Hoe kan de LPG prijs nou zo hoog zijn, een eigen product?
Ja, waarom niet?Martin van der Zwaard schreef:Als je een Cayenne gaat rijden...moet je je dan nog zorgen maken om brandstofprijzen??
Lpg is in de winter altijd duurder omdat er meer vraag is naar butaan en propaan ivm verwarming van huizen en omdat de verhouding butaan/propaan in de winter anders is vanwege de lage temperaturen. Er wordt meer propaan toegevoegd en dat is duurder dan butaan.Ravin ///M schreef:...in ieder geval niet in dit voorbeeld. Een dikke V8 die op LPG zo rond de 1 op 5/6 lust, is met de huidige LPG prijs van 86 cent (!!) totaal oninteressant geworden. Dit weekend zou ik met een buurman mee gaan kijken naar een Cayenne Turbo op LPG. Geen g3, al scheelt dat niet eens zo veel als ik dacht qua wegenbelasting. Dus ik maak even een rekensommetje voor hem... 2800 euro motorrijtuigenbelasting per jaar, 3500 euro aan gas... ongelooflijk. Hij gaat nu toch maar naar een diesel kijkenvolgens mij.
Als je echt een haalbaarheidsstudy wil doen moet je natuurlijk ook de restwaarde (afschrijving) meerekenen.Femme schreef:Lpg is in de winter altijd duurder omdat er meer vraag is naar butaan en propaan ivm verwarming van huizen en omdat de verhouding butaan/propaan in de winter anders is vanwege de lage temperaturen. Er wordt meer propaan toegevoegd en dat is duurder dan butaan.Ravin ///M schreef:...in ieder geval niet in dit voorbeeld. Een dikke V8 die op LPG zo rond de 1 op 5/6 lust, is met de huidige LPG prijs van 86 cent (!!) totaal oninteressant geworden. Dit weekend zou ik met een buurman mee gaan kijken naar een Cayenne Turbo op LPG. Geen g3, al scheelt dat niet eens zo veel als ik dacht qua wegenbelasting. Dus ik maak even een rekensommetje voor hem... 2800 euro motorrijtuigenbelasting per jaar, 3500 euro aan gas... ongelooflijk. Hij gaat nu toch maar naar een diesel kijkenvolgens mij.
Je bent gek (of je hebt een hele lege tank) als je lpg tankt langs de snelweg voor 86 cent per liter. Lpg kun je ook krijgen voor ca. 73 cent, waarmee het nog steeds de helft goedkoper is dan benzine (rekening houdend met ca. 10 procent meerverbruik in volume ten opzichte van benzine).
Een Cayenne met lpg g3 kost zo'n 2400 euro aan MRB per jaar. Op benzine is dat zo'n 1550 euro. Met de huidige prijsverschillen moet je zo'n 1100 liter tanken om de hogere MRB eruit te rijden. In een Cayenne die 1 op 6 rijdt is dat al na 6600km. Vervolgens moet je nog de inbouwkosten van ca. 3200 euro eruit rijden. Hiervoor heb je zo'n 25.000km nodig.
Een veelrijder heeft zijn lpg-installatie binnen een jaar terugverdiend. Juist in dikke V8'en blijft lpg interessant.
Wat ik uit het verhaal begrijp is dat hij naar een auto gaat kijken waar de gas installatie al in zit.Femme schreef:Lpg is in de winter altijd duurder omdat er meer vraag is naar butaan en propaan ivm verwarming van huizen en omdat de verhouding butaan/propaan in de winter anders is vanwege de lage temperaturen. Er wordt meer propaan toegevoegd en dat is duurder dan butaan.Ravin ///M schreef:...in ieder geval niet in dit voorbeeld. Een dikke V8 die op LPG zo rond de 1 op 5/6 lust, is met de huidige LPG prijs van 86 cent (!!) totaal oninteressant geworden. Dit weekend zou ik met een buurman mee gaan kijken naar een Cayenne Turbo op LPG. Geen g3, al scheelt dat niet eens zo veel als ik dacht qua wegenbelasting. Dus ik maak even een rekensommetje voor hem... 2800 euro motorrijtuigenbelasting per jaar, 3500 euro aan gas... ongelooflijk. Hij gaat nu toch maar naar een diesel kijkenvolgens mij.
Je bent gek (of je hebt een hele lege tank) als je lpg tankt langs de snelweg voor 86 cent per liter. Lpg kun je ook krijgen voor ca. 73 cent, waarmee het nog steeds de helft goedkoper is dan benzine (rekening houdend met ca. 10 procent meerverbruik in volume ten opzichte van benzine).
Een Cayenne met lpg g3 kost zo'n 2400 euro aan MRB per jaar. Op benzine is dat zo'n 1550 euro. Met de huidige prijsverschillen moet je zo'n 1100 liter tanken om de hogere MRB eruit te rijden. In een Cayenne die 1 op 6 rijdt is dat al na 6600km. Vervolgens moet je nog de inbouwkosten van ca. 3200 euro eruit rijden. Hiervoor heb je zo'n 25.000km nodig.
Een veelrijder heeft zijn lpg-installatie binnen een jaar terugverdiend. Juist in dikke V8'en blijft lpg interessant.
Ravin ///M schreef:LOL@Hielke. Had je de optie "tankdop" niet aangevinkt?
De Volvo 5-pitter doet het goed op gas. Legio voorbeelden waaronder de mijne met 270PK.JP schreef:Moest bij dit topic meteen denken aan deze foto van een FoFo RS op LPG
Gebruikers op dit forum: Arstey, Google [Bot], k33z, Martijn_bmw, Richardt., Rivanov, Sidney, Ti-Tourist (Erik) en 1 gast