Auto achterlaten in het buitenland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen Bosman

Auto achterlaten in het buitenland

Bericht door Jeroen Bosman » 09 feb 2011, 06:18

Ik wil een auto in het buitenland kopen, als ik dat met het vliegtuig doe ben ik ongeveer €500 kwijt voor een enkele reis. Maar weet nog niet zeker of het echt 100% gaat lukken, op foto's en verkoop verhaal wel, maar eerst zien dan geloven.
Nou zat ik te denken, als ik gewoon een goedkoop hok koop met een APK van een maand. Kan ik die dan daar achterlaten? Nummerborden eraf en klaar als het wat is, zo niet rij ik weer terug.

Nu is de vraag

Kan ik de nummerborden en kenteken inleveren zonder dat de auto bij het RDW langs moet?

duifjes.com

Re: Auto achterlaten in het buitenland

Bericht door duifjes.com » 09 feb 2011, 08:37

Je zou het ff exact na moeten gaan maar volgens mij kun je als je je platen meeneemt naar een GWK kantoor de auto exporteren en zodoende een vrijwaring krijgen en klaar.

*(jaar of 5 geleden dit gedaan maar weet niet of het nog kan)

allen

Bericht door allen » 09 feb 2011, 09:11

Beetje lompe actie imho. Zou jij het fijn vinden om twee jaar lang een roestig hok voor je huis te zien staan omdat je niet weet of die wagen van iemand is? Ik heb zelf geen tijd, maar gooi eens een balletje op op dit handige forum of vraag even rond in je vriendenkring. Zal vast wel iemand zijn die trek heeft in een gezellig dagje uit. Fototoestel, walkietalkies voor de terugreis en je hebt samen een heerlijk dagje uit. zou uiteraard aardig zijn als je z'n onkosten volledig betaald.
:wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 feb 2011, 09:32

Kunt toch ook langs een sloop in het buitenland rijden als je het zo wilt doen.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 09 feb 2011, 09:39

Prima plan. Wel even de auto wassen van tevoren, aanbellen bij iemand, bosje bloemen erbij. Zij blij, jij blij.

:mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 feb 2011, 10:37

Goh, nu ging ik er, gemakshalve, van uit dat hij de auto daar naar de sloop zou brengen. Niet altijd zo negatief joh :mrgreen:
allen schreef:Beetje lompe actie imho. Zou jij het fijn vinden om twee jaar lang een roestig hok voor je huis te zien staan omdat je niet weet of die wagen van iemand is? Ik heb zelf geen tijd, maar gooi eens een balletje op op dit handige forum of vraag even rond in je vriendenkring. Zal vast wel iemand zijn die trek heeft in een gezellig dagje uit. Fototoestel, walkietalkies voor de terugreis en je hebt samen een heerlijk dagje uit. zou uiteraard aardig zijn als je z'n onkosten volledig betaald.
:wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 09 feb 2011, 12:10

Achterlaten klinkt in eerste instantie nou niet het meest positief. Dus plus een voor Allen. Maar de sloop lijkt me een prima idee. Wat ik echter niet begrijp is dat je veel goedkoper uit zal zijn dan 500 euro.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 feb 2011, 12:13

€500,- voor een ticket!? Waar staat die auto dan? Aruba?
ff beter zoeken voor een goedkoper ticket lijkt me..

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2011, 12:17

Wat is internet soms toch heerlijk plat :bag:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 09 feb 2011, 13:28

Hans R schreef:€500,- voor een ticket!? Waar staat die auto dan? Aruba?
ff beter zoeken voor een goedkoper ticket lijkt me..
Wel een hoop gedoe om daar met de auto te komen :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 feb 2011, 13:41

Je kan bij de sloop in NL igg niet met alleen platen en een kenteken aankomen. De auto zelf moet er ook bij aanwezig zijn. Anders kan je zo iedereen zijn auto laten afmelden voor de sloop terwijl de auto theoretisch gezien nog rond kan rijden.

Slopen in het buitenland kan, maar dan moet je een bewijs van die sloperij hebben en je moet je spullen hier denk naar het RDW opsturen.

Pas zoiets gehad maar net andersom. Een Ierse auto naar NL sloop.
Bewijs van slopen gegeven aan die man, en die moest dat opsturen naar Ierland met kenteken etc erbij.

Zou lekker een cheap vlucht boeken en er naartoe vliegen.

Joy

Bericht door Joy » 09 feb 2011, 14:25

Personenauto's van 15 jaar en ouder mag je zelf slopen.

U stuurt een brief naar de RDW. Hierin vermeldt u de reden waarom uw voertuig uit de kentekenregistratie gehaald moet worden. Samen met de brief stuurt u ook het complete originele kentekenbewijs mee. Dit bestaat uit drie delen; Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs. Verder hebben we ook een kopie van uw legitimatiebewijs nodig. Als het kenteken op naam van een rechtspersoon staat, moet u ook een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel meesturen.

