[GT5] afspraken online racen (nicknames op p. 1)

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
EmielS60

Re: [GT5] afspraken online racen (nicknames op p. 1)

Bericht door EmielS60 » 11 feb 2011, 10:14

Ohja, vind dat er wel steeds netter word gereden, F1-strecke was na de start wel chaos maar ik lag toch al ver achter en kon door jullie alternatieve rijlijnen toch nog wat plekken goedmaken.
Tis moeilijk, soms zat er iemand naast je zonder dat je dat doorhad, communiceren over wie waar zat werkt wel goed...al zal ik er zelf toch echt een headset voor aan moeten schaffen... :lol:

Actie van WJ in de laatste bocht op de Ring... :shock: :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 feb 2011, 10:25

@ Michel: leuk bedoeld maar je post is een beetje mosterd na de maaltijd. Gisteren waren er immers auto's gekozen die iedereen had. Jij was juist degene die iets voorstelde dat nog niet iedereen had. Verder kan je het nooit iedereen naar de zin maken. Bovendien is mijn programma redelijk vrijblijvend en probeer ik met iedereen rekening te houden. Natuurlijk is het goed om met mensen rekening te houden die geen tijd hebben om veel te spelen maar ik moet ook rekening houden met anderen. Bovendien kost het weining moeite om de paar noodzakelijke auto's te kopen. En als dit wel moeite kost soit, dan rijd je maar met iets anders mee. Is niet erg toch ?

Bovendien was de intente - wat ik ook duidelijk heb gemaakt - om even verschillende dingen uit te proberen. Steeds hetzelfde doen hebben we tijd genoeg voor. Eerst nieuwe dingen uitvinden en dan zien we later wat daarvan overblijft. Deze methode heeft zich bewezen: we weten nu dat karten alleen op Autumn Ring echt leuk is, we weten dat de Mugen Motul Civic altijd gaaf is, de CSL is super, Top Gear track is voor driften en klooien het gaafste etc etc. Zo hebben we gister ontdekt dat Special Stage Route 7 echt subliem is en wordt boven de 600pk en slipstreamen dan wel lukt. Als ik niet experimenteer weten we dat ook niet.

Dat zijn een beetje de redenen waarom ik het nu zo doe. En later kunnen we dan selectiever zijn. Overigens vind ik dat steeds netter gereden wordt. Mensen moeten wennen en overtreders worden aangesproken dus komt wel goed heb daar wel vertrouwen in.

En betreffende de banden: ik streef zoveel mogelijk realisme na. En slicks zie je niet vaak op een CSL en ook niet op elke 250+ auto. Semi slicks wel en dat zijn nu juist de sportbanden in het spel. Kijk maar naar de foto erbij. En kom op: die CSL race was toch briljant zo? Super combo tijdrijden en beetje glijden.

Mocht iedereen het hiermee niet eens zijn dan hoor ik het wel.

PS Iedereen even de A-spec Amateur Clubman goud halen. Daar wij je de Civic Mugen Motul. Komt later heel vet filmpje van online :)

Reind

Bericht door Reind » 11 feb 2011, 10:32

Ik (booonus) heb gister heerlijk gereden :df: . Echt verslavend, dat spel. Ik race in het eggie ook en moet zeggen dat sommige races de werkelijkheid behoorlijk benaderen.

Vooral alles op de ring (schleife, gp, gp/v etc.) vind ik top. Al met al duurde het me wel iets telang gister. Ik had die races op het laatste liever een paar uurtjes eerder gedaan. Ik weet niet of jullie werken, maar dan moet je dit niet dagelijks tot zolaat doen.

Mbt botsen en beuken. Ik heb een aantal races geprobeerd waarbij ik absoluut niemand wilde raken. Dus alleen inhalen als het echt kan en iemand anders ook de ruimte geven als je een foutje maakt. Nou, dat pakt meestal niet zo goed uit, in de laatste ronden wil iedereen toch wel heel graag winnen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen erg zijn best doet om netjes te rijden maar als de laatste ronde ingaat wil iedereen toch wel heel graag aan je voorbij en worden er gaatjes gecreeerd die er niet of nauwelijks zijn. Is denk ik inherent aan gamen en willen winnen :D . Dus ben nu van mening dat een beetje contact erbij hoort. Zolang je je voorganger maar niet gebruikt als rempunt. (Ik ben ook niet roomser dan de paus hoor en heb ook mensen geraakt, maar nooit met opzet)

Dat het wel kan heb ik gemerkt met Macboy laatste stuk Ring in de MUGEN, die inhaalpoging was helemaal volgens het boekje, geweldig!!! Als Macboy het gat lomp had dichtgegooit was dat geheid een crash geworden. Echt toppie gozer!!

Inhalen op de ring is trouwens een drama, en excus voor de keren dat ik iemand (emielr) heb geraakt. Was absoluut niet met opzet maar er is gewoon te weinig ruimte op die baan. Dan is een headset handig, zodat je je voorganger kan waarschuwen dat je er er met slipstream echt langs kan komen en zo een botsing voorkomt.

