prijzen onderdelen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peric

Re: prijzen onderdelen

Bericht door Peric » 13 feb 2011, 10:00

Van wat ik weet zijn de jappen-onderdelen meestal iets duurder.
Maar kijk even op http://www.h-base.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dan kun je prijzen vergelijken van onderdelen.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 feb 2011, 10:10

Onderdelen van Jappen zijn 9 van de 10 keer duurder. Vooral plaatwerk en verlichtingsdelen zijn duurder.
Hoe het met zaken als slijtagedelen is weet ik niet maar ik hoor altijd dat het wat duurder is.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 feb 2011, 11:27

Lijkt me dat de speciale M onderdelen duurder zijn dan die van Nissan? :roll:

Rare beredenering trouwens. Als je een auto koopt hoop je toch dat je niet al te veel onderhoudskosten hebt. Als de keuze dan af moet hangen van het verschil tussen de prijzen van de onderdelen, dan kun je beter opzoek gaan naar een goedkopere auto lijkt me :)

Shakes

Bericht door Shakes » 13 feb 2011, 11:29

Mijn ervaring is dat die BMW's wat meer onderhoud nodig hebben en dat dit gewoon goed geld kost.

M'n Prius kost niks maar als er iets zou zijn dat stuk gaat dan ben je bij de stealer heel duur uit. Gelukkig is hier geen sprake van (geweest)

De E36 in je rijtje vind ik trouwens een vreemde eend.

Reind

Bericht door Reind » 13 feb 2011, 12:47

Als je voor dat soort auto's gaat shoppen, zou ik je research qua onderzoeksvragen een beetje aanpassen.

Ga eerst de kosten van onderstaande punten eens na. Heb er al een kleine indicatie achter gezet.

Verzekering = Op jouw leeftijd letterlijk onbetaalbaar
Brandstof = Heel veel €

Ga dan eens kijken wat onderhoud en onderdelen kosten. Kan je al wel verklappen dat alle onderdelen van BMW//M twee x zo duur zijn als normale bmw delen. Kan me zo voostellen dat hetzelfde geldt voor nissan 350z delen.

Ik begrijp dat je student bent?!? Persoonlijk raad ik je ten zeerste af om zo'n dergelijke auto te gaan rijden. Het is het gewoon niet waard. Ook niet met een bijbaantje van 20uur/15€ in de week. Dan steek je elke harde wel verdiende € in een auto. En een auto is maar een auto.

Aan de andere kant, als je om wat voor reden dan ook financiel wordt ondersteund zeg ik natuurlijk dikke doen.

Maar ben wel realistisch dat een dergelijk auto ontzettend duur (en gevaarlijk) is om te rijden op jou leeftijd.. Verzekering is niet voor niks onbetaalbaar voor jou leeftijd.

Koop lekker een BMW e46 323i/325i/328i. Zijn alle kosten te overzien en heb je al veel :df: aan. Ofwel, zijn droomauto's voor jou leefstijdsgenoten.

RJay

Bericht door RJay » 13 feb 2011, 14:20

Reind, wees blij dat ie niet vraagt welke 400 pk v8 het makkelijkst in zijn e36 past :mrgreen:

Edoch, qua betrouwbaarheid zou ik voor de nissan gaan, misschien dat je in kuweit een 370 kan vinden voor redelijk? Daarna zou ik hier in nederland VOORAL NIET naar de stealer gaan met zo'n auto, voor een simpele apk + beurt van een panda/marbella vragen die gekken hier soms al 600-800 euro *ervaring*

Zou de simpele vervangingsdelen als remmen, steekassen e.d. ook vooral zelf leren doen.

Reind

Bericht door Reind » 13 feb 2011, 17:21

spykerboy schreef:
Richardt. schreef:Lijkt me dat de speciale M onderdelen duurder zijn dan die van Nissan? :roll:

Rare beredenering trouwens. Als je een auto koopt hoop je toch dat je niet al te veel onderhoudskosten hebt. Als de keuze dan af moet hangen van het verschil tussen de prijzen van de onderdelen, dan kun je beter opzoek gaan naar een goedkopere auto lijkt me :)
nee gaat erom dat de auto nadat ik afgestuudeert ben omgebouwd word naar circuit auto... vandaar dan slijt een auto toch wel snel,

@reind verzekering voor een 350Z wa+ kost me 170 eu per maand... en dat vind ik wel waard, ik heb altijd gezecht een auto ziet iemand en je vakanties zien ze niet ;) daarnaast heb ik altijd gespaard voor een dikke/snelle sport auto, en ben wel wat vermogen gewend aangezien ik in midden oosten gewoond heb en vrienden heb met leuke autos (Denk aan ZR1, lp560, GTR R35 etc etc) eerst was ik zelfs nog van plan een nieuwe charger RT of SRT8 te kopen... maar dat is nog duurder allemaal in nl :(
Het is jouw leven jongen. En als jij op je achtiendie je spaarcentjes wilt uitgeven aan een Nissan 350z/BMW M3 dan moet je dat lekker doen.

