Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2011, 20:08

Even een bump. Niet echt een vakantie, hoewel.. Aan de andere kant ook weer wel.. ;)

Anyway, de kogel is door de kerk, ik ben door de voorselectie voor het International Students Exchange Program, wat kortweg inhoudt dat ik een half jaar ga studeren in de USA!

Waar is nog niet helemaal bekend, dat hoor ik pas over een paar maanden, maar ik ben echt zo blij. 8)

Word wel eng zo, elke twee jaar tot nu toe dan naar Amerika.. 2007, 2009, 2011...

Iemand in de periode augustus tot december die ergens in de USA zit? Even mini DF-meet doen over de grote plas. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jan 2011, 21:31

Goed geregeld :thumbup:

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 jan 2011, 21:33

Gefeli Robin.

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 26 jan 2011, 09:19

Gaaf Robin, gefeliciteerd. Veel plezier daar :D
Robin Hartog schreef:Iemand in de periode augustus tot december die ergens in de USA zit? Even mini DF-meet doen over de grote plas. 8)
In augustus zit ik in het zuid-westen.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 26 jan 2011, 12:55

Robin Hartog schreef:Iemand in de periode augustus tot december die ergens in de USA zit? Even mini DF-meet doen over de grote plas. 8)

Ik hoop het, ben m'n baas nog aan het overtuigen mij te sturen :mrgreen: .

Erik dB

Bericht door Erik dB » 26 jan 2011, 14:17

Eind juli in het zuid-westen...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2011, 15:50

Genoeg mensen dus aanwezig. Dan maar even kijken wanneer ik er precíes zit. :)

Jorik

Bericht door Jorik » 28 jan 2011, 17:28

Sowieso tot oktober in het zuidwesten

Jorik

Bericht door Jorik » 12 feb 2011, 16:10

Jorik schreef:Sowieso tot oktober in het zuidwesten
Koffers worden gepakt, morgen die kant op. Heuj :mrgreen:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 12 feb 2011, 16:19

Vliegen in het hoogseizoen is geen topper zeg.....ik heb in augustus een bruiloft in Aruba en wilde voor die tijd 2 weekjes Cali-cruisen. Goedkoopste ticket(s) tot nu toe: 1300 euro, met veel te vaak overstappen. Het efficientere alternatief is een nette 1600.

:'(

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 feb 2011, 20:19

Erik dB schreef:Vliegen in het hoogseizoen is geen topper zeg.....ik heb in augustus een bruiloft in Aruba en wilde voor die tijd 2 weekjes Cali-cruisen. Goedkoopste ticket(s) tot nu toe: 1300 euro, met veel te vaak overstappen. Het efficientere alternatief is een nette 1600.

British Airways vliegt met 1 overstap naar los angeles vanaf AMS voor 1000 euro

Erik dB

Bericht door Erik dB » 13 feb 2011, 12:38

Maus335i schreef:
Erik dB schreef:Vliegen in het hoogseizoen is geen topper zeg.....ik heb in augustus een bruiloft in Aruba en wilde voor die tijd 2 weekjes Cali-cruisen. Goedkoopste ticket(s) tot nu toe: 1300 euro, met veel te vaak overstappen. Het efficientere alternatief is een nette 1600.

British Airways vliegt met 1 overstap naar los angeles vanaf AMS voor 1000 euro
Zou kunnen, maar dan komt mijn retourtje LA - Aruba daar nog bij...