Toch stel ik voor om een x met penatlies te rijden. Dus botsen is penalty. Is dat mogelijk?

en nogmaals, heerlijk gereden gister en lof aan iedereen!! :banaan:

Reind

Bericht door Reind » 11 feb 2011, 10:37

Martin van der Zwaard schreef:Dat remmen ging idd nog wel eens fout.
Met die CSL lag ik tweede en na een flinke tik meteen laatste en kwam ook niet meer bij.

Viel me op dat booonus ook niet vies was van een tikkie uitdelen.

Die eerste ronde ging perfect. Gewoon elkaar laten leven en waar mogelijk er voorbij.

En fop niet jezelf door een getunde auto te pakken. Dat valt meteen op.
Ik heb honderd x gemeld dat ik een getunde auto heb. Alles wat uit kan gaat uit. Ik kijk telkens in de UCD voor een nieuwe maar komt maar niet langs. Dus hij is nu standaard op 1200kg en 370pk na.

Wat is jou nichname dan??

Macboy

Bericht door Macboy » 11 feb 2011, 10:44

Was inderdaad briljant. Programma gaat zeker korter worden en de leukste dingen gaan vroeger op de avond. Programma is ook maar voorstel niet de bedoeling om ook alles te doen.

Maar we moeten inderdaad veel eerder beginnen met de leuke dingen en het experimenteren kan dan later op de avond. Maandag beginnen we dan wel met de CSL en de Civic Mogun. Goede tip :thumbup:

Botsen en penalty kan gewoon aan, hebben we ook wel gehad maar is op dit moment nog niet noodzakelijk. Als we in de room praten over rustig rijden, dan merk ik dat dit - onder groepsdruk - ook wel gebeurt. En als iemand echt niet luistert kick ik hem uit de room. De vraag is namelijk of de penalty ook het geoorloofd botsen niet onnodig beïnvloedt. Gaan we uitproberen.

Maar wat een gaaf spel is het toch online bizar gewoon...

PS Boooonus: jij gaat echt ongehoord hard geweldig om te zien :)

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 11 feb 2011, 10:48

Reind schreef:Inhalen op de ring is trouwens een drama, en excus voor de keren dat ik iemand (emielr) heb geraakt
:thumbup:

Ik had er niet minder lol om. :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 feb 2011, 10:53

PROGRAMMA MAANDAG 14 FEB 20.00 uur

Voorprogramma: '69 op Cote d'Azur

- Civic Mugen Motul op de Ring 24h
- CSL of RUF BTR '86 op Nürburgring GP

Experimenten later op avond:

- AE86 op Tsukuba
- 512BB of Countache LP400 '74 op Rome
- BMW 330i op Deep Forest
- Honda S2000 max 270pk op Suzuka
- Z28 RM '69 op Indianapolis

Reind

Bericht door Reind » 11 feb 2011, 10:56

PS Boooonus: jij gaat echt ongehoord hard geweldig om te zien
Dat mot ook wel met jou op de bumpert :thumbup:

Emiel, die close finish op monza was echt gaaf. Ik keek enkel naar positie en ik zag hem op het laatste switchen van 1 naar 2 naar 1 0,000001 sec daarna finish. Ik denk YES, maar nee hoor gewoon p2 :'(

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 feb 2011, 11:27

@ilja

Nog bedankt voor je kamikaze actie!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hoe kan ik eigenlijk weer aan een standaard mugen civic komen, gewoon weer dezelfde race rijden?

Die van mij heeft namelijk een aangepaste uitlaat en daarom iets van 20 pk meer, geloof iets van 250 ofzo.

CSL is ook geniaal inderdaad, wel opvallend dat ik soms sneller uit een bocht weg rij dan sommige andere, terwijl mijn csl toch ook volledig standaard is.......

Driften is ook vet trouwens!

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 11 feb 2011, 11:53

zit er soms een ander vliegwiel in ? of iets anders wat misschien niet met het vermogen te maken heeft..

verder echt gelachen weer, super om zo de avonden door te brengen..

't weekend zal er toch ook wel geraced worden ??

vond ook wel mooi dat we om kwart voor 12 zeiden, aaah nog 1 en vervolgens was het half 2 hahaha

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 feb 2011, 12:17

Kolere, er stond een Macedonische schaap op mijn verbinding....

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 feb 2011, 12:25

Reind schreef: Ik heb honderd x gemeld dat ik een getunde auto heb. Alles wat uit kan gaat uit. Ik kijk telkens in de UCD voor een nieuwe maar komt maar niet langs. Dus hij is nu standaard op 1200kg en 370pk na.

Wat is jou nichname dan??
Dat van dat tunen was niet specifiek voor jou bedoeld hoor :wink:

Maar je kan alle tuning gewoon uitzetten hoor. Ik heb er toevallig naar zitten kijken gisterenavond omdat mijn CSL een andere computer heeft. Die heb ik eruit gehaald voor die CSL-race.
Uitlaat, koppeling etc is ook allemaal terug te zetten naar standaard. Weet alleen niet of dat met turbo's ook kan want die monteer ik nooit.

