Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ahmed

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Ahmed » 06 feb 2011, 23:37

GTRene schreef:
holy F...

why...wat een ongelofelijke bende is dat geworden.
Je zou je auto daar maar voor reparatie hebben staan. Meeste verzekeraars vergoeden volgens mij niet bij opstanden..... :(

GTRene

Bericht door GTRene » 06 feb 2011, 23:42

Ahmed schreef:
GTRene schreef:
holy F...

why...wat een ongelofelijke bende is dat geworden.
Je zou je auto daar maar voor reparatie hebben staan. Meeste verzekeraars vergoeden volgens mij niet bij opstanden..... :(
Ik vind het zo triest dat bepaalde mensen van zulke situaties zo misbruik maken, iemands werk/leven zo te vernielen (niet alleen die beemer zaak maar ook particulier zaken)
aan een natuurramp kan je weinig doen, maar zoiets moedwillig de boel van anderen stuk maken...triest.

nieuws vandaag verder niet kunnen volgen, hopelijk is er verbetering op komst...

Ahmed

Bericht door Ahmed » 06 feb 2011, 23:48

Tjah zulke mensen zul je altijd en overal hebben.... :(

Joy

Bericht door Joy » 06 feb 2011, 23:54

Fijn dat je familie er heelhuids doorheen is gekomen Ahmed. De verantwoordelijke minister voor het vrijlaten van de gevangenen mogen ze wel even goed aan de tand voelen. Volksvertegenwoordiger :roll: Mubarak zullen ze hier nooit voor kunnen pakken, zo gaat dat.

Ik denk wel dat deze gebeurtenissen voor een verschuiving gaan zorgen op allerlei gebieden. Er is veel haat (al dan niet terecht) richting Amerika en Israël, vooral onder de moslim-bevolking. Ik ben benieuwd wat dit op gaat leveren gezien meer landen in de regio hetzelfde voorbeeld volgen.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 07 feb 2011, 00:08

Joy schreef:Fijn dat je familie er heelhuids doorheen is gekomen Ahmed. De verantwoordelijke minister voor het vrijlaten van de gevangenen mogen ze wel even goed aan de tand voelen. Volksvertegenwoordiger :roll: Mubarak zullen ze hier nooit voor kunnen pakken, zo gaat dat.

Ik denk wel dat deze gebeurtenissen voor een verschuiving gaan zorgen op allerlei gebieden. Er is veel haat (al dan niet terecht) richting Amerika en Israël, vooral onder de moslim-bevolking. Ik ben benieuwd wat dit op gaat leveren gezien meer landen in de regio hetzelfde voorbeeld volgen.
Jup, dat is zeg maar onmogelijk. Mubarak is echt een zeer vreemde vogel, las laatst ergens dat het vermogen van de familie ergens tussen de 30-70 miljard dollar moet zijn. Het is echt een van de grootste geheimen op deze wereld. Sowieso dus in de top 5 rijkste mensen. Dat terwijl een groot deel van de bevolking dagelijks van een stukje brood en wat bruine bonen moet leven. :stom:

Logisch natuurlijk al die haat, de VS/Israel supporten dit soort regimes. De komende dagen worden dus zeker zeer spannend in het M-O. Ik hoop op het beste.......

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2011, 00:41

Metchu schreef:pffff bizar... Altijd wel mooi om naar docu's van Louis Theroux te kijken...

pff wat een lange video...maar wel een goede docu :thumbup:
wat een zooitje daar, maar na al die jaren snap ik nog steeds niet wie nu "echt" recht heeft op dat land, of het meeste.
maar dat het niet samen gaat zie ik wel :hmmm:
best fanatiekelingen bepaalde groepen van die Joden, ook bijna scary, wel weer heel anders dan die Palestijnen qua ontwikkeling, maar lijken wel van die extremisten erg doorslaand in het geloof ala bepaalde Moslims qua geloof en of van die vreemde geloofs bewegingen in de US maar ook elders.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 07 feb 2011, 00:54

Louis Theroux maakt altijd erg mooie docu's van vreemde/controversiële onderwerpen... Vind het niet kunnen hoe de Israëli's daar de Palestijnen als tweederangsburgers behandelen, allemaal vanwege dat debiele geloof... En hoe de Palestijnen op hun beurt de Israëli's aanvallen is ook weer belachelijk, is gewoon een vicieuze cirkel zo, dit gaat gewoon niet goedkomen.

