Overigens zijn de velgen OEM BMW, maar niet voor de E30. Muv uitlaat en onderstel is hij helemaal origineel.Harrie schreef:Schitterend machien.![]()
![]()
Persoonlijk vind ik de OEM mooier en ook beter bij de auto passen. Dit is namelijk precies zo'n auto die je eigenlijk helemaal orgineel in superstaat moet houden.
BMW E30 M3 Lachssilber
- Tristan
Re: BMW E30 M3 Lachssilber
- Petrolhead Tom
- Robin Hartog
Origineel of niet, hij klonk echt héérlijk, met die uitlaat.Tristan schreef:Overigens zijn de velgen OEM BMW, maar niet voor de E30. Muv uitlaat en onderstel is hij helemaal origineel.Harrie schreef:Schitterend machien.![]()
![]()
Persoonlijk vind ik de OEM mooier en ook beter bij de auto passen. Dit is namelijk precies zo'n auto die je eigenlijk helemaal orgineel in superstaat moet houden.

- Tristan
Vorige week voor komend jaar weer onderhoud laten plegen:
- verse Castrol 10W/60
- oliefilter
- nieuwe olieafscheider
- nieuwe pakkingen inlaat (gaskleppen)
- diverse nieuwe rubbers, O-ringen e.d in motor
- nieuwe bougies
Wel moet er binnenkort een nieuwe stroomverdeler op, dus die wordt binnenkort vervangen. Enige wat dan nog rest is het afstellen van de gaskleppen, auto loopt goed maar nog niet optimaal en volgens de monteur stonden de gaskleppen niet helemaal goed afgesteld.
De 17' BBS RC 090 (Style 5) zijn qua looks geweldig maar qua rijden minder dan de OEM 16' BBS'en. Dus ga even bedenken wat ik hiermee ga doen. Auto staat nu weer op zijn originele 16' BBS'en
Verder dit jaar de onderkant van de auto een behandeling tegen roest geven. Is een investering maar auto is het me waard.
- verse Castrol 10W/60
- oliefilter
- nieuwe olieafscheider
- nieuwe pakkingen inlaat (gaskleppen)
- diverse nieuwe rubbers, O-ringen e.d in motor
- nieuwe bougies
Wel moet er binnenkort een nieuwe stroomverdeler op, dus die wordt binnenkort vervangen. Enige wat dan nog rest is het afstellen van de gaskleppen, auto loopt goed maar nog niet optimaal en volgens de monteur stonden de gaskleppen niet helemaal goed afgesteld.
De 17' BBS RC 090 (Style 5) zijn qua looks geweldig maar qua rijden minder dan de OEM 16' BBS'en. Dus ga even bedenken wat ik hiermee ga doen. Auto staat nu weer op zijn originele 16' BBS'en
Verder dit jaar de onderkant van de auto een behandeling tegen roest geven. Is een investering maar auto is het me waard.
- Erik dB
Klinkt goed, waar laat je het onderhoud doen?
- GTRene
wat bedoel je qua rijden...
spul is ook iets anders geworden, wellicht dat goed uitlijnen op hoe die nu is het kan verhelpen?
of heb je andere (behalve lagere) banden met bv heel harde wanden oid
spul is ook iets anders geworden, wellicht dat goed uitlijnen op hoe die nu is het kan verhelpen?
of heb je andere (behalve lagere) banden met bv heel harde wanden oid

- Tristan
@Rene: Uitlijning is oke, anders had ik dat al gemerkt met de 16' wielen. Probleem zit hem in de plattere banden, waardoor de auto wat hoekeriger stuurt en veel stugger is.
@Erik: Onderhoud laat ik doen bij een monteur van BMW Maaral die zelf een Cecotto heeft. Echt een liefhebber en kent de M3's door en door.
@Erik: Onderhoud laat ik doen bij een monteur van BMW Maaral die zelf een Cecotto heeft. Echt een liefhebber en kent de M3's door en door.
- Chris van S.
Laat je in Alpen a/d Rijn je S14 een tectyl behandeling geven?
Daar zijn alle auto's van Sr. en mij namelijk ook geweest. Nu na 5 jaar hoor ik monteurs nog klagen dat het tectyl eruit loopt als er aan de auto word gewerkt.
17" wielen staan mooi, maar de 16" zijn IMHO DE wielen onder een S14.
Daar zijn alle auto's van Sr. en mij namelijk ook geweest. Nu na 5 jaar hoor ik monteurs nog klagen dat het tectyl eruit loopt als er aan de auto word gewerkt.

