Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rupie

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Rupie » 14 feb 2011, 20:14

Voor de liefhebbers van Wilders nu een documentaire op bbc2. Ik verlaat even de rechtszaal.

JP

Bericht door JP » 14 feb 2011, 20:29

Vandaag op de radio. Politie vind in een bos een grote hoeveelheid gestolen gereedschap en grasmaaiers ed. Ipv de spullen mee te nemen en aan de rechtmatige eigenaar/winkel terug te geven.

Nee, ze gaan posten en wachten tot de dieven de spullen komen ophalen en ze zo op heterdaad op te pakken. Strak plan, zou je zeggen..want ja, de dieven kwamen uiteindelijk de spullen ophalen.

Appeltje-eitje, zou je denken....maar de politie heeft niet gemerkt dat de dieven er waren en zo zijn ze uiteindelijk met buit kunnen ontsnappen.....
:bag:

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 feb 2011, 20:47

Gisteren op televisie:

150.000 immigranten vorig jaar

118.000 emigranten vorig jaar ...

GTRene

Bericht door GTRene » 14 feb 2011, 20:49

@JP, lekker posten zo :bag:

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 feb 2011, 20:53

Ruben schreef:Voor de liefhebbers van Wilders nu een documentaire op bbc2. Ik verlaat even de rechtszaal.
Damn; maar tien minuten nog. Maar thnx Ruben!

wjn

Bericht door wjn » 15 feb 2011, 09:23

Wilders: "Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten."

http://www.joop.nl/wordt_vervolgd.html

Maar sommige mogen dat niet ...

Niets ten nadele van Wilders, op sommige punten heeft hij gelijk. Maar op dit punt had hij beter met gelijke munt antwoord kunnen geven, m.a.w. bijv. een cartoon van een markant gemeentehuis in Amsterdam, waarop "Alleen maandag nederlandstalig" oid. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 11:18

ik vind dat iemand met Hitler vergelijken ook wel ver gaat, en nergens op slaat in zijn geval....
het is ook al vaak gezegd tegen hem in andere gevallen door mensen die zich niet goed kunnen uiten en of relativeren, en dan ist niet zo'n probleem, maar er is een grens...
volgens mij ist ook strafbaar.

net als bv de holocaust ontkennen ofzo.

de meesten weten best dat hij al heel veel over zich heen heeft gekregen en krijgt, veelal onzin en proberen hem uit te schakelen zeg maar of vleugellam te maken.
ik vind het wat nu speelt ook te ver gaan (en bij mij kan je vrij ver gaan)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 15 feb 2011, 11:42

Na 2 maart zal het wel weer wat rustiger worden.

GTRene

Integratie volgens Verhagen mislukt

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 13:01

Integratie volgens Verhagen mislukt
Vicepremier Maxime Verhagen vindt dat de multiculturele samenleving is mislukt. Nederlanders voelen zich hier niet meer thuis.

Verwaterd
Ook hebben allochtonen het hier niet echt naar hun zin. "Nederland is te veel verwaterd", zegt Verhagen volgens het AD tijdens de opnames van het tv-programma College Tour. De inburgering van nieuwkomers zou zich volgens Verhagen meer op Nederlandse normen en waarden moeten richten.

Verenigde Staten
Verhagen zou graag zien dat mensen die in Nederland wonen trots zijn op hun land, net als de inwoners van de Verenigde Staten. "Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen. In Nederland ontbreekt dat gevoel van trots op eigen land bij autochtonen en trots op Nederlanderschap bij allochtonen."

Europese leiders
Met zijn uitspraken volgt Verhagen het voorbeeld van de Britse premier David Cameron, de Duitse bondskanselier Angela Merkel en de Franse president Nicolas Sarkozy.

Niet welkom
Merkel was vorig jaar de eerste Europese leider die zei dat de integratie is mislukt. Volgens de bondskanselier moeten immigranten meer doen om te integreren, zoals het leren van de taal. Iedereen die niet meteen Duits spreekt, is niet welkom, zei ze. Cameron meent dat het mislukken van het multiculturalisme jonge moslims vatbaar heeft gemaakt voor radicalisering.
je kan daarover ook stemmen wat jij er van vind>>
ik kon de rechtstreekse link niet pakken, maar via google kom je er ook via onderstaande link.

http://www.google.nl/search?q=Integrati ... CCwQqAIwAA" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

VVD stelt strengere bijstand voor

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 13:37

VVD stelt strengere bijstand voor, (de PVV trouwens ook al langer)

ze worden wakker of zien het licht :idea:
De VVD-fractie in de Tweede Kamer heeft een plan liggen voor strengere regels voor de bijstand. Wie slecht Nederlands spreekt, moet op taalles om nog voor een uitkering in aanmerking te komen.

