BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RutgerK

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RutgerK » 03 feb 2011, 14:18

Even simpel gezegd gaat het toch alleen geld schelen als je een kalere 1M besteld in Duitsland dan in Nederland te krijgen is. Met gelijke uitrusting loont het volgens mij niet de moeite.

Harrie

Bericht door Harrie » 03 feb 2011, 14:23

Ik weet niet hoeveel korting je in NL kan krijgen op de 1M maar het scheelt 15K. Even kijken wat de opties kosten in DU en je kan een vergelijk maken.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 03 feb 2011, 14:24

Andre schreef:... Stel dat de bpm dus 20k euro is. Maar met tegenbewijs regeling kan je zeker lagere bpm krijgen. De auto is namelijk hetzelfde maar hij zit minder ruim in de opties dus is de aanschafwaarde lager.

50500 das dus ex korting incl btw. Mocht je hem voor 45k kunnen ophalen met korting plus 20k co2 tax en bpm is nog altijd 65.000 euro. Das 15 ruggen goedkoper dan hier en dan heb je de uitvoering zoals je hem graag zou willen. Je bent echt knetter gek als je hier 80 ruggen voor een 1M betaald kan ie vol opties zitten maar 80k voor 1 serie M is gewoon absurd. Ding had hier gewoon onder de 70k moeten worden aangeboden dat was eerlijk geweest naar hun klanten. Dan met wat dealer korting had je hem ook tussen 65k en 68k gehad.
BPM komt dus lager uit dan de 20K (dat is mij ookal gezegd). Dus de prijs van rond de +/-63K (in btw/bpm) klopt wanneer ik 'm ophaal uit Duitsland. En dan lekker zonder die satnav. en geluidssjit van Bose weet ik het ... :)

Michel P

Bericht door Michel P » 03 feb 2011, 14:35

17k is behoorlijk veel, tegenbewijs regeling lijkt me niet zo'n probleem.

63k is een meer dan prima passende prijs voor zo'n auto. Raar dat een NL importeur zo'n auto alleen maar vol opties aanbied. Kijk dat een klein merk als Subaru dat in NL doet met de STI is wat anders. Maar een BMW is gewoon helemaal naar wens samen te stellen.......

Michel

Harrie

Bericht door Harrie » 03 feb 2011, 14:44

Nettoprijs van een 1M

Duitsland kale versie 43K

Nederland "loaded" 50K

Standaard NL opties Duitse prijs 7200 euro.

Zou je dus een volle NL versie in DU halen dan ben je nog steeds 10K goedkoper uit.

Tegenbewijs regeling zou inderdaad een simpel verhaal moeten en kunnen zijn, maar kan maanden in beslag nemen. :wink:

Andre

Bericht door Andre » 03 feb 2011, 14:57

Dan maar een paar maanden wachten rij je mooi even door met de 135i. Met een eerste toelating in duitsland loopt tevens de bpm en co2 tax af. En zet je tzt de 135i te koop op allelei autosites.

Je moet zo rekenen. Al zou je dus minder voor je 135i krijgen tzt je hebt zo bi zo 15k marge op de verkoop van je 135i, omdat je niet 15k teveel hebt betaald voor een nederlandse 1M versie.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 03 feb 2011, 20:04

Al zou je in NL de volle mep BPM moeten betalen (dus die over het NL model) scheelt dat niet zo gek veel met een kale ///M aangezien je over opties alleen de 19% gerekend krijgt (je betaald misschien 1500,- te veel BPM). De CO2 tax en basisprijs van de ///M maken de bulk uit.

Afhankelijk het vertrouwen en de ervaring met (nieuwe)export die een Duitse dealer heeft moet je daar wel of niet BTW vooruit betalen (garantie voor hem). De duitse dealer moet in het bezit zijn van een bewijs dat de auto ook daadwerkelijk in een ander EU land, lees NL, op kenteken is gezet en er in NL BTW is betaald om zelf geen problemen met de fiscus te krijgen (verkoop zonder BTW). Ik heb al verschillende keren een nieuwe auto in DLD gekocht en op de laatste keer na (kocht er voor de 2x nieuw) telkens de BTW vooruit betaald. Na het overleggen van de juiste papieren kreeg ik de BTW retour.

