(Bladzijde 107 droogfappen !! :banaan: )
BMW 1 Serie M Coupé
- Sperdy
Re: 1 ///M Coupé
Klopt Tom, maar het zegt wel iets over de belangstelling. Precies wat Andre zegt, behalve in Nederland dus, kun je deze fantastisch leuke BMW voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding kopen. Maar er zijn dus wel mogelijkheden via NL dealers voor een kale 1M///, dat is mij inmiddels wel duidelijk..
Laatst gewijzigd door Sperdy op 10 feb 2011, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Weet ik, maar de belangstelling voor auto's als ene GT3 RS Mk2 was ook overweldigend in het begin maar die kun je ook gewoon uit voorraad kopen op Mobile.de 
- GTRene
en ach, met een paar maand komen de eerste demo dealerauto's al vrij met dikke kortiing 8)
ik hoef nooit nieuw, liever met de kop er af en de eerste niggles? er uit
ik hoef nooit nieuw, liever met de kop er af en de eerste niggles? er uit
- Sperdy
Precies Rene, dan maar even wachten ... (als je dat kunt
)
Heb zelf erg veel zin in deze kar. Iedere meter in mijn 135i ACS is(was) een feest. Hoe heerlijk om voor rond de 65k een waardige opvolger op te halen. Volgens mij klopt deze kar gewoon aan alle kanten (voor mij). oa:
- De 1 serie afmetingen
- Leentjebuur van uitstekende M3V8 onderdelen
- M/// software voor de N54
- Kortere overbrenging
- lichter vliegwiel
- short shifter (altijd leuk)
Gek genoeg vind ik het M plastic te opzichtig, dus niet zo mooi. Daarom overweeg ik ook een zwarte (saffier zwart, hoogglans). Het moet een daily worden, en dan valt 'ie gewoon veel minder op in het zwart. Die rare achterkant met die "DameEdna bril-look" valt dan ook niet meer zo op.
Look-a-like achterkant 1M///

Heb zelf erg veel zin in deze kar. Iedere meter in mijn 135i ACS is(was) een feest. Hoe heerlijk om voor rond de 65k een waardige opvolger op te halen. Volgens mij klopt deze kar gewoon aan alle kanten (voor mij). oa:
- De 1 serie afmetingen
- Leentjebuur van uitstekende M3V8 onderdelen
- M/// software voor de N54
- Kortere overbrenging
- lichter vliegwiel
- short shifter (altijd leuk)
Gek genoeg vind ik het M plastic te opzichtig, dus niet zo mooi. Daarom overweeg ik ook een zwarte (saffier zwart, hoogglans). Het moet een daily worden, en dan valt 'ie gewoon veel minder op in het zwart. Die rare achterkant met die "DameEdna bril-look" valt dan ook niet meer zo op.
Look-a-like achterkant 1M///
- dvh
Zwart is een goede keuze voor deze auto !
- GTRene
whaha Ferdi, hoe kom je er op (vergelijking) 
- Petrolhead Tom
Ferdi for pete's sake! Grow a ballsack! And orde r a white 1M! 
- Hielke
Ferdi, ik heb het al eerder gezegd. Icm de grote wielen zijn de overbrengingen van de 1M zelfs nog iets langer dan van de 135i.
- Sperdy
Je hebt gelijk Hielke, maar ik ben maar een eenvoudige consument.
Ik gebruik die 1M waar die voor bedoeld is: van huis naar klant naar kantoor naar huis. A4, A12, A13 ... Rechtuibranden als ik even de ruimte heb (bekeuring daarna netjes betalen) en met schoonmoederkist op het dak in juli naar Zuid-Frankrijk!

O ja, en op trackdays aan de kant blijven staan, want ik ben bang dat ik m in de prak rij...
Ik gebruik die 1M waar die voor bedoeld is: van huis naar klant naar kantoor naar huis. A4, A12, A13 ... Rechtuibranden als ik even de ruimte heb (bekeuring daarna netjes betalen) en met schoonmoederkist op het dak in juli naar Zuid-Frankrijk!
O ja, en op trackdays aan de kant blijven staan, want ik ben bang dat ik m in de prak rij...
