Vocht in auto
- 130peeka
Vocht in auto
Hallo,
Ik weet niet precies of dit erbij hoort..
Maar, mijn ouders hebben vocht in hun auto! Dit is een Renault Laguna van 1994.
Ook heeft de auto een knipperende dashboard. Het lijkt net een Disco!
Zo een beetje knipperen alle lampjes!
Weten jullie of dit probleem te verhelpen is?
Gaat dat veel geld kosten?
Gelieve de goedkoopste oplossing aan te kaarten?
groet,
130peeka
b.v.d. Voor het meedenken!
groet,
130peeka
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Vocht in auto
Martin bedoelt wss dat hij misschien van een heftruck is gevallen of dat een "vriend" eraan geknutseld heeft 

- Martin van der Zwaard

Een Renault krijg je standaard met elektrische problemen. Maakt niet uit hoe oud zo'n apparaat is.
En dan ook nog eens vocht in de auto.....geen ideale combi als je het mij vraagt.
- Laurens
Naar de sloop brengen130peeka schreef:Hallo,
groet,
130peeka

Lampjes ligt er natuurlijk wel aan welke lampjes dat dan zijn en vocht ligt eraan waar het vochtig is schuifdak bijvoorveeld ????
-
De afstandsbediening werkt zeker ook slecht?
De dakantenne zit op een vierkant plastic blokje, wat twee gaten in het dak afdekt. Het ene gat is voor het boutje, de andere voor een plastic centreerpen. Deze breekt meestal af, waardoor water naar binnen loopt en opgenomen wordt door de hemelbekleding. Als je de binnenverlichting eruit haalt kun je de bevestiging van de dakantenne zien..... Suc6!
De dakantenne zit op een vierkant plastic blokje, wat twee gaten in het dak afdekt. Het ene gat is voor het boutje, de andere voor een plastic centreerpen. Deze breekt meestal af, waardoor water naar binnen loopt en opgenomen wordt door de hemelbekleding. Als je de binnenverlichting eruit haalt kun je de bevestiging van de dakantenne zien..... Suc6!
- Harrie D
-
kachelradiateurtje niet lek? Merk je aan natte vloerbedekking. of anders misschien het antenne voetje.
@ Martin.. Ik zal me maar niet uitlaten over BMW wat ohh zo storingsvrij is
@ Martin.. Ik zal me maar niet uitlaten over BMW wat ohh zo storingsvrij is

-
gebeurt inderdaad veel ,steve smith schreef:De afstandsbediening werkt zeker ook slecht?
persoonlijk zou ik denk wachten tot ie droog is , van de zomer bv , en dan gauw aansteken
sorry flauw grapje
- Martin van der Zwaard
Mag je doen hoor. Die zijn ook niet storingsvrij idd.marcel clio 16v schreef:@ Martin.. Ik zal me maar niet uitlaten over BMW wat ohh zo storingsvrij is
Maar een Renault is en blijft een Frans hok.
- Martijn_bmw
klopt, bijv. die lekkere draagarmen bij een E46Martin van der Zwaard schreef:Mag je doen hoor. Die zijn ook niet storingsvrij idd.marcel clio 16v schreef:@ Martin.. Ik zal me maar niet uitlaten over BMW wat ohh zo storingsvrij is
Maar een Renault is en blijft een Frans hok.

- Wouter O.
arjanvanessen schreef: persoonlijk zou ik denk wachten tot ie droog is , van de zomer bv , en dan gauw aansteken

- GTRene
nu ik het lees komt het me bekend voor long time ago auto, was nog niet zo ver als beschreven maar lekte wel en dus om erger te voorkomen gerepareerd, good old dayssteve smith schreef:De afstandsbediening werkt zeker ook slecht?

