Niet uitschakelbare ESP's
- mrbbs
Rij zelf met een Seat Ibiza 1.4 tdi als firmawagen. De slechtste auto die ik ooit heb mee gereden, maar ik rijd toch voor niks...
Nu kan ik onmogelijk met de linkervoet remmen en gas geven. Dan ben je 3 volle seconden het motorvermogen kwijt.
Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Is echt wel gevaarlijk wanneer je er denkt te kunnen op vertrouwen.
Dit geld trouwens op alle VAG producten op enkele uitzonderingen (Audi RS4 2005) na.
Nu kan ik onmogelijk met de linkervoet remmen en gas geven. Dan ben je 3 volle seconden het motorvermogen kwijt.
Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Is echt wel gevaarlijk wanneer je er denkt te kunnen op vertrouwen.
Dit geld trouwens op alle VAG producten op enkele uitzonderingen (Audi RS4 2005) na.
- RVV
Mijn vorige S3 zat niet eens ESP op, het is toch ook compleet debiel voor woorden dat een auto als deze überhaupt met ESP moet worden uitgerust. En dan ook nog niet eens uitschakelbaar. Ze zijn daar in ingolstadt ook de weg kwijt.Andre schreef:koop je gvd een s3 niet uitschakelbaar.
Ben je ook meteen klaar met audi.
- wjn
Schakelaar van je rempedaal afhalen (is een aparte schakelaar, dus remlichten doen het daarna uiteraard nog).lancerevoclub.org schreef:Rij zelf met een Seat Ibiza 1.4 tdi als firmawagen. De slechtste auto die ik ooit heb mee gereden, maar ik rijd toch voor niks...
- Jan Visser
-
Ligt het nu aan mij of is het verwachtingspatroon een beetje vreemd? Wat wil je nu met een Ibiza 1.4 TDI? Is een boodschappenwagen!lancerevoclub.org schreef:Rij zelf met een Seat Ibiza 1.4 tdi als firmawagen. De slechtste auto die ik ooit heb mee gereden, maar ik rijd toch voor niks...
-
-
Ik lees het volgende op de Audi site:
The latest version, ESP 8.0 also offers a dry brake function: in adverse weather conditions, the system wipes water off the brake discs at regular intervals by applying the brake pads. This process goes unnoticed by the driver and reduces the stopping distance in wet weather compared with conventional brake systems.
The latest version, ESP 8.0 also offers a dry brake function: in adverse weather conditions, the system wipes water off the brake discs at regular intervals by applying the brake pads. This process goes unnoticed by the driver and reduces the stopping distance in wet weather compared with conventional brake systems.
-
Mijn autokennis reikt niet verder dan het water bijvullen van de ruitensproeier's en het polijsten van de RVS uitlaat....
Misschien dat andere hier anwoord op kunnen geven 8)
Maar de TiTy zou voorzien zijn van de 8.0 versie, waaruit blijkt dat er dus verschillende versies van ESP op de VAG producten zit.
Iets dat ik al gemerkt had omdat ik zowel in de A3 als in de TT rij.
Misschien dat andere hier anwoord op kunnen geven 8)
Maar de TiTy zou voorzien zijn van de 8.0 versie, waaruit blijkt dat er dus verschillende versies van ESP op de VAG producten zit.
Iets dat ik al gemerkt had omdat ik zowel in de A3 als in de TT rij.