Het ontbreken van service in Nederland.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Het ontbreken van service in Nederland.
Vandaag eens een dagje stad gedaan op zoek naar een mooi pak en weer een ervaring rijker
We begonnen bij Tip de Bruin Nieuwendijk, bij binnenkomst meteen alle ogen op ons gericht, geen idee waarom maar ben het inmiddels al gewend. Pakken kijken, rekensommetje maken en kom je uit op een bedrag met 3 nullen p.p. Meteen gezegd dat we nog even naar een andere winkel gingen en dat ik de blikken bij binnenkomst niet waardeerde. Degene die ons hielp begreep het meteen en zou zijn collega's aanspreken. Kaartje meegekregen met alle gegevens en tot ziens, uiterst correct
Op naar Oger (PC Hooft) daar binnengekomen hetzelfde verhaal maar nog een graadje erger. Jasje gaat aan, hmmm het is imo niet geschikt voor een feestelijke gelegenheid "dat maakt toch helemaal niets uit" U zegt?
Dit alles met een attitude dat we al blij mochten zijn dat we geholpen werden. Lang verhaal kort binnen 10 minuten buiten en op weg naar de Society Shop alwaar we prima geholpen werden maar ze niets hadden wat ons kon bekoren.
Uiteindelijk terug naar Tip de Bruin waar we opeens prima behandeld werden(klacht was dus wel degelijk doorgekomen) en daar goed geld uitgegeven.
Maak dit wel vaker mee, prima geholpen destijds bij Porsche Amsterdam maar Audi ernaast was een drama.
Iemand goede/slechte ervaringen mbt service? Ik was dus serieus negatief verrast door Oger. Blijkbaar hebben verkopers een inkomen dat deze houding rechtvaardigd.
We begonnen bij Tip de Bruin Nieuwendijk, bij binnenkomst meteen alle ogen op ons gericht, geen idee waarom maar ben het inmiddels al gewend. Pakken kijken, rekensommetje maken en kom je uit op een bedrag met 3 nullen p.p. Meteen gezegd dat we nog even naar een andere winkel gingen en dat ik de blikken bij binnenkomst niet waardeerde. Degene die ons hielp begreep het meteen en zou zijn collega's aanspreken. Kaartje meegekregen met alle gegevens en tot ziens, uiterst correct
Op naar Oger (PC Hooft) daar binnengekomen hetzelfde verhaal maar nog een graadje erger. Jasje gaat aan, hmmm het is imo niet geschikt voor een feestelijke gelegenheid "dat maakt toch helemaal niets uit" U zegt?
Dit alles met een attitude dat we al blij mochten zijn dat we geholpen werden. Lang verhaal kort binnen 10 minuten buiten en op weg naar de Society Shop alwaar we prima geholpen werden maar ze niets hadden wat ons kon bekoren.
Uiteindelijk terug naar Tip de Bruin waar we opeens prima behandeld werden(klacht was dus wel degelijk doorgekomen) en daar goed geld uitgegeven.
Maak dit wel vaker mee, prima geholpen destijds bij Porsche Amsterdam maar Audi ernaast was een drama.
Iemand goede/slechte ervaringen mbt service? Ik was dus serieus negatief verrast door Oger. Blijkbaar hebben verkopers een inkomen dat deze houding rechtvaardigd.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Goed aangepakt door ze er meteen op aan te spreken. Ik heb ook wel eens zo iets meegemaakt bij Piet Zoomers in Wilp. Heerlijk om vervolgens de manager aan de kassa er even op te wijzen. Kutvolk, dat soort verkopers.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
tja de verschillen zijn idd enorm wat service betreft!
waarom alle ogen meteen op jullie gericht dan bij binnenkomst winkels? (daar heb ik dan weer geen last van
)
waarom alle ogen meteen op jullie gericht dan bij binnenkomst winkels? (daar heb ik dan weer geen last van


- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Arrogante verkopers vind je genoeg...
Bij mij zal je ze niet vinden overigens.
Bij mij zal je ze niet vinden overigens.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
geen idee 8)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Arrogante verkopers in mijn branche, ik vind ze een geschenk uit de hemel.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
+1
Zolang het bij een ander is, super
Zolang het bij een ander is, super
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Eens met Rico.........
