Presentaties, een beamer of toch een andere manier?
- Jelmer850i
Presentaties, een beamer of toch een andere manier?
Regelmatig zit ik hier met klanten om de tafel om een project te bespreken, meestal is een pc dan wenslijk.
Nu zitje met een laptop altijd te klooien, als ik wil tikken dan zit ik weer aan de verkeerde kant , klant ziet dan niets, zet je hem schuindan is het tikken weer niet te doen. Een ipad is weer te klein.
Kortom wat gepruts, dit wil ik wat profesioneler aan pakken.
De vraag is hoe.
Ik dacht aan een beamer ophangen, een presentatiescherm.
Qua beamer zal het dan wel een Full HD worden.
Maar wat zijn de alternatieven?
Een enorme TV ergens ophangen kan natuurlijk ook, het nadeeldaarvan is dat je deze niet even mee kan nemen om elders een presentatie te houden oid.
Qua beamers heb ik er weinig kaas van gegeten,de lamp gaat op den duur stuk etc. , de Full HD"s beginnen volgensmij vanaf 840 incl. , een scherm erbij en je zit alover de 1000.
Of je zet er een > 50" HD TV neer met een pc eraan.
Er zal niet erg veel gebruik van gemaakt worden, dus als ik de prijs ergens mee kan drukken is dat altijd mooi mee genomen.
Nu zitje met een laptop altijd te klooien, als ik wil tikken dan zit ik weer aan de verkeerde kant , klant ziet dan niets, zet je hem schuindan is het tikken weer niet te doen. Een ipad is weer te klein.
Kortom wat gepruts, dit wil ik wat profesioneler aan pakken.
De vraag is hoe.
Ik dacht aan een beamer ophangen, een presentatiescherm.
Qua beamer zal het dan wel een Full HD worden.
Maar wat zijn de alternatieven?
Een enorme TV ergens ophangen kan natuurlijk ook, het nadeeldaarvan is dat je deze niet even mee kan nemen om elders een presentatie te houden oid.
Qua beamers heb ik er weinig kaas van gegeten,de lamp gaat op den duur stuk etc. , de Full HD"s beginnen volgensmij vanaf 840 incl. , een scherm erbij en je zit alover de 1000.
Of je zet er een > 50" HD TV neer met een pc eraan.
Er zal niet erg veel gebruik van gemaakt worden, dus als ik de prijs ergens mee kan drukken is dat altijd mooi mee genomen.
-
Re: Presentaties, een beamer of toch een andere manier?
Wij gebruiken voor een presentatie altijd een beamer. Ik doe ook wel eens een presentatie op locatie en dan is zo'n beamer wel erg makkelijk.
- VLA
Ik doe regelmatig presentaties, en heb daarvoor een kleine Lenovo T410 laptop, met daarbij een HD (720P) beamer, de Acer H5360. Zelfs met daglicht prima te gebruiken, en je hebt niet eens een appart scherm nodig, projecteren op een muur gaat ook prima. Portable scherm zou je eventueel ook mee kunnen nemen.
De Lenovo + beamer zitten in 1 laptop tas, dus makkelijk mee te nemen.
1080P beamer is niet echt nodig, de resolutie is denk ik te groot om het duidelijk te kunnen zien, vooral als je op een afstandje zit. Dit is natuurlijk in te stellen allemaal, maar met de 720P beamer gaat het ook prima. Eigenlijk perfect.
Oja, en daarbij, een HD filmpje kijken gaat ook erg goed, weergave is erg scherp en helder (hoe donkerder de kamer hoe beter), en in eco mode maakt de beamer zo goed als geen geluid. Ook leuk voor prive gebruik dus.
Ik heb deze dus :
http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-gelui ... mer/p35903" onclick="window.open(this.href);return false;
De Lenovo + beamer zitten in 1 laptop tas, dus makkelijk mee te nemen.
1080P beamer is niet echt nodig, de resolutie is denk ik te groot om het duidelijk te kunnen zien, vooral als je op een afstandje zit. Dit is natuurlijk in te stellen allemaal, maar met de 720P beamer gaat het ook prima. Eigenlijk perfect.
Oja, en daarbij, een HD filmpje kijken gaat ook erg goed, weergave is erg scherp en helder (hoe donkerder de kamer hoe beter), en in eco mode maakt de beamer zo goed als geen geluid. Ook leuk voor prive gebruik dus.
Ik heb deze dus :
http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-gelui ... mer/p35903" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Een niet al te grote beamer met een laptop is the way to go. Dan ben je altijd mobiel. Eventueel intern nog een knap scherm erbij....
- marcokers
Wij hebben 2 besprekingskamers waar in de ene een tv hangt en de ander een beamer.
Moet zeggen dat een beamer met scherm toch stuk prettiger leesbaar is.
Moet zeggen dat een beamer met scherm toch stuk prettiger leesbaar is.
-
OnlineMartijn_bmw
klopt wij hebben hier ook verschillende presentatieruimte's met soms een beamer en soms een grote TV.
toch werken de beamers stuk voor stuk veel prettiger en duidelijker afleesbaar!
toch werken de beamers stuk voor stuk veel prettiger en duidelijker afleesbaar!
- Jelmer850i
Ok dus toch beamer verkiezen boven tv.
Ik gebruik het hoofdzakelijk op kantoor hij zal aan het plafon gemonteerd worden, het scherm zal een electrische versie worden (valt qua prijs wel mee). Het punt dat ik een HD wil is de resolutie. Ik wil websites vertonen, de resoluties groeien momenteel enorm, dus wil niet over 1 of 2 jaar weer een nieuwe beamer kopen omdat de sites er maar half op staan.
Verder voor snelle presentaties, even wat laten zien, het CMS uitleggen etc.etc. toch wel handig.
Verder:
720p = 1280×720
1080p = 1920×1080
Die laatste is wel erg lekker
.
De afstand van gebruiker tot het scherm is ook net groot, +/- 4-5 meter
Ik gebruik het hoofdzakelijk op kantoor hij zal aan het plafon gemonteerd worden, het scherm zal een electrische versie worden (valt qua prijs wel mee). Het punt dat ik een HD wil is de resolutie. Ik wil websites vertonen, de resoluties groeien momenteel enorm, dus wil niet over 1 of 2 jaar weer een nieuwe beamer kopen omdat de sites er maar half op staan.
Verder voor snelle presentaties, even wat laten zien, het CMS uitleggen etc.etc. toch wel handig.
Verder:
720p = 1280×720
1080p = 1920×1080
Die laatste is wel erg lekker