Volgens fractieleider Stef Blok zijn er duizenden mensen in de bijstand die de taal niet beheersen. De VVD wil ook hen weer snel aan werk helpen, maar dat zou niet gaan als ze zich niet verstaanbaar kunnen maken.

De VVD heeft de laatste hand gelegd aan een initiatiefwetsvoorstel. Het stuk gaat nog deze week voor behandeling naar de rest van de Tweede Kamer.

© ANP

GTRene

Allochtoonse werkt weinig om ziekte

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 13:40

Allochtoonse werkt weinig om ziekte
Vrouwen van Turkse en Marokkaanse komaf werken minder, omdat ze vaak problemen hebben met hun gezondheid. Dat schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een rapport.

Van de autochtone vrouwen heeft 72% een baan, terwijl dat aandeel bij Turkse en Marokkaanse vrouwen niet veel verder komt dan ongeveer de helft. Een deel van de oorzaak is hun gezondheid.

Ook hun lage opleiding heeft ermee te maken en een gebrek aan steun uit hun omgeving. Om allochtone vrouwen meer te laten werken, zou de overheid aan al deze dingen aandacht moeten besteden.

© ANP
Afbeelding

vroeg of laat zullen ze toch een beetje mer moeten verwesteren en hun geloof en of samenhangende zaken wat laten versoepelen, net als uithuwelijken en rechten voor vrouwen e.d. ook daar een gevolg van kunnen zijn.

wjn

Bericht door wjn » 15 feb 2011, 13:58

GTRene schreef:ik vind dat iemand met Hitler vergelijken ook wel ver gaat, en nergens op slaat in zijn geval....
het is ook al vaak gezegd tegen hem in andere gevallen door mensen die zich niet goed kunnen uiten en of relativeren, en dan ist niet zo'n probleem, maar er is een grens...
volgens mij ist ook strafbaar.

net als bv de holocaust ontkennen ofzo.

de meesten weten best dat hij al heel veel over zich heen heeft gekregen en krijgt, veelal onzin en proberen hem uit te schakelen zeg maar of vleugellam te maken.
ik vind het wat nu speelt ook te ver gaan (en bij mij kan je vrij ver gaan)
Alles hangt van je perspectief af. In deze cartoon wordt juist de holocaust benadrukt als iets ernstigs, iets wat we niet meer willen. Dus als iemand (en helaas voor Wilders heeft hij dit punt weer opgerakeld, want het is niets nieuws) suggesties in die richting maakt (stop "ze" in kampen), mag je je daar best zorgen over maken. Voor je het weet hoor jij bij "ze", want als je niet voor partij X bent, ben je tegen partij X. Aldus geschiedde en niemand stak een hand uit, totdat de bedreiging te ernstig werd.

Waarom wordt het bestaande stelsel niet goed gehanteerd -> stop gedogen en stop mensen de cel in, als ze iets illegaals doen (stop ze al helemaal geen geld toe om van ze af te zijn, wat gebeurd).

Op bepaalde cartoons waar islamieten zich aan "ergeren", wordt vanuit hun gezichtspunt hetzelfde, wellicht iets ergers afgebeeld. Heb ik geen verstand van, want ben niet zo godsdienstig.

Dus wat mij betreft nog steeds, ik vind de reactie verkeerd, er had beter een soortgelijke reactie (cartoon) terug kunnen komen. Dan was de stelling "Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten." nog steeds overeind gebleven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 14:19

Je kunt ook 't perspectief van Ahmedinejad aan gaan hangen die stelselmatig de holocaust ontkent. :D

Vind de opwinding van de PVV ongegrond en dom, maar de opwinding van een aantal moslims met tot vervolging en tot vermoorden van de (Deense) cartoonisten van een totaal andere orde.Dat laatste is 'n wereldprobleem.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 feb 2011, 15:34

Robin schreef:Je kunt ook 't perspectief van Ahmedinejad aan gaan hangen die stelselmatig de holocaust ontkent. :D

Vind de opwinding van de PVV ongegrond en dom, maar de opwinding van een aantal moslims met tot vervolging en tot vermoorden van de (Deense) cartoonisten van een totaal andere orde.Dat laatste is 'n wereldprobleem.
+1 Wilders zou juist hard moeten lachen om de cartoon, geeft de machteloosheid van links duidelijker dan ooit weer door de WOII kaart te spelen, zoals ze ook bij Pim F. hebben gedaan.