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Paar weken terug, we kopen een sneeuwpakje in een sportzaak in Drachten. tijdens het afrekenen vragen we of ze nog sneeuwschoentjes binnen krijgen voor de kleine man. (waren namelijk uitverkocht) ja er kwam nog wel wat binnen, vervolgvraag van ons was, "kunnen jullie ons even bellen als ze binnen zijn dan komen we ze ophalen". Antwoord was; "Nee dat doen we niet want wie het eerst komt die kan ze kopen, en mensen die we bellen komen hun bestelling niet ophalen" Ik zeg, "je kunt toch niet verwachten dat ik hier elke morgen om 9 uur op de stoep sta om te vragen of de schoentjes al binnen zijn?, ik ben notabene vaste klant van jullie" "Nee sorry meneer, we bellen niet." Ik zeg nou dat is niet slim, want als je al niet dat stukje service wilt geven dan kost je dat veel geld".... "Hoezo is de vraag?" Bedrijfsleider begon zich ergeren aan mij..
Ik zeg, "Ik ben hier sinds 2004 klant, en koop jaarlijks gemiddeld voor €500 tot €1000 aan sportkleren/schoenen/sneeuwpakken whatever voor de kinderen... de jongste is 2 en de oudste is 7 (drie kinderen) .. dus je loopt zo'n 16 jaar €500 tot €1000 aan omzet mis als je niet de service wilt geven om even te bellen... Maar hij zag het licht niet... tijdens het overhandigen van het reeds betaalde sneeuwpakje.. riepen 3 medewerkers bijna in koor... "tot ziens.."
"Nee hoor zei ik.. niet tot ziens.. dit is de laatste keer dat ik hier mijn geld heb uitgegeven... goedendag.." Die gezichten... priceless....
Maar ik had er verder geen goed gevoel over.. ik was eigenlijk ook met stomheid geslagen... kwam nog even in me op om een brief/mail naar de directie te sturen, maar dacht.. gelijk... ach.. als je zulk achterlijk personeel aan het werk hebt dan verdien je het ook..
Ik zeg, "Ik ben hier sinds 2004 klant, en koop jaarlijks gemiddeld voor €500 tot €1000 aan sportkleren/schoenen/sneeuwpakken whatever voor de kinderen... de jongste is 2 en de oudste is 7 (drie kinderen) .. dus je loopt zo'n 16 jaar €500 tot €1000 aan omzet mis als je niet de service wilt geven om even te bellen... Maar hij zag het licht niet... tijdens het overhandigen van het reeds betaalde sneeuwpakje.. riepen 3 medewerkers bijna in koor... "tot ziens.."
"Nee hoor zei ik.. niet tot ziens.. dit is de laatste keer dat ik hier mijn geld heb uitgegeven... goedendag.." Die gezichten... priceless....
Maar ik had er verder geen goed gevoel over.. ik was eigenlijk ook met stomheid geslagen... kwam nog even in me op om een brief/mail naar de directie te sturen, maar dacht.. gelijk... ach.. als je zulk achterlijk personeel aan het werk hebt dan verdien je het ook..
-
- Berichten: 1835
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Tja, ik ken het..
Ook irritant, de verkoper bij de Open32 in Apeldoorn denkt dat hij je goed kent..
Wat vind je van deze broek dan?( voor je antwoord kan geven:) Vind je niks he, nee snap ik nee is ook geen leuk modelletje..
Nee deze dan? Ook niks he? Nee totaal niet jouw smaak.
Dit is wel een geinige of niet? Wil je hem passen? Even je maat pakken.
Nee sorry meneer, die eerste leek me wel wat, maar laat nu maar zitten.
Ga wel even naar de Chasin store iets verder op waar ze hem ook hebben
Dat gezicht is de prijs van de broek al volledig waard
Ook irritant, de verkoper bij de Open32 in Apeldoorn denkt dat hij je goed kent..
Wat vind je van deze broek dan?( voor je antwoord kan geven:) Vind je niks he, nee snap ik nee is ook geen leuk modelletje..