- Martijn_bmw
klinkt weer goed wbt het OH
wbt de wielen, ik heb ook al vaker ervaren dat grotere wielen absoluut mooi staat maar qua rijden kan je het beste houden bij de originele affabriek maten daar rijdt hij toch echt het beste op!

wbt de wielen, ik heb ook al vaker ervaren dat grotere wielen absoluut mooi staat maar qua rijden kan je het beste houden bij de originele affabriek maten daar rijdt hij toch echt het beste op!
- Tristan
Heb v. Aalst een email gestuurd voor wat info. Onderkant is nog roestvrij maar ik wil dat zo houden. Dus jou ervaringen zijn positief.Chris van S. schreef:Laat je in Alpen a/d Rijn je S14 een tectyl behandeling geven?
Daar zijn alle auto's van Sr. en mij namelijk ook geweest. Nu na 5 jaar hoor ik monteurs nog klagen dat het tectyl eruit loopt als er aan de auto word gewerkt.![]()

- Chris van S.
Ervaringen zijn zeker erg goed. Er word zeer netjes gewerkt ondanks de "tectyl-rommel", foto's van het werk worden op cd-tje meegeleverd + certificaat. Uiteraard is de prijs er ook naar maargoed voor de S14 is dat een prima long term investment.
- Mark 320iS
Gasklephoogte en synchronisatie loont de moeite wel. Ik heb het toen laten doen bij mijn 320iS en je merkte toen wel dat ie net wat lekkerder door de toeren heen liep.Tristan schreef:Enige wat dan nog rest is het afstellen van de gaskleppen, auto loopt goed maar nog niet optimaal en volgens de monteur stonden de gaskleppen niet helemaal goed afgesteld.
De originele 16 inch BBSjes vind ik altijd wel erg mooi vind ik. 17 inch staat wat ruiger, maar ik zou zelf niet graag willen inleveren op rijgedrag.
Laatst gewijzigd door Mark 320iS op 07 feb 2011, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
van die 17inch moet dan toch op te lossen zijn door bv ander merk/type (minder stijve zijkanten bv of softer rubber) banden of lagere bandendruk
:

- BMW-Vince
Wat een prachtige auto!Tristan schreef:Gisteren sinds eind Nov. weer eens de auto uit de garage gehaald aangezien het mooi weer was. Gelijk een momentje om de BBS'en te showen:
Als ik ooit nog eens wat spaargeld extra heb dan is dit toch wel een auto die heel hoog op mijn verlanglijstje staat,
- Erik K.
Vandaag had hij weer een zeer mooie en exclusieve M3 e30 mee:Tristan schreef: Onderhoud laat ik doen bij een monteur van BMW Maaral die zelf een Cecotto heeft. Echt een liefhebber en kent de M3's door en door.

- Tristan
Hij zei het al, is toch ook diegene met al die modelauto's?
- Erik K.
Dat zou kunnen, ik weet niet of hij die heeft.
- Chris van S.
Ja dat is die! Enthousiaste man.
- Tristan
Monteur was zo keurig om wat foto's te maken van het onderhoud:

Volgende week zaterdag gaat de auto naar http://www.sjaakvanaalst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor onderzoek en keuring. Indien de auto gekeurd is qua roest (liefst geen roest), krijgt de auto een Dinitrol behandeling.
Volgende week zaterdag gaat de auto naar http://www.sjaakvanaalst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor onderzoek en keuring. Indien de auto gekeurd is qua roest (liefst geen roest), krijgt de auto een Dinitrol behandeling.
- Chris van S.
Nice work Tristan! Ben benieuwd naar je ervaringen bij van Aalst! 

