Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Metchu » 10 feb 2011, 11:21

is de leeftijd hè :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 12:30

Metchu schreef:is de leeftijd hè :mrgreen:
ssssst :bag: :angel:

jaydee

Bericht door jaydee » 10 feb 2011, 12:58

De boete voor door rood rijden vind ik een slecht voorbeeld in deze context. Dat de boetes voor winkeldiefstallen zo laag zijn dat ze niet (genoeg) afschrikken betekent niet dat de boete voor door rood rijden te hoog is.

We kennen allemaal de voorbeelden van 'legitiem' door rood rijden, zoals op verlaten kruispunten 's nachts, maar is de boete daarom te hoog? Die onterechte situaties moeten aangepakt worden (zet de stoplichten 's nachts uit, is nog beter voor het milieu ook :mrgreen: ), maar ik vind het geen argument om de boetes te hoog te vinden.

Snelheidsovertredingen, inhaalverboden negeren enzovoort liggen genuanceerder, maar stoppen voor rood licht en voorrang geven waar dat moet zijn van levensbelang.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 13:29

de stelling is ook niet zo...
ze zeggen de boetes zijn omhoog gegaan wat "oke" is dus das te pruimen zeg maar...

echter die van winkeldiefstallen e.d. wat vaak echte crimineeltjes zijn is in verhouding dus veels te laag, het schrikt niet af en de kosten van tijd daaraan spenderen is veel hoger en last voor burgers zeg maar.
dat wil het bericht volgens mij zeggen :nerd:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 feb 2011, 14:00

Afschrikkende werking niet verwarren met haalbaarheid.
Die draaideurcriminelen gaan die boete niet betalen als het 50 euro is, en ook niet als het 300 euro is.

Die loonslaaf in zijn gezinskliko daarentegen is prima nog een beetje extra te melken om gaten in de begroting nog wat dicht te timmeren.

Wij hebben geen politieapparaat; enkel incassoambtenaren.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 feb 2011, 14:15

smiley schreef:Afschrikkende werking niet verwarren met haalbaarheid.
Die draaideurcriminelen gaan die boete niet betalen als het 50 euro is, en ook niet als het 300 euro is.

Die loonslaaf in zijn gezinskliko daarentegen is prima nog een beetje extra te melken om gaten in de begroting nog wat dicht te timmeren.

Wij hebben geen politieapparaat; enkel incassoambtenaren.
+1

Macboy kom er maar in, wat zal de straf ongeveer zijn bij het s'avonds in elkaar schoppen van de buurvrouw gewoon, omdat ik ff niet lekker in mijn vel zat en zij toevallig gelijktijdig de woning verliet...........

En dan de boete bij 200kmh rijden waar je 120 mag op een rustige autosnelweg.........

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 15:18

verhoudingen zijn inderdaad ver van zoek...
doch kun je bij zo'n kleine crimineel (winkeldief bv) toch plukken, gewoon bv die 300,-euro (ipv 50 nu) neerzetten en blijvend, kun je het nu niet dan blijft het open staan incl rente elk jaar erbij, je kan dan niet meer vliegen oid immers openstaande boete.
of van (als ze uitkering hebben) hun uitkering inhouden (koppelen)
of hard voor laten werken, of ouders laten betalen (ligt er aan wat voor leeftijd) zodat die ook meer druk voeren op...
en als ze weer stelen na 3x ist gevangenis bv, en de boete blijft open staan je leven lang tot je betaald, je kan dan bv ook niet dat geld pinnen immers eerst betalen oid.

smiley

Bericht door smiley » 10 feb 2011, 15:53

Je hebt helemaal gelijk rene, maar dit gebeurd niet momenteel.
Agenten zouden dit het liefst zo doen, maar het politieapparaat is gewoon veranderd van een handhaving van de wet, naar een pappen en nathouden cultuur.
Het probleen zit in het management bij de politie. De huidige verharding waar de maatschappij om vraagt, wordt gewoon genegeerd. Commisarisen die hun eigen interpretatie hebben van hoe ze hun buurt rustig moeten houden, en hun reet afvegen met de rechtse wind, die ze momenteel niet aanstaat..
Daar moet wat mij betreft eens flink de bezem door.
Die blauwe petten van 1400 netto in de maand, kun je niks kwalijk nemen.

Emiel

Bericht door Emiel » 10 feb 2011, 20:02

Het kan management genoemd worden, het kunnen ook de oude grijzen genoemd worden hoog boven in de Politie besturen die eens met pensioen moeten en waar een echte generatie vernieuwing moet plaats vinden.

