Het ontbreken van service in Nederland.
- Luc B
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Dat haat ik zo als die mensen niet terug bellen. vooral als je van plan bent een leuke duit achter te laten. Zo heb ik dat zelf bij de opel gehad dat ik toch voor een leuk bedrag aan onderdelen had besteld. Nooit meer wat van gehoord.
- JP
Hetzelfde met mailtjes beantwoorden. Schijnt ook steeds meer trend te worden om vragen gewoon te negeren.
- dvh
Moeilijk zeker niet.romo schreef:Zo moeilijk is het toch niet?
Een man een man, een woord een woord……………….
Alleen kan het zijn dat je een bedrijf tekort doet door 1 rotte appel.
Ik bedoel, kpn, tmobile , belastingdienst , dong , ect...
Die bellen me allemaal niet terug...

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Deze verkoper is daar een onderdeel van de inventaris…………..
-
Arthur, wat Hans zegt......
Vwb het inkomen het is maar een aanname. Blijkbaar verdienen ze hun geld makkelijk of hebben ze een hele makkelijke werkgever want bij mij zouden ze na 2 keer zo'n geintje op straat staan. Kon even geen andere reden bedenken.
Vwb het inkomen het is maar een aanname. Blijkbaar verdienen ze hun geld makkelijk of hebben ze een hele makkelijke werkgever want bij mij zouden ze na 2 keer zo'n geintje op straat staan. Kon even geen andere reden bedenken.
-
ik ben zelf bedrijfsleider, maar als je al een wat langere tijd meedraait kan je toch wel zien met wat voor soort klanten je te maken hebt. Ik behandel bijna iedereen hetzelfde, maar bij sommige mensen zie je gewoon al dat ze zo goed als niets uit gaan geven maar je wel een hele hoop tijd gaan kosten. Zo help ik liever geen slecht geintegreerde personen zeg maar. Je verdient er geen pepernoot aan en als je eenmaal hebt uitgelegd dat je iets moet inruilen om het voor de prijs te mogen meenemen ben je rustig 10 minuten verder. Grootste deel van de klanten zijn super en daar lopen we erg hard voor.
- Maus335i
Klopt. Ik heb ook klanten waar ik een paar euro per jaar aan verdien, maar ons vervolgens uren en uren aan support kosten. En weet je wat? Interesseert me geen reetjarno trulli schreef:ik ben zelf bedrijfsleider, maar als je al een wat langere tijd meedraait kan je toch wel zien met wat voor soort klanten je te maken hebt. Ik behandel bijna iedereen hetzelfde, maar bij sommige mensen zie je gewoon al dat ze zo goed als niets uit gaan geven maar je wel een hele hoop tijd gaan kosten.

Elke klant moet je zonder vooroordelen behandelen. Je zou maar net de persoon de een ton bij je wilde uitgeven met zo'n grap kwijtraken.
Service is in Nederland ver te zoeken en het wordt steeds erger. Dit heeft met zowel de klant zelf als de ondernemers te maken. Door de komst van webshops is de concurrentie in veel sectoren erg groot geworden. Mensen kopen liever online, omdat het goedkoper (en makkelijker?) is. Het gevolg is wat winkeliers moeten bezuinigen op personeel, waardoor vakmensen plaats moeten maken voor studenten. Het wachten is op mensen zoals ik waar het lampje eens gaat branden en je beseft dat de bakker misschien iets duurder is, maar echte kwaliteit brood maakt

