BMW 1 Serie M Coupé
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: 1 ///M Coupé
Die klokken zien er echt mega el-cheapo uit... niet te filmen. Lijkt wel een Suzuki Alto klokkenwinkel ofzo.
En de schaalverdeling klopt ook geen hout van.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Wouter81 schreef:Die klokken zien er echt mega el-cheapo uit... niet te filmen. Lijkt wel een Suzuki Alto klokkenwinkel ofzo.En de schaalverdeling klopt ook geen hout van.
+ oneindig………..braakneigingen krijg ik er van……………en dan betaal je de hoofdprijs om je dan stierlijk te ergeren aan deze kermis klokken…………...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
ik vind ze mooi, lekker duidelijk en simpel
niet druk en goed overzicht.
niet druk en goed overzicht.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: 1 ///M Coupé
Er zijn mooiere designs die ook aan die eisen voldoen.GTRene schreef:ik vind ze mooi, lekker duidelijk en simpel![]()
niet druk en goed overzicht.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
dat is ook weer zo, doch denk ik dat de comby van alcantara en model dash-boog e.d. best nog eens mee kunnen vallen als je dan naar die wijzerplaten kijkt.Luc B schreef:Er zijn mooiere designs die ook aan die eisen voldoen.GTRene schreef:ik vind ze mooi, lekker duidelijk en simpel![]()
niet druk en goed overzicht.
ik zie er wel wat in denk ik
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1 ///M Coupé
In het wit is hij wel heel gaaf, en ik heb bijna het idee dat ik een beetje begin te wennen aan de vier stortkokers.
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1 ///M Coupé
Heb ook geen problemen met die tellers. Past wel bij het beeld van de 1M. Als je van fancy tellers houdt kan je beter bij dat andere Duitse merk gaan shoppen.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Interieur van de 1M is eenvoudig, strak en daardoor uitstekend. Alcantara details zijn mooi ingetogen. Tellers zijn prima; witte cijfers staan prachtig bij een witte 1M. Cool!
Maar wanneer komt die eerste test ... ??? (zucht)
Maar wanneer komt die eerste test ... ??? (zucht)
- Kasteel
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 1 ///M Coupé
Denk(/hoop) dat het deels komt door flits. Ben overigens al lang blij dat de klokken symmetrisch is, dat ineterval 30 rechts en 20 links is vind ik niet zo'n probWouter81 schreef:Die klokken zien er echt mega el-cheapo uit... niet te filmen. Lijkt wel een Suzuki Alto klokkenwinkel ofzo.En de schaalverdeling klopt ook geen hout van.
- marcokers
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 10:15
- Locatie: Enschede
Re: 1 ///M Coupé
Ik begin m steeds meer te waarderen, hij stond deze maand ook in TopGear Magazine.
Ik kan alleen nog steeds niet aan het zijaanzicht wennen.... het is net of hij achter de portieren teveel is ingekort.... verder blijft t idd een bommetje
Ik kan alleen nog steeds niet aan het zijaanzicht wennen.... het is net of hij achter de portieren teveel is ingekort.... verder blijft t idd een bommetje
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Ik heb vandaag even mogen rijden met een X5M. Tja zegt men dan wat heeft dat met een 1M draadje te maken.
Nou heel veel eigenlijk. De turbo motor.
Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest hoe ///M een turbo motor aan het gas kan laten hangen als een atmo. Vandaag kreeg ik de mogelijkheid even te rijden met een X5M. Wat was ik verbaasd. Dit had ik nooit kunnen denken.
De gasresponse was uniek voor een turbo motor. De automaat bak gooide iets roet in het eten. Maar oh oh wat hing die X5M voor een turbo motor aan het gas. Nee het is geen hoogtoerige atmo qua response. Maar qua gasresponse verbaasde hij me ongelooflijk. Vertraging / turbo lag ---> Heel heel weinig. Druk je je gaspedaal in durf ik te beweren dat ie sneller aan het gas hangt dan menig andere auto merken met gewone atmosferische motoren dus Non M of hoogtoerige race motoren. Pak je een standaard 120i of 130i weet ik zeker dat de X5M nagenoeg net zo snel aan het gas hangt of misschien wel sneller.
De 135i waar velen al vonden dat hij goeie gas response had, vondt ik niet super. Toch te veel lag. Deze X5M Turbo is vele vele malen beter. Voelt nauwelijks als turbo aan. Het voordeel dat je hebt zijn die ongelooflijke NM onderin met een snelle gasresponse.
Als 1M coupe net zo aan het gas hangt als die X5M dan zal je dat ongelooflijk verbazen.
Nou heel veel eigenlijk. De turbo motor.
Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest hoe ///M een turbo motor aan het gas kan laten hangen als een atmo. Vandaag kreeg ik de mogelijkheid even te rijden met een X5M. Wat was ik verbaasd. Dit had ik nooit kunnen denken.
De gasresponse was uniek voor een turbo motor. De automaat bak gooide iets roet in het eten. Maar oh oh wat hing die X5M voor een turbo motor aan het gas. Nee het is geen hoogtoerige atmo qua response. Maar qua gasresponse verbaasde hij me ongelooflijk. Vertraging / turbo lag ---> Heel heel weinig. Druk je je gaspedaal in durf ik te beweren dat ie sneller aan het gas hangt dan menig andere auto merken met gewone atmosferische motoren dus Non M of hoogtoerige race motoren. Pak je een standaard 120i of 130i weet ik zeker dat de X5M nagenoeg net zo snel aan het gas hangt of misschien wel sneller.
De 135i waar velen al vonden dat hij goeie gas response had, vondt ik niet super. Toch te veel lag. Deze X5M Turbo is vele vele malen beter. Voelt nauwelijks als turbo aan. Het voordeel dat je hebt zijn die ongelooflijke NM onderin met een snelle gasresponse.
