

Maar goed: ik ben Edwin en ben verslaafd met het auto en motor virus. Samen met mijn broertje "doen we" aan rallyrijden....helaas is van dat rijden niet erg veel gekomen. Door persoonlijke omstandigheden (lees: crashen met GSX-R 1000 in Duitsland in 2004.....en later met weer een nw GSX-R 1000 weer onderuit in Duitsland in 2005 maar nu met veel meer kleerscheuren....

Dan staat er nog de Goldwing Gl 1200 Aspencade van mijn vrouw in de schuur en in een gekke bui gekocht een Honda VT 1100 Shadow waar eigenlijk niet op gereden wordt; tevens staat er ook een Benelli Adiva Cabrioscooter 150cc uit 2001 die ik ooit eens ingeruild heb...leuk ding maar absoluut niets voor mij.
Mijn wagens:
Mijn dagelijkse wagen is een Golf 1.9 TDI (90pk) Cabrio uit 1996 met erg weinig kilometers! Mijn funwagen is een Porsche 911 Carrera II Cabrio uit 2001 waar een paar jaar geleden de complete motor van is gereviseerd (ruim 7000 euro) en het complete electrische dak (ruim 4000 euro) maar deze wagen staat het laatste jaar meer in de garage dan dat ik er mee rijd....hij heeft slechts 5000 km gereden na de revisie.
Mijn bullebak is een Hummer H2 uit 2002, in luxury uitvoering. Hoewel er geen krasje of deukje op de wagen zit ga ik er regelmatig Off Road mee en dan ontzie ik hem niet!
Dan de Oldtimers: een VW kever Cabrio 1303 LS uit 1973 en een VW Buggy Ruska uit 1972 en nu komt het leuke: ze zijn beide van vóór 01-10-1973 dus ik kan er zomaar zonder extra keuring bij de RDW een dikke motor in hangen!! De buggy heeft een goede motor maar de kever moet eerdaags vervangen worden en dat zal vast een dik blok worden.
Als laatste een VW Golf GTI type 1 G-60 uit 1983: 210 PK bij 316 Nm (getest bij Speed Centre te Geldermalsen), geheel origineel van buiten op de Supersprint uitlaat na en verlagingset. Een wolf in schaapskleren.
Niet helemaal juist: als allerlaatste een Lancia Delta HF integrale 8V 4x4 Turbo uit 1989 in Rallyuitvoering. Hij is helemaal volgens FIA Rally regelementen opgebouwd en klaar voor de rally.
Vorig jaar is de body helemaal gerestaureerd door Car Masters te Deventer en zijn alle deukjes en de roest die hij had professioneel verwijderd en na het spuiten heeft de wagen geen meter meer gereden.
Reden? ik vind het te zonde om er mee te gaan rallyrijden dus we hebben er een BMW 325i bij gekocht die we aan het ombouwen zijn maar het is geen 4x4 dus we willen nu de Lancia zien te ruilen tegen een Subaru Impreza om daar een rallywagen van te maken.
Dus mocht er iemand zijn die een schitterende Delta wil (waar je ook gewoon mee op straat kan/mag rijden!) en een Impreza heeft staan dan hoor ik het wel. De waarde van de Delta wordt door kenners geschat rond de 7500 euro.
Groeten Ejay