Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Fabian

Re: Alle (on)zin over Hybride !

Bericht door Fabian » 26 jan 2011, 21:12

Joost Hermens schreef:
Fabian schreef:Ik ook nog steeds helemaal tevreden met de Hybride.

Ik was de eerste in het bedrijf, er zijn nu al aardig wat collega's die zich behoorlijk beginnen te ergeren aan hun bijtelling van 25%.....

ik niet, ik lach nog steeds :mrgreen:
Ook na de software upgrade :mrgreen:
Wel weer naar de downgrade die volgde na de upgrade :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 26 jan 2011, 21:40

Ik mocht ook een auto uitzoeken van me baas. Dus ik even rondkijken op het internet. De belasting sites opzoeken. En ja daar schiet het geluk op me af. Een 14% tarief voor hybrides. Modderfok wat is het leven mooi. Ik me glad gestreken rib broek aantrekken met een mooi gladde plooi over de knie lijn heen. Mijn splinter nieuwe geiten wollen sokken met leren sandalen aan. Nou leer was het eigenlijk niet. Deze waren een stuk goedkoper en je ziet het verschil tussen leer en nep leer eigenlijk niet. De dag was mooi zonnig dus had ik geen regenpak nodig om op me snorfiets richting de dealers te snorren voor een kijkje in de showrooms. Ik had stiekum al even gekeken op het internet. Natuurlijk wist ik al dat ik naar de toyota dealer moest. Ja daar stond ie te glimmen. Een hagel witte prius hybride. Met de 14% bijtelling in me achterhoofd had ik het koop contract al getekend. En zo ging het ook. Ik ging met een koop contract onder me arm op de snorfiets naar huis. Mijn leven zou nooit meer het zelfde zijn. Een grote neus naar al die 25% lease rijders. Na lang wachten ja lang wachten, want de levertijden zijn lang iedereen wil zo n auto. Was ie eindelijk daar. Ik heb zo genoten. Fluitend ging ik elke dag naar de zaak toe. Mijn auto trok de aandacht heel veel zelfs. Mensen lieten me voor gaan in de file kruispunten etc. het was een verademing. Ook trok de auto de aandacht van onze koffie dame op de zaak. Ze was niet de slankste maar ze was vriendelijk. Ze vroeg mij dat ik keer met haar stukje wou rijden met de hybride. Dat was natuurlijk snel geregeld. Ik was in notime van vrijgezel tot getrouwd stel gepromoveerd. Sinds de prius gaat alles gewoon perfect. Tuurlijk ze had een paar kilo minder kunnen zijn. Ach soms moet je ook een beetje langs de problemen heen kijken. Totdat het probleem te groot word. Mijn vrouw wou zo graag een caravan. Dus wij rondkijken voor een caravan. Hadden zeer mooie gevonden en gekocht. Dus wij naar de toyota dealer voor een trekhaak. Meneer er kan geen trekhaak op. Waaaaaat. Nee meneer u auto is niet goed gekeurd voor een trekhaak. Was een zeer grote teleurstelling. Toen vertelde de dealer we hebben ook even naar uw accu s gekeken die moeten eigenlijk vervangen worden en vallen niet meer onder de garantie. Toen ik de prijs daarvan hoorde rookten mijn geiten wollen sokken uit me sandalen vandaan. Uiteindelijk het geld wat de 14% bijtellling mij opgeleverd heeft ben ik alweer kwijt aan accu s en het kopen van tenten. De caravan staat te koop en daar word alleen op spot geboden. Mijn hele prius avontuur is een grote groene luchtbel geworden. Ik heb sandalen, een te dik wijf, een auto van 14% bijtelling die niemand meer wil en een dealer factuur als een grind tegel.
Laatst gewijzigd door Andre op 26 jan 2011, 21:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 26 jan 2011, 21:40

:mrgreen: :mrgreen: :lol:

Mooi verhaal .

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 jan 2011, 21:57

Hahahah. Andre, ooit wel eens nagedacht over het schrijven van een boek? Bestseller.. nu al.. ik zeg het je!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 jan 2011, 22:01

Tom schreef:Hoe staat het met de hybridefapperts? :beer:

Macboy was bijna de fout ingegaan maar heeft uiteindelijk voor een >200pk GTI gekozen op benzine gekozen.
Rob heeft een andere werkgever en z'n Prius ingeleverd.
Nandor wil z'n Prius misschien inruilen voor een 4 persoons cabrio.