De afstand van gebruiker tot het scherm is ook net groot, +/- 4-5 meter
-
Als je het echt interactief wilt maken is een beamer icm een digitaal whiteboard wel een fijne optie.
(zeker als je het toch niet mobiel hoeft te hebben).
Dan kan je erop werken zonder dat je iedere keer naar je laptop hoeft.
Werkt echt heel goed en komt je presentatie ten goede; bovendien past het goed in je profiel van IT bedrijf.
Werkt echt heel goed en komt je presentatie ten goede; bovendien past het goed in je profiel van IT bedrijf.
- RutgerK
Natuurlijk is een 1080p beamer nodig! 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Die borden komen bij ons op school ook steeds meer en als we een docent hebben die er mee overweg kan is het zeker een fijn hulpmiddelhjp schreef:Als je het echt interactief wilt maken is een beamer icm een digitaal whiteboard wel een fijne optie.

Alleen is dat wel veruit de duurste optie vrees ik

- Jelmer850i
Ik wil een electrisch uitrolbaar scherm verder een gewone beamer ben geen docent 

-
- Auto: M3P, 130i
Wat kost een HD-Beamer met elek. uitklapbaar scherm? Lijkt mij wel wat voor in de slaapkamer. 8)
- Jelmer850i
vanaf iets boven de 1000 afhankelijk wat je wensen zijn uiteraard.... 720 is weer een stuk goedkoper voor gewoon films zou ik het wel weten
- JoostSchouten
Ik heb in m'n klas (groep 6) een Heutink HD-Bord. Is dus een beamer met magnetisch bord.
Resolutie zoals hij standaard bij mij ingesteld is is 1024x768 volgens mij, maar weet niet of dat te veranderen is icm het digibord.
Ik weet dat het bord zoals het bij mij in de klas hangt rond de € 1000,- excl. BTW zit.
Bevalt super! Als de zon er vol op staat is het soms wat lastig te zien, maar niet slechter dan de gemiddelde beamer.
Verder werkt het gewoon als een groot computerscherm waarbij je met je pennetje op het bord de muis bedient. Daarnaast kun je ook nog steeds vanaf je desktop/laptop het bord bedienen.
Hier nog wat meer info: http://www.hd-bord.nl/zakelijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
(laat je niet misleiden door de naam HD-bord, heeft volgens mij niets met de resolutie te maken)
Resolutie zoals hij standaard bij mij ingesteld is is 1024x768 volgens mij, maar weet niet of dat te veranderen is icm het digibord.
Ik weet dat het bord zoals het bij mij in de klas hangt rond de € 1000,- excl. BTW zit.
Bevalt super! Als de zon er vol op staat is het soms wat lastig te zien, maar niet slechter dan de gemiddelde beamer.
Verder werkt het gewoon als een groot computerscherm waarbij je met je pennetje op het bord de muis bedient. Daarnaast kun je ook nog steeds vanaf je desktop/laptop het bord bedienen.
Hier nog wat meer info: http://www.hd-bord.nl/zakelijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
(laat je niet misleiden door de naam HD-bord, heeft volgens mij niets met de resolutie te maken)
- Jelmer850i
Daar zal de beamer + toebehoren nog wel bij horen.
Heutink is niet bepaald goedkoop wel de hoofdleverancier voor vele scholen.
Heutink is niet bepaald goedkoop wel de hoofdleverancier voor vele scholen.
- stefan740
Wij hebben inderdaad zoiets maar dan nog met touchscreen optie in de lokalen.
- vwk
Kijk ook zeker eens op http://www.projectorcentral.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan daar sowieso veel lezen over beamers, maar ook uitrekenen hoe groot je projectie wordt bij bepaalde zoomfactor, specifiek type beamer etc. etc.
Maar, nog mooier, je kan ook je maximale projectie opgeven en het dan teruguit rekenen.
Erg uitgebreide site die ik in mijn 4 jaar dat ik bij Acer werkte nog nooit op ook maar 1 fout heb kunnen betrappen.
Je kan daar sowieso veel lezen over beamers, maar ook uitrekenen hoe groot je projectie wordt bij bepaalde zoomfactor, specifiek type beamer etc. etc.
Maar, nog mooier, je kan ook je maximale projectie opgeven en het dan teruguit rekenen.
Erg uitgebreide site die ik in mijn 4 jaar dat ik bij Acer werkte nog nooit op ook maar 1 fout heb kunnen betrappen.