In de categorie; Vodafone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

In de categorie; Vodafone

Bericht door Ravin ///M » 12 feb 2011, 17:51

Krijg ik vandaag een telefoontje;

"Blabla van Vodafone! Uw abo is verlopen, ik bel u om u daarop te attenderen. U heeft uw abo niet verlengd."

Waarom zou ik mijn abo willen verlengen?

"Voor de korting die u kunt krijgen, of een nieuw toestel."

Ik koop mijn toestellen altijd los. Zijn er ook nadelen aan verlengen?

"Nee meneer natuurlijk niet."

Vindt u het nadelig als u naar de bioscoop gaat en twee keer moet betalen?

"Meneer?"

Als ik een halve minuut bel, en ik moet voor een hele minuut betalen, dan is dat toch nadelig?
Maar ik vraag u net of er nadelen zijn, en u zegt van niet. Is dat dan eerlijk?

Mijn abo is in september 'verlopen', maar ik heb dit nummer al sinds 1995, en ik heb altijd jaarcontracten en slechts 5 keer heb ik een abo verlengd. Ik ben nooit eerder gebeld om te vragen of ik mijn abo wil verlengen. Waarom nu wel, nu de regels zijn veranderd in het nadeel van de consument?

"Begrijp ik hieruit dat u niet wilt verlengen?"

Begrijpt u mijn vraag niet of moet ik met de klantenservice bellen?

"Goedenavond meneer."

GTRene

Re: In de categorie; Vodafone

Bericht door GTRene » 12 feb 2011, 18:25

die arme meid, zou ze nu ander werk gaan zoeken?
reken er maar op als je dat soort werk doet in wat moeilijker tijden dat je veel gezeur krijgt en of scherpe opmerkingen...

die belt jou voorlopig denk niet weer :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 12 feb 2011, 18:43

Ik doe het meestal zelf al maar vond het ook kut toen ik mijn simonly verlengde bij vodafone vorig jaar, alles zou hetzelfde blijven.. tsja, alleen tegoed gaat niet mee naar de volgende maand... en dat noemen ze hetzelfde blijven.

Nou lig ik niet krom van die paar tientjes die je misschien bij moet lappen een keer als je erover gaat maar toch hoor het niet zo te gaan.

Telfort moet je ook verlengen anders wordt het ineens dubbel zo duur na 12mnd... is toch ook vaag?

GTRene

Bericht door GTRene » 12 feb 2011, 19:05

ik heb al jaren T-mobile, bevalt goed, was tussentijds een keer overgestapt omdat het zo gunstig was hebben ze me toch rekeningen gestuurd :shocking: :fy:
dus weer opgezegt en weer vertrouwed T-mobile met abonn ivm telefoon, maar volgende keer koop ik wel los en ga net zoiets doen als wat ik men moeder heb voorgesteld.

zij heeft ook sim only maar is geen abonnement, je moet wel minimaal 1x per jaar een keer bellen met die telefoon, maja das niet zo moeilijk.
je krijgt keurig een rekening en belachelijk lage prijzen...tevens bel je altijd hetzelfde als je niet belt betaal je echt niks, als je wel belt alleen dat wat je belt.
men moeder heeft die 06 alleen voor nood als ze weg gaat, veder belt ze er niet mee :mrgreen:

ff kijken, is een keer van naam veranderd... ah, is nu http://www.simyo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
geen gezeur en mooi systeem, ze hebben meer kosten met men moeder dan dat het ze oplevert :mrgreen:

Xave30

Re: In de categorie ; Vodafone

Bericht door Xave30 » 12 feb 2011, 19:12

Arme student/e :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 feb 2011, 19:24

Xave30 schreef:Arme student/e :lol:
Ach, die lui doen een telefoontje of 100 per dag. Zodra ze ophangt heeft ze alweer een andere klant aan de telefoon en is dit gesprek vergeten. Die lui krijgen wat rotzooi dagelijks over zich heen, zijn wel wat gewend :)

Ravin ///M

Re: In de categories; Vodafone

Bericht door Ravin ///M » 12 feb 2011, 19:33

Ik vond dat ik heel beleefd ben gebleven? :mrgreen:

Maar zonder gekheid, de insteek is echt wel het er in luizen van de klanten die nog geen bellen-per-minuut-betalen abo hebben.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 feb 2011, 19:38

hier zelfde verhaal ook vodafone verlengt afgelopen zomer en nee er zou niks veranderen...

maar ze vergaten te vertellen dat voorheen het oude deel van me bundel meeging naar de volgende maand en dan eerst werdt opgemaakt en dat je daarna pas aan de nieuwe bundel begint.

nu is het andersom, 1 maand gaat de oude bundel mee maar eerst moet je de nieuwe opbellen en als er dan nog maand over is bel je het meegenomen toegoed op.

daardoor sta je dus 1x in de 2 maanden op 0 dat had ik voorheen nooit :?

JP

Bericht door JP » 12 feb 2011, 19:40

Ach, ze bedoelde het goed....(enigszins)

Het is dat ze me eens een keer gemats hebben, anders was ik al langer weg bij Vodafone. Internationaal is er steeds slecht bereik.

Maar ja.....als je dan een maandrekening krijgt van €1200 ex. btw..... :shock: door internat. roaming op de laptop....maar ik kreeg zomaar (zonder ervoor gevraagd te hebben) 90% teruggestort :thumbup:
Had niet gehoeven, want mijn eigen fout, maar wel netjes dat ze het doen.

NSXRS

Re: In de categories; Vodafone

Bericht door NSXRS » 12 feb 2011, 20:31

Knot schreef:Ik doe het meestal zelf al maar vond het ook kut toen ik mijn simonly verlengde bij vodafone vorig jaar, alles zou hetzelfde blijven.. tsja, alleen tegoed gaat niet mee naar de volgende maand... en dat noemen ze hetzelfde blijven.

Nou lig ik niet krom van die paar tientjes die je misschien bij moet lappen een keer als je erover gaat maar toch hoor het niet zo te gaan.

Telfort moet je ook verlengen anders wordt het ineens dubbel zo duur na 12mnd... is toch ook vaag?
Hier hetzelfde met Sim-only 350min /100 sms bij Vodafoon, alleen heb ik tijdens het telgesprek paar keer heel specifiek gevraagd of doorschrijven van tegoeden ook zou blijven, werd toen na intern overleg duidelijk bevestigd en is door mij herhaald dat ONDER DIE voorwaarde het nieuwe abbo door mij werd geaccepteerd.
1 week later bij nazien tegoeden bleek nwe abbo direkt na tel gesprek te zijn ingegaan...apart, aangezien oude nog 6 weken liep, schijnt ook zomaar te kunnen. maar wat erger was: overgebleven tegoed van vorige maand weg.
Bij navraag bleek: tegoeden werden niet meer doorgeschreven onder nwe abbo, dat hoorde toch iedereen te weten.... :shithappens:

Ben toen stennis gaan schoppen per tel en mail en na 3 tel, 5 mails met duidelijke mededeling dat ik het er niet bij ging laten zitten :hammer: , ik de voicelog van het gesprek afgeluisterd wilde hebben, de onderste steen boven zou komen, alles bij elkaar 5 weken later.. bleek....de voicelog van het gesprek kwijt te zijn. :angel:

Hierna is het nieuwe abbo alsnog met excuses geschrapt en blijkt dan dat je oude abbo gewoon onbeperkt?? onder dezelfde voorwaarden wordt voortgezet.
Wegens de bij omzetting verloren gegane minuten en SMS + ik vermoed ter vergoeding van de tel kst naar de klantenservice? is me een paar 10-tjes vergoeding gegeven die met abbo verrekend zal worden. Sindsdien is alles weer bij het oude. :hosanna:
Stelletje oplichters, hebben ze bij zo'n oplicht poging aan mij toevallig een hele slechte, blijkt echter nu dus dat heel veel mensen op deze manier geslaagd getild zijn :evil:

