Smiley mag weer kiezen -> 320d op P5
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Smiley's 320EDE
Dan was het idd 3 jaar geweest en had ik nu een nieuwe auto 

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Mijn werkrayon voor de auto is de benelux.
Ik zal dus eerder aan die 180k zitten, dan aan die 5 jaar.
Ik zal dus eerder aan die 180k zitten, dan aan die 5 jaar.
- Petrolhead Tom
Ik ben wel benieuwd hoe de bekleding je bevalt na een aantal kilometer. Vind het er erg chique uitzien. 

- smiley
Ik ook. Heb er nog een topic voor geopend, maar geen duidelijkheid. Ook de verkoper had geen sensatec's staan toen ik ging informeren. Ook met googlelen gemengde resultaten.Petrolhead Tom schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de bekleding je bevalt na een aantal kilometer. Vind het er erg chique uitzien.
Het is "plakt in de warmte en steenkoud in de winter" versus "niks mis mee".
De tijd zal het leren.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Sensatec is toch kunstleder?
- Petrolhead Tom
Ik blijf je topic volgen! 

- smiley
Ja. Ook wel "plastic stoeltjes" genoemd hierRivanov schreef:Sensatec is toch kunstleder?

Maar 60 euro versus 3500 euro maakt rauwe bonen zoet zeg maar

Vandaag wat meer kilometers gemaakt, en de auto nodigd uit tot rustiger rijden.
In mijn 115 pk A4 was het altijd sleuren om bij te blijven. In deze doe je het met 2 vingers in de neus.
Zelfs het start/stop systeem laat ik nu maar aanstaan, omdat het gewoon totaal niet irritant is. (de motor start ongelooflijk snel als je de koppeling weer aanraakt)
De navigatie is een verademing vergeleken met die verouderde meuk uit de A4 (was de refresh versie uit 2007, maar de navigatie was nog uit het originele begin van 2001 volgens mij)
De sensatec voelde vanmorgen inderdaad frisjes aan bij het instappen, maar met de (normale) verwarming aan, is dat gevoel zo weg. Nog eens evalueren als ik in de vrieskou wegrijd.
- Rivanov
Is het qua vermogen inderdaad goed te doen?
Want m'n schoonpa gaat (zoals ik eerder al vermeldde) een 320d EDE Touring rijden.
Maar het is qua prestatie ook weer niet té efficient?
Want m'n schoonpa gaat (zoals ik eerder al vermeldde) een 320d EDE Touring rijden.

- smiley
Voor mij wel, maar ik vergelijk het nu met een minder pk A4; ik kom niet uit een andere bmw diesel, dus geen eerlijke vergelijk. Gewoon zelf een proefrit maken in zo'n EDE, dan merk je het wel.Rivanov schreef:Is het qua vermogen inderdaad goed te doen?
Ik zie het als vlot meekomen, terwijl je toch geneigd bent relaxed te rijden.
Volgens mij was dat ook de conclusie van het EDE artikel hierop DF.
http://www.driving-fun.com/1-626/tv/Tes ... e-BMW.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/618/the-know ... -hebt.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door smiley op 24 jan 2011, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rivanov
Hij komt van een gechipte A6 Avant 2.0TDI.
- smiley
Tja, dan zal het voornamelijk zijn rijstijl zijn, die de doorslag gaat geven.Rivanov schreef:Hij komt van een gechipte A6 Avant 2.0TDI.
Als je altijd volle polle wil, dan zal je de eco logica wat tegen werken.
- Luca
Mooie BMW 

-
"Wij" hebben ook 3 jaar met sensatec gereden, bevalt gewoon erg goed 
Erg goed schoon te houden, en ziet er goed uit!
Wel had het bij ons na 3 jaar en 160k slijtageplekken op de zij-wang van de bestuurdersstoel.

Erg goed schoon te houden, en ziet er goed uit!
Wel had het bij ons na 3 jaar en 160k slijtageplekken op de zij-wang van de bestuurdersstoel.
- Aerschtuner
Ultra bump!
Hoe bevalt het kunstleder? En hoe was de levertijd bij jou. De mijne is nog steeds niet geleverd
Hoe bevalt het kunstleder? En hoe was de levertijd bij jou. De mijne is nog steeds niet geleverd

- Rivanov
M'n schoonvader rijdt nu sinds een week de BMW 320d EDE Touring.
Zwart met panoramisch-dak, Performance-pack (dubbele uitlaat, chromen nieren en 17" LM), en M-stuur en M-pook, Xenon etc.
Prachtige verschijning! En het rijdt heeeerlijk met z'n 163pk!

