bollen racing

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wannes

bollen racing

Bericht door Wannes » 10 feb 2007, 16:08

toch ook hier nog even een ballonetje oplaten, aangezien het de eerste keer is dat ik in het buitenland een auto koop , wou ik me toch nog even informeren.
Het gaat hem om een ford cosworth van bij wouter bollen, op het eerste zicht een prachtige wagen, maar nadat ik hier wat rondgelezen heb , begin ik toch wel wat te twijfelen....
Je kan hem trouwens zien op de site van bollen , het is de 4x4 met het blauwe motorblok.

Ik zou hem woensdag gaan halen , en met transitplaten naar huis rijden.

als iemand het voertuig moest herkennen , en er meer over kunnen vertellen zou ik dat wel op prijs stellen. dank u

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 10 feb 2007, 16:16

Weet helaas niet van wie die Cosworth is geweest....vraag het even aan Wouter...denk dat hij je dat wel kan en wil vertellen....

david

Bericht door david » 10 feb 2007, 16:19

Wannes

Bericht door Wannes » 10 feb 2007, 16:24

Fasteddie schreef:Weet helaas niet van wie die Cosworth is geweest....vraag het even aan Wouter...denk dat hij je dat wel kan en wil vertellen....
moet zeggen dat mijn eerste ervaring met die persoon wel positief zijn , lijkt me een fijne man.Ik moet nu wel nog even wachten tot ik er mee gereden heb..want dat was nu wel spijtig , ik reed 200km om er naartoe te gaan , en dan stond de cos in de showroom , en kon ik er niet de baan mee op...maar hij heeft me gegarandeert dat die kar in orde is, en ik ben een goedgelovig mens , dus zullen we nog even moet en wachten om het zelf uit te vissen.
Ik denk persoonlijk dat er over iedereen wel iets zal verteld worden, ik ben zelf zelfstandige, en ben zeker dat er ook wel mensen zullen zijn die mij zwart gaan maken ...dat is nu eenmaal het leven zeker?...

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 10 feb 2007, 17:07

Mee eens Wannes...You win some, you lose some...
Persoonlijk zou ik altijd voor koop van een auto altijd ff met de auto rijden !...maar ok...

Toes

Bericht door Toes » 10 feb 2007, 17:34

Sorry maar dat is een auto kopen en de verkoper vertrouwen op de kleur van zijn ogen..zou ik never doen,zeker niet bij zo'n soort auto..dat wordt bij mij dan een uitgebreide proefrit en ook zeker geen rustige rit..Klinkt misschien lekker aso,maar ik heb liever dat hij dan kapot draait bij de verkoper dan als ik hem net gekocht heb :? ..

Harrie

Bericht door Harrie » 10 feb 2007, 20:33

Als het de zwarte is die hij heeft staan, dan lijkt het alsof je hem al gekocht hebt? De ervaringen met Wouter Bollen zijn nogal wisselend. Kijk eens op www.ford-world.com

Mocht je serieus op zoek zijn naar een Cosworth kan ik adviseren om ook eens met JP te praten. www.cosworth.nl

Kijk eens op http://www.ffocb.be/ en informeer daar eens naar de ervaringen met JP. Er zijn daar enkele landgenoten van je die ervaring met hem hebben.

JP heeft in ieder geval veel meer keus aan cossies staan dan WB.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 10 feb 2007, 21:49

Wouter bollen.... :roll:

Ik zou er zeker een auto kopen ja...

Weet er teveel van....

(nee mij auto komt niet daar vandaan)

Wannes

Bericht door Wannes » 11 feb 2007, 10:32

ik ga vooraleer over te gaan tot betaling natuurlijk wel met die kar r ijden...en lang genoeg om hem rustig op te warmen , en hem dan de sporen te geven :wink: dus geen paniek..zo snel ben ik niet om van mijn zuurverdiende centen af te komen...

We gaan wel het vel van de spreekwoordelijke beer net te vlug verkopen , en hem even het voordeel van de twijfel gunnen..het is ten slotte wel een aardige kar.

Ik laat weten hoe het verder verloopt.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 11 feb 2007, 16:19

Wie geld teveel heeft gaat naar JP hij rekent echt de hoofdprijs.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 11 feb 2007, 16:45

Ja JP is op zijn website wat opportunistisch
Veel van zijn cosworths komen uit dtslnd
Maar hee mag hij er ook wat aan verdienen ?
Wil je niet de hoofdprijs betalen dan moet je gewoon zelf op zoek buiten NL en het hele keuringstraject zelf doen.

