Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16652
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Bram » 13 jan 2011, 12:06

Qua looks vind ik hem vooralsnog fantastisch, maar dat geluid :|

Dan vind ik de 8 cilinder uit de E39 M5 veel mooier, voller en krachtiger klinken. Laat staan de V8 blokken van AMG...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9070
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Joop » 13 jan 2011, 19:29

JP schreef:...

Afbeelding
...wordt dit nu ook de eerste M waar een sleurhut achter mag hangen??? :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 13 jan 2011, 20:03

Zo met die bevroren achterkant lijkt het net of ie via een wormhole from annother dimension is gekomen………………... :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34587
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door JP » 13 jan 2011, 20:05

Joop schreef: ...wordt dit nu ook de eerste M waar een sleurhut achter mag hangen??? :wink:
In dit draadje over de onlangs gestolen M5T, bleek dat die ook gewoon een trekhaak had... :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 13 jan 2011, 20:06

Een "trekhaak" is meestal synoniem voor niet het schoonste in het land……………….. :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Erik K. » 23 jan 2011, 23:24


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40463
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Knot » 24 jan 2011, 09:23

Zag m op autoblog voorbij komen, nog een paar lapjes voor en achter maar fijn om m in NL te hebben!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 jan 2011, 09:28

Ein Wolf im Schafspelz. :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Macboy » 24 jan 2011, 11:28

Leuk om te zien dat ze de E39 M5 kleur weer willen introduceren !

De M5 touring met trekhaak is overigens een graag geziene auto omdat er op de aanhanger vaak een CSL staat :)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Jelmer850i » 24 jan 2011, 11:33

partyondude schreef:Qua looks vind ik hem vooralsnog fantastisch, maar dat geluid :|

Dan vind ik de 8 cilinder uit de E39 M5 veel mooier, voller en krachtiger klinken. Laat staan de V8 blokken van AMG...
Niet vergelijken met de ex M5 van mij he. Die is wel licht aangepast, X-Pype & ander uitlaatsysteem

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Macboy » 24 jan 2011, 11:35

Dit plaatje bedoelde ik trouwens

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Hugo Bos » 27 jan 2011, 01:02

Waarom duurt het toch zo lang voordat BMW met de M versie van hun modellen uit komt? Waarom kan Mercedes wel direct een AMG versie laten zien bij de introductie van een nieuw model?

Ik begrijp dat er marketingtechnisch gezien voordelen zijn bij het later uitbrengen van de topversie, maar kom op BMW, breng die nieuwe M5 nou eens op de markt. Ik weet zeker dat ze klanten aan het verliezen zijn op dit moment die hun geld net zo makkelijk in een CLS63 steken...
Laatst gewijzigd door Hugo Bos op 27 jan 2011, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Jussi » 27 jan 2011, 02:56

Ik begrijp dat er marketingtechnisch gezien voordelen zijn bij het later uitbrengen van de topversie, maar kom op BMW, breng die nieuwe M5 nou eens op de markt. Ik weet zeker dat ze klanten aan het verliezen zijn op dit moment die hun geld net zo makkelijk in een CLS63 steken...
AIDA

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Hugo Bos » 27 jan 2011, 07:05

The desire is allang gewekt en begint af te druppelen richting andere kandidaten...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 27 jan 2011, 07:59

Het aida verhaal klopt(en dat tergend langzame gedoe is typisch BMW-//M tov Merc AMG denk ik doen ze altijd zo)

Maar met Hugo eens. Ik zit dus nu al maanden op 't F10 5 serie forum en als je ziet wat daar voor E60 M5's worden ingeruild (op E/CLS AMG's soms) maar vooral op 550i's met n M-pakket of Alpina toestanden(dus ook pakweg 500pk of meer) terwijl die kopers GRAAG de M5 F10 hadden willen hebben, maar het in hun ogen te lang duurde.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 27 jan 2011, 12:41

BMW is teasing............................you`re doing it wrong.......................... :roflol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 04 feb 2011, 20:20

Keramische remmen optioneel en verder………..


Scotty;
New World Order - The New BMW M5.
Whilst it's true that the M Division has come in for quite a few comments regarding current product or lets not beat about the bush The BMW X5 M and BMW X6 M. Identified as the "next Chapter" in M. Derided by enthusiasts and journalists alike. Has the M Division lost it? Has the M Division lost it's focus? Does M stand for marketing now?
Does the M philosophy no longer remain pertinent?

Are some of the comments.


The Pinnacle of Efficient Dynamics.
With the creation of BMW Efficient Dynamics. Technology aimed at reducing fuel consumption without sacrificing driving pleasure and carbon dioxide emissions spreading throughout the BMW portfolio. One question remained unanswered how will the M Division benefit ? And how will the M division remain relevant in the long term?

BMW M Division will become the pinacle of Efficient Dynamics. Welcome to the Brave New World of Performance.


Lightweight construction.
BMW M cars will now seperate themselves from the core cars by utilising the same platform but for the relevant M model. The floorplan will be pressed in aluminium. As the core 5er begins to use lightweight materials such as aluminium on the door and bonnet skins, these will transfer over as will an optional Carbon Fibre reinforced roof - A first for an M5 , and a first for a BMW performance sedan.


