Computer vraag zakelijk
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Computer vraag zakelijk
Is een centrale server (Citrix) geen optie? Kun je overal en altijd inloggen.
-
Citrix urggh.. bij veel klanten van ons draait dat maar echt geweldig kan ik het niet vinden, ze hebben ook altijd de meest vage problemen.
Lijkt mij ook pas nuttig bij tientallen werkplekken,..
Lijkt mij ook pas nuttig bij tientallen werkplekken,..
- Michel P
Gaat bij een belangrijk pakket al niet werken, dus dat valt af.indobesar schreef:Is een centrale server (Citrix) geen optie? Kun je overal en altijd inloggen.
Michel
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dan zit je goed met je dockingplannen.Michel P schreef:Ik heb 2 spreekkamers en een centraal kantoor met 2 bureaus, en iedereen wil tussen de spreekkamers en kantoor toegang hebben tot een pc. Daarbij wil ik de optie thuis werken erbij open houden, om af en toe het ding mee naar huis te nemen.
Nu staan er 4 werkstations, maar met mail e.d. is dat niet altijd prettig, en daarnaast moet ik op elke machine licenties hebben, terwijl er maar 2 mensen gebruik maken van die 4 werkstations.
Zou in de spreekkamers nette kleinere platte toestenborden en kleine muizen in de docking stoppen.
Dan houd je nog schrijfruimte over enzo.
Inzake het type docking is het netste als er een verhoging overheen kan, waar het scherm op kan staan.
Op die manier kun je de laptop op de docking, maar onder het scherm kwijt, en houd je de meeste bureau ruimte over. je krijgt dan zoiets:
Veel laptops hebben vandaag de dag van zichzelf al een groot scherm.
Je kunt dat scherm dan ook uitklappen op een docking. Dat wordt dan zoiets:
-
Als ikk het zo hoor is het te klein om leuk te citrixen en applicaties erin te gaan verwerken etc
Docking stations kan goede oplossing zijn.
Maar met het extra gesleep en overstap van desktop naar laptop zou ik wel kijken of je data lokaal op gaat slaan of op een simpele fileserver en daarbij behorend backup oplossing.
Hoeft niet direct een complete AD op gebouwd te worden maar naarmate je dit soort dingen gaat implementeren is file handling, folder structuur, backup, etc wel zaken wat meegenomen kan worden , mits dat nog niet gedaan is.
Eenmaal goed opzetten, gebruikers instrueeren en klaar. Geen steeds terug kerende consultans/hobby bobs.
Overigens, het file handling gedeelte, thuiswerken etc brengt ook een security vraag mee. Wat nemen de werknemers mee naar huis voor vertrouwelijke informatie, wat zijn de risicos bij ontslag en gevoelige data of juist overstap naar concurent en men heeft alle gegevens lokaal.
Klinkt overdreven en in sommige gevallen is dat ook zo, maar ii zou er minimaal wel even over nadenken.
Docking stations kan goede oplossing zijn.
Maar met het extra gesleep en overstap van desktop naar laptop zou ik wel kijken of je data lokaal op gaat slaan of op een simpele fileserver en daarbij behorend backup oplossing.
Hoeft niet direct een complete AD op gebouwd te worden maar naarmate je dit soort dingen gaat implementeren is file handling, folder structuur, backup, etc wel zaken wat meegenomen kan worden , mits dat nog niet gedaan is.
Eenmaal goed opzetten, gebruikers instrueeren en klaar. Geen steeds terug kerende consultans/hobby bobs.
Overigens, het file handling gedeelte, thuiswerken etc brengt ook een security vraag mee. Wat nemen de werknemers mee naar huis voor vertrouwelijke informatie, wat zijn de risicos bij ontslag en gevoelige data of juist overstap naar concurent en men heeft alle gegevens lokaal.
Klinkt overdreven en in sommige gevallen is dat ook zo, maar ii zou er minimaal wel even over nadenken.
- Michel P
Gedachte zal dan zijn om zelf op het laptopscherm te kijken en de klant op de LCD monitor.
Verder zal zijn er geen veiligheidsrisico's i.v.m. fam. bedrijf, heb geen personeel in die zin. remote werken en files van de server nodig hebben is ook niet noodzakelijk.
Er basic verder allemaal.
Zal zelf de optie 4 werkstations er ook nog naast gaan calculeren.
Nogmaals thanks voor de input tot nog toe, en laat de input maar komen.
@Tom,
Net met de leverancier contact gehad op compatibal zijn van software met Apple, maar dat kan ik vergeten, zoals ik al verwachte.
Michel
Verder zal zijn er geen veiligheidsrisico's i.v.m. fam. bedrijf, heb geen personeel in die zin. remote werken en files van de server nodig hebben is ook niet noodzakelijk.
Er basic verder allemaal.
Zal zelf de optie 4 werkstations er ook nog naast gaan calculeren.
Nogmaals thanks voor de input tot nog toe, en laat de input maar komen.
@Tom,
Net met de leverancier contact gehad op compatibal zijn van software met Apple, maar dat kan ik vergeten, zoals ik al verwachte.
Michel
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wij doen niet anders dan dit oa. soort oplossingen bouwen en beheren dus als je eens van gedachten wilt wisselen, dan hoor ik het wel Michel.
Jij hebt mij ooit ook goed geholpen (advies verkoop woning), wil je, indien gewenst, ook graag hierin adviseren. We zitten wel wat uit de buurt maar dat mag de pret niet drukken.
Wil best eens langsrijden.

- Elise
Natuurlijk is e.e.a. op te lossen met laptops en docking stations, maar ik heb niet het idee dat dat de juiste oplossing is.
Naar mijn mening is dat een oplossing voor mensen die veel onderweg zijn en af en toe intern een (flexibele) werkplek nodig hebben, maar daarvan is in deze situatie geen sprake.
Het is wel heel erg belangrijk om te weten om wat voor soort bedrijf als het gaat en om welke programmatuur er gebruikt wordt en waar deze gebruikt wordt.
Ik neem aan dat je bijvoorbeeld MS office gebruikt? Maar gebruik je deze ook in de spreekkamer?
Het genoemde Citrix is geen oplossing, dat is voor voor grote bedrijven met vele werkplekken.
Maar misschien dat een VNC (remote control) oplossing wel werkt? (bijvoorbeeld http://www.uvnc.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar er zijn er veel meer)
(Merk wel op dat je dit heel goed moet testen of dit werkt met alle programmatuur die je wilt gaan gebruiken in die spreekkamers)
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je aan 1 pc 2 toetsenborden/muis en 2 beeldschermen hangt, maar dat is wel afhankelijk van te overbruggen afstanden etc.
(Denk een beetje aan KVM switch etc., maar direct via USB zou ook moeten kunnen)
Als je problemen hebt met de synchronisatie van email zou je dit bijvoorbeeld kunnen oplossen via google mail.
En dan bedoel ik niet de gratis account, maar de betaalde service (google apps). Gewoon emailen met je eigen domein naam dus.
Er zijn vele oplossingen mogelijk, vraag is wat de beste en meest efficiente oplossing is.
Naar mijn mening is dat een oplossing voor mensen die veel onderweg zijn en af en toe intern een (flexibele) werkplek nodig hebben, maar daarvan is in deze situatie geen sprake.
Het is wel heel erg belangrijk om te weten om wat voor soort bedrijf als het gaat en om welke programmatuur er gebruikt wordt en waar deze gebruikt wordt.
Ik neem aan dat je bijvoorbeeld MS office gebruikt? Maar gebruik je deze ook in de spreekkamer?
Het genoemde Citrix is geen oplossing, dat is voor voor grote bedrijven met vele werkplekken.
Maar misschien dat een VNC (remote control) oplossing wel werkt? (bijvoorbeeld http://www.uvnc.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar er zijn er veel meer)
(Merk wel op dat je dit heel goed moet testen of dit werkt met alle programmatuur die je wilt gaan gebruiken in die spreekkamers)
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je aan 1 pc 2 toetsenborden/muis en 2 beeldschermen hangt, maar dat is wel afhankelijk van te overbruggen afstanden etc.
(Denk een beetje aan KVM switch etc., maar direct via USB zou ook moeten kunnen)
Als je problemen hebt met de synchronisatie van email zou je dit bijvoorbeeld kunnen oplossen via google mail.
En dan bedoel ik niet de gratis account, maar de betaalde service (google apps). Gewoon emailen met je eigen domein naam dus.
Er zijn vele oplossingen mogelijk, vraag is wat de beste en meest efficiente oplossing is.
- Elise
Naar mijn mening is breedbeeld perfect voor programmeurs met een visuele omgeving of als je met photoshop oid bezig bent. Maar voor traditioneel kantoorwerk vind ik een 4:3 formaat veel malen handiger omdat je meer een kolomstijl krijgt.FrankS schreef:Breedbeeld / 4:3 is wel vrij persoonlijk. Ik heb op werk 2x22 inch breedbeeld staan en het werkt prima. Zelfs een tijdje 'rechtop' gehad (9x16 dus als het ware) en ook dat is redelijk prettig voor officewerk.
Lange regels lezen lang niet zo prettig als een meer kolom stijl.
Die 22" draait waarschijnlijk 1680x1050?
Dan heb ik liever een 20" die 1600x1200 draait. Kleiner scherm, in de breedte mis je die 80 pixels niet terwijl je er verticaal wel 150 bijpakt.
- Robertdj
Ook met tekstueel programmeren is een breedbeeld handig, 2 pagina's naast elkaar kunnen openen scheelt veel ALT tabjes 

-
Dan moet je een serieus breed scherm hebben. Ik vind 2 schermen veel fijner dan 2 documenten op 1 scherm.Robertdj schreef:Ook met tekstueel programmeren is een breedbeeld handig, 2 pagina's naast elkaar kunnen openen scheelt veel ALT tabjes
Nu 2 applicaties fullscreen open. Dat werkt pas fijn

-
Ik heb hier op de zaak 2x 24 inch.. afzien 

- Robertdj
Pff, 2 schermen gaat niet lukken, past niet binnen de richtlijnen :@
-
Wij hebben 2 exemplaren van HP,FrankS schreef:Ja, je hebt gewoon de reguliere aansluitingen op het dockingstation. De laptop klik je erin en alles werkt.
En qua laptops:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm ... 55552.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf een 6320b en die doet het gewoon altijd. Niets op aan te merken
En zijn allebei absoluut niet probleemloos.
Sterker nog, in nu net een anderhalf jaar zijn ze zeker 3x retour gegaan.
Vallen nooit, liggen alleen maar tuis enz enz. dus ze hebben verder een luizenleven....
Wij hebben trouwens wel de S versie, zo uit mijn hoofd..
-
Hier had 1 van de 3 HP laptops problemen, maar de service met het care-pack is goed te noemen!
Tot nu toe alles zonder kosten verholpen.
Tot nu toe alles zonder kosten verholpen.
-
Ok... ik heb de mijne nu... bijna 3 jaar denk ik.... Gooien en smijten geen probleemErik Stoffelsen schreef:Wij hebben 2 exemplaren van HP,FrankS schreef:Ja, je hebt gewoon de reguliere aansluitingen op het dockingstation. De laptop klik je erin en alles werkt.
En qua laptops:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm ... 55552.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf een 6320b en die doet het gewoon altijd. Niets op aan te merken
En zijn allebei absoluut niet probleemloos.
Sterker nog, in nu net een anderhalf jaar zijn ze zeker 3x retour gegaan.
Vallen nooit, liggen alleen maar tuis enz enz. dus ze hebben verder een luizenleven....
Wij hebben trouwens wel de S versie, zo uit mijn hoofd..