Het mooie is dat links denkt dat alles geoorloofd is om het kwaad (Wilders/rechts) te bestrijden, doch elk min punt van hun gekoesterde multicul afdoen als een enkel incident....

Michel

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 feb 2011, 19:49

De aanklagers van Wilders moeten gewoon niet zo hoog van de toren blazen... zijn (radicale) Moslims momenteel niet zelf bezig om zo veel haat over zichZELF af te roepen?
Moeten we het soms maar goed vinden dat Christenen met de dood bedreigd worden en dat kerken in overwegend Moslim landen vernield worden... over respectvol gesproken, laat me alsjeblieft niet lachen zeg hyporcriet zooitje krokodillentranen jankers :sealed:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 19:57

ik zat nog eens te denken...de cartoon van die Zweed gaat over een aanbeden dood persoon die best kwaadaardig was...

deze laatste cartoon is een zware vergelijking (die niet opgaat ook nog) op een levend persoon toegepast...

daar zit ook een verschil, daarbij is zo'n vergelijking echt fout...
en komt nog eens bovenop al die andere onzin wat ze over hem uitspugen...
daarbij de AVRO halsstarrig de cartoon laat staan, tja 1 en 1 is 2, ik geef alles overwegende Geert gelijk, en valt niet te vergelijken met veel andere zaken, immers al genoeg foute cartoons over hem getekend waar ie ook niet echt koud of warm van werd...
echter daarbovenop deze, en de omstandigheden en de avro die erachter blijft staan is te veel :nerd:

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 19:59

Nounounou zeg man.... niet té negatief. De döner en de shoarma, hou ik wel van op z'n tijd hoor.

12 jaar terug bij 'n jubileum van m'n stamkroeg was deze vent voor 'n concert' uitgenodigd :drinking: , aplaus voor de paus, lekkere knoflooksaus:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 20:01

leuke muziek collectie heb je Robin :lol:

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 20:05

Ach:

Mohammed had geen bom in z'n tulband want 't buskruit is pas veel later uitgevonden en Wilders is geen Hitler en heeft niks met concentratiekampen te maken. Dus van beide valt wat te zeggen dat 't satirisch/cynisch bedoeld is, logisch duh.

Maar de MANIER waarop een aantal moslims Deense en andere ambassades in de fik wilden steken, handelsembargo's boycots etc en dan ook nog de caartoonist(en) vogelvrij verklaarden met wat aanslagen op die Deen, ten opzichte van hoe Wilders cs nu zit te zeiken en huilie huilie/flauw doet, ja, DAAR zit 't verschil, wat ik hierboven al aangaf.

Dan is de PVV maar 'n stelletje mekkerende geiten en zijn er bepaalde moslims die met hun willen copuleren...blijkbaar....zal wel in de 'koeltoer' zitten ofzo. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 feb 2011, 20:13

Dat gezeur over die kampen…………….Lubbers was al jaren eerder met zijn "opvoed kampen"………………..hadden ze het toen maar doorgedrukt……………….

HansD

Bericht door HansD » 15 feb 2011, 20:25

+1 Wilders zou juist hard moeten lachen om de cartoon
Eens, beetje zielige reactie weer van hem. Vrijheid van meningsuiting schijnt alleen te gelden als je het met hem eens bent, niet als je een afwijkende mening hebt.
Het mooie is dat links denkt dat alles geoorloofd is om het kwaad (Wilders/rechts) te bestrijden
Dat is wederzijds, rechts/ de PVV doet dat net zo hard. Helaas schijnt dat de manier te zijn waarop tegenwoordig politiek en opinie bedreven moet worden.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 feb 2011, 20:36

Prachtig dat ze vanmorgen voor m'n openbare school bijbeltjes aan het uitdelen waren. Zag die idioten al staan te wachten en kon ze niet plaatsen, hoewel kalend, beige outfit en in de buurt van kinderen ik had het kunnen weten.

Hopen dat ze morgen korans gaan uitdelen.

N.

Ps moest nog wel even tegen een gelovige zeggen dat ik me afvroeg of we ze niet kunnen wegsturen wegens het verzieken van kindergeesten. Die blik was priceless...... fijne dag verder.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 feb 2011, 20:50

Shakes schreef:Prachtig dat ze vanmorgen voor m'n openbare school bijbeltjes aan het uitdelen waren. Zag die idioten al staan te wachten en kon ze niet plaatsen, hoewel kalend, beige outfit en in de buurt van kinderen ik had het kunnen weten.

