Mogelijke prijsstijging autoverzekeringen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Xave30

Mogelijke prijsstijging autoverzekeringen

Bericht door Xave30 » 21 jan 2011, 12:13

Wat vinden we hiervan? Ik meen een paar keer te hebben gelezen dat er enkele DFers zijn die in de (auto)verzekeringsbranche werkzaam zijn.
'Autoverzekeringen worden duurder'

AMSTERDAM - De premies voor autoverzekeringen gaan in 2011 omhoog. In Nederland zijn de polissen echter nog altijd fors lager dan in de ons omringende landen.

Dat meldt vergelijker Verzekeringssite.nl vrijdag. Drie maatschappijen - Klaverblad, Unigarant en Univé - hebben hun premies al verhoogd, en de site verwacht dat andere verzekeraars zullen volgen.
In december waarschuwde De Nederlandse Bank dat de premies voor autoverzekeringen te laag zijn. Volgens de toezichthouder lijden verzekeraars gemiddeld genomen verlies op de pakketten, waardoor hun financiële positie in gevaar kan komen.

Door het barre winterweer van de voorbije weken is de verwachting dat veel maatschappijen ondanks de premiestijging ook in 2011 verlies moeten nemen op hun autoverzekeringen
Bron: http://www.nu.nl/economie/2428082/autov ... urder.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravin ///M

Re: Mogelijke prijsstijging autoverzekeringen

Bericht door Ravin ///M » 21 jan 2011, 14:35

Als ik sommige premies hoor dan denk ik wel dat dat gemiddeld genomen vrij laag is, maar een verzekeraar is per definitie niet een entiteit waar ik meelij mee heb.

Joy

Bericht door Joy » 21 jan 2011, 14:48

De afgelopen jaren geen verhoging gehad. Dus ik wacht het even af. Wel vind het lastig in te schatten wanneer je nu een goede verzekeraar te pakken hebt en wanneer niet. Meestal merk je dat pas als het te laat is. Er staan zoveel uiteenlopende premies online dat je bij voorbaat al denkt dat een lage niet goed kan zijn.

Hunter

Bericht door Hunter » 21 jan 2011, 15:50

Premie voor autoverzekeringen is altijd een golfbeweging. Laatste jaren ging iedereen zakken met de premie ivm concurrentie en nu komen ze premie te kort tov de schadelast.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 jan 2011, 17:40

Begrijp het probleem niet zo. Woekerpolisje hier, woekerpolisje daar. En dan nu gaan zeuren over te lage premie. Het is goed met de verzekeringsmaatschappijen :thumbup:

JP

Bericht door JP » 21 jan 2011, 23:21

Ok, dekken ze dan ook voortaan schade op Duitse tolweg(en) zoals in de Eifel.... :wink:

Plaats reactie