Kopen via Meinauto.de of Autohaus24.de is verreweg de goedkoopste variant maar niet zonder haken en ogen. Ten eerste zul je je auto particulier moeten verkopen en dat lijkt me bij een auto zoals Ferdi die heeft niet de makkelijkste optie. 15k winst op kopen in DLD betekend misschien ook 5k minder inruil particulier. Het blijft een interessante optie maar er is wat franje vanaf. De online aanbieders ruilen niet in of tegen absurd lage prijzen. De tweede kanttekening is of de online aanbieders maatwerk processen aanbieden voor wat betreft BTW vrije verkoop aan particulieren (slechts een tussenpersoon). Als ze goed georganiseerd zijn moet dat kunnen maar als het een erg formele organisatie is...succes. Dit moet je dus echt even natrekken.

Ik blijf bij m'n advies om bij de eerste de beste duitse dealer binnen te stappen en daar een voorstel neer te leggen van 10% korting en afhankelijk van wat Schwacke.de (zeg maar de duiste autotelex) zegt een nette inruilprijs voor de ACS. Je hebt dan in elk geval een iemand van vlees en bloed voor je waarmee je afspraken maakt over de BTW....dus je weet ook waar je moet huishouden als ze afspraken niet nakomen.

Gr. Apolo2

JP

Bericht door JP » 03 feb 2011, 21:01

(om maar meteen te zeggen dat deze reactie GÉÉN grap is)

Kun je zo'n 1///M niet uit Polen halen? Of een ander land. Volgens mij zijn er landen waar die kaal nog goedkoper móet zijn, danwel korting krijgt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 feb 2011, 21:11

Denemarken was door de hoge BTW volgens mij altijd wel populair...

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 03 feb 2011, 21:47

volgens mij is Polen geen echte optie, 50k bij 23% BTW is een voordeel van 2500,- maar het is de vraag of je er 11% korting op krijgt zoals in DLD (vanaf i-net grekend) en je zit me de grote taalbrug. Wellicht is Polen straks de betere keus voor een jong gebruikte...die hier ergens opgesnorkeld is ;-)

Denemarken...75-76k(?) bij 25%? Als ze daar niet nog eens een soort BPM hebben niet interessant...tenzij hij fully loaded is natuurlijk zoals hier.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2011, 13:42

Even voor de duidelijkheid: BTW in NL betalen zou goedkoper moeten zijn, aangezien de netto catalogusprijs hier lager is dan in Duitsland toch ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 feb 2011, 13:44

Op de vorige pagina staat ergens dat de netto prijs in NL 50k is?

dvh

Bericht door dvh » 04 feb 2011, 14:28

Ergens zot dat we het normaal zijn gaan vinden 30k meer te betalen dan bmw voor een auto vraagt.

wim breman

Bericht door wim breman » 04 feb 2011, 15:14

Inderdaad te zot voor woorden al die heffingen en Bpm.
Tijd voor een volksopstand zoals in Egypte ?

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2011, 15:47

:mrgreen:
gewoon die mensen met millieu friendly cars?? die de weg net zo belasten ook wegenbelasting laten betalen, ze rijden er immers ook en zijn al zuinig genoeg.
weg met dat BPM gedoe, maja zal wel in 2013 gebeuren oid.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 feb 2011, 16:39

ff stomme vraag: kan ik niet gewoon met een Duits kenteken (alsof ik een tourist ben) in NL lekker rondknarren? Dus hok helemaal niet importeren?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 feb 2011, 16:41

FerdiACS1 schreef:ff stomme vraag: kan ik niet gewoon met een Duits kenteken (alsof ik een tourist ben) in NL lekker rondknarren? Dus hok helemaal niet importeren?
Hoe wil je de auto dan tenaamstellen in D?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 feb 2011, 16:43

FerdiACS1 schreef:ff stomme vraag: kan ik niet gewoon met een Duits kenteken (alsof ik een tourist ben) in NL lekker rondknarren? Dus hok helemaal niet importeren?
Is 'n soort Russisch roulette: Misschien word je nooit gepakt, maar áls je gepakt wordt(argwaan bij douane/politie) ben je dik 't haasje dus BPM en 1000den aan boetes erboven op, ga daar maar vanuit.