En daarnaast is Nederlands volk (ook weer zo lekker generaliserend) van nature uit vrij arrogant. We hebben veel op te merken over de Fransozen, maar we kunnen er zelf ook héél wat van...
-
Interessant topic! Zie dat een aantal hier ook uit principe niet meer bij een bepaalde winkel komen wanneer je een slechte ervaring hebt gehad. Zo kom ik al jaren niet meer bij de aktie -sport en de burger king.
Bij de aktie sport een aantal EK's geleden een shirt van het Nederlands elftal besteld welke ze gratis voor mij zouden bedrukken met naam en rugnummer. Had het shirt vooruit betaald, maar zou het dan na een week op kunnen halen, bedrukt. Niks meer van gehoord, dus zelf gaan vragen na 2 weken. Shirt was nog niet klaar.. ondertussen was het EK al begonnen en wilde ik toch wel graag mijn shirt hebben. Ze hadden problemen met de leverancier ik moest nog maar even wachten. Toen het EK al was afgelopen had ik nog steeds niks gehoord en ik hoefde heel dat shirt niet meer eigenlijk. De bedrijfsleider wilde m'n geld niet teruggeven omdat de aankoop al te lang geleden was om te mogen ruilen.. (langer dan 14 dagen oid)
Na een flinke discussie wilde hij me wel een tegoedbon geven, waar ik uiteraard niet mee akkoord ging. Ik wilde m'n geld terug, maar dat ging hij niet geven. Toen een dag later met 10 man de winkel ingelopen. Geen agressieve houding aangenomen, maar wel aanwezig. Toen had ik binnen een minuut m'n geld terug.
Bij de Burger King een aantal jaar geleden 's avonds binnen gelopen met een redelijk grote groep mensen van de school waar ik destijds op zat. Een paar tafels verder zaten wat van die schoolgenoten te klooien en (heel onbeschoft) met eten te gooien. Waren geen vrienden van me maar ik kende ze dus wel. Toen iedereen klaar was, was ik de laatste die de zaak verliet. Toen riep 1 van de medewerkers iets naar me. Ik verstond hem niet en draaide me om om te vragen wat er was. Toen zag ik hem over de balie springen en op me afrennen. Voor ik het wist greep hij me naar de keel en drukte me tegen een muur aan. Hij begon te schreeuwen dat hij me ging vermoorden en m'n keel door zou snijden... Ik schrok me kapot natuurlijk. Kan snappen dat hij boos was dat die anderen liepen te klooien met eten, maar ik hoorde daar niet bij en uit het niet vloog hij me aan. Meteen naar de bedrijsleider gelopen, maar die stond achter zijn medewerker want hij werkte mij naar buiten samen met het andere personeel en gooide zn zaak dicht. Heb toen Burger King Nederland gebeld en een aangetekende brief gestuurd. Ik wilde een excuus en het ontslag van die medewerker die me aanvloog. Nooit meer wat van gehoord nadat mijn klacht in "behandeling" ging en die jongen werkt er volgens mij nog steeds.
Bij de aktie sport een aantal EK's geleden een shirt van het Nederlands elftal besteld welke ze gratis voor mij zouden bedrukken met naam en rugnummer. Had het shirt vooruit betaald, maar zou het dan na een week op kunnen halen, bedrukt. Niks meer van gehoord, dus zelf gaan vragen na 2 weken. Shirt was nog niet klaar.. ondertussen was het EK al begonnen en wilde ik toch wel graag mijn shirt hebben. Ze hadden problemen met de leverancier ik moest nog maar even wachten. Toen het EK al was afgelopen had ik nog steeds niks gehoord en ik hoefde heel dat shirt niet meer eigenlijk. De bedrijfsleider wilde m'n geld niet teruggeven omdat de aankoop al te lang geleden was om te mogen ruilen.. (langer dan 14 dagen oid)

