Computer vraag zakelijk

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Computer vraag zakelijk

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 14:17

Wie heeft er ervaring met dockingstation oplossingen, waardoor je met een zakelijke laptop op kantoor op diverse plekken kan inpluggen.

Wil op kantoor van de lompe en inflexible desktops af, en zit derhalve aan deze optie te denken.

Zal om 2 laptops moeten gaan die op 4 verschillende plekken op kantoor moeten kunnen inpluggen, en dan op het netwerk kunnen om indien nodig te contacten met de server in het archief.

Linkjes, tips do en don'ts e.d. zijn van harte welkom.

Michel

Tom
Berichten: 22377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Tom » 26 jan 2011, 14:21

Volgens mij ben je geen apple fan, maar ze hebben 'r wel een mooie oplossing voor met de LED Cinema Display:

Afbeelding

Toetsenbord en muis erbij (evt. draadloos, anders op de monitor aansluiten) en je hebt een volwaardige desktop.
Heb het thuis en werkt super... monitor van je laptop kun je als tweede monitor gebruiken.

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Wouter81 » 26 jan 2011, 14:21

Tja... daar is genoeg in mogelijk. Acer... Dell...andere merken... hebben allen genoeg types met dockingstationmogelijkheid. Neem wel een dockingstation waar je de laptop bovenin kunt vastklikken. Je ziet ze ook wel eens dat je ze met een brede stekker aan de zijkant of achterkant van je laptop vast kunt klikken. Da's echter een vrij brakke contructie IMO. Werkt ook minder handig.

Op dat dockingstation kun je vervolgens alles aansluiten (voeding, externe monitor, extern toetsenbord/muis, audio, netwerk etc.).

Heb zelf ook één bij m'n Acer TravelMate 6592, werkt ideaal. Extra voeding erbij besteld voor de dockingstation, andere voeding altijd bij me in m'n laptoptas.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Andre » 26 jan 2011, 14:22

ja dan neem je zo n macbook air 11 inch die kan je ook zo onder de arm mee naar huis nemen. Dat in combinatie met zo n grote monitor is ubergeil.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 14:25

@Wouter, heb je meer info/linkjes?

@Tom, hoe mooi apple ook , de zakelijke software zal er niet op draaien, evenals vele extranet toepassingen, dus dat zal geen optie zijn.

Michel

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door RobS » 26 jan 2011, 14:31

Tom schreef:Volgens mij ben je geen apple fan, maar ze hebben 'r wel een mooie oplossing voor met de LED Cinema Display:

Afbeelding

Toetsenbord en muis erbij (evt. draadloos, anders op de monitor aansluiten) en je hebt een volwaardige desktop.
Heb het thuis en werkt super... monitor van je laptop kun je als tweede monitor gebruiken.
Die kabeltjes noem ik niet echt een handige/mooie oplossing :bag:

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Hunter » 26 jan 2011, 14:35

Werken hier met dockingstations van HP (laptop is een HP Compaq NC6320)
Hebben hier diverse dockingstations staan waar de laptops eenvoudig ingeklikt worden. Deze staan uiteraard allemaal op netwerk geschakeld. Werkt erg prettig.

Heb voor de foto even laptop uit dockingstation gehaald.
Afbeelding

Tom
Berichten: 22377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Tom » 26 jan 2011, 14:40

Michel P schreef: @Tom, hoe mooi apple ook , de zakelijke software zal er niet op draaien, evenals vele extranet toepassingen, dus dat zal geen optie zijn.
Inderdaad dan is het geen (of een te dure, je kunt er ook Windows op draaien) oplossing.
Die kabeltjes noem ik niet echt een handige/mooie oplossing
Nee klopt. Al zouden ze meer kritiek krijgen als ze met één aansluiting kwamen die natuurlijk niet de standaard is.. ;)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Robertdj » 26 jan 2011, 14:56

Ahh, dat hebben de studio's en accountmanagers bij ons. 2 typen HP laptop's 1 goeie voor de studio 1 mindere voor de accountmanagers. In de Studio's staan een aantal dockingstations met 24" schermen op flexwerkplekken, zodat men overal in kan pluggen. Is volgens mij plug and play.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door FrankS » 26 jan 2011, 15:04

Ik was ook altijd erg tevreden over de dockingstations van HP (met HP laptops)

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Royke » 26 jan 2011, 15:08

Let wel op, dat de nieuwe type HP laptops een andere dockingstation hebben dan de oudere.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 15:14

Thanks voor de input!

Dus op een dockingstation, kan indien gewenst een extent toetsenbord en muis worden aangesloten, de utp kabel, speakers indien gewenst, en een extra monitor.

Wat zijn de HP laptops 15,6 en 17" die nu zakelijk interesant zijn?

