Kreeg van de week een email en die persoon vond het nodig om te vermelden dat hij RA RE RV CIA was... Dat gaat mij persoonlijk wel erg ver...
Titulatuur
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Titulatuur
Hoe gaan jullie hier mee om? Bescheidenheid siert de mens of pronken? Alleen zakelijk gebruik of ook prive gebruik?
Kreeg van de week een email en die persoon vond het nodig om te vermelden dat hij RA RE RV CIA was... Dat gaat mij persoonlijk wel erg ver...
- Snipe
Re: Titulatuur
Je kerstkaarten ermee ondertekenen lijkt me wat overdreven.indobesar schreef:of ook prive gebruik?
En in alle andere gevallen vind ik het vaak ook wat overdreven, op een enkele uitzondering na.
- Petrolhead Tom
Je kerstkaarten ermee ondertekenen lijkt me wat overdreven.
- Dennis Cavallino
Ik gebruik mijn ing. titel vrijwel nooit, maar soms kan het handig zijn, bijvoorbeeld om vertrouwen uit te stralen. Bij mijn vorige werk hadden we een storingsdienst. Als er een irritante gepensioneerde advocaat oid ging dreigen per brief dat hij (Mr.) wel even een proces zou opstarten als zijn lekkende kraan niet werd verholpen. Dan stuurde mijn collega een brief met mijn naam en titel eronder, met een kopietje van het huurreglement en zijn huurcontract waarin staat dat ie zelf zijn leertje moet vervangen. Dan waren we weer even van hem af. 
Haagse kakkers zijn altijd gevoelig voor titels heb ik gemerkt, maar het zijn imho altijd de paupers onder de kakkers... Die altijd jasje-dasje dragen en pochen met hun woonlocatie in een chique buurt terwijl t gewoon een flatje is van 2 ton.
Haagse kakkers zijn altijd gevoelig voor titels heb ik gemerkt, maar het zijn imho altijd de paupers onder de kakkers... Die altijd jasje-dasje dragen en pochen met hun woonlocatie in een chique buurt terwijl t gewoon een flatje is van 2 ton.
- Martin van der Zwaard
Ik word altijd aangesproken met mijn titel......klootviool 
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
nog nooit mijn titels gebruikt hier!
onzin vind ik het tenzij je Ing. bent, dan kan het soms helpen denk ik.
onzin vind ik het tenzij je Ing. bent, dan kan het soms helpen denk ik.
- Aerschtuner
Wij lachen eerlijk gezegd altijd om de beheerclub, waarvan alle consultants Ing. in hun email sig hebben staan 
- Ravin ///M
Ing.? Ir. is dan toch the one to have? Hoe dan ook, titels zijn leuk als je afstudeert, daarna... boeiend. Ja voor de bank misschien.
- JoostSchouten
Ik word de hele dag met mijn titel aangesproken.
Meester Joost.

Meester Joost.
-
Xave30
"Do not ridicule the man, lest you ridicule the system" - Xave30, M.A, B.Ed

-
Rupie
Ravin ///M schreef:Ing.? Ir. is dan toch the one to have? Hoe dan ook, titels zijn leuk als je afstudeert, daarna... boeiend. Ja voor de bank misschien.
- Snipe
Klopt.Ravin ///M schreef:Ing.? Ir. is dan toch the one to have?
Wiki: "Universitair geschoolde ingenieurs voeren de titel ir, Hogeschool-ingenieurs daarentegen de afkorting ing. Deze verschillen zijn historisch gegroeid."
-
Walter
- MartijnGizmo
Sinds ik een baard heb laat ik me alleen nog maar met "Baas" aanspreken... 
-
HSR
Nederland=niveleren. Wat is er mis met het laten zien dat je een titel hebt? Geeft aan dat je de moeite hebt genomen om een opleiding te volgen. Je moet het echter wel gepast gebruiken, tof lopen doen met een ing. Titel of bsc titel lijkt me dan ook erg ambitieus. Een Phd titel geeft je wel dit recht 
- Ravin ///M
Waarmee je zelf ook tot bepaald niveau nivelleert. 
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Kom je zon ouwe zeiksnor ergens tegen: Meneer voorbeeld nee jongeman het is Dokter voorbeeld.
Mag die draak over een paar jaar ook lekker Captain Olivier tegen mij zeggen.
Mag die draak over een paar jaar ook lekker Captain Olivier tegen mij zeggen.
- duifjes.com
Ach ik gebruik Professor ook niet altijd 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Deze was 't toch Jacco?

- duifjes.com
hehehehe Robin Dr. is beschermde titel he! Prof niet 
- Joop
+1Dennis Cavallino schreef:Ik gebruik mijn ing. titel vrijwel nooit, maar soms kan het handig zijn, bijvoorbeeld om vertrouwen uit te stralen...
Ook een beetje mijn instelling. Ik probeer het liefst zo informeel mogelijk te blijven, voor zover de situatie dat toelaat.
Zou me ook erg ongemakkelijk voelen als men mij als "weledelgestrenge heer" gaan aanspreken...
Laatst gewijzigd door Joop op 10 feb 2011, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Uiteindelijk heb je niets aan een titel als je dat niet in de praktijk weet waar te maken...Snipe schreef:Klopt.Ravin ///M schreef:Ing.? Ir. is dan toch the one to have?
Wiki: "Universitair geschoolde ingenieurs voeren de titel ir, Hogeschool-ingenieurs daarentegen de afkorting ing. Deze verschillen zijn historisch gegroeid."
...hoe veel mensen ik al door het ijs heb zien zakken na het behalen van een titel; hetzij ing. het zij ir. ...
- Macboy
Sommige titels zijn beschermd en niet zonder reden. Andere titels slaan nergens op natuurlijk.
Tieten zijn wel altijd goed
- frankv
+1 zegt ir. FrankMacboy schreef:Sommige titels zijn beschermd en niet zonder reden. Andere titels slaan nergens op natuurlijk.
-
Xave30