Bij de Burger King een aantal jaar geleden 's avonds binnen gelopen met een redelijk grote groep mensen van de school waar ik destijds op zat. Een paar tafels verder zaten wat van die schoolgenoten te klooien en (heel onbeschoft) met eten te gooien. Waren geen vrienden van me maar ik kende ze dus wel. Toen iedereen klaar was, was ik de laatste die de zaak verliet. Toen riep 1 van de medewerkers iets naar me. Ik verstond hem niet en draaide me om om te vragen wat er was. Toen zag ik hem over de balie springen en op me afrennen. Voor ik het wist greep hij me naar de keel en drukte me tegen een muur aan. Hij begon te schreeuwen dat hij me ging vermoorden en m'n keel door zou snijden... Ik schrok me kapot natuurlijk. Kan snappen dat hij boos was dat die anderen liepen te klooien met eten, maar ik hoorde daar niet bij en uit het niet vloog hij me aan. Meteen naar de bedrijsleider gelopen, maar die stond achter zijn medewerker want hij werkte mij naar buiten samen met het andere personeel en gooide zn zaak dicht. Heb toen Burger King Nederland gebeld en een aangetekende brief gestuurd. Ik wilde een excuus en het ontslag van die medewerker die me aanvloog. Nooit meer wat van gehoord nadat mijn klacht in "behandeling" ging en die jongen werkt er volgens mij nog steeds.

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@ MarkN: Wurger King dus?
Heb zelf 'n winkel en begrijp jarno trulli heel goed, maar Maurice heeft ook 'n prima story.
De NL consument is wel veel zeikeriger geworden merk ik de laatste 10 jaar ofzo. Er zijn er 'n paar bij die denken dat ze jezus zijn en besteden nul.
Programmas als Radar en Kassa zijn interessant, maar dragen imo niet altijd bij aan de relaxedheid van de consument. De verkoper is altijd de lul/leugenaar/gladde jongen.....
Ik ben zelf 'n heel makkelijke(soms te makkelijke) consument, mijn manko is soms dat ik dat ook van mijn klanten verwacht en gozijdank is 90% natuurlijk ok, maar er is 'n percentage die ik liever kwijt dan rijk ben eerlijk gezegd.
Het koning klant idee heb ik hoog in 't vaandel maar dan moet een klant zich wel als zodanig gedragen. Met kortingen en internet verhalen begint 't al. En tóch ben ik geen museum en wil ook door/omzetten. Het is van de verkoper kant ook niet altijd eenvoudig. De consument denkt daar imo net wat te makkelijk over.

Heb zelf 'n winkel en begrijp jarno trulli heel goed, maar Maurice heeft ook 'n prima story.
De NL consument is wel veel zeikeriger geworden merk ik de laatste 10 jaar ofzo. Er zijn er 'n paar bij die denken dat ze jezus zijn en besteden nul.
Programmas als Radar en Kassa zijn interessant, maar dragen imo niet altijd bij aan de relaxedheid van de consument. De verkoper is altijd de lul/leugenaar/gladde jongen.....
Ik ben zelf 'n heel makkelijke(soms te makkelijke) consument, mijn manko is soms dat ik dat ook van mijn klanten verwacht en gozijdank is 90% natuurlijk ok, maar er is 'n percentage die ik liever kwijt dan rijk ben eerlijk gezegd.

Het koning klant idee heb ik hoog in 't vaandel maar dan moet een klant zich wel als zodanig gedragen. Met kortingen en internet verhalen begint 't al. En tóch ben ik geen museum en wil ook door/omzetten. Het is van de verkoper kant ook niet altijd eenvoudig. De consument denkt daar imo net wat te makkelijk over.
Laatst gewijzigd door Robin op 23 jan 2011, 16:43, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Mark N schreef: [...]

