Is moeilijk te zeggen na laten we zeggen 20-30.000km maar ik heb wel eens een test gelezen van een aantal VW's die op de rollenbank gingen. Een 2.9 VR6 kwam tot 187pk wat netjes is t.o.v. de fabrieksopgave van 190pk maar er was een 2.8 bij van de eerste eigenaar die tot 184pk kwam terwijl af fabriek zo'n ding 174pk doet. De kans is groot dat die goed was ingereden maar ook een goede eigenaar had gehad al die tijd.
V.w.b. de moderne motorfiets blokken, de cilinderbussen zijn zo hard van dat je die in 1500km gewoon 0,0 inslijt. Sterker nog misschien een heel motor leven wel niet

Zuigerveren idem behalve dat deze thermisch meer belast worden wat de slijtage zal verhogen maar ook dat blijft relatief. Zuigers zijn lichtmetaal maar wel bewerkt en dus tamelijk hard waarbij ik ook niet verwacht dat slechts 1500km enige invloed zal hebben. Daarnaast is moderne olie gewoonweg zo waanzinnig goed

De dealer/monteur adviseerde om de eerste 10.000km gewoon half-syntheet te gebruiken omdat ie anders gewoon niet "inloopt"
Persoonlijk denk ik dat een blok dat veel pk levert op de eerste plaats gunstig is opgebouwd qua toleranties e.d. Je moet daar iets mazzel mee hebben aangezien het gewoon massa productie is. Daarnaast is bedrijfstemperatuur belangrijk. Beul je een motor koud af dan wreekt dit zich op een bepaald moment. Goede smering (en koeling) blijft essentieel imho.
Nou nog wat plaatjes dan
Carbon tankpadje (niet duur trouwens

)
La Musica
Jong & klassiek