niet weg. Zakelijk vond ik het rijden in de Mini niet meer aantrekkelijk omdat er een kleintje was gekomen kon ik die meer prive gebruiken dus kwam er als tussenstap een 120d. Maar ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat deze direkt zou worden vervangen als er 130i zou komen. Impulsief was die 120d niet, want ik kon zo de zakelijke auto ook prive gebruiken. Net als de 130i. Maar nu komt het, een maand voordat de 130i werd afgeleverd bleek mijn vrouw onverwacht zwanger te zijn van een 2e. Onverwacht omdat mijn vrouw helemaal niet zomaar zwanger kon worden (medische toestanden enzo). Als de 2e echt gepland was dan had ik waarschijnlijk geen 130i gekocht maar andere paden bewandeld.

En dan kom ik weer terug naar de kern van de zaak voor mij. STEL dat de 130i niet in de dagelijkse praktijk als familycar is in te zetten, omdat het alleen maar rompslomp is, niet praktisch qua meesleep handel etc. Dan zal die alleen nog maar voor woon werk worden gebruikt en funritjes. Ik ga geen vette bijteliing betalen voor een auto die ik niet prive kan gebruiken. Da's geld achter de muziek aan sturen.

Als ik 1 auto niet meer als familycar in kan zetten dan maar voor 100% fun gaan dus 100% emotie. Dat is waar het voor mij omgaat.

Het mooiste zou zijn om toch de 130i als familycar te gaan gebruiken, zakelijk en prive blijven rijden en daarnaast prive een mooie gebruikte M3 kopen met niet al te veel kilometers. Bouwjaar maakt dan weer minder uit, want hij moet toch langer meegaan.

Ik moet denk ik maar gewoon afwachten hoe de 130i in de praktijk als family car zal bevallen met 2 kleintjes. Gaat dit lukken dan de 325i touring inruilen op een M3 van een paar jaar oud. Dat zou voor mij de mooiste combi zijn.

Knot

Bericht door Knot » 03 mar 2006, 11:15

Rico,

Ik zou in jouw situatie een E46 320d Touring rijden en daarnaast een S2000 of Z4, lekker goedkoop en waardevast dieselen met het gezin.

Frank,

Is een 350Z niks voor je? ;)

Tom

Bericht door Tom » 03 mar 2006, 11:30

Rico v Velzen schreef: Alleen de kans bestaat straks dat met 2 kindjes de 130i helemaal niet meer zo praktisch is. En ik de familyritjes "noodgedwongen" moet maken in de 325i touring. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in, maar als het moet dan moet het maar.
Familieritjes kun je toch prima in een 325i touring maken? Lijkt mij geen ramp en een perfecte auto daarvoor. Ruim, comfortabel, er kan veel mee en veilig. Neem aan dat je met twee kinderen niet voluit over de binnenwegen loopt te knallen :roll:

Andre

Bericht door Andre » 03 mar 2006, 11:37

Ja mark jij koopt je droom auto en kan er lang in rijden cq bezitten. Als ik zo was dan had ik misschien al een 2e hands gt3. Maar ik kan geen 5 jaar in een gt3 rijden en een gt3 is geen droom auto ook een csl niet. Het zijn voor mij gebruiksvoorwerpen. Een jaartje of iets meer er aan proeven en dan er weer uitknallen. Alleen nu komt het die excoten schrijven mij te veel af in een jaartje ook 2e hands. Stel dat ik tegen een mk2 GT3 aan zou lopen voor 60k dan zou ik het misschien doen, want dan heb ik de volgende 2 jaar bijna geen afschrijving. De Z4 coupe. Een non M hoef ik zo bi zo niet. Een nieuwe M coupe kost 80k na een 1.5 jaar inruilen mag je blij zijn als je 60k krijgt. Nee ik zoek de rij fun voor nu toch in wat goedkopere auto s. En zit daarom ook met de smart te wachten op een goedkopere M versie op basis van de 1 serie. Een auto die door de lagere prijs ook beter weer in de 2e hands markt ligt. Mijn ideale garage zou er zo uit moeten zien.

bmw M2 coupe. Zilvergrijs of donker zilver. prijs 65k.
Sti hatchback dccd. kleur zwart of zilvergrijs. 40k. En als er geen onopvallende hatch komt in de toekomst dan blijft de 130i met sper.

Beide auto s zijn dagelijks te gebruiken. En kunnen beide zo het circuit cq de sneeuw in. Een M heeft gewoon iets begeerlijks wat je moeilijk kan omschrijven en datzelfde heb ik met de rally kannonnen. Wat ik mooi vindt aan een auto en dat ik alleen maar begeerlijker vindt is dat ze ook nog voor dagelijks gebruik er door kunnen. En dat kan zowel met een M als een rally kanon. Ik zou graag alleen de rally kannonnen in een hatchback zien en gewoon een kleine dakspoiler er op en geen grote vleugels erop. Een sedan heeft een grote vleugel nodig anders lijkt het nergens op. Maar een hatch heeft dat niet nodig. En zo kan je lekker 4x4 rallystyle onopvallend knallen.

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2006, 12:03

Tom in rijden vind ik het verschil te groot tussen de 130i en de 325i touring. De 325i touring is vooral een praktische auto, maar niet een fijn rijdende auto. De auto mist te veel vermogen. Besturing is niet direkt en precies genoeg en de auto voelt log aan in vergelijk met de 130i.

Ik heb dan ook niet zo veel zin om de touring weer als dagelijkse prive/zakenauto auto te gaan gebruiken. het liefst hou ik daarvoor de 130i. Of eventueel een E90 touring die veel dichter bij de 130i staat als de 325i touring, maar E90 tourings zijn nog te duur en nauwelijks verkrijgbaar.

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2006, 12:07

Andre schreef: Beide auto s zijn dagelijks te gebruiken. En kunnen beide zo het circuit cq de sneeuw in. Een M heeft gewoon iets begeerlijks wat je moeilijk kan omschrijven en datzelfde heb ik met de rally kannonnen.

Andre ik denk dat het juist heel goed is te omschrijven, een M heeft alles wat je als autoliefhebber aanspreekt. Het belangrijkste is die X factor. Die een rally kannon of een GT3 ook heeft. Dat speciale waardoor je bereid bent om toch als autoliefhebber de knip te trekken ook al lever je op 78 vlakken in.

Voor jou ligt het nog weer gecompliceerder omdat jij een auto moet hebben waarmee je ook "gekke" dingen kunt doen. Voor jou geld dat het rijden het allerbelangrijkste is, voor mij is het meer de package en het gevoel.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 03 mar 2006, 12:37

Sinds ik de M5 heb ben ik "vrij" in m'n kop met betrekking tot andere auto's. Ook al vind ik lol nog steeds vreselijk belangrijk, heb natuurlijk niet voor niets de Vectra Turbo gekozen, ben ik op een punt aangekomen waarop ik inzie dat er niets boven de M5 te verkiezen valt. Wat mij betreft staat er een busje naast. maakt me allemaal niets meer uit. De M5 geeft me alles wat ik in een auto zoek. Dat ie wat minder praktisch is is de reden waarom er iets naast moet staan. En dat lijkt me nou ook bij Rico het geval. Je moet een auto hebben staan waar je helemaal voor gaat. Die andere is dan opeens een heel stuk minder belangrijk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2006, 12:55

Goed punt Dick!

De 130i houden en de 325i Touring eruit doen, dat lijkt me dan ook niet zo slim. Uiteraard kun je het voorlopig nog even testen door de 130i ook als familiewagen te gebruiken, maar als je stellig gaat beweren dat het gezin prima met de 130i door het leven kan en je daarnaast een M3/Z4 whatever neemt, dan houd je naast je gezin, vooral jezelf voor de gek. Denk ik.

Als Marijke en ik een weekend weg gaan, dan ligt de kofferbak altijd helemaal vol. Vraag me niet wat we allemaal meenemen, maar als er bij ons over een paar jaar kleine Cavallino's in het spel zijn, dan komt er gewoon een stationwagon of in ieder geval een ruime auto, no doubt.

Daarnaast een leuk stuurhokkie. Hoeft geen M te zijn en ook niet per sé een 911 ofzo. Gewoon een leuke bak waar ik veel plezier mee kan beleven en waar Marijke zelfs nog boodschappen kan doen (edit: bedenk me nu dat ik minstens zo vaak boodschappen doe...) :lol: .

Daarom zou ik als ik jou was lekker zo lang mogelijk in de 130 blijven rijden. Prima auto, niets mis mee. En de 325 touring zou ik ook houden. Mocht er over een tijdje nog steeds het gevoel zijn: ik mis de X-factor, dan is er tegen die tijd genoeg keus (bij BMW). Jij vindt al snel een auto oud worden, tenminste, dat maak ik op uit je verhalen. Een E46 M3 vind je over anderhalf tot 2 jaar een oud model, zo niet eerder. Daarom zou ik het niet doen.

Nu niet tenminste.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 03 mar 2006, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 03 mar 2006, 12:56

Rico v Velzen schreef:De 325i touring is vooral een praktische auto, maar niet een fijn rijdende auto. De auto mist te veel vermogen. Besturing is niet direkt en precies genoeg en de auto voelt log aan in vergelijk met de 130i.
Ruil maar eens een tijdje met m'n 206 met 90 PK (wat niet bepaald m'n ultieme keuze was). Je zult me op je knieën smeken om weer met de 325 te mogen rijden. Is maar net wat je referentiekader is. Ik weet ook wel dat het na een M3/M5 'zo'n beetje ophoudt, maar ik persoonlijk ben al zo blij als een klein kind als ik in de VR6 van m'n broer rijdt. Zou ik daar alleen nog maar in rijden, dan zou ik waarschijnlijk na een tijdje ook wel weer meer/anders willen.

Na een M3 verlang je naar een CSL, dan een 911, daarna na een GT3, etc., etc. Waar houdt het op? Voor een autoliefhebber nergens :!:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

markk

Bericht door markk » 03 mar 2006, 20:02

Andre, eens. Jij zit anders in elkaar en hebt gewoon geen echte droomauto. je wilt zoveel mogelijk leuke dingen proberen en bent er na 1,5 jaar klaar mee om naar de volgende te gaan

(is dat ook zo met vrouwen ? ;-)

Ik zit wat dat betreft anders in elkaar. Wat ook wel scheelt is dat alles went. Heb zo'n 2 maanden lang woon-werk verkeer in de BoxsterS gedaan (Impreza was geploft) en vond het niks meer. Impreza als woon-werk verkeer auto precies hetzelfde. De X-factor zoals Rico die omschrijft went en je gaat je irriteren aan allerlei kleine dingetjes.

Ik heb er van geleerd dat je je droomauto daarom alleen als FUN bak moet houden en strikt met scheiden van je dagelijks vervoer middel. Als je vervolgens de disipline hebt om het dagelijkse bakkie op low-profile te houden blijft het verschil met je FUNbak lijkt en wordt je referentie kader niet naar de klote geholpen. Een 535d als dagelijkse bak gaat dan bijvoorbeeld niet echt helpen...

Mark.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2006, 21:10

Het scheelt misschien ook dat wij in de Randstad wonen Markk. Woonden we in Toscane, dan zouden we wel iedere dag met een funauto op pad gaan.

Ook dat went, maar toch: geef me wat te dromen naast auto's! 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 mar 2006, 21:44

Toch zou dat voor mij ook niet zo werken denk ik.
Rij nu al maanden nauwelijks meer in de 147 omdat die minder plezier biedt dan een Impreza uit het jaar 0 (mag Alfa zich behoorlijk aantrekken vind ik, maar als je de auto's ziet die ze nu bouwen, is het daar ook wel ongeveer over met de rijdersauto's, zit er echt geen een bij die ik zou willen hebben, laat staan kopen :( ).

Kun je nagaan wat dat zou worden als er een saaie diesel hier zou staan, ding zou op een gegeven moment onder woekeren denk ik. :lol:

En het went ook niet, heb de Impreza nu bijna een jaar en was gisteren met de sneeuw weer zo blij als een klein kind met het ding, enige waar hij ooit voor weg zou gaan is een EVO of STi, verder blijft-ie maar gewoon, als iets een auto is die echt een :D op je gezicht kan toveren qua rijden blijft dat ook wel zo, verandert niet na een paar weken of maanden.

Plaats reactie