Maar hou er dan wel rekening mee dat zo'n ding rijden je zo 5K per jaar gaat kosten. Dus als je nog twee jaar studie voor de boeg hebt moet je een buffer hebben van 10K. Daarvoor heb je natuurlijk al 25K uitgeven aan je strakke Nissan 350Z/BMW M3.

Maargoed, als tiener heb je zo 30K bij elkaar gespaard met bijbaantjes :hmmm:

VLA

Bericht door VLA » 13 feb 2011, 18:31

spykerboy schreef: ik heb altijd gezecht een auto ziet iemand en je vakanties zien ze niet ;)
Dus het is voor jou belangrijk dat anderen aan je auto kunnen zien dat je geld hebt ??

VLA

Bericht door VLA » 13 feb 2011, 19:34

spykerboy schreef:
VLA schreef:
spykerboy schreef: ik heb altijd gezecht een auto ziet iemand en je vakanties zien ze niet ;)
Dus het is voor jou belangrijk dat anderen aan je auto kunnen zien dat je geld hebt ??
nee alleen, maar je moet toch ergens mee opvallen of niet dan? ;) sommige jongens doen dat met veel zuipen of veel sporten en dikke 6 pack hebben, ik doe het liever met een dikke bak :P
In dat geval : M3 :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 13 feb 2011, 20:08

Je koopt hem toch voor de buitenwereld?

Ik zou gewoon wat anderen naar hun mening vragen. Met een 350 maak je meer de blits denk ik.

Reind

Bericht door Reind » 14 feb 2011, 08:01

Shakes schreef:Je koopt hem toch voor de buitenwereld?

Ik zou gewoon wat anderen naar hun mening vragen. Met een 350 maak je meer de blits denk ik.
Dan zou ik de uitlaten er helemaal onder vandaan halen. Horen ze je al op een paar kilometer aankomen.

Dan trek je dubbel de aandacht. Eerst met het geluid en vervolgens met je appearance. Dat is gewoon win win. Dan zou ik wel voor de M3 gaan. Daar kunnen ook nog 3 sletjes extra achterin.

FrankS

Bericht door FrankS » 14 feb 2011, 08:20

Reind schreef:
Shakes schreef:Je koopt hem toch voor de buitenwereld?

Dan zou ik de uitlaten er helemaal onder vandaan halen. Horen ze je al op een paar kilometer aankomen.

Dan trek je dubbel de aandacht. Eerst met het geluid en vervolgens met je appearance. Dat is gewoon win win. Dan zou ik wel voor de M3 gaan. Daar kunnen ook nog 3 sletjes extra achterin.
En nog 1 in de kofferbak.

Of 2 als je kunt vouwen.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 feb 2011, 10:27

Sowieso een cabrio, valt die roadhead ook wat beter op :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 14 feb 2011, 14:49

Depends, bmw 3 serie cabrio, ferrari 355 spyder, vind ik allebei wel erg geslaagde cabrio's ;)

En de nieuwe bmw Z4, etc.

FrankS

Bericht door FrankS » 14 feb 2011, 14:52

spykerboy schreef:
Erik dB schreef:Sowieso een cabrio, valt die roadhead ook wat beter op :mrgreen:
dat is het laatste, cabrios vind ik gewoon bagger lelijk.. haalt de hele originele lijn uit de auto!
Ze vallen vaak wel meer op

VLA

Bericht door VLA » 14 feb 2011, 16:44

spykerboy schreef:
ja maar mag je niet het circuit mee op, en dat moet ie ook :)
Je mag er wel het circuit mee op hoor, rijd zelf ook met een S2000 op het circuit en zie ook genoeg mx5 jes rondrijden.

RJay

Bericht door RJay » 14 feb 2011, 16:49

Idd, snap niet waar je die onzin vandaan hebt.
Wat leren ze jullie tegenwoordig op die licentiecursussen?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 feb 2011, 16:52

spykerboy schreef:
Erik dB schreef:Sowieso een cabrio, valt die roadhead ook wat beter op :mrgreen:
dat is het laatste, cabrios vind ik gewoon bagger lelijk.. haalt de hele originele lijn uit de auto!
Tja, dan is het kiezen tussen de originele lijn en een road head. Can't have it all :mrgreen:

Plaats reactie