Michel

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door FrankS » 26 jan 2011, 15:26

Ja, je hebt gewoon de reguliere aansluitingen op het dockingstation. De laptop klik je erin en alles werkt.

En qua laptops:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm ... 55552.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf een 6320b en die doet het gewoon altijd. Niets op aan te merken :)

Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Elise » 26 jan 2011, 15:33

Wat is de verdeling intern / mobiel gebruik voor die laptops?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 15:37

Elise schreef:Wat is de verdeling intern / mobiel gebruik voor die laptops?
Mobiel buiten kantoor is maar 10% mobiel binnen kantoor 90%. Mobiel binnen kantoor is tussrn spreekkamer en werkplek.

Michel

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3830
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Paskal » 26 jan 2011, 15:42

Wij werken hier op de afdeling ook met de HP-docks met HP-6730b-laptops. Aan het dock hangt daarnaast nog een 20" scherm, toetsenbord en muis. Hier hebben we e.e.a. omdat bepaalde mensen met lokaal geïnstalleerde software werkten. Met vaste pc's is dat wat onhandig in een flexruimte.

Hoe dan ook vraag ik me echt af wat bij ons nu nog (sotfware draait inmiddels ook allemaal op het netwerk) het voordeel is? Data e.d. slaan we toch centraal op op het netwerk dus wat mij betreft hadden het ook vaste pc's mogen zijn. Nadelen van de docks: je moet altijd wachten totdat dat kreng compleet afgesloten is voordat je hem uit het dock kunt trekken (duurt hier nogal enige tijd) en je bent altijd de ruimte van dat dock + laptop op je buro kwijt. Verder denk ik dat een qua kosten vergelijkbare vaste pc sneller en stabieler kan draaien....

Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Elise » 26 jan 2011, 16:04

Michel P schreef:
Elise schreef:Wat is de verdeling intern / mobiel gebruik voor die laptops?
Mobiel buiten kantoor is maar 10% mobiel binnen kantoor 90%. Mobiel binnen kantoor is tussrn spreekkamer en werkplek.

Michel
Dus dan kun je de situatie krijgen dat je van de spreekkamer naar je werkplek loopt om wat op te zoeken terwijl je laptop dus in de spreekkamer staat?
Lijkt me niet handig.

Daarnaast ben ik van mening dat een "normaal" beeldscherm qua resolutie veel bruikbaarder is en je daardoor veel efficiënter kunt werken, maar dit is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat voor programma's als je gebruikt.

En hoe is het gebruik in de spreekkamer?
Klant kijkt mee of draai je het scherm naar de klant toe of gebruik je 2 schermen of krijgt de klant helemaal niks te zien?

Ik weet natuurlijk niet wat voor bedrijf als het om gaat, maar ik krijg het idee dat dockingstations en laptops niet de juiste oplossing gaan zijn....

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 16:23

@Elise,

Los scherm waar de klant op kan kijken. Iets opzoeken zal niet snel nodig zijn.

Michel

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Maus335i » 26 jan 2011, 16:36

Tom schreef:Volgens mij ben je geen apple fan, maar ze hebben 'r wel een mooie oplossing voor met de LED Cinema Display:

Afbeelding

Toetsenbord en muis erbij (evt. draadloos, anders op de monitor aansluiten) en je hebt een volwaardige desktop.
Heb het thuis en werkt super... monitor van je laptop kun je als tweede monitor gebruiken.
Laat ook maar....

Welke applicaties wil je draaien Michel? Voor "doorgaans" kantoorwerk zou zoiets als dit prima zijn: http://www.laptopshop.nl/product/112076 ... 180sd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een losse monitor apart van de laptop(s) zou je afhankelijk van de situatie nog wel kunnen overwegen, denk aan 150 tot 200 euro voor een flinke monitor (tot 24 inch).

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Royke » 26 jan 2011, 16:53

Heb voor het werk een HP 6540B dat is een recent type en echt een laptop waar ik tevreden mee ben.

Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Elise » 26 jan 2011, 17:10

Maus335i schreef:Een losse monitor apart van de laptop(s) zou je afhankelijk van de situatie nog wel kunnen overwegen, denk aan 150 tot 200 euro voor een flinke monitor (tot 24 inch).
Persoonlijk vind ik die breedbeeldschermen helemaal niks voor een zakelijke omgeving, een goed strak 4:3 scherm heb je dan veel meer aan naar mijn mening (tenzij je in de film business zit :wink: )

Daarnaast koop je voor dat geld idd wel een flinke monitor, maar dan heb je er wel een met een TN panel met een inkijkhoek van 0,0.
(die TN panelen zitten ook in al die laptops)
Ik zou dan liever iets meer geld uitgeven en een fatsoenlijk scherm met een fatsoenlijk panel erin, maar wel een normaal 4:3 scherm.
b.v. een Dell UltraSharp 2007FP