- MartijnGizmo
Qua vocht: wij hadden daar ook last van met onze toenmalige '94-Laguna. In de kofferbak zit aan de linker kant zo'n opbergbakje, die moet je proberen vrij te houden. Bij ons zat daar de cd-wisselaar, waar de dealer bij inbouw wat isolatiemateriaal onder gestopt had. Isolatiemateriaal eruit gehaald en het vochtprobleem verdween grotendeels...
- cork
Je kunt ook een paar gaten in de bodem boren, zodat het water ook weer uit kan lopen! Als ie leeg is stop erin en..klaar !Nee ook flauw, discoverlichting wijst op massaproblemen en die kunnen onstaan bijvoorbeeld door vocht. Je ziet ook wel eens auto's waarvan de achterlichten de weg kwijt lijken. Ford Sierra's zijn daar altijd al goed in geweest.
Die vochtvreter is best wel een idee hoor, maar je zult toch eerst echt moeten weten waar het vocht allemaal naar binnen loopt. Heb nooit een Laguna gehad, maar wel Golfjes II en die wilden ook wel lekken via de paravan als de hemelwaterafvoer daar dichtzat. Ford Focussen lekken bijvoorbeeld ook wel eens ergens daar, maar dan weer via de afdekplaat van die net voor de voorruit over het gedeelte met de ruitenwissermotor zit. Oke nu snap ik het wel als je denkt van, wat een flauwekul ik heb toch een Renault, maar het zijn wat plekken waar het water fijn naar binnen kan sijpelen en achter je dash kan komen.
Ik zou beginnen met op een mooie dag een tuinslang aan te sluiten en het lek boven water te krijgen !
Succes!!
Die vochtvreter is best wel een idee hoor, maar je zult toch eerst echt moeten weten waar het vocht allemaal naar binnen loopt. Heb nooit een Laguna gehad, maar wel Golfjes II en die wilden ook wel lekken via de paravan als de hemelwaterafvoer daar dichtzat. Ford Focussen lekken bijvoorbeeld ook wel eens ergens daar, maar dan weer via de afdekplaat van die net voor de voorruit over het gedeelte met de ruitenwissermotor zit. Oke nu snap ik het wel als je denkt van, wat een flauwekul ik heb toch een Renault, maar het zijn wat plekken waar het water fijn naar binnen kan sijpelen en achter je dash kan komen.
Ik zou beginnen met op een mooie dag een tuinslang aan te sluiten en het lek boven water te krijgen !
Succes!!
- Wouter O.
Herkenbaarcork schreef:maar wel Golfjes II en die wilden ook wel lekken via de paravan als de hemelwaterafvoer daar dichtzat.

Vochtvreter heeft pas nut als je de bron hebt aangepakt, anders is het zowel letterlijk als figuurlijk dweilen met de kraan open. Uit ervaring weet ik dat een dergelijk probleem lastig te vinden kán zijn (tenzij het een veel voorkomend euvel betreft natuurlijk). Wat dan de snelste manier is, is om alles er uit te rukken zoals deurpanelen, vloerbekleding enzovoorts en het achterliggende vervolgens te besprenkelen met talkpoeder waarna je er enthousiast met de tuinslang op los sproeit (van de buitenkant dan en met de deuren en ramen gesloten)... Je kunt dan vaak goed zien waar het precies vandaan komt...
Succes!
-
Je kan ook een Tampon aan je binnen spiegel hangen ben je waarschijnlijk van het vocht af.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Veel last heeft 'ie er niet van
Laatst bezocht: di feb 01, 2011 19:51

Laatst bezocht: di feb 01, 2011 19:51
- JP
Lach er maar om, maar misschien is 'ie wel verdronken in zijn auto..... 

- Martin van der Zwaard
Of geëlektrocuteerd 

- Martijn_bmw
met 12 voltMartin van der Zwaard schreef:Of geëlektrocuteerd

- 130peeka
Mijn ouders hebben er nog steeds last van hoor.
Maar inderdaad zo een groot probleem is het ook niet!
Toch bedankt allen voor het meedenken!
Maar inderdaad zo een groot probleem is het ook niet!
Toch bedankt allen voor het meedenken!
- daNpy
Je disco is w.s. een massa probleem.
Vochtvreters bij de Action zijn enorm goedkoop, dat kan helpen het vocht weg te krijgen, maar zoek ook de oorzaak op anders blijf je ermee zitten. (Bijv langs een raam of een deurrubber oid).
Vochtvreters bij de Action zijn enorm goedkoop, dat kan helpen het vocht weg te krijgen, maar zoek ook de oorzaak op anders blijf je ermee zitten. (Bijv langs een raam of een deurrubber oid).