Roadtrip oost-Europa, tips?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jurriuit

Roadtrip oost-Europa, tips?

Bericht door Jurriuit » 11 feb 2011, 13:53

Komende zomer ga ik met een aantal vrienden een roadtrip maken naar Oost-Europa met wat oude Peugeots. We hebben in grote lijnen de route uitgezet, zie onder:
Afbeelding
Heeft er iemand nog tips of ideeën over de route, bezienswaardigheden of landen waar we doorheen komen?
Alvast bedankt!

Petrolhead Tom

Re: Roadtrip oost-Europa, tips?

Bericht door Petrolhead Tom » 11 feb 2011, 14:24

Eerste tip! Geniet ervan! Ben die kant vorig jaar ook op gegaan. Super mooie omgeving, vaak goede wegen en vriendelijke locals. :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 11 feb 2011, 14:28

Heb je ook gedacht aan aan de Transfagarasan (Top Gear trip) ?

Afbeelding

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 11 feb 2011, 14:36

Mooie route, hoewel Warschau me wel een lange dag rijden lijkt als eerste dag, dan heb je de volgende dag weinig zin om iets te gaan ondernemen. Over hoeveel dagen wil je deze rit verspreiden?

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 11 feb 2011, 14:38

Elise schreef:Heb je ook gedacht aan aan de Transfagarasan (Top Gear trip) ?
Heb ik aan gedacht, is absoluut een gave weg! Maar het voegt ook weer een kleine 1500 kilometer aan onze route toe. Dat wordt iets te gortig, ergens hebben we een grens moeten trekken :wink:
Barend schreef:Mooie route, hoewel Warschau me wel een lange dag rijden lijkt als eerste dag, dan heb je de volgende dag weinig zin om iets te gaan ondernemen. Over hoeveel dagen wil je deze rit verspreiden?
Warschau wordt zeker niet in 1 stint gereden. Dan ben ik doof :P
We willen waarschijnlijk ook Berlijn ff aandoen als we daar toch zijn, dat lijkt me ook een iets realistischer doel om een eerste rust in te lassen.
We willen er ongeveer drie weken mee onderweg zijn, veel rijden maar ook veel bezoeken en zien.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 11 feb 2011, 14:50

Barend schreef:Mooie route, hoewel Warschau me wel een lange dag rijden lijkt als eerste dag, dan heb je de volgende dag weinig zin om iets te gaan ondernemen. Over hoeveel dagen wil je deze rit verspreiden?
Warschau wordt zeker niet in 1 stint gereden. Dan ben ik doof :P
We willen waarschijnlijk ook Berlijn ff aandoen als we daar toch zijn, dat lijkt me ook een iets realistischer doel om een eerste rust in te lassen.
We willen er ongeveer drie weken mee onderweg zijn, veel rijden maar ook veel bezoeken en zien.[/quote]
Dan is het een stuk beter te doen inderdaad.. Berlijn is sowieso altijd leuk om langs te gaan.
Top dat Brno ertussen staat trouwens, dat schijnt een erg mooie stad te zijn en de natuur ten zuiden daarvan nóg mooier. Wenen is natuurlijk ook leuk om nog een dagje te verblijven.

Plaats reactie