[LPG] ...met een vermogende motor niet interessant meer?
-
Re: [LPG] ...met een vermogende motor niet interessant meer?
Gaaf hoor zo'n auto op gas. Geeft toch een bepaalde dedication van de eigenaar weer 

-
Ik hoop dat dit systeem de gewone brandstofmeter gebruikt en niet een aparte, wij hadden een Mitsubishi Space Wagon die zo werkte (ja ook op G3).
Als je overschakeld op benzine liet hij dat zien trouwens, dus je kan altijd zien hoeveel LPG of benzine je had.
Als je overschakeld op benzine liet hij dat zien trouwens, dus je kan altijd zien hoeveel LPG of benzine je had.
- Femme
De brandstofmeter blijft stilstaan als je op gas rijdt. De schakelaar / indicator heeft vijf leds waarmee de inhoud van de tank wordt aangegeven. Het is wat minder kritisch bij lpg omdat je de tank helemaal kunt leegrijden.
De V8 rijdt perfect op Prins VSI met de aangepaste verdamper die Pouls heeft geinstalleerd. Ik kan het iedereen aanbeleven. In een E60 kan het icm een ringtank.
De V8 rijdt perfect op Prins VSI met de aangepaste verdamper die Pouls heeft geinstalleerd. Ik kan het iedereen aanbeleven. In een E60 kan het icm een ringtank.
- Mari Oh Oh!
Is alleen afhankelijk van je systeem toch echt niet aan te raden. De LPG pomp in de tank loopt dan droog en dan is ie snel stuk. Oldschool LGP systemen hebben hier trouwens geen last van(want geen pomp), sommige nieuwe kunnen er wel tegen of zijn er tegen beveiligd. Maar dan nog is het gevaarlijk zoiets zonder disclaimer te posten.Femme schreef:Het is wat minder kritisch bij lpg omdat je de tank helemaal kunt leegrijden.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Zit er allemaal toch erg netjes in moet ik zeggen
Merk je nou ook dat de auto beter loopt? Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat auto's op gas net iets meer vermogen leveren dan op benzine.