RVV

Bericht door RVV » 12 feb 2011, 21:32

Topictitel vond ik wat te ver gaan, die heb ik aangepast. :forum:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 feb 2011, 21:52

Ah ja, DF commerciál. :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 12 feb 2011, 21:56

LOL

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 feb 2011, 22:19

Maus335i schreef:Ach, die lui doen een telefoontje of 100 per dag. Zodra ze ophangt heeft ze alweer een andere klant aan de telefoon en is dit gesprek vergeten. Die lui krijgen wat rotzooi dagelijks over zich heen, zijn wel wat gewend :)
Vergis je niet. Er zitten echt honden tussen hoor.

Mijn vriendin werkt, noodgedwongen, momenteel bij een callcenter. Bellen o.a. voor de Libelle, Margriet, Autoweek etc etc.

Als je soms hoort hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. Ik ben zelf ook geen fan van dit soort telefoontjes, maar blijf wel altijd correct en zeg gewoon netjes geen interesse te hebben. Sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet zonder schelden.

Zodra het kan is ze daar echt weg want als er iets takke werk is, dan is dat het wel.

RVV

Bericht door RVV » 12 feb 2011, 23:41

Ravin ///M schreef:Ah ja, DF commerciál. :thumbup:
Aha daar rekende ik al op. Nee heeft niks met DF commercieel te maken, dan was dit topic wel afgevoerd. Vind het een beetje simpel en goedkoop om een bedrijf of persoon een smerige oplichter te noemen omdat een bepaald advies je niet aanstaat. Als je nou werkelijk was opgelicht, maar dat zal vast wel niet :wink:

nieuw

Bericht door nieuw » 13 feb 2011, 00:01

Vodafone heeft mij persoonlijk wel opgelicht. Als ik eindelijk van vodafone af kan zijn dan zal ik ook verschrikkelijk blij zijn! Waardeloos bedrijf, en je moet echt met een rechtzaak komen wil je je zuurverdiende geld terug halen. Zelf geven ze niet thuis. Als ik er aan denk kan ik nog kwaad worden, maarja zo´n groot bedrijf geeft niet om kleine ontevreden klanten en kan ze dus gemakkelijk geld uit de zak kloppen..

NSXRS

Bericht door NSXRS » 13 feb 2011, 00:06

RVV schreef:
Aha daar rekende ik al op. Nee heeft niks met DF commercieel te maken, dan was dit topic wel afgevoerd. Vind het een beetje simpel en goedkoop om een bedrijf of persoon een smerige oplichter te noemen omdat een bepaald advies je niet aanstaat. Als je nou werkelijk was opgelicht, maar dat zal vast wel niet :wink:
Heb je misschien mijn berichtje gelezen?
Als je het dan niet onder de noemer oplichting wilt scharen....wat denk je dan van de term: bewuste misleiding (in de verwachting dat de klanten het daarna wel zullen laten zitten)

De arrogantie die mij in eerste instantie ten deel viel toen ik met mijn klacht kwam ; ach weer een lastig klantje, maar wij zijn groot bedrijf, wij hebben altijd gelijk, zo niet, dan toch.., gauw afschrikken die zeikerd....
Ben zelden zo arrogant en klant onvriendelijk behandeld

Emiel

Bericht door Emiel » 13 feb 2011, 00:25

Flut bedrijf 1e klas. Klant en heb er gewerkt ( geen callcenter ;) )

Enigste ex werkgever waar ik geen goed woord voor over heb. Bedrijfsvoering en manier van omgaan met klanten ( identiek met personeel ) is echt ronduit schandalig.

