Gaan we nog wintersporten dit jaar?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jussi

Re: Gaan we nog wintersporten dit jaar?

Bericht door Jussi » 16 feb 2011, 12:09

Tristan schreef:
Jussi schreef:
MartijnS schreef:Morgenavond naar Val Thorens! :D
Laat je me weten hoe de sneeuw daar is? Andere tips zijn ook welkom. Ben er nog nooit geweest. 8)
+1

Sta op het punt om iets te gaan boeken. Ga mijn hele leven al naar Gerlos in Oostenrijk maar ben een beetje op het gebied uitgekeken. Wil eens Val Thorens proberen.

Iemand tips qua hotels, accommodatie o.i.d?
Le Cheval Blanc en Les Temples du Soleil zijn allebei aanraders qua comfort. De Cheval Blanc is nog iets beter dan Les Temples met gratis WiFi, elektronische sleutels, gescheiden kitchenette en flatscreen in de kamers. De kamers zijn wel een tikkeltje kleiner en er is ook een supermarkt en bar in LTS. Beide hotels beschikken over een eigen restaurant, skishop en via de lift en skiroom stap je zo de piste op. Beide hotels zijn zo georiënteerd dat het terras 's avonds overgoten is met zon.

Zoals Paskal al aangaf zijn de kamers meestal rond de 28m² voor 6 personen. Dat houdt in dat 2 personen in de living op een uitschuifbaar zetelbed moeten slapen. In LTS is het zelfs zo dat in een kamer van 5 personen er 3 in de living slapen en er nog 1 kamer met dubbel bed is. Wat je ook kan doen zijn bedden opkopen. Het kost meestal 35 euro p.p. om een bed op te kopen. Wij wilden met 7 een kamer van 8 personen maar doordat deze niet beschikbaar was heeft de operator ons twee kamers van 5 personen aangeboden zonder opleg.

KoenM

Bericht door KoenM » 18 feb 2011, 12:41

Zo meteen vertrekken we naar Brixen!
Ligt maar 45 cm op de piste nu, dus is te hopen dat er nog wat bij valt..

Laurens

Bericht door Laurens » 18 feb 2011, 13:06

Have fun, ik ben met de kerst ook in Brixen geweest :thumbup:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 18 feb 2011, 13:11

Jussi schreef:Le Cheval Blanc en Les Temples du Soleil zijn allebei aanraders qua comfort.

Zoals Paskal al aangaf zijn de kamers meestal rond de 28m² voor 6 personen. Dat houdt in dat 2 personen in de living op een uitschuifbaar zetelbed moeten slapen. In LTS is het zelfs zo dat in een kamer van 5 personen er 3 in de living slapen en er nog 1 kamer met dubbel bed is. Wat je ook kan doen zijn bedden opkopen.
Lees nu eens wat je zelf schrijft... Aanraders qua comfort maar wel met 6 personen op 28m² :hmmm: Wellicht ligt het aan mij, maar dat valt bij mij niet onder de noemer comfortabel. Ok flatscreens en gratis wi-fi vind jij wellicht comfort, maar da's tegenwoordig vrijwel overal aanwezig.

Wil je in VT wel iets comfortabels dan is bv Les Balcons de VT of Hotel VT wel wat, maar daar is de prijs dan ook weer naar.

Jussi

Bericht door Jussi » 19 feb 2011, 15:24

Of lees jij eens wat ik schrijf. Het is heus niet de eerste keer dat ik ga en ik heb al vele malen erger gezien. Comfort is iets louter subjectief. Dat 28m² te klein voor jou is kan goed zijn maar dat zijn de gangbare maten in alle skigebieden in heel Frankrijk. Comfort vind ik werkende douches, deftige bedden, een beetje uitzicht en stilte. Comfort vind ik eetgelegenheden en een supermarkt op een steenworp afstand. Comfort is op de piste staan als je de lift uitkomt.

Denk daar maar gerust aan wanneer je je boodschappen 500m de berg op draagt om op 10m² extra te zitten waar je twee keer zoveel voor betaalt.

Plaats reactie