Hopen dat ze morgen korans gaan uitdelen.

N.

Ps moest nog wel even tegen een gelovige zeggen dat ik me afvroeg of we ze niet kunnen wegsturen wegens het verzieken van kindergeesten. Die blik was priceless...... fijne dag verder.

Indoctrinatiesteams in aktie, misselijk!!

wjn

Bericht door wjn » 15 feb 2011, 23:56

romo schreef:Dat gezeur over die kampen…………….Lubbers was al jaren eerder met zijn "opvoed kampen"………………..hadden ze het toen maar doorgedrukt……………….
Juist, goed lezen, dat schrijf ik toch ook dat Wilders wat dat betreft pech heeft. Het is niet de eerste keer dat dit onderwerp naar voren komt.

Zoals ik al schreef moet ie zich dus ook niet verlagen en op dezelfde manier antwoorden.

Zou ook een leuke cartoon kunnen zijn van paleis het Loo omringt door moskeën. Kampers op de Dam. "Nederlanders" in goederenwagons gezet door moslims, om bij het onderwerp te blijven en hetzelfde gewicht eraan te geven. etc. Echt mogelijkheden zat om op die manier te reageren.

Overigens worden veel meer politici door die cartoonist "aangehaald", en daar hoor je dan weer niets over.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 21:27

ik wilde 29 intoetsen en deed dat ook CNN echter TV zei nope, ik zeg 2...ik kijk eigenlijk nooit ned 2 magoed, zie ik Wilders in gesprek met.
gaf een heel mooie/goede uitleg van het hoe en waarom en tevens andere interessante zaken, verder de zielige erg foute vertoningen van andere partijen (buiten de cartoon om maar voor verkiezingen)
echt diep triest, en weet je wat? voor dat spotje heb ik nog een mail gehad vanwege figuratie werk, was destijds edelfigurant maar doe dat al vele jaren niet meer, doch krijg nog af en toe mail...

ah heb de mail nog...
- mailing vanuit castingcall.nl, deze wordt max. eens per 2 maanden verzonden -

Lees eerst even deze opmerking van de redactie van Dynamic Casting BV:
Wij als boekers kiezen geen politiek standpunt en zullen ons dan ook nooit politiek uitlaten. Deze volgende castingoproep is bij ons gedaan door belangrijke Nederlandse regisseurs waar we graag en geregeld mee werken. Om die reden zetten wij hem aan u uit en vragen u zelf te bepalen of deze oproep u wel of niet aanspreekt.
Team Dynamic Casting BV
Ideeele oproep figuratie commercial Staten verkiezingen.
Dit is een campagne op initiatief van belangrijke Nederlandse
filmmakers tegen dit kabinet met de PVV. Een partij die anderen uitsluit, die angst en haat verspreidt, hoort niet thuis in de regering van Nederland. In welke constructie dan ook. Iedere andere combinatie is beter.

De bedoeling van deze actie is er voor te zorgen dat de combinatie
van CDA, VVD en PVV geen meerderheid haalt bij de Statenverkiezingen
op 2 maart. De Statenleden bepalen de zetelverdeling in de Eerste
Kamer. Als de drie partijen daar geen meerderheid halen wordt het wel
erg moeilijk voor dit kabinet om beleid te maken.

De regie van de commercials is in handen van regisseurs Pieter
Kuijpers, Dana Nechushtan en Jaap van Eyck, de productie wordt gedaan
door Volt Films. Het is een particulier initiatief van deze drie regisseurs en Volt films, waar geen andere bedrijven achter zitten. Bedrijven, cast en crew werken belangeloos mee. Er is dan helaas ook geen sprake van een vergoeding, je moet het initiatief een warm hart toedragen.

Verspreiding zal in eerste plaats gebeuren via een website en social
media als Facebook, maar we mikken natuurlijk ook op de aandacht van
alle mogelijke landelijke media.
Ben je beschikbaar en wil je meewerken aan dit (no budget) initiatief van deze belangrijke Nederlandse regisseurs?
Reageer met je naam en telnr naar: info@dynamiccasting.nl

afijn, ze lieten kids van 4? het woordt doen tegen PVV en CDA en VVD te stemmen want...echt heel triest.

anyway net was dat op Ned 2 en dacht, hey daar heb ik nog een mail van gekregen voor die video's maken.

Plaats reactie