Nee deze dan? Ook niks he? Nee totaal niet jouw smaak.
Dit is wel een geinige of niet? Wil je hem passen? Even je maat pakken.
Nee sorry meneer, die eerste leek me wel wat, maar laat nu maar zitten.
Ga wel even naar de Chasin store iets verder op waar ze hem ook hebben

Dat gezicht is de prijs van de broek al volledig waard

-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Vorig jaar ook mee gemaakt toen ik met mijn zus mee was kijken naar een nieuwe lease auto,
Bij verschillende bedrijven geweest maar bij twee van de 5 zaken bleven de verkopers gewoon op hun kont achter hun royale bureau zitten, kon nog geen goedendag vanaf.......Bij zulke mensen wil je toch ook niks kopen?
Bij verschillende bedrijven geweest maar bij twee van de 5 zaken bleven de verkopers gewoon op hun kont achter hun royale bureau zitten, kon nog geen goedendag vanaf.......Bij zulke mensen wil je toch ook niks kopen?
- Erik dB
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Waarom heb je uberhaupt nog afgerekend? Ik was met een "weet je wat, ik zoek nog even verder" weggegaan denk ik..RVV schreef:Paar weken terug, we kopen een sneeuwpakje in een sportzaak in Drachten. tijdens het afrekenen vragen we of ze nog sneeuwschoentjes binnen krijgen voor de kleine man. (waren namelijk uitverkocht) ja er kwam nog wel wat binnen, vervolgvraag van ons was, "kunnen jullie ons even bellen als ze binnen zijn dan komen we ze ophalen". Antwoord was; "Nee dat doen we niet want wie het eerst komt die kan ze kopen, en mensen die we bellen komen hun bestelling niet ophalen" Ik zeg, "je kunt toch niet verwachten dat ik hier elke morgen om 9 uur op de stoep sta om te vragen of de schoentjes al binnen zijn?, ik ben notabene vaste klant van jullie" "Nee sorry meneer, we bellen niet." Ik zeg nou dat is niet slim, want als je al niet dat stukje service wilt geven dan kost je dat veel geld".... "Hoezo is de vraag?" Bedrijfsleider begon zich ergeren aan mij..
Ik zeg, "Ik ben hier sinds 2004 klant, en koop jaarlijks gemiddeld voor €500 tot €1000 aan sportkleren/schoenen/sneeuwpakken whatever voor de kinderen... de jongste is 2 en de oudste is 7 (drie kinderen) .. dus je loopt zo'n 16 jaar €500 tot €1000 aan omzet mis als je niet de service wilt geven om even te bellen... Maar hij zag het licht niet... tijdens het overhandigen van het reeds betaalde sneeuwpakje.. riepen 3 medewerkers bijna in koor... "tot ziens.."
"Nee hoor zei ik.. niet tot ziens.. dit is de laatste keer dat ik hier mijn geld heb uitgegeven... goedendag.." Die gezichten... priceless....
Maar ik had er verder geen goed gevoel over.. ik was eigenlijk ook met stomheid geslagen... kwam nog even in me op om een brief/mail naar de directie te sturen, maar dacht.. gelijk... ach.. als je zulk achterlijk personeel aan het werk hebt dan verdien je het ook..
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Ach service...
Je kan er boeken over vol schrijven.
Websites als 'kassa' draaien op dit soort ontevredenheid van consumenten vs winkels/bedrijven.
Persoonlijke service zal steeds minder worden naarmate winkels steeds groter worden en in vormen van ketens samen gaan werken.
De tijd dat mensen blindelings terugkeren naar de plek van aankoop is over. Mensen shoppen, testen uit en proberen uit. Het totaalplaatje moet kloppen willen zij terugkomen bij jou.
Persoonlijk, als winkeleigenaar, vind ik dat je enkel je best moet doen. Blijf bij jezelf en behandel iemand zoals je zelf ook behandeld dient te worden, wees cconsequent en hou het simpel. Meer dat dit kun je niet doen.
Het kunstje is zo makkelijk, en toch zo moeilijk voor sommige om te snappen......
Je kan er boeken over vol schrijven.
Websites als 'kassa' draaien op dit soort ontevredenheid van consumenten vs winkels/bedrijven.
Persoonlijke service zal steeds minder worden naarmate winkels steeds groter worden en in vormen van ketens samen gaan werken.
De tijd dat mensen blindelings terugkeren naar de plek van aankoop is over. Mensen shoppen, testen uit en proberen uit. Het totaalplaatje moet kloppen willen zij terugkomen bij jou.
Persoonlijk, als winkeleigenaar, vind ik dat je enkel je best moet doen. Blijf bij jezelf en behandel iemand zoals je zelf ook behandeld dient te worden, wees cconsequent en hou het simpel. Meer dat dit kun je niet doen.
Het kunstje is zo makkelijk, en toch zo moeilijk voor sommige om te snappen......
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Boertje, het gesprek/de vraag van kant begon toen ik net op ja had gedrukt van de PIN, en transactie akkoord zag staan.
zoveel stompzinnigheid reken je ook niet op bij een normale vraag. Als ik nog niet gepind had dan had ik het sneeuwpakje ook laten liggen.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Dat is je eigen schuld. Kennelijk ben je de enige in heel Nederland die niet weet dat het een rukwinkel is met omhooggevallen idioten die het geld niet hebben om zelf een paar sokken af te rekenen daar, maar je toch pas zien staan als je meer poen hebt of vaker op tv bent dan hun baas.Shakes schreef:Ik was dus serieus negatief verrast door Oger.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Je moet ook gewoon naar Suitsupply gaan. Daar deed de verkoopster bij zelfs mijn rits even dicht
Maar je ziet het vaak idd. Heb het een keer in een McGregor winkel gehad. Niemand kwam ff helpen.
Dus naar een andere winkel gegaan, daar kleding gekocht (ook McGregor) en toen met die tassen vol ff door die McGregor winkel gelopen....die gezichten dan...geweldig.

Maar je ziet het vaak idd. Heb het een keer in een McGregor winkel gehad. Niemand kwam ff helpen.
Dus naar een andere winkel gegaan, daar kleding gekocht (ook McGregor) en toen met die tassen vol ff door die McGregor winkel gelopen....die gezichten dan...geweldig.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Herkenbaar
toen ik nog klein was en een macbaantje had geld gepind en naar een winkel om een trui te kopen. Werd niet aangekeken, geld uit m'n zak gepakt, naar de kassa gelopen en gezegd dat ik het wel ergens anders zou uitgeven. Die blik staat me nog bij.
@ Snipe kan best maar ken genoeg mensen die er net zo bijlopen als ik maar daar lachend jassen van 800 ophalen........elke maand. Looks zeggen niks he!
Scooter heb ik gekocht bij een bedrijf dat absoluut niet de goedkoopste was maar me wel een gevoel van "de klant is koning" gaf. Het gaat om gunnen.
N
toen ik nog klein was en een macbaantje had geld gepind en naar een winkel om een trui te kopen. Werd niet aangekeken, geld uit m'n zak gepakt, naar de kassa gelopen en gezegd dat ik het wel ergens anders zou uitgeven. Die blik staat me nog bij.
@ Snipe kan best maar ken genoeg mensen die er net zo bijlopen als ik maar daar lachend jassen van 800 ophalen........elke maand. Looks zeggen niks he!
Scooter heb ik gekocht bij een bedrijf dat absoluut niet de goedkoopste was maar me wel een gevoel van "de klant is koning" gaf. Het gaat om gunnen.
N
- jos_br
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Mijn idee is wanneer je een winkel hebt of in ieder geval met klanten te dien hebt, behandel klanten zoals je zelf behandelt wilt worden........
Jos.
Jos.
