Welke banden?
- stefan740
Re: Welke banden?
Uhm ik zou liever 2 dagen de bus nemen dan 363 dagen per jaar de verkeerde banden hebben.....
- GTRene
ik zou ook gewoon een goede zomerband nemen
als je centjes over hebt een Conti 5P ofzo en anders Michelin PS3 die nwe...
en wil je een redelijke oplossing voor minder wellicht Falken FK452 die heb ik nu nog, maar worden over een paar maand als achter op is? vervangen voor de Conti 5P

en wil je een redelijke oplossing voor minder wellicht Falken FK452 die heb ik nu nog, maar worden over een paar maand als achter op is? vervangen voor de Conti 5P

-
Wat is dat nou weer voor een reactie Stefan740? Sneeuwt het 363 dagen per jaar? Nee slimmerik....dus ik zou juist 363 dagen per jaar met de juiste banden rijden.
-
Ik ga eens kijken wat de prijs is voor de Conti 5P. De turbo kit komt deze winter op de M3, zit nu midden in een verhuizing dus geld over heb ik niet echt haha. Ik hou mn hart vast...want besparen op banden ga ik ook niet doen :!:GTRene schreef:ik zou ook gewoon een goede zomerband nemen![]()
- stefan740
Nee het sneeuwt juist niet 363 dagen per jaar maar jij wil een band die 'goed' op de sneeuw is. Ik zeg juist vergeet dat en koop een gewone performance band.1995 M3 schreef:Wat is dat nou weer voor een reactie Stefan740? Sneeuwt het 363 dagen per jaar? Nee slimmerik....dus ik zou juist 363 dagen per jaar met de juiste banden rijden.
- GTRene
dat doet ie ook, maar dan 1 die het ook nog redelijk doen in de sneeuw
jullie bedoelen hetzelfde ongeveer 

-
Ik denk dat je nog maar eens ff goed mijn vraag moet lezen..want ik vraag juist NIET om een goede sneeuwband. Ik wil juist een goede zomerband die het enigsinds doet in de sneeuw. Met de Fulda kwam ik niet eens 5cm vooruit en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
- Bert ///M3
RWD en Turbo M3 plus zomerbanden dan zou ik Stefan zijn advies gewoon ter harte nemen en de bus nemen als het sneeuwt.
Zomerbanden zijn gewoon altijd drama als het sneeuwt en al helemaal met die vermogens. Het gaat wel lang aan als de weg gewoon vrij is maar als er gewoon sneeuw op het wegdek ligt dan kan je het wel vergeten.
Zomerbanden zijn gewoon altijd drama als het sneeuwt en al helemaal met die vermogens. Het gaat wel lang aan als de weg gewoon vrij is maar als er gewoon sneeuw op het wegdek ligt dan kan je het wel vergeten.
- wjn
Er bestaan geen zomerbanden die het ook wel doen op sneeuw, zeker ZR etc. banden niet. Dan kom je op allweather uit.
Zolang het droog of nat is gaat het best met een zomerband, maar neem idd svp. de bus of zo (of werk thuis, wil de regering zo graag) als het vriest en sneeuwt.
Hoeven ze ook niet meer te strooien (wordt het alleen maar meer zooi van) en alleen maar te schuiven. Krijg je ook geen problemen met zout tekorten 8)
Zolang het droog of nat is gaat het best met een zomerband, maar neem idd svp. de bus of zo (of werk thuis, wil de regering zo graag) als het vriest en sneeuwt.
Hoeven ze ook niet meer te strooien (wordt het alleen maar meer zooi van) en alleen maar te schuiven. Krijg je ook geen problemen met zout tekorten 8)
-
Copy/paste van leonard (stond eerst in een ander topic):
leonard schreef:Ik ben een beetje aan het kijken voor nieuwe banden voor mn 3 serie.
Ik wil het liefste een set met de maten 245/30/19 voor en 265/30/19 achter, als dat er niet is dan maar 235/35/19 en 265/30/19. Ik had Pirelli Pzeronero maar dat vond ik errug tegenvallen. Vooral op nat was het niet top en na div. keren balanceren bleef er, bij bepaalde snelheden, een trilling in zitten. Bij mn voorgaande auto's had ik bijna altijd bridgestone RE050, die bevielen me altijd super.
Waar kan ik op internet een site vinden waar alle verkrijgbare merken/soorten/maten te vinden zijn
- JoostSchouten
Vorige week twee Michelin Pilot Sport 3 (205/45/16) laten monteren als voorbanden voor op m'n 206 GTi. Maar wat een grip hebben die banden zeg!
Heb ze nu alleen nog met nat getest, maar dan is het echt goed.
Had hiervoor Pilot Exalto's en dat was ook al goed, maar deze zijn voor m'n gevoel nog beter. Benieuwd hoe ze het in het droog doen.

Heb ze nu alleen nog met nat getest, maar dan is het echt goed.
Had hiervoor Pilot Exalto's en dat was ook al goed, maar deze zijn voor m'n gevoel nog beter. Benieuwd hoe ze het in het droog doen.
- ErikMartijn
Ik ben op zoek naar een setje zomerbanden voor op de mooie nieuwe velgjes van de Sierra, maat 205/50/15.
Nu twijfel ik tussen de volgende banden:
- Dunlop SP Sport 01
- Vredestein Sportrac 3
- Toyo Proxes T1-R
Zijn er mensen met ervaring met deze banden, of misschien nog nuttig advies hebben
:
- Dunlop SP Sport 01
- Vredestein Sportrac 3
- Toyo Proxes T1-R
Zijn er mensen met ervaring met deze banden, of misschien nog nuttig advies hebben

- jaydee
De Dunlop SP Sport 01 doet het wel goed onder mijn Yeti. Wel in de maat 225/50/17.
Ze zijn minder sportief qua gevoel dan de Conti SC2 en SC3 die ik onder de Cupra had (in 225/45/17).
Ze zijn minder sportief qua gevoel dan de Conti SC2 en SC3 die ik onder de Cupra had (in 225/45/17).
- Martijn_bmw
Uniroyal rain expertErikMartijn schreef:Ik ben op zoek naar een setje zomerbanden voor op de mooie nieuwe velgjes van de Sierra, maat 205/50/15.
- Dunlop SP Sport 01
- Vredestein Sportrac 3
- Toyo Proxes T1-R
Zijn er mensen met ervaring met deze banden, of misschien nog nuttig advies hebben:

zie: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... 60r14h.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb ze er nu onder zitten, top bandje! veel grip op nat, voor een zomerband relatief veel grip op sneeuw en ook op droog gewoon goed gemiddeld grip.
kortom een lekker allround band voor het Nl klimaat

- ErikMartijn
Hmm... Ik wil meer gewoon een sportieve band die goed is op droog en ook in de regen. Ik neem toch nog een setje winterbanden voor in de wintermaanden dus de prestaties op sneeuw kunnen me niet zo veel schelen. 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Heb ik sinds afgelopen zomer op de voorvelgen liggen. In mijn ogen prima banden. Veel grip op droog en op nat, weinig afrol geluid.ErikMartijn schreef:Ik ben op zoek naar een setje zomerbanden voor op de mooie nieuwe velgjes van de Sierra, maat 205/50/15.
- Dunlop SP Sport 01
- Vredestein Sportrac 3
- Toyo Proxes T1-R
Zijn er mensen met ervaring met deze banden, of misschien nog nuttig advies hebben:
Weet niet hoe het zit met de slijtage aangezien ik ze nog niet heel lang heb.
De Bridgestones die achterop liggen moeten komende zomer vervangen worden, dat worden waarschijnlijk Toyo's T1-R. Aangezien ik daar misschien een mooie deal mee kan maken

