CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
jos_br

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door jos_br » 30 jan 2011, 13:31

Hehe, hier eindelijk ook weer eens een, En wat voor een, wel 7km-u te hard. Dus 43,= aftikken, beter dan alle +40km/u te hard bekeuringen, die hakken er wel in......ook in vrijetijd..

Jos.

PD power

Bericht door PD power » 30 jan 2011, 14:05

Nou ik heb er net weer 4 overgemaakt, toch maar eens voor zo'n DSI kijken....

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 30 jan 2011, 14:39

Kreeg er van de week ook weer eentje.

5 hele kilometers te hard, had veel meer kunnen zijn maar dankzij de bestuurder van een Megane R26R die me net op tijd op de flitser wees viel het mee.
Anders had het minimaal 30+ te hard geweest :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jan 2011, 15:14

gaat lekker dus, en ja soms heb je mazzel, ik rijd maar weinig en meestal dezelfde wegen dus weet je vaak wel waar ze staan....echter moet je er nog wel aan denken :hmmm:
zo moest ik vorige week naar de tandarts in Wierden, ik zag het net op tijd, maja was ook redelijk druk dus kon toch niet veel harder, dus braaf er langs gereden :angel:
stond net na het viaduct...en tegenwoordig staat er geen auto meer vlak daarbij (doen ze met accu) dus blijft lastig soms.

Rein

Bericht door Rein » 30 jan 2011, 16:24

Nou ik meld me weer :x . Ik ben op 15 januari geflitst op de beneluxweg in Gronigen (ringweg). Daar is 70km/h toegestaan, nu reed ik daar blijkbaar 105km/h (kop er niet bij gehad?). Nu mag ik dus €350 gaan aftikken :shock: . Dit vind ik wel een absurd bedrag voor 35 te hard, dit zal wel te maken hebben met ''binnen de bebouwde kom'' ? Ik vind het raar dat ze die weg kenmerken als bebouwde kom..

Heeft het voor mij zin om bezwaar te maken?! Macboy?

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 30 jan 2011, 22:17

Dat is wel even een fors bedrag zeg :shock:
Ben zelf vorig jaar een keer geflitst met na correctie 21 km/h te hard, ook op een 70 weg die ze als bebouwde kom zien en zat op geloof 190 euro.
Raar dat die laatste 14 km/h dan zo enorm duurder zijn

Macboy

Bericht door Macboy » 31 jan 2011, 14:19

Hoezo raar ? Als je de grens van 30km/h niet kent zou ik eerst maar eens even googlen ...

@ Rein: als jouw enige argument is dat je het raar vindt dan gaan we die zaak niet winnen vrees ik :)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 31 jan 2011, 14:30

Rein schreef:Nou ik meld me weer :x . Ik ben op 15 januari geflitst op de beneluxweg in Gronigen (ringweg). Daar is 70km/h toegestaan, nu reed ik daar blijkbaar 105km/h (kop er niet bij gehad?). Nu mag ik dus €350 gaan aftikken :shock: . Dit vind ik wel een absurd bedrag voor 35 te hard, dit zal wel te maken hebben met ''binnen de bebouwde kom'' ? Ik vind het raar dat ze die weg kenmerken als bebouwde kom..

Heeft het voor mij zin om bezwaar te maken?! Macboy?
Vrij stevig trouwens, ik moest voor 42 te hard waar 50 was toegestaan 370 aftikken.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 10 feb 2011, 14:29

Nou ik was vandaag de lul...

Ik rijd hier op deze weg: Klik als links van me de spoorwegovergang dicht gaat en op deze plek is het zo belachelijk in elkaar gezet dat het stoplicht op deze weg dan ook op rood gaat, ookal ga je rechtdoor...,. Nou ja, ik negeer dat ding altijd gewoon als ik rechtdoor moet, zo ook deze keer.... Maarja, nu stopt er een mannetje met blauwe pet die me gelijk een boete geeft. Mooi kut, maar er is waarschijnlijk niets aan te doen.... :wtf:

Hij kon me trouwens niet eens vertellen hoe hoog de boete was, nu hoop ik niet opeens een belachelijk hoge boete te krijgen voor zoiets kleins.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 10 feb 2011, 14:33

Gewoon een boete voor rood licht á 185eu (?) denk ik? :(

Mooi zuur want er lijkt me niets mis met jouw actie :?

ADV

Bericht door ADV » 10 feb 2011, 14:36

Vandaag weer 1 binnen.. 4 km te hard :( 19 euro en 6 euro administratie kosten.. stel fuckers met dei adminkosten.. daar wordt ik nog het meest pissig van..

Rupie

Bericht door Rupie » 10 feb 2011, 14:41

ArjandeV schreef:Vandaag weer 1 binnen.. 4 km te hard :( 19 euro en 6 euro administratie kosten.. stel fuckers met dei adminkosten.. daar wordt ik nog het meest pissig van..
Ik denk altijd maar zo met die boetes: je had er ook met 160 langs kunnen knallen.