En mijn nickname is mvdz01

Een beetje contact is ook niet erg, maar ik ben denk twee of drie keer de bocht uit geduwd waardoor ik meteen achteraan reed en niet meer bij kon komen. Wie en wat weet ik niet maar het was op die punten niet echt nodig geweest.

Des al niet te min een super avondje gehad!!!

En ik ben om 23.00u vertrokken want de wekker ging weer vroeg vanmorgen.

Maandag probeer ik er weer bij te zijn :df:

Nutkees

Bericht door Nutkees » 11 feb 2011, 12:35

Zal Ilja wel zijn geweest of die andere knakker.

Was nog van plan om die bij de chicane van de GP strecke van de baan te duwen, kreeg immers die opdracht van Ilja, achteraf bleek het echter niet nodig te zijn want hij vloog er zelf al af hahaha geniaal was dat!

Macboy

Bericht door Macboy » 11 feb 2011, 12:55

Dat was Elconio geweldig ik zei nog pak hem maar zag het gebeuren dat ie er zelf afging haha :)

Sorry nog Kees maar had mijn rempunt daar volledig gemist had niks met inhalen te maken kon gewoon niet ontwijken. Verder kan ik prima achter iemand plakken hoor !

Inmiddels filmpjes geupload van de F40 en de Civics check het foto topic !!

Heb nog een tweede Focus RS in de aanbieding wie wil ?

Nutkees

Bericht door Nutkees » 11 feb 2011, 13:10

kom maar door met die focus, heb ik na gisteren wel verdiend van je hahahhaha

Elco

Bericht door Elco » 11 feb 2011, 13:13

Ja ik verremde me daar omdat ik aardig opgefokt was door jou reactie echt lache joh, waarom zeg je dat hij mij eraf moet rossen.
Dat incident bij de eerste bocht van de gp strecke was niet enkel mijn fout, zat nl links om zo de ideale lijn te pakken omdat het een krappe bocht is naar rechts. Ik kon niet zien dat er een paar naast mij zaten en met insturen was het dus bots. Beetje jammer dat er dan zo gereageerd word. Ben nl echt niet iemand die bewust mensen eraf knalt!

Macboy

Bericht door Macboy » 11 feb 2011, 13:20

Natuurlijk moest hij je niet eraf rossen. Maar we riepen dit omdat jij eigenwijs doorrijdt ipv wachten. Dat het ook jouw fout is blijkt uit het feit dat je daar toch weet hoe lastig het is en dat er altijd iemand naast je rijdt daar. Verder heb je gewoon knoppen om naar links en rechts te kijken dus waarom maak je daar geen gebruik van ?

En ook al heb je gelijk dan nog was op zijn minst netjes om toch even in te houden en omdat je dat niet deed kwam die opmerking. Niet letterlijk natuurlijk.

De Focus komt eraan Nutkees. Heb nu ook een 190E 2.5 16V in de aanbieding wie wil ? Uiteraard alleen gratis voor de online rijders.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 11 feb 2011, 13:23

E190 16v, yes please :D

Heb net van mijn bijna laatste geld een Ruf BTR aangeschaft :df:

Elco

Bericht door Elco » 11 feb 2011, 13:33

Ok duidelijk, e.e.a gaat wel eens langs elkaar heen dan omdat er 50-75% bij mij doorkomt van jullie gesproken tekst zeg maar. Of ik hoor het wel maar kan niet gelijk een reactie geven tijdens race.
Maarre zal de volgende x wachten want ik vind jullie allemaal wel lief hoor :shithappens: :beer:
Die knoppen gebruik ik wel maar op het rechte stuk. Op het moment dat ik rem en instuur lukt da nie altijd.
Slipstreamfestijn was wel vet trouwens en de ring race met supercars ook. Heb nog een hele tijd achter die getunede enzo van jou gehangen met de mclaren f-1. In de bochten was de mclaren sneller maar op rechte stukken trok je weer een mega gat.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 feb 2011, 13:38

Dat links en rechts kijken moet ik nog eens ff instellen want ik heb geen idee welke knoppen dat nu zijn.

Elco

Bericht door Elco » 11 feb 2011, 13:41

Heb je een g25? Zat bij mij standaard op dat zwarte rondje.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 feb 2011, 14:02

ik speel met de controller :oops:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 feb 2011, 14:04

190 evo mag altijd naar mij toe!!

Michel

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 feb 2011, 14:05

Binnenkort met de Evo's ff rondje Ring doen?? Wel met de DTM uitvoering dan.
Misschien vanavond ff een room aanmaken als er animo voor is.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 11 feb 2011, 14:07

Heb wel een gewone Evo, met dezelfde specs als mijn eigen Evo :wink:

Plaats reactie