Sporthatch Illustrated: 2008 Subaru Impreza STi *UPDATE*

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Sporthatch Illustrated: 2008 Subaru Impreza STi *UPDATE*

Bericht door Roman » 07 feb 2007, 15:11

The Subaru Impreza has changed faces more times than a dirty politician, but still manages to sell well thanks largely to a loyal customer base. And those loyal customers – not to mention the enthusiasts to whom the letters s-t-i are close to g-o-d – have been patiently awaiting the launch of the current Impreza's replacement, due for unveiling at the New York Auto Show in April and on the market next year.

These images published in Japan are now hitting the internet, and if the illustrations are accurate, the wait just might be over, not to mention worthwhile. Subaru's design director, Andreas Zapatinas, who was responsible for the current Subie's rather unfortunate (though arguably distinctive) front end, was shown the door. And it seems Zapatinas' successors did a much better job putting together a sharp-looking cohesive package that should make the technically excellent Impreza more palatable – if not more desirable – to a broader range of customers.

Does Subaru have a winner on it's hands?

[Source: Edmunds' Straightline]
[img:430:264]http://img403.imageshack.us/img403/5731 ... 430tg8.jpg[/img]
[img:430:223]http://img403.imageshack.us/img403/1604 ... 430ez7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Roman op 09 feb 2007, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 feb 2007, 15:22

De nieuwe Mitsu wint hands down qua uiterlijk(niet erg handig om die ernaast te zetten :)). De Impreza ziet er zo veel te braaf uit, niet in de laatste plaats om dat het nu een hatch is.

Wouter81
Berichten: 9462
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 07 feb 2007, 15:32

Ze zijn bij Subaru nogal zoekende zeg, voor een eigen familiegezicht. Zit weinig lijn in.

Dit is ook niks, de EVO is echt veel stoerder en dus mooier.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 07 feb 2007, 17:44

In ieder geval is dat omgekeerde Alfa-hart nu weg... :lol:

Intussen: wie herkent hier nog een Impreza in?

[img:650:253]http://www.cuscoracing.com/img/news/pic-2_l.jpg[/img]

Zie ook http://www.cuscoracing.com/07sgt.html en http://www.cuscoracing.com/0607-3.htm

Is de Impreza STI van Cusco Racing voor de GT300-klasse (de kleintjes, zeg maar) van het Super GT-kampioenschap. Noem 'm maar klein. :lol:

Zo stoort me die grille ook een stuk minder. Dus van die hatch is ook wel wat te maken... :twisted:

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 07 feb 2007, 19:51

geef mij maar de sub, ziet er toch wel beter uit dan de huidige serie.

de evo is nu toch ook vet...

doe toch maar de impreza

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 09 feb 2007, 10:28

These images reveal the forthcoming Impreza, two months before the car makes its official world debut at the New York Motor Show in April.

As our images reveal, the changes are significant, and the styling sees an unparalleled reinvention of the firm's most important model. Perhaps most striking is the fact that the UK version of the Impreza is no longer a saloon. British drivers will be offered only a five-door hatchback when the new car arrives in showrooms in October.

Gone, too, is the unpopular aeroplane motif that debuted on the front of the new Tribeca. Originally inspired by Subaru's aviation heritage, the look also appeared on the last-generation Impreza, as well as the controversial B5 concept.

Now, Auto Express can tell fans of the brand to expect far more toned-down styling, centred around a wide, narrow grille and upward-slanting headlights which owe their shape to the current model's design.

To broaden the newcomer's appeal, the stylists also chose to keep things simple when it came to penning the rest of the bodywork. As a result, the Impreza's clean lines focus more on performance and packaging.

At the same time, engineers have worked to keep prices down. The aim is for costs to fall in line with models such as the VW Golf, which Subaru identified as a key rival for the newcomer during road tests in the US.

All this means the next Impreza will be a very different size than at present. The five-door will be around 130mm shorter than the current sal­oon, and 50mm wider. To improve headroom in the rear, the car will be a fraction taller, while the kerbweight stays at around 1,400kg.

Yet while it's all change for the styling and dimensions, under the bonnet the maker plans to carry over much of the existing engine line-up. As a result, the base Impreza will be powered by a naturally aspirated 1.5-litre boxer delivering 115bhp.

The top-spec STi is to feature a reworked version of the current 2.0-litre turbocharged flat-four. This offers 300bhp and 431Nm of torque. A new 2.5-litre motor is also under development, although it's likely to debut in the US before heading to the UK.