- Individual
Zo ben ik eens met mijn moeder bij Keram gaan kijken naar wat Z4 occasions. Werden totaal niet serieus genomen. Verkoper kon zijn lach niet onderdrukken. Een paar weken geleden was ik er weer. Deze keer met mijn beide ouders. Toen wel door zowel de BMW als de MINI verkopers behandeld zoals het hoort. Met een prettig gevoel weggegaan.
Het gaat om het gunnen inderdaad.
Eens met Maurice. Laatst bij een klein sportzaakje geweest voor nieuwe voetbalschoenen. Zo'n winkel waar nog een belletje gaat als je de deur opent. Geweldig geholpen door de eigenaar. Duidelijk een man met hart voor de zaak. Zeer uitgebreid de tijd genomen om mij naar alle tevredenheid te helpen. Naast me zat een man wandelschoenen van tweehonderd euro te passen, die werd net zo goed geholpen als ik. De eigenaar deed zijn best om me met een betaalbaar paar naar huis te laten gaan. Uiteindelijk tevreden met een paar lelijke voetbalschoenen weggegaan, maar ze zitten als gegoten.
Het gaat om het gunnen inderdaad.
Eens met Maurice. Laatst bij een klein sportzaakje geweest voor nieuwe voetbalschoenen. Zo'n winkel waar nog een belletje gaat als je de deur opent. Geweldig geholpen door de eigenaar. Duidelijk een man met hart voor de zaak. Zeer uitgebreid de tijd genomen om mij naar alle tevredenheid te helpen. Naast me zat een man wandelschoenen van tweehonderd euro te passen, die werd net zo goed geholpen als ik. De eigenaar deed zijn best om me met een betaalbaar paar naar huis te laten gaan. Uiteindelijk tevreden met een paar lelijke voetbalschoenen weggegaan, maar ze zitten als gegoten.
- Snipe
Daar hoef je mij niet van te overtuigen, maar - zoals je zelf ondervonden hebt - die kneuzen bij Oger des te meer.Shakes schreef:@ Snipe kan best maar ken genoeg mensen die er net zo bijlopen als ik maar daar lachend jassen van 800 ophalen........elke maand. Looks zeggen niks he!
-
LOL! Zoiets inderdaad haha! Was echt een heel raar verhaal. Vond het eten daar toch al niks dus heb er geen moeite mee om ze nu te "boycotten".Robin schreef:@ MarkN: Wurger King dus?![]()
![]()
Trouwens, een hele andere insteek op dit verhaal, veel consumenten verwachten als koning behandeld te worden terwijl ze zelf een enorm asociale houding aannemen. Ik werk als bijbaantje bij een tankstation, en je wordt vaak echt als een stuk stront behandeld, maar dan verwachten ze dat ik wel netjes blijf....
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Klinkt allemaal zo bekent, Zo ging ooit in een ver verleden met net nieuw gespoten BMW 320/6 (beestje was 11 of 12 jaar oud) naar de plaatselijke BMW dealer.
Moest nog wat laatste onderdeeltjes bestelen !
Parkeer m,n auto netjes in het parkeer vak ga naar binnen, naar de balie waar niemand te bekennen is.
Na een tijdje komt de eigenaar van het bedrijf aan lopen, ik denk nog ha eindelijk ik word geholpen
Maar helaas meneer loopt door zonder ook maar iets te zeggen, even later komt ie weer terug zegt weer niks.
Op dat zelfde moment komt er een gloed nieuw 5 serie het terrein op rijden, eigenaar van het bedrijf springt in de houding er wordt met spoed een medewerker opgetrommeld om meneer de Vries te helpen met z'n nieuwe 5 serie.
Meneer werd binnen gehaald als de koning van Spanje, ik stond daar maar wat bij de balie.
Ik heb het nog even aan gezien hoe meneer de Vries een bak koffie aangeboden kreeg. en hoe er nog even me werd om geslijmt.
Ben toen maar vertrokken, heb de eigenaar en meneer de Vries nog even netjes gedag gezegd en de onderdeeltjes maar ergens anders bestelt.
Moest nog wat laatste onderdeeltjes bestelen !
Parkeer m,n auto netjes in het parkeer vak ga naar binnen, naar de balie waar niemand te bekennen is.
Na een tijdje komt de eigenaar van het bedrijf aan lopen, ik denk nog ha eindelijk ik word geholpen

Maar helaas meneer loopt door zonder ook maar iets te zeggen, even later komt ie weer terug zegt weer niks.
Op dat zelfde moment komt er een gloed nieuw 5 serie het terrein op rijden, eigenaar van het bedrijf springt in de houding er wordt met spoed een medewerker opgetrommeld om meneer de Vries te helpen met z'n nieuwe 5 serie.
Meneer werd binnen gehaald als de koning van Spanje, ik stond daar maar wat bij de balie.

Ik heb het nog even aan gezien hoe meneer de Vries een bak koffie aangeboden kreeg. en hoe er nog even me werd om geslijmt.
Ben toen maar vertrokken, heb de eigenaar en meneer de Vries nog even netjes gedag gezegd en de onderdeeltjes maar ergens anders bestelt.
- Robin Hartog
Ik kan mij helemaal vinden in mijn naamgenoot's verhaal.
Ik ben zelf ook verkoper en de verhalen die ik hier lees zijn natuurlijk onbeschoft etc., maar ik vind niet dat je alles mag verwachten van een verkoper. Gisteren stormde een klant de winkel uit omdat hij geen 10% korting kreeg van mij op een apparaat van 100 euro. Klant is koning, zeker, maar zoals Robin al schreef; ze moeten zich ook verplaatsen in de verkoper. Ik wil zeer zeker iets verkopen, maar ben geen filantropische instelling.
Edit: Overigens heb ik nog wel een verhaal hoor:
Vriend van mij (toen 19 jaar) wilde en LCD kopen bij een niet nader te noemen winkel. Stonden geen prijskaartjes bij de TV's en vroeg daarom dus aan de verkoper wat een bepaald type kostte. Verkoper zei doodleuk dat hij hem eerst moest kopen voordat hij de prijs vertelde. "Anders ga je de prijzen vergelijken"...! Nou toen ik dat hoorde viel ik echt op de grond van het lachen.

Ik ben zelf ook verkoper en de verhalen die ik hier lees zijn natuurlijk onbeschoft etc., maar ik vind niet dat je alles mag verwachten van een verkoper. Gisteren stormde een klant de winkel uit omdat hij geen 10% korting kreeg van mij op een apparaat van 100 euro. Klant is koning, zeker, maar zoals Robin al schreef; ze moeten zich ook verplaatsen in de verkoper. Ik wil zeer zeker iets verkopen, maar ben geen filantropische instelling.
Edit: Overigens heb ik nog wel een verhaal hoor:
Vriend van mij (toen 19 jaar) wilde en LCD kopen bij een niet nader te noemen winkel. Stonden geen prijskaartjes bij de TV's en vroeg daarom dus aan de verkoper wat een bepaald type kostte. Verkoper zei doodleuk dat hij hem eerst moest kopen voordat hij de prijs vertelde. "Anders ga je de prijzen vergelijken"...! Nou toen ik dat hoorde viel ik echt op de grond van het lachen.

- JP
Toch niet de Shell, met dat gebedel aan de kassa....Mark N schreef:(...)Ik werk als bijbaantje bij een tankstation, en je wordt vaak echt als een stuk stront behandeld, maar dan verwachten ze dat ik wel netjes blijf....

- Maus335i
Hehe, mooi verhaal Niels.. en herkenbaar 
Zo liep ik Pouw Zwolle eens binnen voor een A8L 4.2 tdi (als ik me niet vergis). Krap een half jaar geleden, toen ik de 335i nog had en inmiddels had besloten terug naar Audi te willen. Paar rondjes om de auto gelopen, niemand. Ondertussen stond er een verkoper ontzettend gezellig te kletsen met de baliemedewerkster. Na 10 minuten opgegeven en weggelopen. Ik loop de deur nog niet uit, komen er 2 ouwelui binnen en kijken wat rond. Je raad het al, de verkoper rent er met een noodgang op af.
Ik stap in de 335i en wil wegrijden, en net op het moment dat ik in de achteruitkijkspiegel kijk, zie ik die verkoper me nog nagapen. Op dat moment dacht ik hah, loser. Destijds was ik vrij serieus, dus met een beetje "pech" hadie hem nog kunnen verkopen ook. Achteraf veel blijer met de S8, maar prima
Men zegt dan "tsjah, een inschattingsfout kan je wel eens maken". Maar waarom zou je klanten uberhaupt "inschatten" op een serieusheidsschaal? Loop er gewoon op af en vraag of je kan helpen, zo niet dan ga je weer terug.

Zo liep ik Pouw Zwolle eens binnen voor een A8L 4.2 tdi (als ik me niet vergis). Krap een half jaar geleden, toen ik de 335i nog had en inmiddels had besloten terug naar Audi te willen. Paar rondjes om de auto gelopen, niemand. Ondertussen stond er een verkoper ontzettend gezellig te kletsen met de baliemedewerkster. Na 10 minuten opgegeven en weggelopen. Ik loop de deur nog niet uit, komen er 2 ouwelui binnen en kijken wat rond. Je raad het al, de verkoper rent er met een noodgang op af.
Ik stap in de 335i en wil wegrijden, en net op het moment dat ik in de achteruitkijkspiegel kijk, zie ik die verkoper me nog nagapen. Op dat moment dacht ik hah, loser. Destijds was ik vrij serieus, dus met een beetje "pech" hadie hem nog kunnen verkopen ook. Achteraf veel blijer met de S8, maar prima

Men zegt dan "tsjah, een inschattingsfout kan je wel eens maken". Maar waarom zou je klanten uberhaupt "inschatten" op een serieusheidsschaal? Loop er gewoon op af en vraag of je kan helpen, zo niet dan ga je weer terug.
- Individual
Dat gebedel van Shell doen ze bij Smullers tegenwoordig ook. Bestel je een menu met drinken en alles erop en eraan, vragen ze vervolgens of je er een cola bij wilt voor een euro.
- Maus335i
Ik begrijp je verhaal en wij hebben ze ook. Op een bedrag van amper 80 euro proberen daar nog 10 euro van af te krijgen. Maar je kan toch gewoon uitleggen dat je met die korting verlies draait op de hele transactie, omdat de marges ontzettend onder druk staan? Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n klant daar totaal geen begrip voor heeft. Je moet een klant niet vertellen dat je geen korting wilt geven, maar uitleggen waarom dat echt niet kan (ook al zou je het graag willen).Robin Hartog schreef:Ik kan mij helemaal vinden in mijn naamgenoot's verhaal.
- Robin Hartog
Ik leg dat keer op keer uit. Maar mensen zeggen dan; "Ahh meneer, het is maar 10 euro!", ja maar dat is 10% marge meneer, daar kan ik niets aan veranderen, ik krijg nota bene als werknemer niet eens 10%.Maus335i schreef:Ik begrijp je verhaal en wij hebben ze ook. Op een bedrag van amper 80 euro proberen daar nog 10 euro van af te krijgen. Maar je kan toch gewoon uitleggen dat je met die korting verlies draait op de hele transactie, omdat de marges ontzettend onder druk staan? Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n klant daar totaal geen begrip voor heeft.Robin Hartog schreef:Ik kan mij helemaal vinden in mijn naamgenoot's verhaal.
Het verbaasd me echt elk weekend weer wat er voor mensen binnenkomen.. Desondanks behandel ik iedereen met respect en spreek ik ook iedereen aan. Je zal idd maar een inschattingsfout maken en een bon van 3 ruggen laten lopen..
- JP
Ik kan me (buiten de aankoop van auto's) niet voorstellen dat ik ooit ergens voor korting gevraagd heb....
...maar service gaat bij mij niet om korting, maar om moeite, die niet persé de verkopende partij geld hoeft te kosten, maar ze het uiteindelijk kan opleveren. Als ik de dealer mail met enkele vragen, dan krijg je antwoord binnen een uur, dat ze het uitzoeken of het een en ander mogelijk is. Sommige dealers die buiten verkopen nergens verstand van hebben (en dat eerste twijfel ik nog wel eens aan), zeggen al direct...KAN NIET ! Ja, da's de makkelijkste weg....zeggen dat het niet kan.