Als 1M coupe net zo aan het gas hangt als die X5M dan zal je dat ongelooflijk verbazen.
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: 1 ///M Coupé
Dit gaat weer richting de Beier!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
klinkt hoopvol Andre, ik had ook zoiets verwacht, maar als jij het ook zo ondervonden hebt is een plus
dus zo'n motor in een lichte carros als bv straks bij de Wiesmann MF-5 GT is helemaal mooi
nog vlotter in beweging.
dus zo'n motor in een lichte carros als bv straks bij de Wiesmann MF-5 GT is helemaal mooi
-
HSR
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: 1 ///M Coupé
Ik heb vandaag even mogen rijden met een X5M. Tja zegt men dan wat heeft dat met een 1M draadje te maken.
Nou heel veel eigenlijk. De turbo motor.
Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest hoe ///M een turbo motor aan het gas kan laten hangen als een atmo. Vandaag kreeg ik de mogelijkheid even te rijden met een X5M. Wat was ik verbaasd. Dit had ik nooit kunnen denken.
De gasresponse was uniek voor een turbo motor. De automaat bak gooide iets roet in het eten. Maar oh oh wat hing die X5M voor een turbo motor aan het gas. Nee het is geen hoogtoerige atmo qua response. Maar qua gasresponse verbaasde hij me ongelooflijk. Vertraging / turbo lag ---> Heel heel weinig. Druk je je gaspedaal in durf ik te beweren dat ie sneller aan het gas hangt dan menig andere auto merken met gewone atmosferische motoren dus Non M of hoogtoerige race motoren. Pak je een standaard 120i of 130i weet ik zeker dat de X5M nagenoeg net zo snel aan het gas hangt of misschien wel sneller.
De 135i waar velen al vonden dat hij goeie gas response had, vondt ik niet super. Toch te veel lag. Deze X5M Turbo is vele vele malen beter. Voelt nauwelijks als turbo aan. Het voordeel dat je hebt zijn die ongelooflijke NM onderin met een snelle gasresponse.
Als 1M coupe net zo aan het gas hangt als die X5M dan zal je dat ongelooflijk verbazen.
Mind = Inceptioned
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Ik ga naar die 1M n54 als volgt kijken:
1. Hoe is de gasrespons?
2. Stijgende power tot aan 7000rpm?
3. Blijft de power, ook na bijv. 5 keer doortrappen tot aan redline?
1. Hoe is de gasrespons?
2. Stijgende power tot aan 7000rpm?
3. Blijft de power, ook na bijv. 5 keer doortrappen tot aan redline?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.
Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Niet. Daarom oppassen om de X5M motor 1 op 1 te gaan vergelijken qua eigenschappen met die van de 1 M.
- JP
- Berichten: 35108
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: 1 ///M Coupé
...en laat er net iemand zijn, die zijn standaard Z4 35is eens op de rollenbank heeft gezet.Hielke schreef:Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.
Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
371ps
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
Ik roep samen met een handvol anderen al een half jaar dat dit een porno auto is. Typisch DF dat het merendeel loopt te zeiken en uiteindelijk is iedereen om stelletje irritante kinderen.
Maar goed, niet iedereen heeft verstand van auto's en een vooruitziende blik denk ik dan maar
Maar goed, niet iedereen heeft verstand van auto's en een vooruitziende blik denk ik dan maar
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Ik heb liever een Golf GTI.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Nee, opgegeven vermogen (pk) is wel hetzelfde, maar de 1M heeft een andere mapping (die van M dus).Hielke schreef:Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.
Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
Dus dat grafiekje voor die z4is gaat niet op voor de 1M. En dat is maar goed ook, want dit is zeker geen 'sportcurve'. De hele winkel zakt al in elkaar voor dat die de 5000rpm aantikt. Een leuke 'cruiser-tuning' maar zeker geen n54 sporttuning, want dat kan echt zo ontzettend veel beter met een n54. Reken maar dat de 1M dat veel beter voor elkaar heeft. Twee werelden, wat ik je brom ...
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_s2Rw7ky ... r_embedded[/youtube]
-
Robin
- Berichten: 56230
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Wat doet Alan/Jon Cryer op Daytona? Zat ie niet in 'n scheiding verwikkeld? 
- Kasteel
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 1 ///M Coupé
Apart vermogen verloop tussen 5000-6500....JP schreef:...en laat er net iemand zijn, die zijn standaard Z4 35is eens op de rollenbank heeft gezet.Hielke schreef:Een aantal mensen vragen zich hier in dit topic af hoe de motor van de 1M zal zijn.
Maar die motor bestaat toch al in een Z4 model? Het antwoord ligt voor het oprapen. Kan me niet voorstellen dat ie veel van de 135i motor kan afwijken.
371ps
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
+1. Dat ziet er merkwaardig uit. Kan ook aan deze eenmalige 'verkeerde' meting liggen.
Overigens heeft de 1M andere M-software, dus deze vermogenskurve hierboven van de Z4is gaat voor de 1M niet op. Laat staan hoe de gasrepsons en behoud van vermogen is etc. ...
Ter vergelijk hieronder:
tuning n54 door Ac Schnitsel (bij Beek Autoracing op de bank geweest).

Overigens heeft de 1M andere M-software, dus deze vermogenskurve hierboven van de Z4is gaat voor de 1M niet op. Laat staan hoe de gasrepsons en behoud van vermogen is etc. ...
Ter vergelijk hieronder:
tuning n54 door Ac Schnitsel (bij Beek Autoracing op de bank geweest).
Laatst gewijzigd door Sperdy op 31 jan 2011, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten
