BMW informatie E61

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: BMW informatie E61

Bericht door Jules » 15 dec 2010, 15:08

Nou die 3k extra had ik wel eventjes bijgelegd als ik TS was 8)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 dec 2010, 15:08

100%!

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 15 dec 2010, 15:28

Jules schreef:Nou die 3k extra had ik wel eventjes bijgelegd als ik TS was 8)

Ach ja joh....wat is nou even 3k...... :blabla:

No offence, maar "even" 3k meer is een beetje een makkelijke uitspraak.
Tenzij jij "even" mijn auto overneemt...... :mrgreen:
( en dan het liefst voor minimaal hetzelfde bedrag als de garage er voor geeft)

Will F.

Bericht door Will F. » 15 dec 2010, 17:21

lol @ Eric.
Maar er staat vraagprijs dus mss kan je het verschil wel wat laten slinken.

Rnd

Bericht door Rnd » 15 dec 2010, 17:55

@Eric: Wat heb je eventueel in te ruilen? Waarschijnlijk is het geen optie om in te ruilen, maar het is wel afhankelijk van wat je in te ruilen hebt.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 dec 2010, 19:13

Rode brandweertractor :mrgreen:

Eric H

Bericht door Eric H » 16 dec 2010, 00:12

In het kort :

Een Audi A4 uit 2003
2.5tdi V6, motorcode BDG, dus geen nokkenas problemen, 6 versnellingen handbak.
Km stand net over de 280k

Compleet uitgevoerd, dus met sportstoelen, gescheiden climate control,xenon verlichting, electrische ramen voor plus achter met comfortsluiting, klasse drie alarm, orgineel audi navi systeem, mooi audi geluidssysteem....kortom een flink fijne auto.
In, zoals Steve al aangeeft, Brandweerauto rood........ :mrgreen:

Ding loopt nog steeds als een kogel, pluimt nul komma nul, laat er nog steeds, met zeeeeeer grote regelmaat, andere bestuurders ver mee achter me.....en dat geeft iedere keer weer een kick........

Maar ja, je wil wel eens wat anders in het leven.
En aangezien een andere vrouw een beetje te duur wordt, gooi ik het maar op een andere wagen.

Dus als jullie nog iemand weten........ :roll:

( nee, foto's heb ik er zo 123 niet van....)

Rnd

Bericht door Rnd » 16 dec 2010, 00:36

Eric H schreef:In het kort :

Een Audi A4 uit 2003

Compleet uitgevoerd, dus met sportstoelen, gescheiden climate control,xenon verlichting, electrische ramen voor plus achter met comfortsluiting, klasse drie alarm, orgineel audi navi systeem, mooi audi geluidssysteem....kortom een flink fijne auto.

Ding loopt nog steeds als een kogel, pluimt nul komma nul, laat er nog steeds, met zeeeeeer grote regelmaat, andere bestuurders ver mee achter me.....en dat geeft iedere keer weer een kick........

En aangezien een andere vrouw een beetje te duur wordt, gooi ik het maar op een andere wagen.

Geen verkeerde auto, maar dit is geen optie om in te ruilen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 dec 2010, 07:22

Feit blijft Eric, ook al heb je dat geld nu nog niet, je kunt beter naar een wat vollere op zoek als je de restwaarde belangrijk vindt.

Hans

Bericht door Hans » 16 dec 2010, 08:15

Arnoud schreef:
Eric H schreef:In het kort :

Een Audi A4 uit 2003

Geen verkeerde auto, maar dit is geen optie om in te ruilen.
Misschien is het een idee om om ipv die BMW 530i de auto van Eric aan te bieden als inruiler, misschien geven die wel zoveel voor inruil dat Eric er mee kan leven. Eric is zijn auto kwijt en neemt jullie 530i over. Even met z'n allen om de tafel. Eric, de 530i verkoper en het bedrijf waar eigenlijk de 530i in geruild zou worden.

Eric H

Bericht door Eric H » 16 dec 2010, 08:28

Ravin ///M schreef:Feit blijft Eric, ook al heb je dat geld nu nog niet, je kunt beter naar een wat vollere op zoek als je de restwaarde belangrijk vindt.
Ach, restwaarde zegt mij niet zo veel.....
Tegen de tijd dat ik de vijf weer weg doe maakt dat echt geen verschil meer.....

Ik stoorde me wel een beetje aan het feit dat er even makkelijk over €3000,- werd gedaan, alsof het een pakje boter betrof.....

Verder hecht ik er belang aan om mijn wagen bij dezelfde garage te kopen waar tot nu toe al onze auto's vandaan komen.
Wellicht niet het slimste, maar ik ben daar tot nu toe altijd zeer goed geholpen, heb er nog nooit een wagen gekocht met problemen en het is een beetje ons kent ons.
Nogmaals, ik snap dat ik me hiermee wellicht in de vingers snijd, maar ik ben nu eenmaal een trouwe klant...

Daarbij, mensen vergeten wel eens snel hoe veel er komt kijken bij het shoppen voor een auto.
Eerst moet je de markt bestuderen....wat is er te koop, tegen welke prijzen, welke uitrustingniveau's en waar.
Koop je particulier, dan moet je nog je eigen auto zien te verkopen.....en daar zie ik ook tegenop.....dat geregel en gezeik aan de deur of aan de telefoon.
Koop je bij een garage, dan is het altijd uitkijken wat voor reputatie een bedrijf heeft. ( sleutelbloemstraat anyone ) Het garagebedrijf waar ik koop kent mij, en ik ken hun.....daar is me veel aan gelegen.

Maar nogmaals als iemand van jullie iemand kent die interesse hedft in mijn wagen dan staat het sturen van een pb je vrij.
Zonder inruil is er waarschijnlijk nog wel wat meer te doen aan de prijs van de vijf.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 dec 2010, 08:52

:thumbup:

Nieuwsgierig! Ik hoor zo links en rechts altijd wel weer mensen die een auto zoeken!
richtprijs is dan makkelijk om te weten!

Friso

Bericht door Friso » 16 dec 2010, 13:20

misschien nog even geduld hebben op F10 's worden ook wel E61 's ingeruild dus komt er hopelijk snel wat voor je op de markt.

En zo'n rode brandweertractor is toch niks mee.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 dec 2010, 13:28

Vind t idee van Hans ook wel een goeie.

steve smith

Bericht door steve smith » 16 dec 2010, 13:40

Friso schreef: En zo'n rode brandweertractor is toch niks mee.
:roflol: vroeg me al af waar je bleef!

Heb zelf nog ff overwogen om een bod op Eric's tractor te doen, maar trekgewicht is me echt te laag. Verder wel een leuke auto!

Eric H

Bericht door Eric H » 16 dec 2010, 14:00

Friso schreef:misschien nog even geduld hebben op F10 's worden ook wel E61 's ingeruild dus komt er hopelijk snel wat voor je op de markt.

En zo'n rode brandweertractor is toch niks mee.
Oh, zeker niets mis mee, maar je wilt wel eens wat anders :banaan:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2010, 14:54

Is het niks voor Metchu?.........................al.zal wel ff wennen zijn een turk in een audi ipv een ster....... :mrgreen:

Eric H

Re: BMW informatie E61 Update

Bericht door Eric H » 20 jan 2011, 12:55

Nou hier maar eens een korte update geven.....

Na dit topicje gestart te zijn had ik er helemaal zijn in... Lekker een mooie "dikke" 5 Touring rijden.
Tot ik eens ging nadenken over waar ik nou eigenlijk mijn geld aan ging uitgeven.

Periodes van twijfel volgden, ik heb zelfs overwogen om Rico c.s. een PB te sturen om mijn account gegevens in z'n geheel te verwijderen van DF.
Dit, omdat ik me op een gegeven moment, hardop zelfs !! tegen mijn vrouw hoorde zeggen : "weet je wat, laat ze allemaal de t#ring krijgen, ik koop wel een Prius !"

Kortgezegd, het draaide een beetje om de financien en wat ik er nou eigenlijk voor over had om auto te rijden.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind auto's fantastisch, maar als je een substantieel deel van je inkomen gaat uitgeven alleen maar om een mooie auto te rijden, dan ben je m.i. niet helemaal helder meer.
Ik had de 5 kunnen kopen, absoluut, maar aan zo'n wagen hangen ook dito kosten, en de vraag was niet of ik die kon betalen, maar had ik dat er eigenlijk wel voor over.

Na heen en weer geslingerd te zijn tussen zo goedkoop mogelijk ( prius / swiftje ) of toch gaan voor mooi, dik, genot....heb ik denk ik wel een tussenweg gevonden.

Of het wat gaat worden weet ik niet, maar ik ben wel vast van plan om eens te gaan snijden in de kosten die autorijden heet......niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het niet meer WIL betalen.....

Dus van 5 Touring ga ik nu naar een Golf GTI uit 2008 ( 2.0 TFSI ).
Ik blijf in ieder geval wel mijn kleurtje trouw, want deze Golf is ook rood :mrgreen:
Zodra er nieuws is aan het front zal ik het laten weten.....eerst maar eens kijken of dit me kan bekoren, en of ik er met de dealer uit kan komen :twisted:

PS : dit is de betrefende Golf
http://www.ames.nl/201382.html?cavTab=l ... vPageType=
En mochten mensen ervaringen e.d. hebben over dit type wagen dan hoor ik deze natuurlijk ook graag !!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 jan 2011, 13:42

Eerste deel, volledig mee eens. Materialisme is niets... Helaas ontkom je er niet aan.

Tweede deel, Golf GTI is totaal anders dan een 5 Touring. Het gaat je dus niet om de carrosserievorm?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 20 jan 2011, 13:51

Begrijpelijke redenering... Idem hier: rij nu een '02 e39 530d en ga dus wellicht over naar een '04 X5d. Moge duidelijk wezen dat dat met 40.000 km per jaar privé verre van goedkoop rijden is :) Ik heb het er echter wel voor over om daar die centen extra voor te betalen.

Zo lang ik nog een paar keer per jaar op ski-vakantie + zomervakantie kan en nog regelmatig de Ring kan bezoeken, vind ik het allemaal prima :)

Denk dat die Golf zo maar eens tegen zou kunnen vallen qua comfort, ruimte etc. maar de tijd zal het leren. Hopelijk kom je er uit met de aankoop van de GTi. Succes ermee in ieder geval!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 jan 2011, 13:59

[offtopic!]

Die lijst met opties, heeft dat in de basis nu dezelfde oorsprong als het vinden van de daadwerkelijke bouwdatum of werkt dat nog weer anders? Ik overweeg namelijk een E30je te kopen maar deze komt uit 87. De deal zou voor mij een stukje aantrekkelijker worden als die bak stiekem in 86 gebouwd blijkt te zijn :wink: .

Rupie

Bericht door Rupie » 20 jan 2011, 14:20

Uiteindelijk is het wel een kwestie van geld, want als je het daadwerkelijk zou kunnen betalen zou je de overweging niet hebben hoeven maken. Ken het gevoel hoor :wink:

Je doet jezelf echter niet tekort met een GTI denk ik :)

Eric H

Bericht door Eric H » 20 jan 2011, 14:33

Ruben schreef:Uiteindelijk is het wel een kwestie van geld, want als je het daadwerkelijk zou kunnen betalen zou je de overweging niet hebben hoeven maken. Ken het gevoel hoor :wink:

Ja en nee v.w.b. kwestie van geld...

Het is niet wat iets kost, maar wat je er voor over hebt, wat dat betreft heb ik dus nu een omslagpunt gehad.
Tot voor kort boeide het me wat minder hoe duur iets was, ik had het geld er namelijk absoluut voor over.
Zo is de Audi, relatief gezien, een voor mij dure auto om te rijden, echter dit heb ik er voor over aangezien het gewoon een geweldige kick is om in dat ding te rijden.

De BMW zou weer een stapje hoger zijn, weer meer geld uitgeven aan iets wat ik toch wel een beetje als hobby zie.

En daar ben ik nu eigenlijk wel een beetje klaar mee, ik kom eigenlijk tot de conclusie dat ik wat minder belang hecht aan het rijden in een "dikke" auto.....

Komt wijsheid dan echt met de jaren :hmmm:
Kijk, een Dacia zal er nooit van z'n leven komen, maar ik denk dat ik tot nu toe wel altijd net een klasse duurder heb gereden dan goed voor me is geweest.

En v.w.b. carrosserie vorm......ach ik heb een vrouw ( de welbefaamde "Bitch" :wink: ) en een dochter ( 9 jaar ). Vakanties deden we tot nu toe per auto en dan is een station misschien praktischer.
Echter vorig jaar heb ik met een dakkoffer gereden ( aangezien we een extra passagier hadden ) en dit is me ook wel bevallen.
In de praktijk gebruik ik de toegevoegde ruimte van een station dus te beperkt om voor mij noodzakelijk te zijn.
Verder is een A4 Avant of een 3-serie Touring nou ook niet echt een ruimtebeest.....tis meer een designer Estate.

Ach, we zien wel wat het gaat worden......
( misschien blijf ik wel in de Audi rijden tot het ding uit elkaar valt :mrgreen: )

Eric H

Bericht door Eric H » 20 jan 2011, 14:36

G Kolkman schreef:[offtopic!]

Die lijst met opties, heeft dat in de basis nu dezelfde oorsprong als het vinden van de daadwerkelijke bouwdatum of werkt dat nog weer anders? Ik overweeg namelijk een E30je te kopen maar deze komt uit 87. De deal zou voor mij een stukje aantrekkelijker worden als die bak stiekem in 86 gebouwd blijkt te zijn :wink: .
Datum eerste toelating is wat geldt....bouwdatum doet de RDW niets mee.
(correct me if I'm wrong )

ErikS

Bericht door ErikS » 20 jan 2011, 15:39

Eric H schreef:
Ruben schreef:Uiteindelijk is het wel een kwestie van geld, want als je het daadwerkelijk zou kunnen betalen zou je de overweging niet hebben hoeven maken. Ken het gevoel hoor :wink:

Ja en nee v.w.b. kwestie van geld...

Het is niet wat iets kost, maar wat je er voor over hebt, wat dat betreft heb ik dus nu een omslagpunt gehad.
Tot voor kort boeide het me wat minder hoe duur iets was, ik had het geld er namelijk absoluut voor over.
Zo is de Audi, relatief gezien, een voor mij dure auto om te rijden, echter dit heb ik er voor over aangezien het gewoon een geweldige kick is om in dat ding te rijden.

De BMW zou weer een stapje hoger zijn, weer meer geld uitgeven aan iets wat ik toch wel een beetje als hobby zie.

En daar ben ik nu eigenlijk wel een beetje klaar mee, ik kom eigenlijk tot de conclusie dat ik wat minder belang hecht aan het rijden in een "dikke" auto.....

Komt wijsheid dan echt met de jaren :hmmm:
Kijk, een Dacia zal er nooit van z'n leven komen, maar ik denk dat ik tot nu toe wel altijd net een klasse duurder heb gereden dan goed voor me is geweest.

En v.w.b. carrosserie vorm......ach ik heb een vrouw ( de welbefaamde "Bitch" :wink: ) en een dochter ( 9 jaar ). Vakanties deden we tot nu toe per auto en dan is een station misschien praktischer.
Echter vorig jaar heb ik met een dakkoffer gereden ( aangezien we een extra passagier hadden ) en dit is me ook wel bevallen.
In de praktijk gebruik ik de toegevoegde ruimte van een station dus te beperkt om voor mij noodzakelijk te zijn.
Verder is een A4 Avant of een 3-serie Touring nou ook niet echt een ruimtebeest.....tis meer een designer Estate.

Ach, we zien wel wat het gaat worden......
( misschien blijf ik wel in de Audi rijden tot het ding uit elkaar valt :mrgreen: )

Ik vind een Golf GTI nog leuker als een Fünfer ook.
Dus ik denk persoonlijk dat het een goede keuze is voor je!

(BTW. Ik merk dat er steeds meer mensen deze keuzes beginnen te maken. Ik schaf niet nieuw meer aan, ik ruil minder vaak in, ik zus ik zo.... Ik doe het zelf ook, het moet €/DF wel een goede combinatie voor het geld bieden.)

EDIT: Damn wat is die GTI netjes geprijsd!
Daar schrijf je ook vrijwel niet op af het eerste jaartje! :thumbup:

Plaats reactie