BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9534
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Locatie: Curaçao

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2011, 11:52

Die klokken zien er echt mega el-cheapo uit... niet te filmen. Lijkt wel een Suzuki Alto klokkenwinkel ofzo. :bag: En de schaalverdeling klopt ook geen hout van.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 29 jan 2011, 12:44

Wouter81 schreef:Die klokken zien er echt mega el-cheapo uit... niet te filmen. Lijkt wel een Suzuki Alto klokkenwinkel ofzo. :bag: En de schaalverdeling klopt ook geen hout van.

+ oneindig………..braakneigingen krijg ik er van……………en dan betaal je de hoofdprijs om je dan stierlijk te ergeren aan deze kermis klokken…………...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 29 jan 2011, 12:54

ik vind ze mooi, lekker duidelijk en simpel :nerd:
niet druk en goed overzicht.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Luc B » 29 jan 2011, 14:56

GTRene schreef:ik vind ze mooi, lekker duidelijk en simpel :nerd:
niet druk en goed overzicht.
Er zijn mooiere designs die ook aan die eisen voldoen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 29 jan 2011, 15:48

Luc B schreef:
GTRene schreef:ik vind ze mooi, lekker duidelijk en simpel :nerd:
niet druk en goed overzicht.
Er zijn mooiere designs die ook aan die eisen voldoen.
dat is ook weer zo, doch denk ik dat de comby van alcantara en model dash-boog e.d. best nog eens mee kunnen vallen als je dan naar die wijzerplaten kijkt.
ik zie er wel wat in denk ik :hmmm:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jan 2011, 16:15

In het wit is hij wel heel gaaf, en ik heb bijna het idee dat ik een beetje begin te wennen aan de vier stortkokers.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Jussi » 29 jan 2011, 16:31

Heb ook geen problemen met die tellers. Past wel bij het beeld van de 1M. Als je van fancy tellers houdt kan je beter bij dat andere Duitse merk gaan shoppen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 29 jan 2011, 16:49

Interieur van de 1M is eenvoudig, strak en daardoor uitstekend. Alcantara details zijn mooi ingetogen. Tellers zijn prima; witte cijfers staan prachtig bij een witte 1M. Cool!
Maar wanneer komt die eerste test ... ??? (zucht)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Kasteel » 29 jan 2011, 17:52

Wouter81 schreef:Die klokken zien er echt mega el-cheapo uit... niet te filmen. Lijkt wel een Suzuki Alto klokkenwinkel ofzo. :bag: En de schaalverdeling klopt ook geen hout van.
Denk(/hoop) dat het deels komt door flits. Ben overigens al lang blij dat de klokken symmetrisch is, dat ineterval 30 rechts en 20 links is vind ik niet zo'n prob :).

Gebruikersavatar
marcokers
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 okt 2010, 10:15
Locatie: Enschede

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door marcokers » 29 jan 2011, 17:54

Ik begin m steeds meer te waarderen, hij stond deze maand ook in TopGear Magazine.
Ik kan alleen nog steeds niet aan het zijaanzicht wennen.... het is net of hij achter de portieren teveel is ingekort.... verder blijft t idd een bommetje

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 29 jan 2011, 20:22

Ik heb vandaag even mogen rijden met een X5M. Tja zegt men dan wat heeft dat met een 1M draadje te maken.
Nou heel veel eigenlijk. De turbo motor.

Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest hoe ///M een turbo motor aan het gas kan laten hangen als een atmo. Vandaag kreeg ik de mogelijkheid even te rijden met een X5M. Wat was ik verbaasd. Dit had ik nooit kunnen denken.

De gasresponse was uniek voor een turbo motor. De automaat bak gooide iets roet in het eten. Maar oh oh wat hing die X5M voor een turbo motor aan het gas. Nee het is geen hoogtoerige atmo qua response. Maar qua gasresponse verbaasde hij me ongelooflijk. Vertraging / turbo lag ---> Heel heel weinig. Druk je je gaspedaal in durf ik te beweren dat ie sneller aan het gas hangt dan menig andere auto merken met gewone atmosferische motoren dus Non M of hoogtoerige race motoren. Pak je een standaard 120i of 130i weet ik zeker dat de X5M nagenoeg net zo snel aan het gas hangt of misschien wel sneller.

De 135i waar velen al vonden dat hij goeie gas response had, vondt ik niet super. Toch te veel lag. Deze X5M Turbo is vele vele malen beter. Voelt nauwelijks als turbo aan. Het voordeel dat je hebt zijn die ongelooflijke NM onderin met een snelle gasresponse.