-
Vanwege Tom zn vraag om het hier te plaatsen ff hier opnieuw mijn vraag:
Ik ben een beetje aan het kijken voor nieuwe banden voor mn 3 serie.
Ik wil het liefste een set met de maten 245/30/19 voor en 265/30/19 achter, als dat er niet is dan maar 235/35/19 en 265/30/19. Ik had Pirelli Pzeronero maar dat vond ik errug tegenvallen. Vooral op nat was het niet top en na div. keren balanceren bleef er, bij bepaalde snelheden, een trilling in zitten. Bij mn voorgaande auto's had ik bijna altijd bridgestone RE050, die bevielen me altijd super.
Waar kan ik op internet een site vinden waar alle verkrijgbare merken/soorten/maten te vinden zijn
Kreeg al positieve geluiden mbt conti p5. Is die echt zo goed? Onder een andere auto heb ik eens de sportcontact3 gehad maar die vond ik veel te zacht. Is de p5 qua profiel net zoiets als de PS2?
Hoe doen zulk soort banden het op nat??
Kreeg al positieve geluiden mbt conti p5. Is die echt zo goed? Onder een andere auto heb ik eens de sportcontact3 gehad maar die vond ik veel te zacht. Is de p5 qua profiel net zoiets als de PS2?
- GTRene
beter dan de PS2 lijkt me als ik de testen zo zag
zijn wel nwe testen geloof ik.

zijn wel nwe testen geloof ik.
- Mark 320iS
Ik heb zelf geen enkele ervaring met de 5p, maar in de EVO bandentest van dit jaar kwam ie als overtuigende winnaar uit de test. Incl de PS3 en Re50a enz.... Heb de EVO helaas niet bij de hand, dus verdere details kan ik je nu niet geven.leonard schreef:Vanwege Tom zn vraag om het hier te plaatsen ff hier opnieuw mijn vraag:
- GTRene
hier zie je rechts ook wat testen staan, heb de bovenste geopend...
zie hoeveel eerder de 5P stopt IVH tot de PS2 dat zijn elke keer meters...
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2 meter op droog en zelfs 5 meter op nat datie eerder stopt dan de PS2 Michelin
zie hoeveel eerder de 5P stopt IVH tot de PS2 dat zijn elke keer meters...
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2 meter op droog en zelfs 5 meter op nat datie eerder stopt dan de PS2 Michelin
- Reind
Ik moet voor mijn straattrim velgen (style 22) op mijn e36 325i ringtool nieuwe bandjes hebben. Ik zit er aan de denken om er Federal 595 RS (225/40/17) om te leggen. Ik doe trackdays/nordschleife met TOYO's R888 16 inch, maar voor de overige plezier ritjes en eventueel driftdagen wil ik dus een prijstechnisch goede band.
Dat ze het grip niveau van een TOYO R888 niet halen mag duidelijk zijn gezien TOYO's toch echt voor circuit gebruik zijn ontwikkeld. Maar qua grip niveau op droog zouden het "volgens de critici" de benchmark moeten zijn. Daarmee bedoel ik dus op droog meer grip dan de RA50, SP sport, Pzero etc.
En op nat niet heel denderend, maar dat is alleen maar goed ivm driften.
Ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Dat ze het grip niveau van een TOYO R888 niet halen mag duidelijk zijn gezien TOYO's toch echt voor circuit gebruik zijn ontwikkeld. Maar qua grip niveau op droog zouden het "volgens de critici" de benchmark moeten zijn. Daarmee bedoel ik dus op droog meer grip dan de RA50, SP sport, Pzero etc.
En op nat niet heel denderend, maar dat is alleen maar goed ivm driften.
Ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Ik denk dat je dan wel eerder de Federal 595 RS-R zal bedoelen. Dit is de nog iets sportievere versie van de Federal 595 RS.
- Reind
Ik bedoel deze: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Heb je daar ervaring mee dan?
Heb je daar ervaring mee dan?
- Knot
Apart.... stuk goedkoper dan PS2 of RE050a in die maat.
Grip droog zelfs beter dan de PS2/RE050a (iets) maar op nat gaat het bijna richting de wanli/sunny..... leuk om te spelen/driften alleen wil ik ze in die situatie liever niet op de vooras hebben.
Grip droog zelfs beter dan de PS2/RE050a (iets) maar op nat gaat het bijna richting de wanli/sunny..... leuk om te spelen/driften alleen wil ik ze in die situatie liever niet op de vooras hebben.
- Arjan B
Ik heb die RS 595 onder de CRX liggen juist omdat het een semi slick is die ook op nat goed grip heeft. Al een paar keertjes op een nat Zolder gereden en de banden hebben veel grip. Dan zou ik eerder gaan voor de 595 SS, zijn goedkoper en volgens Federal meer geschikt voor driften.