- Tristan
Vanochtend bij van Aalst geweest voor onderzoek naar roest. Bij binnenkomt werd ik verwelkomt door de vrouw van Sjaak en kreeg meteen een kop koffie aangeboden. Altijd lekker als je de avond daarvoor het laat gemaakt hebt. :morecoffee:
Toen de garage in en Sjaak ging meteen aan de slag. Kreeg eerst complimenten over de M3, want er komen veel klassiekers voorbij maar dit was toch wel een mooi exemplaar. Toen de auto de lucht in en Sjaak ging met de lamp de onderkant checken. Op wat vliegroest na geen rotte plekken. Toen kwam de endoscoop erbij en dan is het toch wel spannend, wie weet zit er toch een rotte plek verborgen. Maar na 10 min. kwam het verlossende woord, geen rotte plekken of roest. Hij zei dat de auto voor zijn 25 jarige leeftijd er ontzettend goed uitziet en de auto gekeurd is voor de Dinitrol behandeling. :banaan:
Dus in April gaat de auto een week logeren bij van Aalst. Daar wordt eerst de auto helemaal gereinigd en dan wordt zowel de carrosserie als onderkant ingespoten met Dinitrol. Zo kan de auto nog jaren lang goed blijven en hoef niet meer bang te zijn voor de roestduivel. Kosten zijn 1100 euro, best wel geld maar zeker goed gespendeerd omdat deze auto nog jaren lang bij me zal blijven. Dus een opgelucht hart.
Toen de garage in en Sjaak ging meteen aan de slag. Kreeg eerst complimenten over de M3, want er komen veel klassiekers voorbij maar dit was toch wel een mooi exemplaar. Toen de auto de lucht in en Sjaak ging met de lamp de onderkant checken. Op wat vliegroest na geen rotte plekken. Toen kwam de endoscoop erbij en dan is het toch wel spannend, wie weet zit er toch een rotte plek verborgen. Maar na 10 min. kwam het verlossende woord, geen rotte plekken of roest. Hij zei dat de auto voor zijn 25 jarige leeftijd er ontzettend goed uitziet en de auto gekeurd is voor de Dinitrol behandeling. :banaan:
Dus in April gaat de auto een week logeren bij van Aalst. Daar wordt eerst de auto helemaal gereinigd en dan wordt zowel de carrosserie als onderkant ingespoten met Dinitrol. Zo kan de auto nog jaren lang goed blijven en hoef niet meer bang te zijn voor de roestduivel. Kosten zijn 1100 euro, best wel geld maar zeker goed gespendeerd omdat deze auto nog jaren lang bij me zal blijven. Dus een opgelucht hart.

- Erik dB
Goed nieuws, en die 1100 is ook wel weer te overzien als je bekijkt wat het herstellen van roestschade kost.
Ik zal die beste man binnenkort ook eens bezoeken. Mijn Bertone is jaren geleden eens behandeld door van Egmond, en is het weer eens tijd voor een update/check sessie.
Ik zal die beste man binnenkort ook eens bezoeken. Mijn Bertone is jaren geleden eens behandeld door van Egmond, en is het weer eens tijd voor een update/check sessie.
- GTRene
das inderdaad gerust stellend nieuws, I hate rust.

- Tom V
Goed nieuws Tristan. 1100 euro is een aardig bedrag maar zo terug verdiend gezien de auto en hoe graag een E30 van roesten houdt.
- Tristan
Hmmm.... Zit net deze foto's te bekijken van een E30 met Dinitrol: http://picasaweb.google.com/MertePeeters/VanAalst290409#" onclick="window.open(this.href);return false;
Pfff....is wel een bagger wat eronder komt.
Misschien toch beter om alleen wax te spuiten in de holle ruimte en de vliegroest weg te borstelen en eventueel te spuiten. Maar dat Dinitrol is misschien wel goed tegen roest maar dit wil ik denk niet onder de auto hebben.
Pfff....is wel een bagger wat eronder komt.