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 feb 2011, 17:50

Inmiddels zijn we wat verder en hebben we ongeveer de volgende route in gedachten (beginnend en eindigend in LA, eindigen in SF zou eventueel ook nog kunnen):

Afbeelding

Voor bovenstaande hebben we 13 (volle) dagen, en we willen eigenlijk niet de hele dag in de auto zitten. Zijn er nog do's/don'ts mbt bovenstaande route? Ergens onderweg zouden we ook nog graag wat gaan raften/surfen/iets anders actiefs en/of een paar wijnboeren bezoeken om de dorst te lessen. Wie heeft hiervoor goede tips?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 14 feb 2011, 18:15

Ten noorden van SF heb je Napa Valley, dé plek voor wijn. Wij zijn er doorheen gereden, deed allemaal erg Frans aan... 8)

KoenM

Bericht door KoenM » 14 feb 2011, 18:46

Denk dat je redelijk lange reisdagen als je je aan deze route houdt..
Ik weet niet of je ook echt de parken in wilt, of alleen even langs wilt zodat je ze ook weer van je lijstje kunt afstrepen? :lol:

Naar mijn mening kun je beter minder dingen goed bekeken, dan veel dingen oppervlakkig :)

Niels

Bericht door Niels » 15 feb 2011, 01:45

Heb je de route al uitgeschreven Erik? Als ik zo een beetje inschat en tel kom ik al snel aan 12 dagen rijden, dagje LV extra en je bent rond. Pak je Highway 1 bewust niet? Scheelt wel tijd natuurlijk en is een optie als je er al eens overheen bent geweest. Iig is mijn ervaring dat je niet in een dag van SF naar LA rijdt over HW1.

In dit geval kun je het beste gaan raften vanuit LV lijkt me. Het is wel wat krap indien je niet alleen maar in de auto wilt zitten :wink:

Ik zou er idd voor kiezen om in SF te beginnen en in LA te eindigen of andersom:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=7" onclick="window.open(this.href);return false;

1. LA – Lake Havasu
2. LH – GC
3. GC – Page
4. Page – Page
5. Page – LV
6. LV – LV
7. LV – Lone Pine
8. LP – Yosemite
9. Yosemite - SF

Plak er nog een dagje SF aan vast en eventueel een pretpark dagje LA en klaar ben je :hmmm: Kun je bij Lake Havasu ook gaan raften. Wanneer is de spring break eigenlijk precies? :mrgreen: Je kunt bij bovenstaande route ook bij Page/Lake Powell gaan raften.

Zijn er dingen die je per se wel of niet wil zien??

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 feb 2011, 02:46

San Diego een volgende keer dan maar Erik? :(

:mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 feb 2011, 09:55

Ook hier zijn inmiddels weer plannen voor een US-tripje, dit keer weer met m'n schoonouders, net als 2 jaar terug in Florida. Het weekendje Barcelona van m'n schoonmoeder en m'n vriendin werd al snel een weekje met z'n allen, en dat werd een weekje New York. Inmiddels staat de teller op 2 weken New York, maar dan incl. het bezoeken van Washington DC en de Niagara-watervallen... :mrgreen:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 feb 2011, 10:11

Niels schreef:Heb je de route al uitgeschreven Erik? Als ik zo een beetje inschat en tel kom ik al snel aan 12 dagen rijden, dagje LV extra en je bent rond. Pak je Highway 1 bewust niet? Scheelt wel tijd natuurlijk en is een optie als je er al eens overheen bent geweest. Iig is mijn ervaring dat je niet in een dag van SF naar LA rijdt over HW1.

In dit geval kun je het beste gaan raften vanuit LV lijkt me. Het is wel wat krap indien je niet alleen maar in de auto wilt zitten :wink:

Ik zou er idd voor kiezen om in SF te beginnen en in LA te eindigen of andersom:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=7" onclick="window.open(this.href);return false;

1. LA – Lake Havasu
2. LH – GC
3. GC – Page
4. Page – Page
5. Page – LV
6. LV – LV
7. LV – Lone Pine
8. LP – Yosemite
9. Yosemite - SF

Plak er nog een dagje SF aan vast en eventueel een pretpark dagje LA en klaar ben je :hmmm: Kun je bij Lake Havasu ook gaan raften. Wanneer is de spring break eigenlijk precies? :mrgreen: Je kunt bij bovenstaande route ook bij Page/Lake Powell gaan raften.