Zwart met panoramisch-dak, Performance-pack (dubbele uitlaat, chromen nieren en 17" LM), en M-stuur en M-pook, Xenon etc.
- Aerschtuner
Ah, die chromen nieren heb ik ook besteld. 17 inch ga ik wellicht zelf privé nog aanschaffen als ik een setje winterbanden op velg kan vinden...
Mooie auto!
Mooie auto!
- Rivanov
Tevens heeft ie de sportstoelen in zwart leder. Zitten ook super.
- Reind
Wat kost die nou in een dergelijke configuratie. Meer foto´s graagRivanov schreef:Tevens heeft ie de sportstoelen in zwart leder. Zitten ook super.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Erg mooi zo! Één van de kandidaten als opvolger van m'n GTI. In 2012 verschijnt de nieuwe 3 serie geloof ik, zou een mooi moment zijn om over te stappen naar zoiets. Heb geen zin meer om heel veel bijtelling te betalen voor een zakelijke auto. Mooie bijkomstigheid is ook dat ik wat minder vaak en minder duur hoef te tanken, wordt er gek van. Afgelopen 4 dagen alweer voor zo'n 200 euro erin geflikkerd. F#ck maar Den Haag. En van de nieuwe 3 zal er vast ook wel zo'n soort editie komen.Rivanov schreef:M'n schoonvader rijdt nu sinds een week de BMW 320d EDE Touring.
- Rivanov
Tussen 55k-60k geloof ik.Reind schreef:Wat kost die nou in een dergelijke configuratie. Meer foto´s graagRivanov schreef:Tevens heeft ie de sportstoelen in zwart leder. Zitten ook super.
Ik heb de auto voor 'm geconfigureerd maar de prijs staat me niet meer helemaal bij.
Enig minpunt. We hadden de Navi Professional besteld (ofcourse!) .. hebben ze in de fabriek de fout gemaakt om het Navi Business erin te zetten! Dus het 4:3 scherm i.p.v. 16:9.
Kwamen ze achter bij de dealer.. Hij had de keus om 'm terug te laten sturen maar dan kon ie pas in december (!!

Dus de fout maar op de koop toegenomen (wel de nieuwste prof. software erop laten zetten.. dus hij heeft wel 3D navi).. dat is eigenlijk het enige minpuntje aan de auto want het breedbeeld scherm is natuurlijk vele malen mooier! Heb verder nog geen interieurshots.. Wel één van de kont.
De dubbele uitlaat zit er nog niet onder aangezien dat 'officieel' niet mag op de EDE (17" LM eigenlijk ook niet) omdat dit in de praktijk wijzigingen aan de performance brengt. Hij moest dus eerst volledig op papier staan etc. M'n schoonpa moet dus binnenkort even terug naar de dealer, dan zetten ze de eindstukken over.
- Petrolhead Tom
Is dat een los sierstuk of is het de complete demper?
- smiley
Nog steeds tevreden over het kunstleer.Aerschtuner schreef:Ultra bump!
Levertijd was een kleine 4 maanden.
Wel vindt ik het directe stuurgedrag iets minder dan in de audi,
Als je nog slaapdronken in de auto zit, zit je je suf te corrigeren. Erg vermoeiend.
In de autoweek van een paar weken geleden werdt dat mooi omschreven; de audi stuurt wolliger dan de bimmer, en blijkbaar trek ik dat beter met mijn lauwe snelwegkilometers.
- Reind
Zo, dat is toch wel een flink bedrag. Daar heb je ook 2 dikke golfjes voor. De opties zijn bij BMW toch wel killing. Heb zakelijk eigenlijk altijd met een prive auto gereden en dan kilometer vergoeding. Altijd BMW en altijd dikke bakken van rond de 15K. Dus rond de 5-6 jaar oud en afgeladen met opties.Rivanov schreef:Tussen 55k-60k geloof ik.Reind schreef:Wat kost die nou in een dergelijke configuratie. Meer foto´s graagRivanov schreef:Tevens heeft ie de sportstoelen in zwart leder. Zitten ook super.
Ik heb de auto voor 'm geconfigureerd maar de prijs staat me niet meer helemaal bij.
Enig minpunt. We hadden de Navi Professional besteld (ofcourse!) .. hebben ze in de fabriek de fout gemaakt om het Navi Business erin te zetten! Dus het 4:3 scherm i.p.v. 16:9.
Kwamen ze achter bij de dealer.. Hij had de keus om 'm terug te laten sturen maar dan kon ie pas in december (!!) rijden.
Dus de fout maar op de koop toegenomen (wel de nieuwste prof. software erop laten zetten.. dus hij heeft wel 3D navi).. dat is eigenlijk het enige minpuntje aan de auto want het breedbeeld scherm is natuurlijk vele malen mooier! Heb verder nog geen interieurshots.. Wel één van de kont.
De dubbele uitlaat zit er nog niet onder aangezien dat 'officieel' niet mag op de EDE (17" LM eigenlijk ook niet) omdat dit in de praktijk wijzigingen aan de performance brengt. Hij moest dus eerst volledig op papier staan etc. M'n schoonpa moet dus binnenkort even terug naar de dealer, dan zetten ze de eindstukken over.
Rij nu een 330d uit 2004 met alles erop en eraan. Dacht dat leasen altijd duurder zou zijn. Maar als ik kijk wat ik toch nog aan runningcosts heb kun je daar best een mooie bak voor leasen. Afgelopen jaar heeft mij die auto €850 per maand gekost. Nu krijg ik iets van €500 rijkostenvergoeding. Kan ik dus leasen voor €350 per maand. En rij dan zorgenloos.
Wat kost zo'n leasert eigenlijk per maand.
- dvh
Vanaf +/- 650,- heb je een kale 318
http://directlease.nl/DLNl/go/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer je bijv. een 330 zou leasen zit je tussen de 1000 - 1250, en dan moet je het bij de standaard opties houden.
http://directlease.nl/DLNl/go/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer je bijv. een 330 zou leasen zit je tussen de 1000 - 1250, en dan moet je het bij de standaard opties houden.
-
Leaseprijs ligt er toch helemaal aan hoeveel KM's je maakt..?
Tenminste, ik neem aan dat die 850 all in is?
Tenminste, ik neem aan dat die 850 all in is?