Als 1M coupe net zo aan het gas hangt als die X5M dan zal je dat ongelooflijk verbazen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Shakes » 29 jan 2011, 20:49

Dit gaat weer richting de Beier!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 29 jan 2011, 20:54

klinkt hoopvol Andre, ik had ook zoiets verwacht, maar als jij het ook zo ondervonden hebt is een plus :df:
dus zo'n motor in een lichte carros als bv straks bij de Wiesmann MF-5 GT is helemaal mooi :mrgreen: nog vlotter in beweging.

HSR
Berichten: 5534
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door HSR » 29 jan 2011, 21:02

Ik heb vandaag even mogen rijden met een X5M. Tja zegt men dan wat heeft dat met een 1M draadje te maken.
Nou heel veel eigenlijk. De turbo motor.

Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest hoe ///M een turbo motor aan het gas kan laten hangen als een atmo. Vandaag kreeg ik de mogelijkheid even te rijden met een X5M. Wat was ik verbaasd. Dit had ik nooit kunnen denken.

De gasresponse was uniek voor een turbo motor. De automaat bak gooide iets roet in het eten. Maar oh oh wat hing die X5M voor een turbo motor aan het gas. Nee het is geen hoogtoerige atmo qua response. Maar qua gasresponse verbaasde hij me ongelooflijk. Vertraging / turbo lag ---> Heel heel weinig. Druk je je gaspedaal in durf ik te beweren dat ie sneller aan het gas hangt dan menig andere auto merken met gewone atmosferische motoren dus Non M of hoogtoerige race motoren. Pak je een standaard 120i of 130i weet ik zeker dat de X5M nagenoeg net zo snel aan het gas hangt of misschien wel sneller.

De 135i waar velen al vonden dat hij goeie gas response had, vondt ik niet super. Toch te veel lag. Deze X5M Turbo is vele vele malen beter. Voelt nauwelijks als turbo aan. Het voordeel dat je hebt zijn die ongelooflijke NM onderin met een snelle gasresponse.

Als 1M coupe net zo aan het gas hangt als die X5M dan zal je dat ongelooflijk verbazen.



Mind = Inceptioned :shock:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 29 jan 2011, 22:22

Ik ga naar die 1M n54 als volgt kijken:
1. Hoe is de gasrespons?
2. Stijgende power tot aan 7000rpm?
3. Blijft de power, ook na bijv. 5 keer doortrappen tot aan redline?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 30 jan 2011, 10:48

Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.

Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 30 jan 2011, 11:20

Niet. Daarom oppassen om de X5M motor 1 op 1 te gaan vergelijken qua eigenschappen met die van de 1 M.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35108
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door JP » 30 jan 2011, 11:28

Hielke schreef:Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.

Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
...en laat er net iemand zijn, die zijn standaard Z4 35is eens op de rollenbank heeft gezet.

Afbeelding
371ps

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Macboy » 30 jan 2011, 11:54

Ik roep samen met een handvol anderen al een half jaar dat dit een porno auto is. Typisch DF dat het merendeel loopt te zeiken en uiteindelijk is iedereen om stelletje irritante kinderen.

Maar goed, niet iedereen heeft verstand van auto's en een vooruitziende blik denk ik dan maar :)

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 30 jan 2011, 13:11

Ik heb liever een Golf GTI.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 30 jan 2011, 13:37

Hielke schreef:Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.

Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
Nee, opgegeven vermogen (pk) is wel hetzelfde, maar de 1M heeft een andere mapping (die van M dus).
Dus dat grafiekje voor die z4is gaat niet op voor de 1M. En dat is maar goed ook, want dit is zeker geen 'sportcurve'. De hele winkel zakt al in elkaar voor dat die de 5000rpm aantikt. Een leuke 'cruiser-tuning' maar zeker geen n54 sporttuning, want dat kan echt zo ontzettend veel beter met een n54. Reken maar dat de 1M dat veel beter voor elkaar heeft. Twee werelden, wat ik je brom ...

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 30 jan 2011, 23:00


Robin
Berichten: 56230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 31 jan 2011, 09:08

Wat doet Alan/Jon Cryer op Daytona? Zat ie niet in 'n scheiding verwikkeld? :D

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Kasteel » 31 jan 2011, 09:43

JP schreef:
Hielke schreef:Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.

Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
...en laat er net iemand zijn, die zijn standaard Z4 35is eens op de rollenbank heeft gezet.

Afbeelding
371ps
Apart vermogen verloop tussen 5000-6500....

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 31 jan 2011, 10:35

+1. Dat ziet er merkwaardig uit. Kan ook aan deze eenmalige 'verkeerde' meting liggen.
Overigens heeft de 1M andere M-software, dus deze vermogenskurve hierboven van de Z4is gaat voor de 1M niet op. Laat staan hoe de gasrepsons en behoud van vermogen is etc. ...

Ter vergelijk hieronder:
tuning n54 door Ac Schnitsel (bij Beek Autoracing op de bank geweest).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sperdy op 31 jan 2011, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten