Google Art Project, musea bezoeken vanuit je luie stoel

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Google Art Project, musea bezoeken vanuit je luie stoel

Bericht door Snipe » 02 feb 2011, 00:41

Je zult maar kunstliefhebber zijn: http://www.googleartproject.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtige site, waarmee je de bekendste musea ter wereld vanuit je luie stoel kunt bezoeken. In Nederland kun je naar het Rijksmuseum en het Van Gogh, maar wat je buiten NL kunt bezoeken is natuurlijk interessanter. Daar kom je immers wat minder vaak. Je kunt onder meer naar Versailles, de Hermitage, MoMa en de National Gallery.
Je kunt alle zalen van de musea bezoeken, maar in ieder museum is er ook nog één kunstwerk dat je 'iets' uitvoeriger kunt bekijken. Bij elk museum is namelijk een schilderij in 'gigapixel'-kwaliteit gefotografeerd. Google heeft het zelf over zeven miljard pixels.
Geweldig om zo naar De Nachtwacht of De Sterrennacht te kijken. Als jullie me zoeken, ik ben de komende dagen schilderijen kijken..!

Linkje met info: http://www.nrcnext.nl/blog/2011/02/01/m ... t-project/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Re: Google Art Project, musea bezoeken vanuit je luie stoel

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 00:54

Ik zag/hoorde het ook op het nieuws, lijkt me prachtig om te zien, der is zoveel...
ik was destijds een keer (long ago) in the UK een Universiteit stadje met een groot museum (gratis) man man je wist niet wat je zag overal waar je keek was uniek/apart en vol 8)
zelfs de sealings waren prachtige kunstwerken...
en heb je hier bv 3 soorten harnassen staan, daar staan er bv 20, ik heb men ogen uitgekeken 8)
en daarna weer in de open dubbeldekker naar een volgend punt :D was zo'n route kon je zo vaak op en af als je wou met 1 ticket, erg handig.

Roy

Bericht door Roy » 02 feb 2011, 10:32

Tsja, het lijkt me dan toch echt leuker om er zelf rond te lopen...

Snipe

Bericht door Snipe » 02 feb 2011, 10:40

Mij ook, maar ik kom niet dagelijks in New York of Sint Petersburg.
Daarbij kun je een aantal schilderijen ook nog van heel dichtbij bekijken. Ik weet niet eens hoe vaak ik in het Rijksmuseum ben geweest, maar evengoed heb ik de Nachtwacht nog nooit van zo dichtbij gezien: http://www.googleartproject.com/museums ... ight-watch" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2011, 15:37

Dat zijn flinke zoom mogelijkheden zeg :shock:

Thanks voor de link :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2011, 20:12

Erg cool inderdaad. Nu merk ik wel dat kunst irl meer indruk op mij maakt dan op foto's, hoe groot ook.

Zo zag ik anderhalf jaar geleden voor het eerst het blauwe doek van Yves Klein en de werken van Andy Warhol voor het eerst 1:1 hangen in het Ludwigsmuseum in Keulen. Ook al ken je 't allemaal van de plaatjes, het is in het echt toch iets om even langer naar te kijken. Het maakt indruk.

Het neemt niet weg dat ik dit een fantastische dienst vind van Google en de musea die eraan meewerken. Erg interessant ook voor iedereen die iets met kunst doet, zoals mijn vriendin die het vak Kunst doceert op de middelbare school.

Joop

Bericht door Joop » 10 feb 2011, 23:19

Dat Google gaat ook steeds verder...

...erg origineel en leuk, maar toch liever naar de kwaststreken op een echt schilderij kijken...

Plaats reactie