Fortis ASR en liefhebberij is dat wat?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Fortis ASR en liefhebberij is dat wat?

Bericht door InjectTheVenom » 07 feb 2011, 17:43

Ik heb een hele gunstige offerte liggen van Fortis ASR maar als straks eenmaal de taxateur daarvan langs komt om mijn gerestaureerde auto op waarde te schatten gaat die dan grondig en met aandacht te werk of kijkt hij even oppervlakkig naar de rekeningen "en dat was het dan die prijs gaat het worden meneer nummertje zoveel" als je voelt wat ik bedoel?
Stel ik krijg weer zo'n situatie als ik een tijd geleden had door waterschade wordt mijn auto bij deze maatschappij eveneens meteen total loss verklaard bij de allereerste aanblik of kijken ze verder dan hun neus lang is?
Zijn er hier mensen die met deze verzekeraar ervaring hebben wat dit betreft en me kunnen vertellen of ze hun reclameboodschap inderdaad waar maken? Het klinkt tot nu toe allemaal bijzonder goed wat ze door de telefoon verteld hebben maar wil er toch graag even zeker van zijn gelet op de ervaringen die ik tot nu toe gehad heb :)
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 07 feb 2011, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Re: Fortis ASR en liefhebberij is dat wat?

Bericht door Rupie » 07 feb 2011, 17:46

Kan je niet zelf een taxateur laten opdraven?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 feb 2011, 17:48

Ik heb geen flauw idee of dat kan en zo ja of Fortis ASR daarmee akkoord gaat en waar ik dan vervolgens moet zoeken naar een goede taxateur? Mijn vraag is dus of ik bij ASR meteen klaar ben en dat ze hier uit zichzelf al aandacht en begrip voor hebben of dat ik er wat meer speurwerk in zal moeten stoppen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 07 feb 2011, 22:51

Voor net boven de 100 euro heb je een rapport van een beëdigd taxateur.

Zelf goede ervaringen met http://www.steijntaxaties.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stephan

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 feb 2011, 01:24

Fortis ASR heeft geen eigen taxateurs maar die huren ook gewoon iemand in.

CED Bergweg oid werd mij vanuit Fortis aangeraden. Ik heb toen een taxatie laten doen zodat de racer verzekerd is in de opslag. Op zich wel geinig alleen wist die man zich ook niet al te veel raad met de waarde van zoiets, hij ging eigenlijk akkoord met wat ik als herbouwaarde en vervangingswaarde opgaf. Maar het wezenlijke verschil met een normale autoverzekering is natuurlijk dat het dan ook niet zo veel uitmaakt, je premie is gewoon 1,5% oid van je verzekerde waarde.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 feb 2011, 16:43

Ik heb bij Fortis ASR met circuitdekking (Lotus-on-Track) en verzekerd op taxatiewaarde. Die taxatie heb ik laten doen door Stein taxaties en die wordt geaccepteerd door Fortis. Volgens mij is dat altijd zo zolang het maar een beëdigd taxateur is.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 feb 2011, 19:05

Oh kijk dat is helemaal super :mrgreen:
Ik ga beide namen onthouden voor als ik straks de verzekering verder dan een kale WA aan ga kleden (waarvoor ik overigens 33 per maand ga betalen wat volgens mij 20 euro goedkoper is dan bij CBA). Heb vanmiddag nog even een foutje in het papierwerk recht gezet en zodra het nieuwe spul binnen is gaat het meteen ondertekend weer terug.
Kan nu in totaal 3 jaar mijn schadevrije jaren behouden waar mijn vorige verzekeraar uit coulance er 2 jaar van maakte met als voorwaarde dat ik uiteindelijk weer bij hen iets af zou sluiten, het lijkt er dus op dat ik er aardig op vooruit ga!
Stéphane schreef:Ik heb bij Fortis ASR met circuitdekking (Lotus-on-Track) en verzekerd op taxatiewaarde. Die taxatie heb ik laten doen door Stein taxaties en die wordt geaccepteerd door Fortis. Volgens mij is dat altijd zo zolang het maar een beëdigd taxateur is.

Tim N

Bericht door Tim N » 10 feb 2011, 22:04

SteV6 schreef:Voor net boven de 100 euro heb je een rapport van een beëdigd taxateur.

Zelf goede ervaringen met http://www.steijntaxaties.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stephan
Ik ook met de Clubman, ze hebben bij Steijn een echt autohart.

(het ging om een calibra? dan ff verder zoeken ;-P)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2011, 20:47

Nee jij dan met je mr. Bean gebakje :nana: :shithappens: :popcorn:
Tim N schreef:(het ging om een calibra? dan ff verder zoeken ;-P)

Plaats reactie