Joy

Bericht door Joy » 10 feb 2011, 14:42

Gisteren een parkeerboete gehad op een terrein waar we al 15 jaar werken. Deze keer zonder aanhanger. Ik had zelfs voor de verandering een parkeerbonnetje gekocht. Kom van een afstand terug naar de bus gelopen. Staat er een dame een parkeerbon uit te printen. 5 minuten over tijd... Djeez.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2011, 14:51

Richardt. schreef:Gewoon een boete voor rood licht á 185eu (?) denk ik? :(

Mooi zuur want er lijkt me niets mis met jouw actie :?
+1 het is "gewoon" het negeren van een rood licht a € 180,--

maar wel mooi zuur in deze situatie... belachelijk dat je voor rechtdoor moet wachten, dit houdt juist extra verkeer op terwijl ze altijd zoveel mogelijk doorstroming willen hebben...

Michel P

Bericht door Michel P » 10 feb 2011, 14:55

Joy schreef:Gisteren een parkeerboete gehad op een terrein waar we al 15 jaar werken. Deze keer zonder aanhanger. Ik had zelfs voor de verandering een parkeerbonnetje gekocht. Kom van een afstand terug naar de bus gelopen. Staat er een dame een parkeerbon uit te printen. 5 minuten over tijd... Djeez.
En was ze zwanger :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 15:11

tikt lekker aan 180,-euro...

geen wonder dat de politie het een onevenredig verschil vind dat als je bv een winkeldiefstal pleegt en ze pakken je, je maar 50,-euro betaald.

dat moet inderdaad (moest al tig jaar geleden eigenlijk) snel veranderen, laat ze maar bloeden die dieven, die jagen verzekerings premies omhoog en beveiligingskosten en angst en vertrouwen (die omlaag)

Joy

Bericht door Joy » 10 feb 2011, 15:16

Michel P schreef:
Joy schreef:Gisteren een parkeerboete gehad op een terrein waar we al 15 jaar werken. Deze keer zonder aanhanger. Ik had zelfs voor de verandering een parkeerbonnetje gekocht. Kom van een afstand terug naar de bus gelopen. Staat er een dame een parkeerbon uit te printen. 5 minuten over tijd... Djeez.
En was ze zwanger :mrgreen:
Zoiets maar dan in permanente vorm :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 feb 2011, 15:17

186eu voor niet handsfree bellen, vind het bedrag buiten proportie, maar kan er eigenlijk niet om mopperen...

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 15:37

Kasteel schreef:186eu voor niet handsfree bellen, vind het bedrag buiten proportie, maar kan er eigenlijk niet om mopperen...
kun je beter een telefoon stelen, kost je 50,-euro (als je betrapt wordt) :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 feb 2011, 15:45

GTRene schreef:
Kasteel schreef:186eu voor niet handsfree bellen, vind het bedrag buiten proportie, maar kan er eigenlijk niet om mopperen...
kun je beter een telefoon stelen, kost je 50,-euro (als je betrapt wordt) :mrgreen:
Als je bij de AH wat jat en je wordt betrapt kan je mooi 151 euro aftikken hoor ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 15:56

Riceaux schreef:
GTRene schreef:
Als je bij de AH wat jat en je wordt betrapt kan je mooi 151 euro aftikken hoor ;)
hoe weet jij dat :nerd:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 feb 2011, 16:06

hoe weet jij dat
Omdat ik er werk. En er hangt een bord bij de ingang waar het op staat. :nerd:

marcokers

Bericht door marcokers » 10 feb 2011, 16:12

Hoorde vandaag nog op de radio dat agenten de boetes momenteel ook buiten proportie hoog vinden. Ze stellen ook *zoals hierboven omschreven* dat je voor een lullig overtreding vaak een nog hogere boetes staat dan iets stelen in de winkel. Misschien is bij de hoge bobo's in de politiekorpsen daarom wel zo'n commotie over het afschaffen van de bonnenquotum...

Mja, pennenlikkers houd je er natuurlijk altijd bij....

Oh ja en @Rico... er kan wel een bordje hangen dat dat zo is, maar als het wettelijk anders is kan appie hoog een laag springen, hij heeft dan nog geen gelijk.
Zelfde als de bordjes bij betaalde garderobes waarop staat dat je je jas daar op eigen risico neerhangt, als ik betaal dan stellen zij zich door de betaling garant voor jouw jas/eigendom, zij zijn dan wel degelijk verantwoordelijk.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 feb 2011, 16:28

marcokers schreef:
Oh ja en @Rico... er kan wel een bordje hangen dat dat zo is, maar als het wettelijk anders is kan appie hoog een laag springen, hij heeft dan nog geen gelijk.
Zelfde als de bordjes bij betaalde garderobes waarop staat dat je je jas daar op eigen risico neerhangt, als ik betaal dan stellen zij zich door de betaling garant voor jouw jas/eigendom, zij zijn dan wel degelijk verantwoordelijk.
Is bij de wet geregeld. Weet niet hoe het precies zit, maar het is in ieder geval geregeld in samenwerking met de politie en de gemeente. ;)

Gijzer

Bericht door Gijzer » 10 feb 2011, 18:50

marcokers schreef:Hoorde vandaag nog op de radio dat agenten de boetes momenteel ook buiten proportie hoog vinden. Ze stellen ook *zoals hierboven omschreven* dat je voor een lullig overtreding vaak een nog hogere boetes staat dan iets stelen in de winkel. Misschien is bij de hoge bobo's in de politiekorpsen daarom wel zo'n commotie over het afschaffen van de bonnenquotum...

Mja, pennenlikkers houd je er natuurlijk altijd bij....

En zelfs als je niet hoeft te betalen is men verantwoordelijk als men ergens een kapstok maakt.

Plaats reactie