...maar service gaat bij mij niet om korting, maar om moeite, die niet persé de verkopende partij geld hoeft te kosten, maar ze het uiteindelijk kan opleveren. Als ik de dealer mail met enkele vragen, dan krijg je antwoord binnen een uur, dat ze het uitzoeken of het een en ander mogelijk is. Sommige dealers die buiten verkopen nergens verstand van hebben (en dat eerste twijfel ik nog wel eens aan), zeggen al direct...KAN NIET ! Ja, da's de makkelijkste weg....zeggen dat het niet kan.
- Robin Hartog
Nee, dat korting was ook maar een voorbeeldje, ik heb ook nog nooit korting gevraagd eigenlijk...JP schreef:Ik kan me (buiten de aankoop van auto's) niet voorstellen dat ik ooit ergens voor korting gevraagd heb....![]()
Idd, moeite doen voor de klant bereik je al een hoop mee, bij de ene klant sta je een uur voor lul iets uit te zoeken, de andere klant zal maar net wel je de order gunnen. Want het gaat om gunnen..
'Kan niet' zeggen, zeg ik alleen als ik het 100% zeker weet. 99%? Toch nog even navragen/opzoeken.
- Maus335i
Haha, voor dat antwoord hoef je alleen bij maar bij de werkplaats van De Beier binnen te lopenJP schreef:Ik kan me (buiten de aankoop van auto's) niet voorstellen dat ik ooit ergens voor korting gevraagd heb....![]()

En dit komt meer voor trouwens. Afgelopen maand nog een kennis die ook een 3serie coupe heeft gekocht en graag hetzelfde bumperpakket als Erik en mij wilde. Bij De Beier binnengelopen en wederom zelfde verhaal: "nee meneer, dat kan niet op een 3serie zonder M-pakket" (wtf heeft dat er nou weer mee te maken). Het staat godvergeten gewoon in de brochure!!
@Robin, gunnen is inderdaad vaak het hele verhaal van verkopen. Heb je helemaal gelijk in

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Maus335i schreef:Haha, voor dat antwoord hoef je alleen bij maar bij de werkplaats van De Beier binnen te lopenJP schreef:Ik kan me (buiten de aankoop van auto's) niet voorstellen dat ik ooit ergens voor korting gevraagd heb....![]()
...maar service gaat bij mij niet om korting, maar om moeite, die niet persé de verkopende partij geld hoeft te kosten, maar ze het uiteindelijk kan opleveren. Als ik de dealer mail met enkele vragen, dan krijg je antwoord binnen een uur, dat ze het uitzoeken of het een en ander mogelijk is. Sommige dealers die buiten verkopen nergens verstand van hebben (en dat eerste twijfel ik nog wel eens aan), zeggen al direct...KAN NIET ! Ja, da's de makkelijkste weg....zeggen dat het niet kan.Het Performance bumperpakket op de 3serie? KAN NIET! (terwijl mijn collega notabene met exáct dezelfde auto het wel heeft). Gelukkig zei De Maassche in Venlo: PRIMA, HIER EVEN PINNEN
![]()
En dit komt meer voor trouwens. Afgelopen maand nog een kennis die ook een 3serie coupe heeft gekocht en graag hetzelfde bumperpakket als Erik en mij wilde. Bij De Beier binnengelopen en wederom zelfde verhaal: "nee meneer, dat kan niet op een 3serie zonder M-pakket" (wtf heeft dat er nou weer mee te maken). Het staat godvergeten gewoon in de brochure!!
Hahaha geweldig, toch maar naar de echte dealer.
- Robin Hartog
@Maurice: Waar werk je als ik vragen mag? Omdat je het ook over dat soort klanten had?