The bad news, however, is that Subaru is not expected to launch a diesel variant until 2009. Its engine, tipped to be a 2.2-litre flat-four, is the culmination of more than 25 years of development, which has involved Toy­ota. The new oil-burner will employ a particulate filter to reduce emissions, and is expected to return CO2 figures of less than 140g/km.

Exact performance details are not yet available, but Subaru is thought to have set a target of 150bhp for the unit, with a further development offer-ing nearly 180bhp in 2010.

Both petrol and diesel variants will come with a choice of five-speed manual or six-ratio automatic transmissions. Meanwhile, the STi will be equipped with an upgraded six-speed manual. Instead of adding to the top-of-the-range car's already explosive power output, company engineers are concentrating more on beefing up the low to mid-range torque.

We can also expect some major tweaks to the already superb 4WD system, in addition to revisions of the Driver's Control Centre Diff (DCCD). Our source revealed to us that a new rear multi-link suspension set-up will also be employed on the Impreza - a strategic upgrade which will improve handling, stability and ride quality.

With both the STi and Mitsu­bishi's fresh Lancer Evo expected to arrive in showrooms in early 2008, the stage is set for a new battle royale, Japanese-style: blindingly quick four-cylinder turbos with 4WD traction for a little over £20,000. More pictures of the Impreza are expected as the New York expo approaches.
[img:600:400]http://www.autoexpress.co.uk/images/fro ... 2758_5.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.autoexpress.co.uk/images/fro ... 2757_5.jpg[/img]

HSR
Berichten: 5518
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 09 feb 2007, 12:01

Ik kan het niet mooi vinden.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 feb 2007, 12:46

En dan klagen mensen over de 1-serie...

Blegh.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 09 feb 2007, 12:49

pff.. wie zet er nou zo'n spoiler op een hatch :S

Misschien dat het hier al eerder staat in het draadje niet echt doorgelezen.. Zou mij niet verbazen dat moet iedereen toch afschuwelijk vinden!

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 09 feb 2007, 13:24

Ik hoop dat subaru de rijeigenschappen vóór uiterlijk heeft gezet. Want laten we eerlijk zijn, met 4wd en nog eens een motorupgrade, zou dit ding toch weleens super goed kunnen gaan rijden. Dan maar van het sedan-concept af.

Tom
Berichten: 22338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 feb 2007, 13:27

Photoshop-tekeningen zeggen mij niks, kan nog alle kanten uitgaan.

Looks van een impreza zijn altijd al lelijk geweest (alleen bij de GTT was ie mooi van lelijkheid, en de STI is mooi van 'bruutheid').

jille hooysma
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 dec 2006, 17:16
Locatie: Oerterpcity

Bericht door jille hooysma » 09 feb 2007, 17:53

hoezo grote spoiler :?: :!: Net alsof je de bruidstaart er mee gaat aansnijden.
geef mij maar een mooie sportuitlaat. beter dan zo'n inmense vleugel 8)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6812
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 09 feb 2007, 21:22

Doe mij dan toch deze maar:


[img:770:512]http://www.y2kelly.com/images/DerekPix/ ... eels-B.jpg[/img]


:wink:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 feb 2007, 14:27

Mari Oh Oh! schreef:De nieuwe Mitsu wint hands down qua uiterlijk(niet erg handig om die ernaast te zetten :)).
Dat vond ik dus ook. :-)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 10 feb 2007, 15:36

Vind de EVO er al helemaal niet uitzien :?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 feb 2007, 16:18

partyondude schreef:Vind de EVO er al helemaal niet uitzien :?
Dat dacht ik ook!

Michel

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 10 feb 2007, 16:19

Als dit inderdaad de Impreza en EVO van de toekomst zijn, ben ik er snel klaar mee, ga ik mooi wat anders halen.

Een 'M' ofzo 8)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 feb 2007, 19:36

Dit is de eerste Evo die ik mooi vind. Ik zou er zelfs wel één willen. De oude uitvoeringen vind ik stoer, maar echt mooi, neuh. Zelfde geldt voor de oude Impreza's met het verschil dat de nieuwe een afschuwelijke (en) hatchback is.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 10 feb 2007, 20:16

partyondude schreef:Als dit inderdaad de Impreza en EVO van de toekomst zijn, ben ik er snel klaar mee, ga ik mooi wat anders halen.

Een 'M' ofzo 8)
Bram,

Ik zou verder in het alfabet zoeken :lol:

Grtz,Hans :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast