135i coupe project, eindresultaten tuning
- M-bitious
Re: 135i coupe project started
Ja ik ben dan toch zo'n 400kg afgevallen 

- RVV
M-bitious schreef:Ik ben ook net een kind. :playcar: Vanavond krijg ik van de iss-forged fabriek in de VS foto's van de produktie van mijn set velgen. Zit me nu al weer te verheugen. Ben ook al bezig met het uitzoeken van het juiste Quaife sperdiff met kortere eindreductieSchijnt toch wel erg nuttig te zijn met al die power.
I live to tune.

- Erik K.
Zover ik weet worden platenspers meestal en alleen voor achterwiel aangedreven auto's gebruikt en de Quaife spers voor vrijwel alleen voorwielaandrijvers. Platensper sper spert meen ik ook vloeiender/constant(er) dan een Quaife.M-bitious schreef:Ik zal er naar kijken, dank. Wat het voordeel van Quaife is, is dat deze diff's compleet stil zijn en geen gepiep of gekraak geven.Petrolhead Tom schreef:Ik hoorde dat Andre erg enthousiast was over een Drexler platen-sper. Misschien is dat ook het overwegen waard als je toch aan het zoeken bent.
Andre kan hier vast meer over vertellen

- M-bitious
Quaife heeft 3 varianten voor de 135i. Handbak, DCT en automaat. Die 850 pond voor mijn automaatje sprak me wel erg aan. Drexsler kost 3x zo veel.
Ik weet alleen niet of Andre ook de botensectie leest
Ik weet alleen niet of Andre ook de botensectie leest

Laatst gewijzigd door M-bitious op 11 feb 2011, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
dat doe je goedM-bitious schreef:Ja ik ben dan toch zo'n 400kg afgevallen

mooie spullen.
- Joy
Voor straatwerk is Quaife een prima diff. Het is geen platensper maar werkt met wormwielen. Grijpt wat softer aan dan een platensper. Platensper is beter geschikt om mee te driften en racen. Torsen is prima om lijnen mee te rijden of te sprinten. Het enige wat het niet doet tov een platensper is sperren bij afremmen. Dus daar heb je wat controleverlies tov een platensper. Gas los of afremmen koppelt ie los. En het Torsen heeft wat weerstand nodig voordat ie gaat werken. Maar goed, het kost ook 1/3 van een Drexler.
Paul Vlasblom rekent voor een 130i € 1750,- voor een Quaife inclusief inbouw.
- M-bitious
- Petrolhead Tom
- GTRene
cool, aluminium wieldoppen

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Mooi project, deze 1 serie

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Allemaal leuk……………..maar ik heb zelf niets met al dat geklooi aan de kar……………….out of the box, en rije met het ding………….
- GTRene
zo dacht ik vroeger ookromo schreef:Allemaal leuk……………..maar ik heb zelf niets met al dat geklooi aan de kar……………….out of the box, en rije met het ding………….

out of the box, en rije met het ding

- M-bitious
Nu je het zegt ja. Ik denk dat ik alles maar weer terug breng. Wat een onzin toch allemaal.romo schreef:Allemaal leuk……………..maar ik heb zelf niets met al dat geklooi aan de kar……………….out of the box, en rije met het ding………….

Weet je dat jij dat in elk van mijn draadjes doet. Ik weet nu wel dat je van origineel houdt

Wat voegt dit toe dan? Laat iedereen die dit leuk vindt gewoon genieten en als je er niets mee hebt, laat het dan lekker links liggen. Dank u.
- Chuck
M-bitious schreef:Nu je het zegt ja. Ik denk dat ik alles maar weer terug breng. Wat een onzin toch allemaal.romo schreef:Allemaal leuk……………..maar ik heb zelf niets met al dat geklooi aan de kar……………….out of the box, en rije met het ding………….![]()
Weet je dat jij dat in elk van mijn draadjes doet. Ik weet nu wel dat je van origineel houdt![]()
Wat voegt dit toe dan? Laat iedereen die dit leuk vindt gewoon genieten en als je er niets mee hebt, laat het dan lekker links liggen. Dank u.
+1

- Kasteel
+1Joy schreef:Voor straatwerk is Quaife een prima diff. Het is geen platensper maar werkt met wormwielen. Grijpt wat softer aan dan een platensper. Platensper is beter geschikt om mee te driften en racen. Torsen is prima om lijnen mee te rijden of te sprinten. Het enige wat het niet doet tov een platensper is sperren bij afremmen. Dus daar heb je wat controleverlies tov een platensper. Gas los of afremmen koppelt ie los. En het Torsen heeft wat weerstand nodig voordat ie gaat werken. Maar goed, het kost ook 1/3 van een Drexler.
Helemaal correct en daarom imho de oplossing voor op straat. Ruben en Dick hebben hier beide ook hele goede ervaringen mee onder en BMW. Indien tracktool zou ik idd Drexler overwegen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Heb nu meerdere klanten met Quaife rijden en ze zijn allemaal uitermate tevreden.
Ga je nog shoppen voor een setje knappe remmen? en dan niet de bmw performance rommel maar serieuze remmerij?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
M-bitious schreef:Nu je het zegt ja. Ik denk dat ik alles maar weer terug breng. Wat een onzin toch allemaal.romo schreef:Allemaal leuk……………..maar ik heb zelf niets met al dat geklooi aan de kar……………….out of the box, en rije met het ding………….![]()
Weet je dat jij dat in elk van mijn draadjes doet. Ik weet nu wel dat je van origineel houdt![]()

No offence verder, ik vind het allemaal prima dat je dit doet……….ieder zijn ding……………...

Veel plezier met je project ieg……………...
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Meestal zie je dit soort projecten op wat oudere auto's, ik vind het wel gaaf dat er ook gewoon iemand is die het op een vrij nieuwe auto doet
Hoewel het bakken met geld kost en je het geld er nooit meer uithaalt, is het natuurlijk supervet als je zo een wolf in schaapskleren hebt 8)

Hoewel het bakken met geld kost en je het geld er nooit meer uithaalt, is het natuurlijk supervet als je zo een wolf in schaapskleren hebt 8)
- M-bitious
Dat weet ik nog niet. De standaard remmen zijn voor ca. 350pk goed genoeg voor straatgebruik. Als ik straks tekort kom dan gaan er uiteraard betere remmen onder.Paul schreef:Ga je nog shoppen voor een setje knappe remmen? en dan niet de bmw performance rommel maar serieuze remmerij?
- Petrolhead Tom
Dat staat ook wel dik natuurlijk achter die mooie wielen! 

Bestellen Frank die remmen!
Had ik met de A3 (140pk diesel) al, toen hadden maar weinig zin een sprintje toen ze die 380mm met die Brembos zagen hangen
wisten zij veel dat ie niet snel was 
Echt grote remmerij is gewoon geil, en achter knappe wielen hoort dan gewoon en dikke set ankers
Had ik met de A3 (140pk diesel) al, toen hadden maar weinig zin een sprintje toen ze die 380mm met die Brembos zagen hangen

Echt grote remmerij is gewoon geil, en achter knappe wielen hoort dan gewoon en dikke set ankers
- M-bitious
Is het diff wel stil? Doe me per pm eens een mooi prijsjeDickh. schreef:Heb nu meerdere klanten met Quaife rijden en ze zijn allemaal uitermate tevreden.

Auto heeft een automaat, geen dct.
- Petrolhead Tom
Goed bezig! 

- M-bitious
Ja toch? Zit nu te wachten bij atec in Ridderkerk voor de montage van de forge intercooler en de diverter valves. Performance kitje van BMW zit er inmiddels op, de software nog niet, daarvoor moet ik eerst mijn tellers terughebben uit Duitsland. Heb nu ik het pp stuur heb besteld toch ook maar de schakelpook en de handremgreep besteld, wordt het een mooie eenheid van.