RVV

Bericht door RVV » 13 feb 2011, 00:55

NSXRS schreef:
RVV schreef:
Heb je misschien mijn berichtje gelezen?Als je het dan niet onder de noemer oplichting wilt scharen....wat denk je dan van de term: bewuste misleiding (in de verwachting dat de klanten het daarna wel zullen laten zitten)

De arrogantie die mij in eerste instantie ten deel viel toen ik met mijn klacht kwam ; ach weer een lastig klantje, maar wij zijn groot bedrijf, wij hebben altijd gelijk, zo niet, dan toch.., gauw afschrikken die zeikerd....
Ben zelden zo arrogant en klant onvriendelijk behandeld

Ja, vooral deze zin viel me op
Sindsdien is alles weer bij het oude :hosanna:
... dus weer terug bij de good old PTT :wink:

Ik geloof best dat mensen slechte ervaringen hebben met Vodafone.. net als er mensen zijn die slechte ervaringen hebben bij T Mobile, KPN, Telfort, BEN...Eneco, ZIGGO, UPC, het waterbedrijf, Mcdonalds de plaatselijke fiestemaker de BMW dealer en waardeloze krantebezorger die elke keer weer de krant expres uit de brievenbus laat steken als het zeikt van de regen...

maar zoals altijd, na regen komt zonneschijn :wink: Ofwel iedereen klaagt, maar blijft gewoon klant bij dezelfde club... :drinking:

Shakes

Bericht door Shakes » 13 feb 2011, 08:52

maar zoals altijd, na regen komt zonneschijn Ofwel iedereen klaagt, maar blijft gewoon klant bij dezelfde club...

Ipv club bedrijf en je mag er DF onder scharen :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 13 feb 2011, 09:32

Martin van der Zwaard schreef: Vergis je niet. Er zitten echt honden tussen hoor.

Mijn vriendin werkt, noodgedwongen, momenteel bij een callcenter. Bellen o.a. voor de Libelle, Margriet, Autoweek etc etc.

Als je soms hoort hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. Ik ben zelf ook geen fan van dit soort telefoontjes, maar blijf wel altijd correct en zeg gewoon netjes geen interesse te hebben. Sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet zonder schelden.

Zodra het kan is ze daar echt weg want als er iets takke werk is, dan is dat het wel.
Al die telemarketeers (en deur tot deur verkopers) hebben een basis training gehad en laten zich niet zomaar uit het veld slaan, en daar begint het probleem.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die genoegen neemt met "Nee dank u, geen interesse".

Rupie

Bericht door Rupie » 13 feb 2011, 09:44

Ze zijn er wel, maar het begint met het feit dat ze denken je een service aan te bieden ipv te denken dat ze je lastigvallen. Benaderd vanuit het laatste standpunt lijkt mij een grote mond niet zo'n groot probleem.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 feb 2011, 10:06

Elise schreef: Al die telemarketeers (en deur tot deur verkopers) hebben een basis training gehad en laten zich niet zomaar uit het veld slaan, en daar begint het probleem.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die genoegen neemt met "Nee dank u, geen interesse".
Dat is dus ook niet zo. Ze krijgen een introductiedag (mijn vriendin dan) zodat ze met het systeem bekent worden en dan kunnen ze aan de slag. Script erbij en bellen maar. De een heeft nog niet opgehangen of je heb de ander al weer aan de telefoon.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 feb 2011, 10:42

Hopeloos irritant dat soort telefoontjes, hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen.

Vind het net zo stom dat wanneer je een nieuwe abbo neemt je voordeliger uit bent dan wanneer je je abbo verlengd. Ja of je moet al jaren klant zijn dan kun je, als je hemel en aarde verzet, tegen de dezelfde voorwaarden als bij een nieuw abbo korting bedingen.

Wouter O.

Bericht door Wouter O. » 13 feb 2011, 11:58

Openingspost is goud, met name het laatste deel :thumbup:
Heb zelf eigenlijk niet zo`n negatieve ervaringen met Vodafone, maar dan moet ik wel zeggen dat ik zo weinig bel dat het eigenlijk niet eens loont om de specificatie te bekijken...
De enige keer dat ik gebeld werd was toen ik kans maakte op een of andere auto, toen ik daar vriendelijke voor bedankte was de baard daarmee voorgoed af... Ik zal door mijn belgedrag wel niet zo interessant voor ze zijn denk ik...

Plaats reactie