Ze zijn gewoon allemaal blind door het geloof daar, zoals ook in vele andere delen van de wereld...

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2011, 01:01

ik kende hem niet, maar hij doet het goed, niet meteen provocerend maar zachtjes/netjes gooit hij er wat bij op :mrgreen:

geloof...ik zal het wel niet meer meemaken, maar hoop toch dat het een keer van deze planeet af is.

EG

Bericht door EG » 07 feb 2011, 01:34

GTRene schreef:
Metchu schreef:pffff bizar... Altijd wel mooi om naar docu's van Louis Theroux te kijken...

pff wat een lange video...maar wel een goede docu :thumbup:
wat een zooitje daar, maar na al die jaren snap ik nog steeds niet wie nu "echt" recht heeft op dat land, of het meeste.
maar dat het niet samen gaat zie ik wel :hmmm:
best fanatiekelingen bepaalde groepen van die Joden, ook bijna scary, wel weer heel anders dan die Palestijnen qua ontwikkeling, maar lijken wel van die extremisten erg doorslaand in het geloof ala bepaalde Moslims qua geloof en of van die vreemde geloofs bewegingen in de US maar ook elders.
Het grootste probleem in Israel zijn de extreem rechtse Zionisten. Deze filmpje bewijst het allang weer. Het is een groter probleem dan veel hier weten, die Zionisten bezetten moedwillig land / huizen van de Palestijnen en dan lekker effe doen alsof je neus bloed. "Niks aan het handje mensen, hier word land / huizen geroofd".

Zodra de Zionisten zich terugtrekken uit de bezette gebieden en kolonies zal er vrede daar terugkeren, dat zal niet binnen korte tijd gebeuren aangezien die gasten zo verblind zijn in hun gelijk. En wat lekker helpt zijn de mensen die niet loyaal zijn aan hun eigen land waar ze geboren en getogen zijn en in Israel lekker de boel komen stoken. Robin zal vast wel herkennen waar ik het over heb. Maar dat zal vast niks uitmaken want dat is Israel.

Je ziet ook hoe die gasten reageren als die Louis iets kritisch vraagt over het beleid, dan word er omgekeken, eromheen geluld of niet relevante onzin erbij gehaald.

De enige kansloze volk die hier is zijn dus die Zionisten, ik zie het zelfs als moedwillig een stokje steken om maar geen vrede te hebben, het zal eens gebeuren dat de Palestijnen hun eigen land / huizen terug zouden krijgen.

Oh ja een note: Wilders steunt onvoorwaardelijk deze Zionisten. Dus in principe staat hij ook de vrede in de weg. Maar dat zal vast door bepaalde lieden anders beargumenteerd worden, het zit allemaal net wat anders (sure).

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2011, 11:25

de reden die die lui aanvoeren van, dit is ons door God geschonken land zeg maar, is natuurlijk van den debiele af :mrgreen:
waar het mij om gaat is, wie heeft nu daadwerkelijk recht op welke grond, dus van heel lang geleden zeg maar.

aan de andere kant denk ik, dat stel, die palestijnen (ook geen lieverdjes maar anders gevormd) krijgen wat gebieden terug waar die zionisten hebben gebouwd...dan hebben ze eindelijk mooie huizen :mrgreen:

probleem is ook, niemand wil Jeruzalem opgeven...

eigenlijk moeten ze gewoon zeggen, jullie (palestijnen) krijgen het noordelijke deel en daar komt een rechte lijn/grens...en de rest is voor Israel...maja Israel en wat opgeven en of terug geven terwijl daar bv wat Zionisten ofzo wonen betekent een groot probleem lijkt me...

anyway, moeilijk.