- JP
- Berichten: 34663
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
..maar het lijkt alsof die verkopers zelf nooit ergens iets kopen. Hebben zeker een Wehkamp-accountje....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Wat ik nog aparte vond was mijn ervaring met Benerink. Mijn ouders wouden de Mini van mijn moeder inruilen op een Cooper S cabrio Sidewalk, zo'n leuk uitloop model. Alles erop en eraan prachtige auto. Maar aangezien mijn vader zo'n beetje allergisch is voor alles wat auto's verkoopt vroeg hij mij of ik niet met de auto op pad wou gaan om te kijken of er veel verschil zat tussen de inruil van de verschillende dealers. Graag, dat vind ik wel leuk om te doen. We hadden al een bod van Smudde waar we altijd goed behandeld worden maar aangezien we geen flauw idee hadden of het hoog of laag was toch een beetje rond gaan kijken.
Benerink was als eerste aan de beurt. Er kwam direct een verkoper naar me toe en vroeg direct of hij me kon helpen. Ik heb hem toen het verhaal uitgelegd en gevraagd of hij mij meer kon vertellen over de Sidewalk. De beste man was goed op de hoogte, hij had helaas geen folders omdat ze geen officiële Mini dealer zijn, overigens geen probleem. En toonde zich direct geïnteresseerd om de huidige Mini in te ruilen. Dus hij met zijn kladblok naar buiten, de auto bekeken stukje gereden, het kwam allemaal erg goed op mij over. Hij wist niet wat voor prijs hij voor de auto moest geven en vroeg of hij daar niet over een paar dagen over mocht bellen. Ik vond dat eigenlijk raar want volgens mij weet je bij een normale auto toch wel na twee telefoontjes wat je ervoor kunt geven. Helemaal als het ook nog eens een auto betreft van een merk dat je zelf verkoopt. Maar meneer wou zijn huiswerk goed doen en met ene goed bod komen. Prima meneer dan belt u toch. Maar wat schetst mijn verbazing. We zijn inmiddels vier jaar verder en meneer moet nog steeds bellen. Ik snap er tot op de dag van vandaag niks van. Als je toch al de moeite neemt om een auto te bekijken en samen even de mogelijkheden te doorlopen dan kun je er toch vanuit gaan dat meneer ook serieus een auto wil verkopen?
Heel apart. Toen maar besloten nog even verder door te rijden met de Cooper aangezien er veel negatieve verhalen de rondte deden over de cabrio constructie en moeders de dooie hoek te groot vond. Later bij Smudde een nieuwe Cooper besteld die na 3,5 jaar nog steeds naar volle tevredenheid bij ons is.
Benerink was als eerste aan de beurt. Er kwam direct een verkoper naar me toe en vroeg direct of hij me kon helpen. Ik heb hem toen het verhaal uitgelegd en gevraagd of hij mij meer kon vertellen over de Sidewalk. De beste man was goed op de hoogte, hij had helaas geen folders omdat ze geen officiële Mini dealer zijn, overigens geen probleem. En toonde zich direct geïnteresseerd om de huidige Mini in te ruilen. Dus hij met zijn kladblok naar buiten, de auto bekeken stukje gereden, het kwam allemaal erg goed op mij over. Hij wist niet wat voor prijs hij voor de auto moest geven en vroeg of hij daar niet over een paar dagen over mocht bellen. Ik vond dat eigenlijk raar want volgens mij weet je bij een normale auto toch wel na twee telefoontjes wat je ervoor kunt geven. Helemaal als het ook nog eens een auto betreft van een merk dat je zelf verkoopt. Maar meneer wou zijn huiswerk goed doen en met ene goed bod komen. Prima meneer dan belt u toch. Maar wat schetst mijn verbazing. We zijn inmiddels vier jaar verder en meneer moet nog steeds bellen. Ik snap er tot op de dag van vandaag niks van. Als je toch al de moeite neemt om een auto te bekijken en samen even de mogelijkheden te doorlopen dan kun je er toch vanuit gaan dat meneer ook serieus een auto wil verkopen?
Heel apart. Toen maar besloten nog even verder door te rijden met de Cooper aangezien er veel negatieve verhalen de rondte deden over de cabrio constructie en moeders de dooie hoek te groot vond. Later bij Smudde een nieuwe Cooper besteld die na 3,5 jaar nog steeds naar volle tevredenheid bij ons is.

- Arthur
- Berichten: 43502
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?Shakes schreef: bij binnenkomst meteen alle ogen op ons gericht, geen idee waarom maar ben het inmiddels al gewend. **knip** daar binnengekomen hetzelfde verhaal maar nog een graadje erger.