E

Harrie

Bericht door Harrie » 11 feb 2007, 17:33

JP is echt niet te duur hoor. Ga gewoon eens een keer kijken. De prijzen van JP liggen voor datgene wat Ford NL ook verkoopt toch echt een stukje lager. Voor datgene wat niet meer te koop is maar wel bij WB of bv Moree daar ligt JP op een gelijk niveau. Wist je trouwens dat Moree de Focussen die hij verkoopt van JP komen?

En ja, hij heeft veel import staan, maar daarom ook zoveel keus.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 11 feb 2007, 22:25

Even over WB..

-hij doet zogenaamde reparaties welke wel verekend worden maar niet uitgevoerd...
-hij komt zijn prijsafspraken niet na...stuurt achteraf rekeningen..waar hij trouwens een rechtzaak mee heeft verloren
-hij reviseerd zogenaamd motoren...en als ze stuk lopen kom je dr achter dat er gewoon oude rommel inzit
-hij vervangt spullen en doet er minder kwaliteit spul voor in de plaats maar rekent wel het dure spul...
-hij is veels te duur met spullen...

etc etc..

en zo hebben alle cosworthtuners hier in NL wel wat....maar WB spant de kroon wat mij betreft..

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 11 feb 2007, 23:37

Wannes,

zoals je al zegt: check de auto gewoon goed! Let op de bekende zwakke punten van een Sierra Cosworth.
Ik weet dat een van de 4*4 Cosworth's bij Wouter van iemand uit de omgeving van Hoofddorp geweest is en die auto was gewoon goed.
Mijn Cosworth was ook gewoon goed en die kwam ook bij Wouter vandaan...

Waarom koop je niet gewoon een Sierra GT ?????...en laat die Cosworth gewoon staan, dit bespaart je in het geval dat het tegen zit best een hoop zorgen...
Voor het geld van die Cosworth heb je ongeveer 10 Sierra GT's ! :mrgreen:

Tot slot,
Good luck !

Michel P

Bericht door Michel P » 12 feb 2007, 08:21

wimwerf schreef:Even over WB..

-hij doet zogenaamde reparaties welke wel verekend worden maar niet uitgevoerd...
-hij komt zijn prijsafspraken niet na...stuurt achteraf rekeningen..waar hij trouwens een rechtzaak mee heeft verloren
-hij reviseerd zogenaamd motoren...en als ze stuk lopen kom je dr achter dat er gewoon oude rommel inzit
-hij vervangt spullen en doet er minder kwaliteit spul voor in de plaats maar rekent wel het dure spul...
-hij is veels te duur met spullen...

etc etc..

Dat heb ik ook uit zeer betrouwbare bron vernomen van een ervaringsdescundige :cry:

Michel

en zo hebben alle cosworthtuners hier in NL wel wat....maar WB spant de kroon wat mij betreft..

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 12 feb 2007, 12:01

Nou...aangezien er dus kennelijk best wat bekend zou zijn over Wouter Bollen, zou ik zeggen kalk het hier neer...

Een ervaring wil ik wel toevoegen: ik vind het Cosworth product een vrij arbeidsintensief product dat veeeel onderhoud nodig heeft en behoorlijk gevoelig is.....dus als een blok een keer ploft niet gelijk gaan lopen mekkeren.....over een +/- 16 jaar oud product...

Let wel: de verhalen die beginnen met "ik heb gehoord, dat die gezegd heeft...dat de zus van zijn broer en daar weer de schoonzus van....dat die weer gehoord heeft...enz enz..." zijn leuk, maar het liefst direct wat je persoonlijk hebt meegemaakt.....

Ik begin wel:

- persoonlijke ervaringen: zero problemen.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 12 feb 2007, 12:15

Ik heb het over waargebeurde verhalen van mijn directe vrienden...
En een aantal van gasten die ik ken binnen dit wereldje...

En dan mag een auto 16 jaar zijn...als een motor gereviseerd is en hij loopt stuk binnen de 5000km en je maakt hem open en je ziet dat er gewoon oude troep in zit...dat is erg fout...

Of een maat van me met zijn RST gaat naat WB voor een revisie bak..en komt er achter dat er een revisie xr3i bak onder hangt...dus geen LSD meer...en kortere versnellingen...

Kan nog wel ff doorgaan...over meneer WB met zn lada dealerschap...

En in veel gevallen mensen met problemen geeft WB ineens niet meer thuis...

:roll:

EricYellow

Bericht door EricYellow » 12 feb 2007, 12:59

Ik begin wel:

- persoonlijke ervaringen: zero problemen.
Komt ook door het feit dat jij zonder problemen de portemonnee open trekt Patrick.
Je had VEEEEL geld kunnen besparen, maar dat heb ik je al vaker verteld.. :wink:

Oh ja, ik zal eens een keer kijken wat voor kop er nu op ligt bij jouw ex auto....wie weet veranderd dan jouw mening over meneer Bollen ineens... :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 12 feb 2007, 13:50

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Als hij toch een Cosworth wil, is dit dan niks? Is er 1 van een liefhebber.

david

Bericht door david » 12 feb 2007, 15:27

op het oog ziet die dat Linkje van Harrie er goed uit. Nette auto

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 12 feb 2007, 16:03

Eric,

als die kop inderdaad geen "stage 3" is, dan geef ik je gelijk...en moet ik mij helaas in het rijtje "Bollen=no go" scharen...
Moet wel zeggen dat het een eenmalig avontuur was.... :mrgreen:

EricYellow

Bericht door EricYellow » 12 feb 2007, 16:11

We zullen het nog wel zien meneer Eduard...we zullen het zien... :wink:

Wannes

Bericht door Wannes » 15 feb 2007, 13:05

Ben hem gisteren gaan afhalen, en de misserie begon al..den bollen had er een andere computer ingestoken..beter voor de keuring volgens hem...eerst toen we de proefrit gingen maken viel het nog niet zo op, hij had hem al gaan warmrijden voor ik daar was, en toen kon er direkt de gas op , en bij het trekken valt dat natuurlijk niet op...hij zal mij willen overbluffen hebben met de power...
maar ik had toch al opgemerkt dat toen we in het dorpje tegen 80 aan het rijden waren , dat hij dan al wat begon te schokken...;
Ik zei hem dat en hij heeft dan meer benzinedruk gegeven ( eerst ging hij zeggen dat dat normaal was , want dat je compromis moest sluiten met dat hij zo opgevoerd was )
Dus hij port dat loodje daaruit geeft een kwikslag met zijn sleutel , en klaar is kees ??? klopt er dat loodje terug in ( ook al maar half, want toen ik thuiskwam was het verloren...)

maar toen begon de misserie pas goed..toen ik naar huis aan het rijden was ...die kar stotterde en blies als een wild veulen..niet mee te rijden..
effe gebeld met diene bollen en gezegd dat ik dat krel direkt terugbracht..

Ging hij nog even zeggen dat ik me dan best wel kon haasten want dat hij normaal al dicht was...eikel...ik had wel 200km afgelegd om bij hem te komen kopen..

Dus daar terug aangekomen wist hij goed genoeg wat er loos was , want kwam daar dadelijk afgelopen met de computer die er oorspronkelijk instak...en toen hij deze had geplaatst en manueel had afgeregeld bleek hij te draaien als een uurwerk.

onderweg naar huis dan nog te maken gekregen met de riem voor de servopomp die los was gekomen...

Dan maar direkt naar mijne maat zijn garage gereden en da spel op de put gezet om diene riem terug te spannen en alles nog eens even na te zien van beneden.

Hij staat vrij proper , juist een klein beetje roest aan de linkse achterwielboog, en de achterste onderdeurdorpels.

Onderhoud heeft hij ook niet meer gekregen bij meneer bollen... de riemen ga ik er al allemaal afsmijten ...

Ben toch echt wel teleurgesteld in diene bollen..maar ja ik was verwittigd hé...

Voor de rest een hele propere wagen, maar ik ga hem echt wel een grote beurt moete

deze morgen wou hij bij koudstart ook al niet blijven lopen..wsl omdat bollen hem had afgeregeld toen hij al warm stond?

Hopelijk komt dat hier uiteindelijk nog allemaal in orde..want eens dat hij gaat ..dan gaat hem wel hard :wink: ik ben er al helemaal aan verslaafd..en vuur spuwen kan hij als de beste :shock:

Michel P

Bericht door Michel P » 15 feb 2007, 13:18

Wannes,

Dat jij dat ding na al die grappen :twisted: van Bollen niet hebt laten staan begrijp ik niet. Een auto vast warmrijden zodat je gelijk kunt trappen is ook zo lekker betrouwbaar NOT.

In welke prijsklasse valt deze cosworth, als ik zo vrij mag zijn.........

Hoop dat de elende beperkt blijft, want het lijkt me geen solide toko........

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 feb 2007, 15:33

Idd Michel.
Die had ik never meegenomen.
'k Was er niet eens meer heen gegaan.
En anders na die 2e keer terug daar laten staan...

Plaats reactie