Elise

Bericht door Elise » 07 feb 2011, 11:34

EG schreef:Robin zal vast wel herkennen waar ik het over heb. Maar dat zal vast niks uitmaken want dat is Israel.
:thumbup: :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 feb 2011, 12:51

Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat Wilders zich zo druk maakt om israël etc. Wat hebben wij met die zandbak te maken? Laat ze het daar lekker uitzoeken.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 feb 2011, 13:18

'Geen seks tot er een Belgische regering is'

BRUSSEL - De Belgische senator Marleen Temmerman heeft de onderhandelaars in de kabinetsformatie opgeroepen geen seks te bedrijven, zolang er in België geen nieuwe regering is gevormd. Dat hebben Vlaamse media maandag gemeld.

De sociaaldemocratische senator volgt met haar voorstel het voorbeeld van Kenia. Daar sleepten de onderhandelingen over een nieuwe regering zich in 2009 ook eindeloos voort.

De vrouwenbewegingen in het land riepen toen alle vrouwen van de onderhandelaars op te stoppen met seks tot er een akkoord lag. ''Een week later lag het document op tafel'', aldus Temmerman.

De onderhandelingen over een nieuwe regering in België slepen zich al 7,5 maand voort. ''Nee, zo kan het niet verder. Dan maar de benen dicht'', aldus Temmerman.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2440862/geen- ... ng-is.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2011, 13:20

:lol: lol, ik las het ook net :D

Joy

Bericht door Joy » 07 feb 2011, 13:27

Dat zou bij Rutte niet veel helpen :nerd:

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 feb 2011, 13:28

LOL Joy.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 feb 2011, 13:35

Maus335i schreef:Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat Wilders zich zo druk maakt om israël etc. Wat hebben wij met die zandbak te maken? Laat ze het daar lekker uitzoeken.
Wilders is joods vanuit zijn moeders zijde.
Soort van getolereererde hobby van hem. (maar ook waar de centjes vandaan komen).

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 feb 2011, 14:33

Blijft vervelend dat een prominente nederlandse politicus met 1 been in dat land staat en regelmatig een distale injectie krijgt van die keppeltjes.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 07 feb 2011, 14:37

Sayanim anyone?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 feb 2011, 14:55

Als je het mij vraagt OVERDUIDELIJK.

Joy

Bericht door Joy » 07 feb 2011, 17:57

En ook hier weer, olie:
Egypt riots and Oil By TOBIAS VANDERBRUCK for OIL-PRICE.NET, 2011/01/31

Riots over high food are snowballing through the Middle East, and the latest theatre of these riots, Egypt, has Western Powers worried. Very worried. Never mind a democratic regime, free elections and freedom of speech. The real worry here is oil, or the control thereof.

Egyptians are starving because Egypt is past Peak Oil

Egypt's oil production peaked in 1996 at 922,000 barrels/day. Since then, Egypt's oil output has declined an alarming 26%. Moreover this decline is amplified each year as the rate of depletion in existing wells accelerates. As in most middle-eastern oil exporting nations, oil accounts for the quasi totality of this country's exports and economy (not a single Egyptian company is listed on the SP500). Egypt which used to be self-sufficient in all basic food groups back in the 1960s now imports most of its food and the state has relied on oil revenues to subsidize food prices. But as Egypt's post-peak oil production plummets, so do food subsidies and food prices surge. Unlike the USA which can and does print more dollars sold to the Chinese to counter its trade deficit, Egypt cannot find buyers for the currency it prints and double-digit inflation is the norm. As food prices increase worldwide, this increase in price is multiplied in food importing countries like Egypt with a weak currency. But the real reason why these riots are so publicized in the West lies in the disastrous consequences they may have for the Global Oil Supply.

Egyptian riots may disrupt US oil supply

Nearly 3 million barrels of oil transit daily through the Suez Canal, as much as Canada's daily output, making it one of the world's most important oil routes. The tankers ferrying this oil are coming from Saudi Arabia, Kuwait and neighbouring producers and are for the most part headed to US shores and to a lesser extent Western Europe which also relies on the North Sea and Russia for its oil supply. Unfortunately Egypt is the country which controls the Suez Canal and as the food riots gradually take the shape of a revolution, the future of the Canal becomes a million dollar question. As it stands, the possibilities are endless, among which here are some likely scenario to ponder:

* A labor strike may cause a temporary transit disruption through the canal. Not good news for Egyptians as the food Egypt imports also comes through the canal.
* For a newly established government eager to prove its legitimacy, the most populist thing to do would be to significantly raise the Canal's Tariff: The tax levied by Egypt on all oil flowing through the canal. This would be in effect a tax on non-Egyptian oil to subsidize Egyptian food. As a result oil prices would soar worldwide.

Any temporary interruption in the Suez traffic would undoubtebly cause the US to open its 727 milion barrel strategic petroleum reserves to avoid domestic fuel shortages. A military intervention may be triggered in advance of a prolonged interruption to take over, secure and operate the Canal. It is in both the US and Egyptian national interests to keep both oil and food transiting securely through the canal. In 2010, Egypt was the second largest recipient of US military aid with 1.5 billion dollars.

Food Riots: the shape of things to come

The pattern is identical across Middle Eastern oil exporters: most have either or are close to reaching peak oil and far from self-sufficience, they rely mostly on food imports subsidized by oil to feed their people. Decades of relying on easy oil revenue are culminating into a tragic finale. The release by Julian Assange of some key Wikileaks cables a month ago demonstrated that many high ranking officials in these countries are corrupt and feel no sympathy for their starving constituents. It also became evident that these same officials feared their people, in other words, the emperor wears no clothes. This has set the foundations of an unprecedented revolution throughout the Middle East, from which the West is struggling to make sense.

Will fundamentalists take over Egypt?

That is the two million dollar question. Unfortunately, democracies do not have a very successful track record in this part of the world, mostly due to external influences (For example, Iran 1953). What, in the case of Egypt, was originally a grassroots movement, coordinated via Facebook and Twitter, inspiring all generations and genders from all walks of life took a decisive turn when the Egyptian government hit the "kill switch" on the internet. Since then Mosques have become the only forum from which riots and demonstrations have been coordinated and, as the saying goes, there is no free lunch. Expect the Muslim Brotherhood party to gain seats in the new government.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 feb 2011, 18:10

Suez Crisis II

:)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 feb 2011, 18:16

Ja dat moeten ze daar vooral doen, belasting heffen op olie door door Suez gaat. De meeste verschepers zijn al klaar met het Suezkanaal ivm allerlei extra kosten zoals smeergeld enz. Als ze het nog veel duurder maken dan gaan ze gewoon om de kaap heen. Of ze verzinnen wat anders, pipeline naar Europa.

Sowieso vraag ik me af in hoeverre Egypte zelf van die olievoorraden profiteerd buiten de lease van het perceel, de meeste maatschappijen die er zitten zijn shell company's voor de grote westerse maatschappijen, zoek je een adres op dan kan je vaak alleen 1 of andere brievenbus in Cairo vinden en that's it. Alleen de westerse maatschappijen zetten hun eigen naam er niet op ivm de praktijken daar.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 feb 2011, 23:37

Republikeinse "pundit" Bill O' Reilly en Obama hebben het oa. over buitenlandse en binnenlandse beleid

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2011, 11:13

stukjes van gezien op CNN, nu dus helemaal 8)
die Bill is wel een beetje respectloos, hij breekt iets te veel in en te agressief zeg maar...
verder goed gesprek en wat is die Obama goed, blijft rustig/kalm, je wil niet weten wat zo'n iemand allemaal op z'n bord krijgt, en de druk en of verwachtingen, je kan niet iedereen blij maken natuurlijk.

in elk geval diep respect voor die Obama.

Plaats reactie