Merk je nou ook dat de auto beter loopt? Het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat auto's op gas net iets meer vermogen leveren dan op benzine.
- Femme
Bij Vialle LPI is dat inderdaad een probleem. Ik weet niet of het ook zo is bij Prins VSI. Er is mij niets over gezegd. Ik heb overigens geen pomp in de tank. Bij Vialle LPI heb je dat wel waardoor je flink wat tankvolume kwijtraakt.Mari Oh Oh! schreef:Is alleen afhankelijk van je systeem toch echt niet aan te raden. De LPG pomp in de tank loopt dan droog en dan is ie snel stuk. Oldschool LGP systemen hebben hier trouwens geen last van(want geen pomp), sommige nieuwe kunnen er wel tegen of zijn er tegen beveiligd. Maar dan nog is het gevaarlijk zoiets zonder disclaimer te posten.Femme schreef:Het is wat minder kritisch bij lpg omdat je de tank helemaal kunt leegrijden.
Ik vind het lastig zeggen of hij meer of minder vermogen levert, maar hij loopt wel erg mooi.Richardt. schreef:Zit er allemaal toch erg netjes in moet ik zeggen![]()
- dvh
Netjes gedaan. Zo'n tank in de achterbank vind ik dan weer wat minder... maar het is niet anders.
Ben benieuwd wat je nu zuiniger rijdt dan voorheen !
- Dennis Cavallino
Bij mijn good-old Saab met dito LPG installatie heb ik gewoon de tankinhoud van zowel benzine als gas op de brandstofmeter. Waarom kan dat bij een moderne installatie als deze niet? Te moeilijk?
Aan de andere kant, je kunt de tank inderdaad leegrijden en meestal weet je wel je kilometrage waarna je moet tanken. Daar kijk ik ook meer naar dan naar de LPG-inhoud inderdaad. Toch vraag ik mij af waarom ze het niet kunnen aansluiten, want ik heb een hekel aan extra knopjes, lampjes etc. in mijn auto dan af-fabriek en ik wil over een tijdje ook een BMW V8 op G3.
Aan de andere kant, je kunt de tank inderdaad leegrijden en meestal weet je wel je kilometrage waarna je moet tanken. Daar kijk ik ook meer naar dan naar de LPG-inhoud inderdaad. Toch vraag ik mij af waarom ze het niet kunnen aansluiten, want ik heb een hekel aan extra knopjes, lampjes etc. in mijn auto dan af-fabriek en ik wil over een tijdje ook een BMW V8 op G3.
- 2000USA
Wegenbelasting op diesel, CNG (Aardgas) en LPG zijn hier de enorme boosdoeners. Dan moet het brandstof verbruik dusdanig veel goedmaken dat het loont. De overheid zou zich veel meer moeten richten op de Well-to-Wheel uitstoot, waarbij de hybrids genadeloos door de mand zullen vallen. Aardgas, en dan met name Groen gas zijn momenteel veruit de meest schone brandstof. M.i. zou de overheid dit bijvoorbeeld moeten stimuleren door de wegenbelasting voor dit soort voertuigen op het nultarief te zetten, omdat dit een daadwerkelijk CO2-effect heeft.
Er zijn overigens gevallen dat de bereking naar een omslagpunt loont, zo heb ik onlangs zelf het vergelijk gemaakt voor een ML350 vs ML270CDI, omslagpunt: 10.000 km...
Er zijn overigens gevallen dat de bereking naar een omslagpunt loont, zo heb ik onlangs zelf het vergelijk gemaakt voor een ML350 vs ML270CDI, omslagpunt: 10.000 km...
- Harrie D
Dr zit wat extra smurrie in LPG voor evt smering en nog wat dingetjes geloof ik, dit kan onderin de tank eindigen en dan krijg je hetzelfde punt als bij een benzinetank die je leeg probeert te rijden.Femme schreef: Bij Vialle LPI is dat inderdaad een probleem. Ik weet niet of het ook zo is bij Prins VSI. Er is mij niets over gezegd. Ik heb overigens geen pomp in de tank. Bij Vialle LPI heb je dat wel waardoor je flink wat tankvolume kwijtraakt.
Maar LPG filters zijn meestal niet zo duur en makkelijk te vervangen, dus echt een heel groot punt is het niet over het algemeen.
- Femme
Een liter RON95 benzine kost ca. 152 cent, een liter lpg kun je voor 65 cent krijgen. Daar komt 10 procent extra verbruik op wat een verschil oplevert van zo'n 81 cent per liter. De MRB gaat in mijn geval omhoog van 916 naar 1496 euro per jaar. Kan ook iets minder zijn, hangt af van het gewicht van de auto maar waarschijnlijk kom ik net in een hogere gewichtsklasse terecht. Het verschil in MRB rij ik er in minder dan 6000km per jaar al uit.dvh schreef:Netjes gedaan. Zo'n tank in de achterbank vind ik dan weer wat minder... maar het is niet anders.
De vergelijking met een diesel is voor mij niet aan de orde. Ook als lpg duurder is zou ik de voorkeur geven aan een V8 op lpg ten opzichte van een zescylinder diesel (daar komt de vergelijking meestal op neer). Voor de aanschafprijs hoef je een gebruikte V8 niet te laten staan. Ze schrijven relatief hard af terwijl de kilometerstanden relatief laag zijn ten opzichte van dieselauto's.
- Tom van H.
Wordt de auto opnieuw gewogen dan? Ik ging er vanuit dat er gewoon naar het oude kentekengewicht zou worden gekeken. Als de auto opnieuw gewogen wordt zou ik daar goed gebruik van maken door hem tijdelijk even te strippen van alles wat hij ook maar enigszins kan missen, inclusief stoelen omruilen voor kuipjes (daar pak je waarschijnlijk al een volledige gewichtsklasse mee)Femme schreef:De MRB gaat in mijn geval omhoog van 916 naar 1496 euro per jaar. Kan ook iets minder zijn, hangt af van het gewicht van de auto maar waarschijnlijk kom ik net in een hogere gewichtsklasse terecht.

- Ravin ///M
Volgens mij wordt er niet gewogen maar een standaard gewicht bijgeteld voor de installatie.
- Michel P
Zeer fraai ingebouwde installatie! Kan me je voorkeur boven een V8 t.o.v. een diesel goed voorstellen. Loop cultuur is t.o.v. een diesel veem mooier, en passender bij het karakter van de auto.
Omslagpunt is ook heel erg snel bereikt.
Veel plezier met de auto.
Michel
Omslagpunt is ook heel erg snel bereikt.
Veel plezier met de auto.
Michel
- Harrie D
80% van de bruto inhoud van de tank tellen ze dr bij.Ravin ///M schreef:Volgens mij wordt er niet gewogen maar een standaard gewicht bijgeteld voor de installatie.