De Politie is een te stug en te traag werkend systeem, men is niet inovatief genoeg. Er zijn mooie projecten binnen de Politie maar vaak zijn die op een of andere manier dan weer niet helemaal van de Politie. Erg zonde.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 20:20

management, mankement :mrgreen:

smiley

Bericht door smiley » 10 feb 2011, 21:34

GTRene schreef:management, mankement :mrgreen:
Mijn favoriet: http://www.freewebs.com/bezoekme/Geinig/Kanorace.pps" onclick="window.open(this.href);return false;

PD power

Bericht door PD power » 10 feb 2011, 22:11

smiley schreef:
Mijn favoriet: http://www.freewebs.com/bezoekme/Geinig/Kanorace.pps" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldig :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 23:31

mijn pc kan hem niet openen...ga het ook niet opslaan :bag:
heb ook maar simpele programmas hiero :D

smiley

Bericht door smiley » 10 feb 2011, 23:47

GTRene schreef:mijn pc kan hem niet openen...
Powerpoint vieuwer. Gratis.
http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... layLang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 23:50

smiley schreef:
GTRene schreef:mijn pc kan hem niet openen...
Powerpoint vieuwer. Gratis.
http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... layLang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
oooh das handig en niet zo groot 8) thanks...ben al aan het downloaden :nerd:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 23:59

smiley schreef:
wow :clap:
die is echt goed geschetst, das voer voor al die dure zogenaamde bestuurders, maar ook voor elke burger die eens wakker moet worden en de feiten een slaat zien, net een piramide spel :wink: de basis draagt (af) nahja is wel anders maar bijwijze van.
veels te veel hoge heren die elkaar de handen boven het hoofd houden terwijl de low paid werknemer hard werkt en het daadwerkelijke werk verricht of product maakt en net rond kan komen.

thanks for sharing en de powerpoint view :nerd:

smiley

Bericht door smiley » 11 feb 2011, 00:14

GTRene schreef:thanks for sharing en de powerpoint view :nerd:
Nog eentje, en dan naar bed :thumbup:
http://www.jhk1.nl/bestanden/pps/Kennistest_1.pps" onclick="window.open(this.href);return false;

Blauwe vragen voor jezelf beantwoorden, voor je klikt, voor het beste effect.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 feb 2011, 00:21

smiley schreef:
GTRene schreef:thanks for sharing en de powerpoint view :nerd:
Nog eentje, en dan naar bed :thumbup:
http://www.jhk1.nl/bestanden/pps/Kennistest_1.pps" onclick="window.open(this.href);return false;

Blauwe vragen voor jezelf beantwoorden, voor je klikt, voor het beste effect.
whaha, heb er 2 goed, de laatste 2 :mrgreen:
toen ik de "logica" doorkreeg :lol:

JP

Bericht door JP » 12 feb 2011, 14:47

Net bij Radio2, tijdens Spijkers met Koppen was er meneer Walter Welting van de Politiebond ANPV.
Het ging er nogeens over dat de agenten en de bond(en) vinden dat veel boetes te hoog zijn en niet het doel raken.

Zo kwam er een voorbeeld langs, dat iemand die volgens de agent (en dan bijv. een wat grotere/dikkere auto rijdt) een boete makkelijker kan betalen, die zou wel een bekeuring krijgen voor een overtreding en een arme sloeber die dezelfde overreding begaat, die komt met een waarschuwing weg.

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje van de pot gepleurd..... :please:

Of boetes wel of niet te hoog zijn is een discussie, maar het laten afhangen van het wel of niet (volgens de agent) kunnen betalen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 feb 2011, 14:54

...klassejustitie dus. Prima, straf de pauper dan ook met extra dagen in de cel bij celstraffen, want hij heeft meer vrije tijd dan degene die hard werkt. Idioten. Kon ook niet anders dan dat er weer wat niet klopte, het gaat tenslotte om de blauwe pet.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 feb 2011, 15:03

Ravin ///M schreef:...klassejustitie dus. Prima, straf de pauper dan ook met extra dagen in de cel bij celstraffen, want hij heeft meer vrije tijd dan degene die hard werkt. Idioten. Kon ook niet anders dan dat er weer wat niet klopte, het gaat tenslotte om de blauwe pet.
Haha, daar kan je prachtige discussies met bepaalde figuren over hebben (ik ben het met je eens hoor). Een rijk iemand moet harder gestraft worden omdat hij een doorsnee boete toch vaak niet merkt op zijn dikke portomonnee. Als je dan voorstelt dat werklozen een weekje langer moeten brommen omdat een directeur harder gestraft wordt in zijn vrijheid schijn je onzin te praten :bag:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 feb 2011, 17:40

http://www.dumpert.nl/mediabase/1356211 ... hten_.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus. Ook al mept een vrouw je, laat die handen thuis waar ze horen. Niet in het gezicht van de dame in kwestie.

Fernando

Bericht door Fernando » 12 feb 2011, 17:55

Ik houd wijselijk m'n mond.... :angel:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 feb 2011, 17:57

Want?

Fernando

Bericht door Fernando » 12 feb 2011, 18:00

Omdat van dit soort filmpjes m'n bloed begint te koken en ik er vervolgens allerlei krachttermen uitgooi. Maar ik ben het 100% met je eens hoor...

Plaats reactie