Als NLer ben je 'niet gerechtigd' om zo lang in 'n auto met buitenlands kenteken te rijden dan nodig is.

Iets in die richting dus...

Als je 'n GmbHtje(bv tje) hebt net over de grens wordt 't aannemelijker natuurlijk om constant op D Kennzeichen rond te RASEN in die Niederlande...

Hielke

Bericht door Hielke » 04 feb 2011, 16:46

GTRene schreef::mrgreen:
gewoon die mensen met millieu friendly cars?? die de weg net zo belasten ook wegenbelasting laten betalen, ze rijden er immers ook en zijn al zuinig genoeg.
weg met dat BPM gedoe, maja zal wel in 2013 gebeuren oid.
Ja, die mensen met 'goede' auto's moeten maar gaan betalen voor de mensen met 'foute' auto's. Nou mooi niet! Ik vind het al erg genoeg dat ik voor de Punto nog BTW moet betalen :lol:

Ze moeten gewoo nog even geduld met die 1M hebben. Voordat hun auto's zo oud zijn als jouw Z3 dinges zijn we heel wat jaren verder. He wat heerlijk als je bijna in een nieuwe auto rijdt 8)

En trouwens, ik moet die Schnitzel van Ferdi ook nog aan een test onderwerpen.

Ferdi, je zou toch voor 29 maart op Aseen inschrijven? Klaar, is dat ook weer geregeld! Zo heeft dit topic toch z'n nut bewezen.
Laatst gewijzigd door Hielke op 04 feb 2011, 16:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 04 feb 2011, 16:46

Uiteraard moet de auto dan wel op naam staan van het GmbH'tje. Maar gebeurd regelmatig dat duurdere auto's op buitenlandse kenteken staan, maar vrolijk in NL rondrijden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 feb 2011, 16:49

Tristan schreef:Uiteraard moet de auto dan wel op naam staan van het GmbH'tje. Maar gebeurd regelmatig dat duurdere auto's op buitenlandse kenteken staan, maar vrolijk in NL rondrijden.
Dat eerste moge duidelijk zijn, maar inderdaad voor beide punten. M'n buurman rijdt sinds 'n half jaar met 'n Frans kenteken op z'n Volvo rond want hij woont daar meer dan hier. En er rijdt hier in de buurt altijd 'n X6 met Belgische platen rond. Al 'n paar jaar bijna...en ik woon nou niet bepaald dicht bij de Belgische grens....

Niall

Bericht door Niall » 04 feb 2011, 19:19

Zoals gezegd als je meer als 50% werkzaam voor een buitenlandse BV mag het wel. Weet het van mijn baas toen hij directeur van onze duitse vestiging was. Andere optie is natuurlijk een duitse holding met een nederlandse BV eronder :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 feb 2011, 19:27

Goed, na een dikke week flink ziek zijn en momenteel weer een klein beetje aanspreekbaar, zie ik dat er hier niets is veranderd………………….gelukkig, dan kan ik nog even verder uitzieken………..

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 feb 2011, 19:46

Hielke schreef:...

Ferdi, je zou toch voor 29 maart op Aseen inschrijven? Klaar, is dat ook weer geregeld! Zo heeft dit topic toch z'n nut bewezen.
Ja, is wel leuk. Maar ik kan helemaal niet racen ... :). Rechtuitbranden kan ik wel.
Maar misschien wel leuk om als tourist mee te rijden..

Hielke

Bericht door Hielke » 04 feb 2011, 19:49

FerdiACS1 schreef:
Hielke schreef:...

Ja, is wel leuk. Maar ik kan helemaal niet racen ... :). Rechtuitbranden kan ik wel.
Maar misschien wel leuk om als tourist mee te rijden..
Jij hoeft ook niet op tempo te rijden! Jij mag toeren. Voor het tempo kom ik jou die dag entertainen! :df:

Neen kloeke lezers, niet in de eigen Punto.

:wink:

Moet je nog wel een remingreepje laten plaatsvinden om het probleemloos een tig aantal rondjes te kunnen uithouden.

Plaats reactie