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Maus335i » 26 jan 2011, 17:51

Elise schreef:
Maus335i schreef:Een losse monitor apart van de laptop(s) zou je afhankelijk van de situatie nog wel kunnen overwegen, denk aan 150 tot 200 euro voor een flinke monitor (tot 24 inch).
Persoonlijk vind ik die breedbeeldschermen helemaal niks voor een zakelijke omgeving, een goed strak 4:3 scherm heb je dan veel meer aan naar mijn mening (tenzij je in de film business zit :wink: )

Daarnaast koop je voor dat geld idd wel een flinke monitor, maar dan heb je er wel een met een TN panel met een inkijkhoek van 0,0.
(die TN panelen zitten ook in al die laptops)
Ik zou dan liever iets meer geld uitgeven en een fatsoenlijk scherm met een fatsoenlijk panel erin, maar wel een normaal 4:3 scherm.
b.v. een Dell UltraSharp 2007FP
Als het budget het toelaat kan ik die Dell Ultrasharps zeker aanraden! Widescreen of 4:3 is mij (persoonlijk) om het even. Tegenwoordig is 16:9 eigenlijk wel redelijk standaard geworden. Thuis heb ik een 16:10 scherm (1900x1200 pixels) en daar ben ik héél erg blij mee! Die extra pixels in de hoogte werken erg prettig.

Op kantoor gebruiken we eigenlijk veel budgetpc's/laptops en schermen. Voor wat emailverkeer, office en Windows kan je echt voor 4/500 euro ex btw per werkplek klaar zijn en dan heb je nog prima spul (dualcore processoren, 24 inch schermen etc.). Zoals je al zegt, zeer afhankelijk van waar je het precies voor wilt gebruiken en wat de specifieke wensen zijn.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door FrankS » 26 jan 2011, 20:24

Elise schreef:
Maus335i schreef:Een losse monitor apart van de laptop(s) zou je afhankelijk van de situatie nog wel kunnen overwegen, denk aan 150 tot 200 euro voor een flinke monitor (tot 24 inch).
Persoonlijk vind ik die breedbeeldschermen helemaal niks voor een zakelijke omgeving, een goed strak 4:3 scherm heb je dan veel meer aan naar mijn mening (tenzij je in de film business zit :wink: )

Daarnaast koop je voor dat geld idd wel een flinke monitor, maar dan heb je er wel een met een TN panel met een inkijkhoek van 0,0.
(die TN panelen zitten ook in al die laptops)
Ik zou dan liever iets meer geld uitgeven en een fatsoenlijk scherm met een fatsoenlijk panel erin, maar wel een normaal 4:3 scherm.
b.v. een Dell UltraSharp 2007FP
Breedbeeld / 4:3 is wel vrij persoonlijk. Ik heb op werk 2x22 inch breedbeeld staan en het werkt prima. Zelfs een tijdje 'rechtop' gehad (9x16 dus als het ware) en ook dat is redelijk prettig voor officewerk.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9676
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door smiley » 26 jan 2011, 22:24

Michel P schreef:Zal om 2 laptops moeten gaan die op 4 verschillende plekken op kantoor moeten kunnen inpluggen, en dan op het netwerk kunnen om indien nodig te contacten met de server in het archief.
Kun je wat voorbeelden beschrijven, hoe wanneer en waarom je tussen de 4 plekken verhuisd, want 4 van die dockings op die lokaties zou misschien niet helemaal zijn wat je zoekt.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Computer vraag zakelijk

Bericht door Michel P » 26 jan 2011, 22:54

smiley schreef:
Michel P schreef:Zal om 2 laptops moeten gaan die op 4 verschillende plekken op kantoor moeten kunnen inpluggen, en dan op het netwerk kunnen om indien nodig te contacten met de server in het archief.
Kun je wat voorbeelden beschrijven, hoe wanneer en waarom je tussen de 4 plekken verhuisd, want 4 van die dockings op die lokaties zou misschien niet helemaal zijn wat je zoekt.
Ik heb 2 spreekkamers en een centraal kantoor met 2 bureaus, en iedereen wil tussen de spreekkamers en kantoor toegang hebben tot een pc. Daarbij wil ik de optie thuis werken erbij open houden, om af en toe het ding mee naar huis te nemen.

Nu staan er 4 werkstations, maar met mail e.d. is dat niet altijd prettig, en daarnaast moet ik op elke machine licenties hebben, terwijl er maar 2 mensen gebruik maken van die 4 werkstations.

Andere opties zijn dus welkom, ik ben een leek op dit gebied.

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], SAH, WJ en 7 gasten