Is dat inkomensafhankelijk?Shakes schreef:Blijkbaar hebben verkopers een inkomen dat deze houding rechtvaardigd.

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Arthur schreef:Wat moet ik me daar bij voorstellen?Shakes schreef: bij binnenkomst meteen alle ogen op ons gericht, geen idee waarom maar ben het inmiddels al gewend. **knip** daar binnengekomen hetzelfde verhaal maar nog een graadje erger.
Is dat inkomensafhankelijk?Shakes schreef:Blijkbaar hebben verkopers een inkomen dat deze houding rechtvaardigd.
Nan heeft een schouderbreedte van om en nabij de twee meter, dat moet je er bij voorstellen.
Waarschijnlijk dachten ze, hoe krijgen we dat in een colbert.......

- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
@Petrolhead Tom
Ik heb met Benerink uitsluitend goeie ervaringen, met Smudde daarentegen kan ik je eenzelfde verhaal vertelen………
Ooit heb ik daar een offerte laten maken op een E46 M3 CS ( zo`n Rico M3 dus), ik wilde mijn eigen "standaard" E46 M3 er op inruilen……..
Ik er langs, verkoper (zijn naam staat in mijn geheugen gegrift en zal ik coulance halve hier niet noemen), praatje, obligate bakje leut………….mijn wensen kenbaar gemaakt, kortom; naar buiten en mijn kar bekijken en beoordelen. Naar binnen, uitwisseling NAW en telefoon gegevens, vervolgafspraak gemaakt; verkoper zou mij direct na zijn vakantie van 14 dagen bellen en nog voor zijn vakantie een offerte opsturen zodat we na de vakantie het eea konden bespreken en uit onderhandelen.
Nou ging het toch niet bepaald over "peanuts"…………maar een offerte heb ik nooit gezien en het telefoontje moet ik as we spaek nog ontvangen…………….kortom; daar koop ik dus nooit meer een kar. (punt)
Ik heb met Benerink uitsluitend goeie ervaringen, met Smudde daarentegen kan ik je eenzelfde verhaal vertelen………
Ooit heb ik daar een offerte laten maken op een E46 M3 CS ( zo`n Rico M3 dus), ik wilde mijn eigen "standaard" E46 M3 er op inruilen……..
Ik er langs, verkoper (zijn naam staat in mijn geheugen gegrift en zal ik coulance halve hier niet noemen), praatje, obligate bakje leut………….mijn wensen kenbaar gemaakt, kortom; naar buiten en mijn kar bekijken en beoordelen. Naar binnen, uitwisseling NAW en telefoon gegevens, vervolgafspraak gemaakt; verkoper zou mij direct na zijn vakantie van 14 dagen bellen en nog voor zijn vakantie een offerte opsturen zodat we na de vakantie het eea konden bespreken en uit onderhandelen.
Nou ging het toch niet bepaald over "peanuts"…………maar een offerte heb ik nooit gezien en het telefoontje moet ik as we spaek nog ontvangen…………….kortom; daar koop ik dus nooit meer een kar. (punt)
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Opzich jammer dat het zo snel bekeken kan zijn voor klanten.
Wellicht is het een erg goede zaak, met een minder goede verkoper erbij. Wanneer de bedrijfsleider/manager hier niet attend op wordt gemaakt kan hij ook geen actie hierop ondernemen.
Dus gewoon melden, of je door een ander laten helpen.
Is het dan nog niks, dan geef ik je groot gelijk, en zou ik er ook niet meer terugkomen.
Wellicht is het een erg goede zaak, met een minder goede verkoper erbij. Wanneer de bedrijfsleider/manager hier niet attend op wordt gemaakt kan hij ook geen actie hierop ondernemen.
Dus gewoon melden, of je door een ander laten helpen.
Is het dan nog niks, dan geef ik je groot gelijk, en zou ik er ook niet meer terugkomen.
- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het ontbreken van service in Nederland.
Zo moeilijk is het toch niet?
Een man een man, een woord een woord……………….
Een man een man, een woord een woord……………….