- Macboy
Ferdi zat gewoon in dit draadje te neuzen denk ik
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... travestiet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... travestiet" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sperdy
Verdorie Ilja, 't klopt. BMW herhaalt zich met de scheelkijkende rear end travo-look. Dan zit ik met de 1M dus goed!Macboy schreef:Ferdi zat gewoon in dit draadje te neuzen denk ik
- GTRene
dit is wel wat voor jou Ferdi, hoef je ook niet te denken over turbo en pk's in de 1M
hier is de 2012 1 series Edrive
je hoort bijna alleen de banden, zo kunnen ze mooi afrol geluid testen van banden
hier is de 2012 1 series Edrive
je hoort bijna alleen de banden, zo kunnen ze mooi afrol geluid testen van banden
- GTRene
oke nog een leuk 1M filmpje na 0.55sec begint het...wordt ook de m button uitgelegd e.d. klinkt interessant.
-
Harrie
Ik vind de witte kleur niet eens zo lelijk...eerlijk gezegd bealvt ie me wel. Alleen de achterlichten passen er niet bij.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
@Ferdi, wil je nu dit hok ipv een Porsche Spyder? Gaat het verder wel goed met je? Misschien binnenkort weer even een bakkie doen dan kan ik je even weer tot zinnen zetten..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Je kan deze kar niet nemen omdat ie;
1 een schoonheid is
2 zo "goedkoop" is
3 al weer bijna verouderd is
4 je tot St Juttemis moet wachten omdat de levertijden out of controll zijn
4 er een "echt" ///M blok in ligt
Tja, waarom wil je der eigenlijk nog een??
1 een schoonheid is
2 zo "goedkoop" is
3 al weer bijna verouderd is
4 je tot St Juttemis moet wachten omdat de levertijden out of controll zijn
4 er een "echt" ///M blok in ligt
Tja, waarom wil je der eigenlijk nog een??
- Petrolhead Tom
Omdat ik er ook één wil, de nieuwe DF-benchmark. 
- Sperdy
Hans en anderen hebben natuurlijk gelijk. Een gepimpte 135i, te veel platic en een oud motorblok, in een M/// verpakking is natuurlijk een degradatie tov. de geweldige Spyder. Maar een Spyder is echt te onpraktisch ... hoe jammer ook.
- JP
...met deze uitlaat....Petrolhead Tom schreef:Omdat ik er ook één wil, de nieuwe DF-benchmark.
- dvh
hehe , serieus ?
Damn.. daar kan autostyle nog een lesje van leren
Damn.. daar kan autostyle nog een lesje van leren
- GTRene
kun je zelf eenvoudig veranderen, ik zie een mooie dikke pijp die naar achter loopt, dan kun je waar nu de demper zit gewoon ook een demper doen maar dan maar 1 dikke pijp aan 1 kant, de andere kant waar de pijp in de demper gaat...
maar weet niet of het dan genoeg dempt
maar kan eenvoudig...om een demper ofzo zou ik niet een mooie kar laten staan, ik zie meer een mooie basis 8)
maar weet niet of het dan genoeg dempt
maar kan eenvoudig...om een demper ofzo zou ik niet een mooie kar laten staan, ik zie meer een mooie basis 8)
- Sperdy
Ben totaal niet technisch maar ik doe een gok.
Ik zie twee kat's, en dan al direct een 1e tussendemper (lawaaidemper). Dan een dikke pijp naar de einddemper. Een bochel vanwege het sperr. Die tussendemper heeft de 135i (volgens mij) niet. Dat zou kunnen betekenen dat die einddemper op de 1M/// toch meer 'open' is dan de einddemper van een standaard 135i.
Maar zeker met een turbo-auto kun je behoorlijk wat extra pk's en een verbeterde gastespons halen door een open uitlaatsysteem hier onder te hangen. Nadeel is de klote herrie.
Ik zie twee kat's, en dan al direct een 1e tussendemper (lawaaidemper). Dan een dikke pijp naar de einddemper. Een bochel vanwege het sperr. Die tussendemper heeft de 135i (volgens mij) niet. Dat zou kunnen betekenen dat die einddemper op de 1M/// toch meer 'open' is dan de einddemper van een standaard 135i.
Maar zeker met een turbo-auto kun je behoorlijk wat extra pk's en een verbeterde gastespons halen door een open uitlaatsysteem hier onder te hangen. Nadeel is de klote herrie.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Weet je, het wordt een beetje heel erg vervelend met die 1M……………………..het is net als kauwgom onder je schoen (hondestront mag ook)……………….je wilt er graag van af, maar het blijft er maar onder zitten……….