Het adres is:
RDW
afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam

De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden. De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Vernietigen kentekenplaten

U bent verplicht zelf de kentekenplaten te (laten) vernietigen.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 09 feb 2011, 15:01

€500 is al met een goedkope ticket, ik vlieg bovendien niet alleen en moet ook nog eens bagage meenemen. Bovendien kan ik niet in één keer vliegen op het juiste vliegveld, waar ik in de eerste instantie naar toe moet is bovendien nog 300KM van de auto af. Als ik daar zelf nog een auto heb is dat wat handiger.

Ben dan bovendien ook niet gebonden dat ik de auto moet kopen, als hij tegenvalt kan ik nog met het ding naar huis, daarom wil ik ook de auto niet meenemen met export platen, wil de optie om gewoon met dezelfde auto terug te rijden openhouden.

Ik mag de auto (daar heb je dat woord weer) achterlaten, de man kan geen vrijwaring geven hij laat de auto gewoon verschroten. Afstand verklaring met kopie van het Nederlands kenteken is afdoende volgens hem.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 09 feb 2011, 15:07

Trouwens heb net al wat gekocht voor €400 dus met benzine is dit zelfs nog net wat duurder, maar de optie van niet moeten kopen is mij ook wat waard. Trouwens dat goedkope vliegen is ook een hoop gedoe. eerst moet ik naar eindhoven om te vliegen, wat vervelend is aangezien ik 10 min van schiphol woon, dan vlieg ik naar een land waar ik niet moet zijn en dan pas naar de juiste bestemming.

Kost totaal 12 uur..

andere optie is van Schiphol te vliegen naar een stad waar ik niet moet zijn, om vervolgens 6 uur met de trein te gaan. Ow en even 5 uur wachten in de stad waar ik niet moet zijn, totdat de juiste trein vertrekt.

Nou dan vertrek ik liever met de auto op een tijdstip wat mij wel uitkomt en dan hoef ik ook niet met de trein, want dat is echt helemaal niks (imho).

Dus liever :df:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 09 feb 2011, 15:08

waar is het dan?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 feb 2011, 15:10

In Friesland volgens mij.

TOM EVO VI

Bericht door TOM EVO VI » 09 feb 2011, 15:11

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/u ... oeren.aspx

Auto hoef je niet bij je te hebben (vanmorgen nog gedaan voor de evo zonder dat ik m bij had).

Dus daarheen rijden, platen eraf trekken, papieren meenemen.
dan in nederland naar de RDW daar platen + kentekenbewijs inleveren, 11,55 betalen en klaar ben je!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 09 feb 2011, 15:16

MartijnGizmo schreef:In Friesland volgens mij.
:mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 09 feb 2011, 15:52

*Veegt milkshake van monitor* :roflol:

Rupie

Bericht door Rupie » 09 feb 2011, 15:53

Jeroen Bosman schreef:Trouwens heb net al wat gekocht voor €400 dus met benzine is dit zelfs nog net wat duurder, maar de optie van niet moeten kopen is mij ook wat waard. Trouwens dat goedkope vliegen is ook een hoop gedoe. eerst moet ik naar eindhoven om te vliegen, wat vervelend is aangezien ik 10 min van schiphol woon, dan vlieg ik naar een land waar ik niet moet zijn en dan pas naar de juiste bestemming.

Kost totaal 12 uur..

andere optie is van Schiphol te vliegen naar een stad waar ik niet moet zijn, om vervolgens 6 uur met de trein te gaan. Ow en even 5 uur wachten in de stad waar ik niet moet zijn, totdat de juiste trein vertrekt.

Nou dan vertrek ik liever met de auto op een tijdstip wat mij wel uitkomt en dan hoef ik ook niet met de trein, want dat is echt helemaal niks (imho).

Dus liever :df:
Begrijpelijk verhaal :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 feb 2011, 15:54

Ben ik ook benieuwd naar. Anders was de optie van Allen wel een interessante :wink:
Niels v D schreef:waar is het dan?

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 10 feb 2011, 15:18

TOM EVO VI schreef:http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/u ... oeren.aspx

Auto hoef je niet bij je te hebben (vanmorgen nog gedaan voor de evo zonder dat ik m bij had).

Dus daarheen rijden, platen eraf trekken, papieren meenemen.
dan in nederland naar de RDW daar platen + kentekenbewijs inleveren, 11,55 betalen en klaar ben je!
Perfect dank je wel voor de info!

Peric

Bericht door Peric » 11 feb 2011, 17:36

Arthur schreef:Ben ik ook benieuwd naar. Anders was de optie van Allen wel een interessante :wink:
Niels v D schreef:waar is het dan?
Ben ook wel nieuwsgierig, waar staat de auto?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 feb 2011, 20:27

Hhaaha, moet al 5 mins lachen en ik heb al zon buikpijn :'(

Plaats reactie