BMW Active Aerodynamics
First showcased on the GINA Concept Car - A car that was way ahead of it's time and key component in the BMW Efficient Dynamics programme.
In principle to reduce drag and boost downforce and lower fuel consumption. Special Aerodynamic aids that will move automatically incorporated in the front of the car including the outeredge of the wheel arches , front bumpers and within the grille intake. Mini Turbines are incorporated in the grille which convert drag under braking into electricity.


KERS (Kinetic Energy recovery System)
The new M5 will spearhead a radical addition to further reduce consumption. Conceived well within when BMW were still commencing with their F1 Programme. With KERS developed for the F1 car , BMW also created a synergy for an application of such a system to a road car.
Successfully applied to the Road Car division the KERS developed by M division consists of an on-off-on again programme involving
Twin Parallell Supercapacitors between the driveshaft providing 10 sec power boost at the press of a button. The idea is to have stored up the energy and allow the driver to unleash the power on demand. An adaption of this idea will feature in the six cylinder Active Hybrid 5 Concept Car that will be shown in Geneva in March 2010.
Tests carried out within the confines of BMW's private proving grounds are ongoing as the KERS is relatively new tech. The development of the new car remains in status.


The Importance of Character
The V10 in the E60 M5 is truly a work of art. Although a V10 was considered and remains as a possible venture for an additional M model.
The new car inherits the V8 engine found within the BMW X5 and X6 M models. Although BMW stress that the engine will be unique to the M5 with Just under 580 PS.
The V8 although shared with the X5M and X6M is completely individual and unique to the M5. With BMW adapting the engine to suit the M5 and it’s character it’s not a complete transplant. Character in an M5 is essential as is sound. The engine has to synergize with the DKG Transmission and the KERS.
The V8 will in turn be faster and more powerful than the outgoing V10 and sound just as spectacular.
The V8 will also feature cylinder shutdown also to aid fuel consumption with overall figures expected to be between 25-30% better than the E60 M5.

Aswell as a unique engine , The M5 will inherit a Dual clutch transmission which will be unique to the M5, based upon the 7 speeder found within the current M3 , eight Gears will be available and will be equipped with a stop-start control. The DCT will also be operated with steering wheel mounted paddles. The M5 although not at first will also be available with optional Carbon Fibre brakes, currently being trialled.
Customisable driving options will also feature as will a new electronic stability control with torque vectoring and roll control.
Efficient Dynamics features will also be available from the touch of a switch.


Designed for Performance
The M5's secret has always been to remain understated and discreet on the outside , but within lies the beast.
Typical M5 and BMW M aerodynamic features adorn the car. With the new 5er central grille being much larger the central intake size has been diminished , although the brake outlets are larger. Wheel arches are swollen to add some mass on the F10's athletic muscle. A side air intake is placed underneath the character line which climaxes at the wheel arch.
The Side skirts are more sculptured alllowing for good aerodynamics.
At the rear the typical Quad exhausts remain with a sculpted diffuser and central intake. A small bootlid spoiler allows the car to remain understated.
and restrained.


What Comes After?
In addition to the standard luxury performance sedan BMW will offer a more hardcore model in the same vain as the BMW M5 CSL 25th anniversary car. Swapping Luxuries for Performance and being as hardcore as they come. Not available at first but coming on steam eighteen months later. BMW want to expand the M cars by having the core model and something more inclined for enthusiasts.


A Touring model is under consideration.
Just as BMW teased the E60. The F10 BMW M5 will bow as a Production concept at the 2011 Geneva Autoshow with the production model debuting in the early summer before the world premiere at the IAA Frankfurt in 2011. European sales begin at the same time.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 05 feb 2011, 08:01

jippie.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Remy » 05 feb 2011, 15:52

"The V8 will in turn be faster and more powerful than the outgoing V10 and sound just as spectacular."

Dat eerste neem ik aan, maar dat die motor net zo gaat klinken als de S85 dat betwijfel ik.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Brava » 13 feb 2011, 00:01

Er staat dan ook "net zo spectaculair" en niet "identiek".

Anders gezegd, de V8 klinkt net zo indrukwekkend als de V10 (maar niet hetzelfde).

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Hugo Bos » 13 feb 2011, 07:13

Jaja...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 13 feb 2011, 10:04

Wat is daar nu mooi aan? Veel te schel, screamer…………………..ik wil een diep donkerbruin geluid, dank u…………..

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Rupie » 13 feb 2011, 10:19

Inderdaad, smaken verschillen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Shakes » 13 feb 2011, 11:06

Oef lekker hoor!

N.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 18:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zur IAA 2011 wird BMW den M5 präsentieren. Die Eckdaten des Top-Modells: Der Fünfliter-V10-Motor mit 507 PS muss dem 3,4-Liter-V8 mit Biturbo-Aufladung weichen. Mehr als die 555 PS Leistung aus dem X6 M beziehungsweise X5 M stehen dem BMW M5 zu Buche. Er erhält das Doppelkupplungsgetriebe aus dem M3 und soll dank Kohlefaserlaminat und Aluminium deutlich leichter werden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], MJW en 3 gasten