Vannacht onderweg van Eindhoven naar Turnhout, waar t.h.v. Mol er een wegversmalling aangekondigd werd, gecombineerd met een snelheidsverlaging naar 70. Netjes snelheid geminderd.
Links van mij begon al de versmalling door van die rood-/witte markeerborden (hebben die een naam eigenlijk), geplaatst tussen de linker weglijn en de vangrail. De versmalling ging van de linkerbaan naar rechts.
Het was nog toegestaan het linkerbaanvak te berijden, met nog ongeveer 700m tot het "ritspunt". Rechts van mij zaten een paar vrachtauto's.
In tegenstelling tot de bekende TopGear aflevering (the only fully lighted highway in the World)... plaatselijk niet goed verlicht, ligt er ineens een kei op de weg.

En dan niet een kleintje, maar zo een die je in je tuin heb bij een watervalletje ofzo

Ruimschoots groter dan m'n voeten om een indicatie te geven. zeker geen steentje dus.
Uitwijken ging niet, wegens borden links en vrachtauto's rechts. Remmen ging niet, wegens een auto achter me.
Gevolg, bumper lijkt beschadigd, onderlip hangt los (schade kan ik niet goed zien) en ik heb een gat in m'n gt corner, het lijkt nu wel een hangsnor.
Het wiel ging er ook plankgas overheen, dus evt. schade daaraan en onderkant auto moet ik nog bij daglicht bekijken. Auto trilt gelukkig niet dus velg lijkt niet krom.
Heeft iemand enig idee hoe te handelen? Vind wel het een en ander terug (Belgie heeft immers niet echt de beste staat van dienst m.b.t. wegkwaliteit / -onderhoud), maar daar zie ik vooral 2 dingen in terugkomen:
Aangifte doen bij plaatselijke politie, en wegbeheerder aansprakelijk stellen. Daarbij is alles wat ik vind gebaseerd op wat Belgen zelf moeten doen, m.b.t. buitenlanders kan ik niks vinden.
Nou hoef ik maar zelden in Belgie te zijn, dus om nou speciaal naar Mol/Turnhout te rijden voor een aangifte is ook zoiets. Plus de haalbaarheid wegens Nederlander zijn, andere verzekeringen/dekkingsgraden (omniumverzekering kom ik vaak tegen) etc. etc. houd ik mijn hart vast voor wat ik morgen bij daglicht aantref.
Alvast hartelijk bedankt voor serieuze suggesties!