En de rest? Het interieur van hun auto volledig "in stijl" aangekleed met geraniums op het dashboard? Of gewoon in slaap gevallen achter het stuur? :mrgreen:
+veel :mrgreen:

Ik blijf hybride totaal niet snappen, behalve het "zo goedkoop mogelijk van A naar B kunnen rijden" principe. Maar dat heeft bar weinig met DF te maken imo.... en bovendien rijdt een Polo tegenwoordig zuiniger? Al had mijn huisgenoot een Polo (iets?) SDI uit 2002 ofzo en reed er zonder teveel moeite al 1 op 30 mee.

Wat beweegt jullie om toch voor bijv. een Prius te gaan?

Joop

Bericht door Joop » 26 jan 2011, 22:10

Epic story Andre... :mrgreen:

Roel

Bericht door Roel » 26 jan 2011, 22:23

Wat mij bewogen heeft is de 14% bijtelling, ik bedoel als we toch in de file gaan staan dan maar zo goedkoop mogelijk.

Ik besteed me geld liever aan iets anders dan de domme woon/werk KM's. In Maart komt mijn "opper Prius" binnen;
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard gaan we wat luxe betreft niet afzien met een puike audio installatie (Mark Levinson), lederen bekleding met stoelverwarming en een schuif/kanteldak. Een leuke hobby auto volgt te zijner tijd!

Shakes

Bericht door Shakes » 26 jan 2011, 22:25

Mooi verhaal Andre.

Zal eraan denken als ik straks mijn koopcontract voor mijn nieuwe huis teken.

Dank u Hybride! :mrgreen:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 26 jan 2011, 22:34

Shakes schreef:Mooi verhaal Andre.

Jij hebt toch geen leaser ?

Shakes

Bericht door Shakes » 26 jan 2011, 22:39

nope

Tom

Bericht door Tom » 26 jan 2011, 22:45

Andre :lol:
Maus335i schreef:
Ik blijf hybride totaal niet snappen, behalve het "zo goedkoop mogelijk van A naar B kunnen rijden" principe.
Met de fiets is ook goedkoop van A naar B maar da's ook niet leuk :)

Ik heb altijd zo'n gevoel dat ik moet terugschakelen als ik er weer één inhaal.

Verder:

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 22:49

Shakes schreef:Mooi verhaal Andre.

LOL, geweldig verhaal Andre!

Geen dikke zeug hier op de bank, en ook niet in het huwelijksbootje gestapt. Voor dagelijks a naar b een topper, met het volle wegennet, en kneuzen die niet kunnen rijden.

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jan 2011, 01:09

Fabian schreef:Ik ook nog steeds helemaal tevreden met de Hybride.

Ik was de eerste in het bedrijf, er zijn nu al aardig wat collega's die zich behoorlijk beginnen te ergeren aan hun bijtelling van 25%.....

ik niet, ik lach nog steeds :mrgreen:
Waarom ergeren ze zich daaraan? Onder de streep kijk je wat een auto je kost en als dat acceptabel is dan maakt dat toch niets uit? Al is de bijtelling 35%. Ja, jou hybride zal goedkoper zijn dan de Passat variant van een collega (voorbeeldje) maar hij zal om een bepaalde reden een Passat genomen hebben en de maandelijkse prijs heeft 'ie ook zelf geaccepteerd. Anders had hij, toen, gelijk wel een Corolla of Auris kunnen nemen. Die zijn misschien ook goedkoper dan een Passat.

Ik erger me niet aan de 25%. Het is wel zo nu ik een nieuwe auto uit moet zoeken, binnenkort, dat ik toch "getrokken" wordt door de 20% bijtelling modellen. Scheelt toch weer redelijk wat geld in de maand. Maar daar zit hem bij ons wel de kneep. Met een CO2 normering (met kortingen erin verwerkt voor zuinige modellen) die jaarlijks gemiddeld gaat worden aan de hand van het leasebestand draaien wij zo onze leaseregeling eigenhandig de nek om. Door veel in 14% en 20% modellen te gaan rijden wordt die normering elke keer lager totdat we in allemaal een Prius rijden voor het geld waar we nu Passats voor rijden...

Moet ik toch maar weer gewoon voor een 25% auto gaan met dito uitstoot :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 jan 2011, 08:52

geweldig verhaal van andre :roflol:

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2011, 09:21

Opvallend vind ik dat dit draadje bijna 1.5 jaar stil was. Blijkbaar ook een voorbij waaiende trend op DF.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2011, 09:56

RVV schreef:Opvallend vind ik dat dit draadje bijna 1.5 jaar stil was. Blijkbaar ook een voorbij waaiende trend op DF.

Denk dat die nu pas echt gaat beginnen nu meer fabrikanten hybrides hebben aangekondigd.

Dat de consument door financiële prikkels naar de A labels verkast lijkt me bewezen gezien het downsizen wat zowel particuliere kopers als leaserijders massaal doen.

Waar vroeger de leaserijder ver zijn rode i op de tdi zat op te scheppen, is het nu hoe laag is je bijtelling wat het gesprek van de dag is.

Met het oplopen van de brandstofprijzen, en het mobiel willen blijven zal de particulier ook meer en meer met de kilometerprijs in gedachten een auto kopen.

Koos Spee heeft helaas te veel succes geboekt met zijn flits vrienden, dat het amper mogelijk is dagelijks te knallen, dus de toegevoegde waarde van veel PK's in een daily zijn op dat vlak ook voors minder geworden.

Dikke snelle auto's zullen weer een bezienswaardigheid gaan worden, en later 2e hands door een liefhebbers gekocht worden als speeltje die bij mooi weer in het weekend uitgelaten al worden.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2011, 10:38

Dat de consument te porren is voor minder belasting te betalen dat is inderdaad wel duidelijk. Alleen hoelang gaat dit sprookje nog duren? De voornaamste of eigenlijk de enige reden om voor een hybride te kiezen is de financiële prikkel. Deze financiële prikkel bestaat bij de gratie van het beleid van de overheid/overheden. Maar je hoeft geen rekenwonder te zijn om in de gaten te hebben dat er straks gewoon te weinig belasting gaat binnenkomen bij de overheid. Die A labels en de belastingvoordelen gaan straks forse gaten slaan in overheidsinkomsten. En die gaan niet gecompenseerd worden door de auto's aan de andere kant van het spectrum, de zogenaamde onzuinige auto's zwaar te belasten. Want die gaan ook gewoon niet meer verkocht worden.

Ik voorspel dat binnen vijf jaar alle financiële voordelen die een hybride de eindgebruiker bieden als sneeuw voor de zon zullen vedwijnen als er toch massaal op de hybride wordt overgestapt. Wat is dan nog de meerwaarde van een hybride?

Onder de streep blijft het ook een raar verhaal natuurlijk, een auto voorzien van een extra motor, extra (op termijn vervuilende) zware accu's, de auto daardoor zwaarder maken dan eigenlijk noodzakelijk is (een prius zonder hybridetechniek zou theoretisch 100 tot 150 kilo lichter kunnen zijn). bevoordelen tov auto's die de eigenlijk overbodige hybridetechniek niet hebben.

Michel P schreef:
RVV schreef:Opvallend vind ik dat dit draadje bijna 1.5 jaar stil was. Blijkbaar ook een voorbij waaiende trend op DF.

Denk dat die nu pas echt gaat beginnen nu meer fabrikanten hybrides hebben aangekondigd.

Dat de consument door financiële prikkels naar de A labels verkast lijkt me bewezen gezien het downsizen wat zowel particuliere kopers als leaserijders massaal doen.

Waar vroeger de leaserijder ver zijn rode i op de tdi zat op te scheppen, is het nu hoe laag is je bijtelling wat het gesprek van de dag is.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 jan 2011, 10:43

Dat vermoeden heb ik ook, Rico! En dat gaat niet alleen op voor Hybrides. Wat denk je van de nieuwe wegenbelastingvrije auto's? Die vallen straks ook gewoon weer onder de wegenbelasting. En dan zul je maar net een dieseluitvoering gekozen hebben zoals bv de Punto Evo Multijet. En daar zijn vrachten van verkocht, wie wil ze dan nog hebben?

allen

Bericht door allen » 27 jan 2011, 10:48

Als het een leasewagen betreft zal het je worst wezen hoe het met de regels zit in de toekomst. Dan kies je tzt maar wat anders uit. Als die wagens dan niets meer opleveren, is dat niet jouw probleem. Overigens zal het altijd zo blijven, dat een in de ogen van de overheid schonere auto financiële voordelen heeft.
Het woordje 'roverheid' komt me onderhand wel de strot uit. Verkoop die matrassentoko en ga zelf eens in Den Haag zitten als je dit land op het spoor wilt zetten.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 jan 2011, 10:50

Ik bedoel niet de leaserijders, Allen. Er zijn hier zat particulieren die zo'n wegenbelastingvrij dieseltje hebben aangeschaft als 2e auto.
En dan maakt het over, bv, 4 jaar wél uit of 'ie wat waard is.

allen

Bericht door allen » 27 jan 2011, 11:02

Jij hebt ook een matrassenwinkel Arthur? :bag: :mrgreen:

Dat dieseltje maakt eigenlijk ook niet uit. Wat wegen die nou? En als ze 4 liter op de 100 kilometer verbruiken maakt dat ook niet uit. Gewoon oprijden die meuk.

Ik zit ook weleens met een scheef oog te kijken naar een hybride hoor. De meest luxe Prius met alles erop en eraan kost in de lease incl. brandstof gewoon minder dan welke huidige auto die ik nu heb kwa kosten. Mijn probleem zit hem voornamelijk in het hoofd. Het is verdomd moeilijk om de knop om te zetten. Ik neig vooralsnog naar de hogere autolasten in ruil voor wat rijplezier!

Arthur

Bericht door Arthur » 27 jan 2011, 11:09

allen schreef:Jij hebt ook een matrassenwinkel Arthur? :bag: :mrgreen:
Oh, sorry hoor. Dacht dat je beide van een antwoord voorzag. Daarom meed ik de matrassendiscussie :mrgreen:

Toch denk ik wel dat de centennökers straks met dat ding in hun maag zitten. Een benzine uitvoering (voorbeeldje Punto, die als benzine al 1015kg weegt) kost 3 tientjes in de maand dan gaat de diesel "straks" iig 6 tientjes kosten, mits in dezelfde gewichtsklasse.
Oprijden is best te doen maar degene die hem in wil ruilen kan wel een probleempje hebben dan?

Edit: zo'n dieseltje is wel fors zuiniger dus dat is de uitvoering die je moet hebben, ook al zit er wegenbelasting op. Maar of iedereen dat ziet? Gevoelsmatig kiezen mensen voor een 2e auto eerder een benzine.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2011, 11:11

Allen mijn excuus dat je je daar aan stoort, ik zal het weghalen. Alleen kan ik je vervolgopmerking niet plaatsen, ik ambieer geen politieke baan. Om dan te zinspelen over wat ik met mijn bedrijf moet doen :roll:

En politici zijn gewoon draaikonten.. dat bewijst de huidige Afghanistan discussie wel weer.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jan 2011, 11:45

De kans dat je over twee jaar weer wegenbelasting over de kleine diesels moet betalen is vrij groot. Maar je gaat dan naar een heel laag belastingtarief, iets dat nu gelijk staat aan een benzine auto van ongeveer 800 kilo. Bij een hoger tarief zou er sprake van volksverlakkerij zijn. Dan kun je net zo goed de hypotheekrente per direct afschaffen en de mensen die net een huis hebben gekocht op die manier te pakken nemen. Zou wel eerlijker zijn gezien de vele jaren waarover de hypotheekrente al bestaat. Als de staat ergens mee geld door de neus geboord wordt dan is het daarmee, niet met kleine belastingvrije auto's.

Zat ik veel op de weg en vertoefde ik veel in files dan had ik 100 keer liever een Prius/Auris dan een Passat of welke andere nietszeggende middenklasser ook. Ook los van de belastingmaatregelen. Met die automatische cvt bak, de rust bij optrekken, het lage verbruik, de binnenruimte en de schitterende techniek is die auto voor mij als liefhebber veel leuker. Met de wegligging is ook niks aan de hand. Enige dag mij aan de Prius stoort is de zitpositie, maar dat is persoonlijk. Auris zit al een stuk beter.
Laatst gewijzigd door Hielke op 27 jan 2011, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 jan 2011, 11:47

Volksverlakkerij? Hoe is het met particulieren met een bedrijfsauto (grijs kenteken) in het verleden gegaan?

Plaats reactie