Iemand een tip om de remkracht van een 1.4 Saxo wat omhoog te krikken ? Er zitten nu schijven en blokken van de Kwikfit op en daarmee heb je veel pedaaldruk nodig om een beetje fatsoenlijk af te remmen. Ook lijkt het alsof de achterremmen bar weinig doen, maar dat is wellicht normaal (72.000 op de teller) voor het Saxo/106 platform (trommelremmen). Is DS2500 wat ? EBC vertrouw ik alleen de Yellowstuff maar dat is wellicht een beetje overkill.
En heeft een 1.4 ATE of Bendix remklauwen ?
Remblokken Saxo 1.4 (55kw) 1996
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Remblokken Saxo 1.4 (55kw) 1996
DS2500 is prima voor Saxo/106. Doen. 

-
Zorg er eerst effe voor dat je je remvloeistof helemaal ververst, dus lekker alle vocht en lucht uit het systeem met lekkere vloeistof erin. Dat zorgt er al voor dat de achterremmen het beter doen.
- tim1981
Ferodo's DS2500 zitten op mijn 106 Rallye en ze bevallen erg goed. Maar de 106 gaat de deur uit en er staat al een Fiesta voor de deur, als daar de blokken van op zijn komen er zeer waarschijnlijk ook weer de DS2500 onder.
Maar net wat EG zei, als het al een tijd geleden is dat je remvloeistof vervangen is, vervang die dan ook. Bij mijn 106 kwam de remvloeistof er achter behoorlijk bruin uit.
Op deze website kan je meer info vinden en zien welke vorm de ATE of Bendix blokken hebben, die kan je dan vergelijken met je eigen blokken.
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-c ... cq818-672/" onclick="window.open(this.href);return false;
(tevens ook sponsor van dit forum en ook een aanrader om te bestellen)
Maar net wat EG zei, als het al een tijd geleden is dat je remvloeistof vervangen is, vervang die dan ook. Bij mijn 106 kwam de remvloeistof er achter behoorlijk bruin uit.
Op deze website kan je meer info vinden en zien welke vorm de ATE of Bendix blokken hebben, die kan je dan vergelijken met je eigen blokken.
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-c ... cq818-672/" onclick="window.open(this.href);return false;
(tevens ook sponsor van dit forum en ook een aanrader om te bestellen)