Zijn er dingen die je per se wel of niet wil zien??
Thanks!
Op hoofdlijnen wel, en we waren al bang dat het veel rijden zou zijn. Wat we sowieso willen zien/doen:
- SF
- Grand Canyon
- Yosemite
- Raften
- Vegas baby!

HW1 zijn we nog niet geweest, maar dat lijkt me wel wat met de Chevrolet Tahoe :-). Na deze roundtrip vliegen we overigens door naar Aruba om daar een dikke week niets te doen, dus strand etc hoeven we in Cali niet te zien.

BrianV

Bericht door BrianV » 15 feb 2011, 10:20

Toch maar even wat posten,
Einde deze maand/begin Maart werk trip naar Cleveland

Vriend van mij heeft aantal jaar in Boston gewoond en we gaan daar December/Jan 2012 2 weken of meer daar naar toe met de bij behoorde Roadtrip :banaan:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 feb 2011, 11:54

Zo, vluchten geboekt: van Dusseldorf naar LA, SF naar Aruba, en Aruba naar Amsterdam.

Zo kom je nog eens ergens :-)

Het stuk tussen SF en LA kan er dus uit, waardoor we 1 tot 2 dagen extra hebben voor de rest. Ik zal eens naar jouw route kijken Niels, thanks alvast!

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 feb 2011, 12:00

BrianV schreef:Toch maar even wat posten,
Nice Brian. :)

BrianV

Bericht door BrianV » 15 feb 2011, 13:14

Xave30 schreef:
Even puzzelen waar ik mijn vrije tijd aan kan besteden

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 feb 2011, 13:30

BrianV schreef:
Xave30 schreef:
Even puzzelen waar ik mijn vrije tijd aan kan besteden
Originele idee-> http://www.visitamishcountry.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 16 feb 2011, 01:58

Erik dB schreef:
Thanks!
Op hoofdlijnen wel, en we waren al bang dat het veel rijden zou zijn. Wat we sowieso willen zien/doen:
- SF
- Grand Canyon
- Yosemite
- Raften
- Vegas baby!

HW1 zijn we nog niet geweest, maar dat lijkt me wel wat met de Chevrolet Tahoe :-). Na deze roundtrip vliegen we overigens door naar Aruba om daar een dikke week niets te doen, dus strand etc hoeven we in Cali niet te zien.
HW1 is leuk mits het weer mee zit en het kost wel tijd, in een dag van SF naar LA is eigenlijk niet te doen. Prima keuze om te schrappen voor deze reis imho. Raften zou ik bij Page doen, het is daar werkelijk schitterend! http://www.raftthecanyon.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben ff zo vrij:
1. Aankomst LA
2. LA - Lake Havasu
3. LH – Grand C.
4. GC – Page (bezoekje Horse shoe doen!)
5. Page – Page (Raften)
6. Page – Zion (neem de zuidelijke 89 vanaf Page http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 221497&z=9" onclick="window.open(this.href);return false;)
7. Zion – LV
8. LV – LV
9. LV - Lone Pine (Via Death Valley natuurlijk)
10. LP – Yosemite
11 Y - Y
12. Yosemite - SF
13 SF vertrek

Eigenlijk zou je een extra dag SF moeten hebben, maar eigenlijk heb je ook zeker wel twee dagen voor Yosemite nodig als je daar wat wil zien. Je zou ook direkt van Page naar LV kunnen gaan om daar een dag winst te krijgen maar dat is wel weer een beste rit. Daarnaast is de route die ik aangeef wel ontzettend mooi om te rijden en je zit niet dramatisch lang in de auto :D Hoe laat kom je aan in LA? Als je goed in vliegtuigen slaapt dan kun je overwegen om meteen van LA naar Palm Springs te rijden bijvoorbeeld en dan van daaruit de volgende dag naar Lake H. Er zit nog wel ergens ruimte om nog een dagje SF erbij te sprokkelen maar dat hangt van jouw wensen af :wink:

O enne.... ik heb nog wel een TomTom met de USA eventueel te koop. Ligt hier (jammer genoeg) niets te doen :'(

Plaats reactie